Deleted
•
Post by Deleted on Jan 29, 2016 22:39:47 GMT
Keya spiste noget af sin mad og smilede til Uriah da han snakkede, ”Hvordan er det så at vokse op med husalfer? Jeg er opvokset med at lave mad så kan man ting men ved ikke om jeg er et naturtalent. Vi havde ikke nogen husalfer da min mor var vant til at lave mad og min far ikke havde noget imod at hun gjorde det.” Sagde Keya. Hun trænede også for at holde sig i god form og bare holde sin krop i gang. Hun kunne huske at Emily også trænede for det havde de gjort sammen nogle gange på Hogwarts, hun tog nogle flere bider af maden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2016 11:54:28 GMT
Han trak let på skuldrene, mens han stille spiste videre. "Det virkede meget normalt den gang. Jeg var særligt glad for en af dem, der altid hjalp mig med, at finde noget at spise, hvis jeg sneg mig ud i køkkenet om natten," sagde han med et lille grin, da han mindedes hans opvækst med husalferne. De havde virkelig hjulpet ham af og til, men det var nok fordi, han altid havde behandlet dem pænt, i modsætning til hans far og af og til også søster og mor. Det havde også fået husalferne i fedtefadet af og til, men de så ud til at tage det meget pænt. "Det var først da jeg blev ældre, at jeg begyndte at tænke over etikken i det. Jeg gav engang en af dem et stykke tøj, men min far blev rasende, da han opdagede det." Han bed sit kort i kinden og vendte hurtigt emnet om imod Keya. "Så du er vokset op helt uden husalfer? Lærte du så, at lave mad af din mor?" Han så nysgerrigt på hende. Han følte sig lidt, som en overklasses fuldblodsmagiker af og til, eftersom han var vokset op luksus, men alt det havde han reet sig væk fra, som han var blevet ældre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2016 18:36:35 GMT
Keya spiste og hørte hvad han sagde og tænkte lidt over hvad hun skulle svare. ”Det er da godt at der var en du var glad for og jeg mener man skal behandle alle dyr og mennesker ordenligt som man selv vil behandles.” Sagde Keya og hun lagde mærke til at han bed sig i kinden og det var et tegn på han ikke ville snakke om det. ”Ja jeg er vokset op uden husalfer og jeg lærte at lave mad med min mormor og mor for det går i arv i min familie.” Sagde Keya, da hun var mindre kunne hun godt tænkte sig at have husalfer for at prøve det, bare så hun vidste hvordan det var, Keya var også fra overklassen men det kunne man ikke se på den måde hun var på, for det havde hun prøvet da hun var lille og det brød hun sig ikke om.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2016 22:31:42 GMT
Han nikkede stille af hendes ord. Han var helt enig. Husalfer var trods alt også levende væsner, og fortjente at blive behandlet med respekt, men desværre var der utrolig mange hekse og troldmænd, der behandlede dem rigtig skidt. "Jeg har egentlig ikke noget imod at have en husalf, men man kan da behandle dem ordentligt." Han så på hende med et smil. Det lød som en hyggelig tradition, sådan at lære sine børn og børnebørn at lave mad. "Det lyder hyggeligt. Vi har aldrig haft sådanne traditioner i min familie, det har mere været arvestykker og sådan, men det her er meget mere personligt." Han tænkte lidt på hans egen familie, men kastede hurtigt tanken fra sig igen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2016 23:05:42 GMT
Keya var helt enig med Uriah om det med husalfer at de skulle behandles ordenligt og at mange hekse og troldmænd behandlede dem rigtig skidt, Keya nikkede til det han sagde. ”Her er det forskelligt hvad man lærer og arver, men jeg ved godt at mange familier har det anderledes og mange tak for det, nogle ting er fra min mormor og morfar's tid og ting, nogle fra min mor og noget fra mig selv.” Sagde Keya og smilede til ham, Uriah var virkelig sød. ”Skal du have mere og spise?” Spurgte Keya for hun var mæt nu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2016 23:58:59 GMT
Han lyttede interesseret på hvad hun havde, at sige om hendes familie og slægt. Det var trods alt længe siden at de to sidst havde set hinanden - Hogwarts, så vidt han huskede - og der havde de ikke været så tætte endda, selvom de da havde været venner, og Uriah virkelig havde nydt en snak med hende nu og da. "Det var da så lidt," sagde han smilende. "Jeg synes bare det er spændende, at høre om." Han havde været så opslugt af deres samtale, at han ikke havde bemærket, at han for længst havde spist op. Han så lidt ned på sin tomme tallerken og på maden. Han rystede let på hovedet. "Ellers tak. Det smagte herligt."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 31, 2016 0:41:57 GMT
Keya kunne se han lydtede interesseret på hvad hun havde og fortælle om hendes familie og slægt, det havde hun ikke noget imod. Ja det var længe siden de havde set hinanden eller talt sammen. Keya smilede til ham ”Jeg synes det er spændende at høre om andres familier og slægter, så du er ikke den eneste om det. Det var så lidt og det er godt at høre det smagte herligt.” Sagde Keya. Hun rejste sig og tog deres tallerkner og bestik og gik ud i køkkenet med det, gik ind i spisestuen igen og tog gryden hvor der var spaghetti i og gik ud med den stilte den på køkkenbordet og gik ind for at hente gryden med sovsen og ud i køkkenet igen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 1, 2016 0:20:09 GMT
Han smilte endnu mere, da hun fortalte, at hun også var interesseret i, at høre om andre slægter og deres historier. Han var utrolig glad for, at han var endt hos Keya, selvom det havde været noget af et tilfælde. Han rejste sig hurtigt op for, at hjælpe hende med at tage af bordet, men inden han havde set sig omkring, havde hun ordnet det. Han fulgte efter hende ud i køkkenet. "Skal jeg ikke hjælpe dig?" spurgte han med et smil. Nu havde hun både taget pænt imod ham og serveret mad, i det mindste kunne han da hjælpe hende med, at rydde op.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 1, 2016 21:06:12 GMT
De havde noget tilfæles og det var rart men det burde man også når man var venner/veninder ”Jo det må du gerne, men hvad vil du så tage?” Keya havde tænkt sig at bruge magi til det så det ikke tog så lang tid, men nu hvor han var her tog det ikke lige så lang tid.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 6, 2016 17:15:11 GMT
Uriah så på hende og derefter undrende rundt på de forskellige ting i køkkenet. Han lo kort af sig selv og himlede med øjnene, da det gik op for ham, at Keya selvfølgelig bare ville have haft ordnet det på magisk manér, hvilket han ikke lige havde tænkt på selv, når nu hun også havde lavet maden selv. Han trak let på skuldrene. "Jeg kan da kaste besværgelsen for dig," sagde han grinene, og gjorde tydeligvis grin af sig selv. "Men vi kan da sagtens tage det på muggler manér, hvis det er."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 6, 2016 19:40:20 GMT
Keya grinede da han blev overrasket over at hun ville gøre det med magi men hun havde jo også tingene, når hun gjorde det på mugglernes måde og hun hørte godt at han gjorde lidt grin med sig selv. ”Hvis vi tager det på mugglernes manér, hvad vil du så helst?” Uriah var jo gæst så han måtte bestemme hvad han ville lave. Hun havde dog overvejet om hun skulle have en opvaskemaskine men så langt var hun ikke nået endnu med at købe en.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 10, 2016 22:06:37 GMT
Han kunne ikke lade være med at grine lidt, at sig selv. Det var jo ikke fordi han selv stod, og gjorde rent efter sig selv om aftenen, og han foretrak da også klart besværgelser, når de kunne bruges, men alligevel havde han ikke tænkt på dem, lige netop den dag. Han trak let på skuldrene og så sig omkring på tingene. "Jeg kan vaske.. Gryden, måske?" Han sendte hende et smil. Selvom han hadede at ryde op og gøre rent, var det da langt fra det væreste, han kunne komme i tanke om på dette tidspunkt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 11, 2016 23:15:47 GMT
Keya brugte besværgelser når nu hun boede alene, for hun ville ikke bruge for meget tid på det, men når hun havde besøg og de vidste hvordan man gjorde, havde hun ikke noget imod det, for hun synes det var hyggeligt at gøre noget sammen. ”Hvis du vasker op tørre jeg af og stiller på plads.” Sagde Keya og fandt vaskebajle og tørrestativ frem så de kunne gå i gang. Keya kiggede på Uriah da hun havde fundet det frem og sendte ham et smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 15, 2016 0:02:54 GMT
Han smilte og nikkede kort, som svar på hendes spørgsmål. "Det kan jeg sagtens." På trods af, at han var vokset op med husalfer, havde han også tilbragt en del år for sig selv, og vidste derfor godt hvordan mugglere gjorde, eftersom han havde studeret i muggleradfærd i løbet af årene, selvom han nu foretrak at bruge magi, når han kunne slippe afsted med det. Han begyndte straks på opvasken, som Keya havde fundet tingene frem, og det gik egentlig meget hurtigt. "Tænk, vi slet ikke har set hinanden siden Hogwarts. Det virker, som så længe siden." Han så på hende med et smil, stadig overrasket over, at han ved et tilfælde, var tumlet ind af hendes pejs.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 15, 2016 0:29:23 GMT
Keya smilede og tog tingene og tørte dem af og lagde dem på det lille bord hun havde stående ude i køkkenet så hun kunne sætte tingene på plads bagefter. Ja det var længe siden de havdet set hinanden ”Det er lidt vildt vi ikke har set hinanden siden Hogwarts og ja det virker som om det er længe siden, men nu ved vi hvor vi kan mødes hinanden igen.” Sagde Keya da hun havde tørt det af tog hun tingene og satte det på plads og kiggede så på Urirah igen.
|
|
|