Deleted
•
Post by Deleted on Jan 5, 2016 22:10:36 GMT
Uriah lyttede interesseret på hende. Han kunne sikkert også have arvet et stort hus, hvis han da ikke havde 'cuttet' kontakten til sin familie. De ville helt sikkert ikke give det til ham nu, da han var stukket af, og havde undgået dem i flere år. Af og til fik han ondt af dem, særligt hans mor, men det meste af tiden, skænkede han dem ikke en tanke. "Her er dejligt. Hvis du står med lidt mad til overs, vil jeg da glædeligt spise med." Han smilte. "Kan jeg hjælpe dig? Jeg er dog ikke den store kok."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 7, 2016 21:26:42 GMT
”Hvis du vil må du gerne skære bladselleri og gulerødder ud så tager jeg løg og hvidløg. Og der er mad nok til os begge” Sagde Keya. Keya tog en gryde frem og puttede noget flydende margerine i og ventede til det smeltede, da det var smeltet tog hun kødet frem og lagde det ned i gryden og begyndte så at skære løg og hvidløg ud, lidt efter rørte hun i kødet og ventede på det blev brunt og de andre ting blev skåret færdigt. ”Må jeg spørge dig om noget?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 7, 2016 22:49:36 GMT
Uriah så på hende og nikkede kort. Han kunne da sagtens skære gulerødder og bladselleri, selvom han var en anelse i tvivl om hvad bladselleri egentlig var. Han fandt dog hurtigt ud af det, som han med besvær fandt de nødvendige ting og begyndte at skære tingene ud i tern. Det tog ham heldigvis ikke så lang tid, før han igen kunne vende sin opmærksomhed imod Keya. "Hvad som helst," svarede han smilende. Han var, som en åben bog overfor de fleste, og holdt kun få ting private. Desuden virkede Keya, som en man kunne stole på, så det valgte han naivt at tro på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2016 14:18:15 GMT
Keya tænkte sig om hvordan hun skulle spørge ham om sit spørgsmål for hun ville ikke have at han blev sur eller vred på hende. Da kødet var færdig med at brunes kom Keya gulerødder, bladselleri, løg og hvidløg i og tog så noget vand med noget oksebouillon og kom i gryden, så tog hun en anden gryde frem og hældte vand og olie i og satte det over. ”Har du ikke en søster, som gik på Ravenclaw?” Spurgte Keya så, hun vidste jo han ikke rigtig ville snakke om familien, så hun håbede at det ikke gjorde noget.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2016 14:38:44 GMT
Uriah fulgte nøje med i Keyas madlavning, som hun første stegnte kødet og derefter puttede de andre ingredienser i. Han selv var ikke en specielt god kok, og havde kun få retter, som han faktisk kunne lave. Han så på hende med et nysgerrigt blik, og så sig kort omkring. Hun så ikke ud til, at eje nogle husalfer, så hun måtte lave sin mad selv dagligt. Det var han også selv vant til, men det blev ofte det samme uinteressante mad, eller blot noget han købte udefra. Han var dog vokset op med husalfer, der lavede den mest fantastiske mad, men han vidste ikke, om han ønskede at støtte op om hele princippet med, at gøre husalfer til 'slaver', og havde derfor ikke haft en siden han var stukket af. Hendes spørgsmål kom lidt bag på ham, og han vendte sit blik lidt væk. Han havde Emily, hans tvillingesøster, som han ikke havde set i flere år, men han egentlig savnede. Han turde dog ikke at kontakte hende, da han var bange for hendes reaktion. Han nikkede svagt. "Jo, min tvillingesøster. Emily hedder hun. Hun er vidst dragefanger nu," sagde han stille og så igen op på Keya.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2016 15:03:24 GMT
”Jeg tror jeg kender hende, hun gik på ravenclaw en årgang under mig” Sagde Keya med et smil, da vandet kogte tog hun noget spaghetti og puttede i gryden med noget salt og rørte lidt rundt i kødsovsen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2016 16:56:05 GMT
Han nikkede stille mens han observerede hende. "Det kunne du meget vel gøre. Hun gik trods alt på samme kollegium som dig, men jeg ved ikke om i talte sammen, nu når hun er er et år yngre end dig." Hun så på hende med et lille smil. "Desuden gik hun ret meget op i sine lektier. En rigtig Ravenclaw," sagde han med et lille grin i en drillende tone.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 19, 2016 20:31:22 GMT
Inden maden var færdig tog hun to tallerkner, bestik til dem frem og gik ind i spisestuen og satte det på bordet tog to glas og to bordskånder og satte på bordet, da hun kom ud i køkkenet igen sagde hun ”Jo jeg kender hende godt, vi snakkede sammen nogle gange mens vi sad lavede lektier.” Keya smilede til Uriah, hun kunne godt høre at han sagde det sidste drilleende. Da maden var færdig satte hun det ind på bordet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 19, 2016 21:47:08 GMT
Han kunne ikke lade være med at grine lidt af hendes svar. Selvfølgelig havde de lavet lektier sammen. Det var blot endnu en af de ting, der gjorde Emily og Uriah så forskellige - Emily gik meget op i at få læst og lavet alle lektier, mens Uriah udvalgte det, han fandt mest interessant og lavede det. Andre gange, hvis han virkelig havde taget sig sammen, kunne han få lavet flere lektier. Det gik ham dog heldigvis glimrende uden lektielæsningen, og han fik stadig afleveret, hvad der skulle afleveres, og graduerede med fine karakterer. Han søster havde dog brilleret i nærmest alt. "Går du så og laver noget interessant for tiden?" spurgte han nysgerrigt, for at undgå snakken om Emily. Han fulgte med hende, som hun gik fra køkkenet og ind i spisestuen. Han sendte hende et smil, og trak høfligt en stol ud til hende, inden han selv satte sig overfor hende. "Det ser lækker ud." Han så på maden, og mærkede sin mave knurre. Han var virkelig ved at være sulten.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2016 20:43:18 GMT
”Nej ikke lige for tiden, har ikke så meget arbejde og lave, så bruger bare min tid herhjemme og finder ud af hvad for en uddannelse jeg skal tage for at kunne lave noget mere.” Keya satte sig ned på stolen som han havde trykket ud for hende og smilede ” Tak det var pænt af dig.” Sagde Keya og smilede og tog noget mad ”Hvad med dig, laver du noget spænnede for tiden?” Det håbede hun lidt på
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 26, 2016 17:23:49 GMT
Han nikkede stille imens han lyttede til Keya. Han troede egentlig, at hun var færdiguddannet, men man kunne vel altid uddanne sig yderligere. Uriah selv havde stadig ingen uddannelse, og havde kun den viden, som han selv havde tilegnet sig, eller han havde fået gennem sin tid på Hogwarts. Han sendte hende et smil. "Det lyder da spændende. Har du noget særligt i tankerne?" Han trak let på skuldrene, da hun spurgte ham om det samme. Han lavede jo ikke noget særligt, og havde ikke gjort det længe, men han trængte virkelig til, at komme i gang. "Egentlig ikke, jeg går stadig og overvejer, hvad jeg egentlig vil med mit liv." Han ventede på, at hun havde taget noget mad over på hendes tallerken, før han selv tog noget. Han var ved at være ret så sulten.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 26, 2016 21:57:43 GMT
”Nej ikke lige nu, men det kommer jo nok, man skal også tænkte sig om hvad man vil” Sagde Keya til ham med et stort smil. Efter hun havde taget noget mad sendte hun det videre så han kunne få noget mad, hun var spændt på hvad han synes om maden. Da han havde smagt på maden spurgte Keya ”Hvordan smager det? Skal du lære og lave mad?” Nu hvor han ikke selv lavet maden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 27, 2016 22:07:42 GMT
Han nikkede stille, selvfølgelig skulle man tænke over hvad man ville, for det kom desværre ikke bare til en, men krævede grundige overvejelser og gerne noget erfaring. "Jeg krydser fingre for dig," sagde han smilende. Han begyndte at spise straks efter, han havfe fået mad over på sin tallerken. Det smagte herligt, det måtte han give hende. "Det smager skønt. Mig lave mad? Det tror jeg desværre er en rigtig dårlig idé."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 28, 2016 22:17:04 GMT
”Tak for det og det er godt at høre det smager godt” Sagde Keya og smilede, hun tænkte at han måske ikke gad og lære at lave mad men han kunne jo også være en dårlig kok generalt, for det var der jo nogle der var. Hun havde jo lært det fra hendes mor og mormor af, for det var sådan i familien at bestemødre og mødre skulle lære fra sig med madlavningen. ”Hvorfor er det en dårlig ide?” Spurgte Keya, for hvis han ville lære det, ville hun gerne prøve på at lære ham det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 29, 2016 13:29:29 GMT
Han nikkede stille og spiste ivrigt videre. Han var nok det man ville kalde madglad, men formåede alligevel at holde sig i form igennem træning. Desuden brød han sig ikke om, at være svag og ville gerne kunne forsvare sig, selv uden sin tryllestav, en ting der var kommet af hans problemer med sin far. Han sendte hende et smil, imellem et par bider og tog sig tid til, at besvare hendes spørgsmål. "Jeg har bare aldrig kunne finde ud af det selv. Men jeg voksede også op med husalfer til den slags. Hvad med dig? Er du et naturtalent i et køkken?" Han så nysgerrigt på hende,imens han spiste videre. Hans mave var så småt stoppet med at knurre.
|
|
|