Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 7:06:05 GMT
De smertefulde lyde forsatte, som husalfen også begyndte at rette hans smadret hånd til. Fingrene som sad i nogle underlige retninger, begyndte at blive rette ud og Nathaniel kunne høres helt over på herregården. Det havde slet ikke slået Nathaniel at hun holdte ham på skulderen, og han gispede blot efter vejret som smerten langsomt aftog. Den nu raske hånd blev plantet i jorden, og nathaniel fik skubbet sig op og sidde. Hans blik var over på husalfen, som han sendte et anderkende nik til inden hun forsvandt. Derefter gled et vredt blik hen imod hans fremtidig kone.. Uduelig. "Jeg.. tror... vi er færdig.." lød det sammenbidt, som han forsøgte at komme på benene, men kunne godt mærke han var lidt svimmel og faldt let ned på knæ igen. Det måtte være blodtabet, selvom det ikke var så meget. Så skulle han nok bevæge sig langsomt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 8:30:35 GMT
Lyra kunne tydeligt se vreden malet over drengens ansigt, da han endelig kiggede på hende igen. Yikes. Hun var godt klar over at det her var noget, han nok ikke ville glemme i den nærmeste fremtid... med mindre smasheren havde ramt hans hoved hårdt nok. Men det var jo Quidditch! Det var det spillet det handlede om! Hun havde jo bare spillet spillet, og det var ikke hendes skyld at han havde været uopmærksom på den smasher.
”Okay, fint..” mumlede hun en anelse skuffet, fordi hun gerne ville have spillet videre, koste hvad det ville... selv hvis det betød at hun skulle spille mod et hold husalfer. Da det ikke så ud til at han kunne komme op, prøvede hun at hjælpe ham ved at hjælpe ham med at støtte. Hun havde trods alt måtte støtte andre medspillere før, i sin quidditch tid.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 8:38:44 GMT
Nathaniel fik langsomt rejst sig op, og trak sig væk fra hende - da hun prøvede at støtte ham. "Jeg går ind i palæet, du kan gøre hvad du vil resten af dagen." sagde han vrissende og gik væk. "Spil mod husalfen eller noget." lød det vredt imens han begyndte at gå imod slottet. Dumme kvindemenneske, sådan at brække hans næse. Det havde lige akkurat kun været over middag, at han havde brækket næsen og resten af dagen havde Nathaniel brugt trukket tilbage på sit værelse. Fået et bad og blevet et menneske igen, ingen anstændige mennesker var jo nogen med blod ud over det hele. Det var nu blevet aften, og selv aftensmaden havde han fået for sig selv. Han havde måtte falde til ro, og finde sig selv igen - ellers var han bare blevet rigtig sur. Da klokken havde slået 21 var han gået ned i biblioteket og begyndt at læse en bog, imens han sad foran pejsen. Klokken var så småt ved at ramme de 22, da han hørte noget bevæge sig imod biblioteket.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 9:28:37 GMT
Lyra havde slet ikke kunne tro sine øre, da han fortalte hende at han ville trække sig tilbage. Det var en sejr! Og hun havde brugt lidt af tiden på at prøve at spille med husalferne, men efter blot et par minutter måtte hun indse at de var alt for lydige og bare lod hende vinde... nej, så det var blevet kedeligt.
Resten af dagen var gået på at gå ture, læse og nyde freden. Sent på aftenen blev hun færdig med sin bog. Iført sin natkjole, var hun listet ud i gangen og var sneget sig ned på biblioteket. Hun havde regnet med at Nate var faldet i søvn, og det undrede hende at hun slet ikke havde set noget til ham resten af dagen. Måske havde han brugt hele dagen på at græde, som det forkælede barn han nu var...
Da hun kom ind på biblioteket så hun ham dog sidde der, ved pejsen med en bog i hånden. ”Åh.. hej Nate - har du det bedre? spurgte hun ham og krydsede sine arme under sit bryst. Lort, hun ville bare have hentet en bog.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 10:12:59 GMT
Det havde været en underlig dag, først var han gået i frenzy mode - da hun havde valgt at opfører sig som en tøjte, hvorefter hun så var blevet sat på plads. Derefter havde hun opført sig pænt, og anstændigt. Kun for at lokke ham ud på quidditch banen og så hamre en smasher i hovedet på ham. Han var bestemt ikke tilfreds med dagen.. Nu sad han her og passede sig selv, han var alene og var i sin egen zone. Blikket hvilede mod døren, som hun åbnede den og blikket hvilede nu på hende. "Jo tak, jeg kan trække vejret igennem næsen. Min hånd kan jeg bevæge." sagde han bestemt, og så ned i bogen og så op på hende igen. "Du burde tage sko på, da det er fodkoldt her i palæet." lød det kort, inden han prøvede at se ned i bogen igen men han kunne ikke læse nu. Hans blik gled op imod hende igen og han stirrede på hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 16:28:37 GMT
Lyra havde nær skåret en grimasse, da han nævnte at han igen kunne trække vejret med næsen og at han kunne bevæge sin hånd. Det lød så slemt, når han sagde det på dén måde. Alligevel syntes hun jo ikke at det havde virket værre end hvad så mange andre spillere blev udsat for.. eller måske en smule. Hun nikkede derfor "Det var godt at høre," hun placerede sin hånd på sin modsatte arm og aede kort hånden op og ned ad armen. Egentlig ønskede hun bare hurtigt at finde en bog og komme videre, så hun snart kunne komme i seng. Da han nævnte sko, førte hun sit blik ned på sine egne nøgne fødder - hun gik normalt ikke med sko indenfor. "Åh, okay - det skal jeg nok huske næste gang. Jeg skulle faktisk bare ned og hente en ny bog," svarede hun ham og gik derefter hen til en bogreol for at kigge hvilke titler der var.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 16:42:36 GMT
Nathaniel havde lyst til at give igen, han vidste ikke helt hvordan han skulle give hende igen. Men han følte at han måtte vise hende at dette ikke kunne ske. Han så over på hende og tog en dyb indånding. "Jeg tænkte vi skulle sove sammen i dag?" lød det inden han så op på hende, og kneb øjne let sammen. Han mente det skam. Det var muligheden Hans blik var mere målfast, og han så seriøst på hende. "Tænker det kunne være hyggeligt." lød det udfordrende. Kom nu giv ham en grund..
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 17:15:56 GMT
Lyra rev sit blik væk fra bøgerne og kiggede over på ham, uden overhovedet at prøve på at gemme den følelse af afsky, der befandt sig i hendes blik lige nu. "Sove sammen? Nej... Det ville mine forældre ikke tillade - og det er jeg sikker på dine forældre heller ikke ville. Ellers havde de givet os et værelse til deling, og ikke separate." ikke tale om, om hun skulle dele seng sammen med en kåd teenager. Nej. "Godnat, Nathaniel" svarede hun ham og tog en tilfældig bog fra hylden, så hun kunne komme væk her fra. Hun rettede kursen mod udgangen af biblioeket.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 17:22:01 GMT
"Hvad var det vi aftalte Lyra?" rungede det i biblioteket, som døren foran hende lukkede. Han rejste sig op og havde allerede trukket sin tryllestav, hans bog lå på jorden. Han så hen imod hende med et vredt blik, og han viftede hende tilbage. "Opfør dig nu ordentligt. Jeg er sikker på at vores forældre vil forstå, to unge forlovet - kan ikke vente med at dele seng. Eller så får de det aldrig af vide." sagde han med et smørret grin, og begyndte at gå imod hende. Nu når hun ikke bevægede sig imod ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 17:31:35 GMT
Lyra blev forskrækket, da døren foran hende lukkede, og hun vendte sig imod Nate, som kom gående imod hende. Et skridt tættere, og hun svor til sig selv at hun ville kaste bogen lige i hovedet på ham. "Jeg opfører mig fint, Nate... Du skal bare lære at kende andre folks grænser. Lige nu træder du over mine - jeg har sagt nej, og så må du respektere, at jeg ikke kommer i nærheden af dig og dine kønsdele, før vi er blevet gift," hun vidste at hun var mere værd end samleje før bryllupsnatten. Desuden havde hun ikke lyst. Slet ikke med Nathaniel Barnes.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 17:40:50 GMT
"Det utroligt du igen tror du har et valg." sagde han, imens han gik hen imod hende. Han var parat med tryllestaven til hvad hun nu kunne finde på, fordi hun kunne sikkert finde på det hele. Kaste med bogen, slå ud mod ham og alle de andre muligheder. "Jeg havde skam ingen intention om noget seksuelt, men det får jeg da nu." sagde han drillende og med et lumsk smil. Det var en ærlig ting, han ville faktisk bare have delt seng med hende - men nu hvor hun gav ham noget modstand, og påstod det ikke skete. Så ville han da hellere have det skete, så han kunne vise hende atter at han bestemte.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 17:47:52 GMT
"Åh, jo jeg har et valg... Jeg skal ikke dele seng med dig og sådan er det," hun kiggede vredt på ham. Hun gik et skridt tilbage, fordi hun ærligt talt ikke orkede at kæmpe med ham lige nu, men hun vidste også at hun ville slå fra sig, hvis han begyndte at blive fysisk eller ulækker. Hun troede ikke på ham, da han sagde han ikke havde haft seksuelle intentioner - og selv hvis han ikke havde haft intentionerne, så var hun næsten sikker på at det kryb alligevel ikke kunne holde hænderne for sig selv, hvis de først delte seng sammen. "En seng delt af en mand og en kvinde, burde kun foregå efter ægteskabet..." hun gad slet ikke at give ham nydelsen af at svare ham på hvad hans intentioner oprigtigt havde været. "Og du skal ikke komme tættere på," advarede hun ham hårdt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 17:52:19 GMT
Det var sjovt, som hun igen begyndte at tro hun ville reelt have en chance for at bestemme noget. "først brækker du min hånd og næse.." sagde han og svang staven, så bogen fløj ud af hendes hånd. Han gik med truende skridt imod hende, hvorefter han svang staven imod hende "Levicorpus" sagde han højlydt, hvorefter han kunne se hendes ben låste og hun begyndte at blive trukket op i luften. "Og nu siger du simpelthen nej til mig! Hvornår fatter du jeg bestemmer. Jeg gør hvad jeg vil, og hvis du viser interesse og respekterer det - så vil du få frihed." sagde han og gik helt tæt på hende, som han nu stod foran hende. "under ansvar selvfølgelig." lød det køligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 18:04:19 GMT
Bogen røg ud af hånden på hende og Lyra følte sig straks mere sårbar end hun havde gjort før. Dog havde hun stadigvæk sine næver, lige indtil han sendte hende op i luften med Levicorpus. "Hey! Nathaniel, sæt mig ned!" kom det hidsigt fra den unge forlovede, som nu ikke længere kunne mærke gulvet, eller se fremad, fordi kjolen var faldet ned over hendes øjne, så hun nu blottede sig selv for sin kommende mand - heldigvis var hun iført sit undertøj endnu. Hun havde ikke lyst til at give sig, men hun vidste også at det her kun ville eskalere yderligere, hvis hun blev ved med at kæmpe imod. "Nathaniel, vær sød at sætte mig ned..." hun havde alle intentioner om at slå ham bevidstløs med noget hårdt, binde ham til en stol og lade ham blive der til hans forældre kom hjem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 18:23:56 GMT
Nathaniel så op på sin forlovet, som hun var oppe i luften og dinglede. Han grinte let og lod hende forsigtig komme ned på jorden igen. "Så, nu må du forstå at jeg ikke vil dig noget ondt, men du må til at forstå hvem som bestemmer. Og i med hvem, så mener jeg." sagde han bestemt. Han lod staven glide imellem hans fingre og han lagde hovedet på skrå. "Så hvad siger man så?" spurgte han, og frigjorde den ene hånd fra staven. Han så på hende med et varmt og venligt smil, hun skulle opfører sig ordentligt og sagde hun noget forkert nu - blev det blot værre.
|
|
|