Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 18:42:22 GMT
Mylon nåede lige akkurat at stikke hånden ned i lommen, for at fiske sine galleoner op, da Margos penge lå på kassen. "Du behøvede altså ikke a-" Hendes spørgsmål brød ind over hans ord, "-Ja..ja jeg kan godt købe noget at drikke..." han trak undrende hånden op ad lommen og kiggede på slikket. Hun havde knapt nok råd til at jøbe sit eget tøj, og så valgte hun at betale for slikket? Mylon kunne nærmest mærke hvordan hans hjerte snørrede sig sammen. "Hvad vil du have?" spurgte han idet de kom udenfor igen, "jeg betaler for præcis hvad du vil have lige meget hvor mange eller hvor dyrt det er!" Lovede han hende med et skævt mil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 19:09:48 GMT
”Jo, det gør ikke noget.” insisterede hun og viftede med hånden som han havde gjort før. Margo åbnede munden, og lukkede den igen. Hun nåede ikke at svare ham, eller at overveje hvad hun gerne ville have at drikke, inden han snakkede videre. Hun kunne ikke lade være med at rynke på panden. ”Det behøver du ikke.” sagde hun. Fordi hun ikke havde så mange penge, og aldrig havde haft det, havde hun vænnet sig til at det var sådan. Hun kunne godt betale sin egen halvdel. Hun fyldte slikket ned i sine lommer, det meste i den højre, så hendes kappe kom til at hænge lidt skævt. ”Jeg kan godt lide at drikke ting der koster en almindelig mængde penge. Ingefærøl?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 19:18:15 GMT
"Jo jeg gør" insisterede Mylon med et enkelt nik. Hvor kunne nogle få galleoner betyde? det var jo blot penge..Han undrede sig kort over hendes indstilling til at han skulle købe hvad end hun ville have-var det ikke det hun lige havde bedt ham om? Slikket forsvandt ned i hendes lommer inden de fortsatte deres gang. "Okay ingefær øl..så de tre koste?" Han kiggede lidt ned ad gaden hvor man kunne se det lyseblå, slidte, skilt der bekendtgjorde kroens beliggenhed. "Det er vidst et af de bedste steder at købe det, i hele england skulle jeg mene en af min fars forretnings partnere havde snakket om"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 19:33:27 GMT
”Nej, jeg mener det,” sagde hun. Hun ville have det dårligt hvis han brugte mere på hende end hun brugte på ham. ”Du behøver ikke at bruge mange penge på mig. En almindelig mængde penge er vel… okay, eller noget. Jeg kan ikke give lige så meget igen.” Men hun kunne godt købe ham noget slik – hun ville sikkert komme til at spise lige meget af det som han ville. ”De tre koste,” gentog hun for at gøre sig enig. Hun havde været der er par gange før, og ud far hvad hun havde set, kunne hun godt lide det der. ”Hvordan er det i Rusland?” spurgte hun, og begyndte at gå. ”Drikker I noget andet i Rusland?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 19:41:41 GMT
Mylon rynkede endnu en gang sine øjenbryn imens han snakkede. "Margo..du behøver ikke give mig penge igen? Min familie har et våbenmærke ved merlins skæg og vi smider nærmest penge efter hinanden. Du skal bare tænke på det som en masse gaver..i drikkelig form-eller noget. okay?" Hun kunne da vel ikke mene at penge kunne være et problem for ham, kunne hun? Troede hun det ville være nødvendigt at betale ham tilbage for nogle få ingefær øl? "på en måde...ildwhiskey, men med mere alkohol i" forklarede han, "I sommerferien op til femte årgang..eller op til din femte årgang, drak Igor og jeg os fulde i det på mit værelse i huset i Rusland" Han grinede kort imens han fortsatte, "Igor væltede ned af trappen, over en af vores husalfer, og endte med at kaste op i sin fars kappelomme" Det var første gang de begge havde været fulde og det var gået omtrent lige dårligt for dem begge. "Hvad med dig? Været fuld før?" Spurgte han og kiggede smilende ned på hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 19:55:54 GMT
Margo havde det som om at det var de færreste der havde lige så mange penge som Mylons familie. Hendes familie var ikke engang tæt på, og det fik hendes mave til at slå knuder på en mere ubehagelig måde end den plejede. ”Det føles bare mærkeligt.” sagde hun. Hun havde ikke nogen ordentlig forklaring, i hvert fald ikke nogen der ville give mening hvis hun sagde den højt, så hun gav ham bare et utilfredst ansigtsudtryk og lagde sin hånd rundt om hans arm. ”Det er ikke derfor jeg er sammen med dig, at du ved det.” Ildwhisky med mere alkohol i lød russisk, det måtte hun give ham. Hun grinede. Hun kunne godt lide når han fortalte hende ting hun senere kunne bruge mod hans venner. "Den stakkels dreng." sukkede hun. Hun havde ikke lyst til at vide hvad deres forældre havde sagt til det. Hun rystede på hovedet. ”Det har jeg ikke. Prescott bliver altid underlig og får det rigtig dårligt dagen efter. Der var engang han faldt i søvn ude i stalden fordi han ikke kunne finde indenfor.” sagde hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 20:08:59 GMT
"Okay.." Sagde han stille og lod det være det sidste i samtalen om galleoner, hvilket ud fra hendes ansigtsudtryk at dømme, var en god ting. Dog så hun ikke lige så sur ud som da han havde prøvet at stjæle hende fra Will... Imens Mylon genspillede scenen for dig af den fulde Igor, snakkede Margo stille om hvor synd det havde været for ham-det havde nok mere været synd for ham da hans farfar fandt ud af det, tænkte Mylon men holdt dette for sig selv. "Så du vil heller ikke kaste dig ud i at drikke meget stærk ildwhiskey med mig?" spurgte han drilsk og åbnede døren til kroen, "I Rusland altså..jeg tror ikke det er en god idé at gøre det her, lige inden eksaminerne.." Mylon rynkede kort på næsen ved tanken om tømmermænd til besværgelses eksamen. Et bord i venstre hjørne, tættest på baren var det eneste ledige, og det var det som Mylon satte kursen mod.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 20:43:01 GMT
Hendes blik faldt et øjeblik på hendes fødder, mens hun håbede på at det var noget de ikke ville komme til at snakke om igen. Det var det formentlig, og der havde hun tænkt sig at stritte så meget imod som hun gjorde nu. Hun hævede et øjenbryn og skulle til at sige ’nej’, for det ville deres overhoved nok ikke blive glad for at få at vide, da han fortsatte. ”Det kan godt være at jeg ville det. Jeg er mere ansvarlig end Prescott er.” sagde hun. Da hun gik ved hans side og holdt fast i ham, kunne hun kigge op på ham i stedet for at se sig for når hun gik. Hun gad godt at se Mylon plørefuld, måske lige i stadiet under det hvor man væltede ned ad trapperne og brækkede sig i andre folks jakkelommer. Hun satte sig ned ved det tomme bord og skubbede sin kappe af skuldrene. ”Jeg har ikke været her siden begyndelsen af femte årgang.” sagde hun, mens hendes øjne scannede lokalet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2016 20:55:18 GMT
"Virkelig?" Mylon kiggede overrasket på hende, "Jeg troede du ville nægte nogensinde at være fuld med mig, af frygt for hvad vores forældre ville tænke.." Mylon kunne næsten se Margos fars skuffede og vrede blik, hvile på ham, hvis de drak sig fulde hjemme hos hende-og hos ham kunne han nærmest se hvordan de begge ville få kastet imperius på sig. Han rystede hastigt på hovedet, for at få tanken ud af hovedet. Mylon hang sin kappe hen over stole ryggem, med satte sig ikke ned. Istedet satte han sine hænder mod bordpladen, og blikket hvilende på hendes store øjne. "Det er længe...Hvem var du her med? Og inden jeg bliver alt for jaloux, hvor mange ingefær øl skal jeg så købe?" Spurgte han.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2016 10:54:40 GMT
”Der er ikke nogen af dem der behøver at vide det.” sagde hun. Hendes forældre ville nok ikke have noget imod det, hendes mor ville berolige hendes far, så længe at de ikke tog ud og gjorde dumme ting lige som Prescott. ”Jeg ejer intet alkohol,” sagde hun også, hvilket ville gøre det lidt mere usandsynligt at de ville komme til at lave noget i den stil. ”En til mig og en til dig,” sagde hun, efter at have kigget sig hurtigt omkring. De var alene, uden nogen af hans venner til at forstyrre dem. ”Sylvia.” tilføjede hun. ”Sylvia… Øh… King. Sylvia King. Var den jeg var her med. Ingen grund til at være jaloux.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2016 11:26:38 GMT
"Eje alkohol?" gentog han, "Jeg har aldrig rigtig hørt nogen betegne det på dén måde..." Han rystede smilende på hovedet over hende. Var der mon nogen på skolen der overhovedet medbragte alkohol? Mylon kunne kun huske en syvende års elever, der for 4 år siden fik en hel kasse ildwhiskey konfiskeret fra sin sovesal. Det rygtedes at det var en hævn fra hans eks kæreste. "Okay, roger" han gjorde honnør til hende, før han vendte sig rundt og praktisktalt allerede stod oppe ved baren. "To ingefær øl, tak" Bartenderen mumlede utilfredst tilbage og efter får sekunder, stod der tog fyldte krus foran ham. Mylon lagde pengen og rynkede kort øjenbrynene før han tog krusene op. Hvordan kunne en som var bartender, være så sur? Skulle de ikke være festlivets psykologer? "Så Sylvia King...hvem er det?" Han satte krusene ned på bordet og placerede sig selv overfor hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2016 11:47:17 GMT
Hun skar ansigt. Okay, måske det ikke var sådan man omtalte alkohol, men hun havde ikke snakket detaljeret om det før og vidste ikke hvordan man ellers skulle gøre. ”Man kan da godt eje alkohol.” sagde hun. Så var det ens eget og ikke noget man havde stjålet fra sine forældre. Hendes forældre havde garanteret ikke engang noget alkohol som hun kunne stjæle fra dem. Hun satte albuen i bordet og hvilede hagen i håndfladen, mens hun kiggede efter ham. Han var også pæn bagfra, og lignede egentlig sig selv. Hun blev varm i kinderne og følte sig let i hele kroppen hver eneste gang hun kiggede på ham, inklusiv lige nu. ”Hun går på vores årgang. Kollegie også. Mørk blond, stort hoved.” svarede hun da han var kommet tilbage, og tog fat rundt om det ene glas.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2016 11:59:28 GMT
Mylon trak på den ene skulder, "Men kan også eje en pige, men det er ikke noget man snakker om.." Sagde han ironisk og vædede læberne med tungespidsen. De var helt sprukne, enten efter kulden eller efter at have kysset Margo så meget over de sidste uger. Luften var tyk der inde, og alle de kutteklædte mennesker, stank af alkohol; Mylons blik faldt på en pukkelrygget ældre dame som han kunne skimte hen over Margos skulder, mens hun snakkede om sin veninde-eller hvad hun nu end var. "Jeg har aldrig rigtig lagt mærke til andre..eh-Min type er rødhåret...og de andre er oftest bare uinteressante" Han tog en tår af ingefærøllen, indtil det nærmest røg ud af hans mundvige.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2016 12:25:37 GMT
”Mhm,” brummede hun og lænede sig tilbage i sædet. Hun undertrykte en trang til at lægge armene over kors. ”Ville du helst eje alkohol eller en pige?” spurgte hun. Det var ham der var begyndt på at sige dumme ting, så det var ikke hendes skyld at du fortsatte. Hun rødmede og gemte sig bag sit glas med ingefærøl. Væsken var gylden og skvulpede rundt i hendes glas. ”Hun er meget sød,” nåede hun lige at sige, inden hun ønskede at trække sine ord tilbage. ”Nogengange. Andre gange, ikke så meget. Men jeg kan godt lide hende.” Hun var nok hendes tætteste ven, hvis man ikke talte Will med. Det vidste hun ikke længere om hun gjorde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2016 12:44:25 GMT
"Alkohol," svarede han uden tøven, "Hvorfor ser du pludselig sådan ud? Jeg sagde jo ikke ligefrem at jeg har en gruppe piger i min kælder eller noget jeg..jeg lavede bare sjov med hvordan du formulerede det" Hans blik gled fra toppen af de store røde krøller, til bordkanten. "Og hvis jeg en dag har det, så får du lov til at fjerne imperius besværgelsen fra mig og tæske mig-okay?" Han hævede begge øjenbryn og kiggede afvendtene på hende, mens smilet krøb hen over hans læber. "Wauw Margo, pas på du ikke gør mig jaloux her-Er der ligefrem andre mennesker du kan lide?" Mylon prøvede at køre alle pigerne fra deres årgang igennem hans tanker, men det var som om de alle sammen var Margo. "Jeg har stadig ikke den ringeste idé om hvem hun er...Men apropos skole..har du hørt om den 7 års elev, fra ravenclaw som er forsvubdet sporløst? Hun er fra en eller anden rig koste forretning noget" Sladderen løb hurtigt rundt på Hogwarts, der var endda folk fra hufflepuff som vidste at Mylon kom sammen med Margo.
|
|
|