Deleted
•
Post by Deleted on Jan 10, 2016 16:09:34 GMT
Oliver smilede da hun sagde at han altid var velkommen, han var glad for at han kunne hjælpe hende, godt nok havde han ikke selv børn, men han var utroligt glad for børn og han ville gøre det absolut bedste han kunne for at stille hende tilfreds med den hjælp han kunne lide. "Det er fint, du behøver ikke lave noget stort ud af det" sae han i et smil som han stod og afventede hvad han kunne hjælpe med, Oliver kunne faktisk godt lave mad, ikke at han var noget geni, men han var da selv levende endnu.
"Jeg laver maden, gå du bare ind og hyg dig med hende" sagde han i et smil, det var næsten som selv at have børn, også selvom det jo kun var et kort kig ind i den virkelige verden. Han fik lavet et par bøffer, nogen kartofler i ovnen og noget salat, også tog han sig den frihed at lave en smule sovs til, det tog ham vel godt og vel tyve minutter at blive færdig: "Såh... Maden er færdig, vil du dække bord, Saoirse?" spurgte han ind i mod stuen, han håbede virkeligt at Cate havde haft en god fødselsdag.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 11, 2016 0:57:29 GMT
Saoirse sendte ham et taknemligt smil. "Du tager bare det i køkkenet, du vil. Der er fri leg," sagde hun med et skævt smil. Hun anede jo ikke hvad hun havde i det køleskab, så han kunne lave lige det han ville. "Tak," sagde hun og satte sig ned på gulvet til Cat, så de kunne lege med hendes nye legetøj. Olivers fødselsdagsgave var helt klart den, der havde taget flest kegler. Lige nu fungerede dukkerne som prins og prinsesse, der skulle leve lykkeligt til deres dages ende.
Saoirse kiggede op, da Oliver sagde maden var færdig. Hun gav Cat et kys på håret og rejste sig. "Jep," sagde hun og fandt tallerkener og bestik frem. Hun satte det hele ind på bordet, og fik drikkevarerne med i anden omgang. "Vil du have vin til maden?" spurgte hun Oliver, mens hun blandede en kande solbærsaft til Cat. Det var jo en særlig begivenhed, og så måtte Cat jo også godt få noget lækkert til maden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 12, 2016 15:10:26 GMT
Oliver smilede, han havde sat tingene på et fad, selvom det ikke var noget specielt så kunne han jo lige så godt gøre lidt ud af det her på hendes fødselsdag, man havde jo kun fødselsdag en gang om året og jo yngre man var jo mere betød det jo oftest for en. "Ehm ja det ville være super lækkert... Jeg tror rødvin passer bedst" sagde han i et smil, til bøffer skulle det jo helst være rødvin hvis det endeligt skulle være noget godt. Han gik ind i mod stuen og satte tingene på bordet, glad for at nyde aftenen med de to.
"Så Cat, har du fået leget med dine gaver?" spurgte han i et smil og smilede i mod Cat, hun var virkeligt en køn lille pige og Oliver håbede bare alt godt for de to: "Såh, du er ikke begyndt at tænke på nogen nye fyrer?" spurgte han i en rolig stemme. Cat var jo så lille hun ikke forstod meget endnu, og det kunne jo godt være at Saoirse havde mødt noget, det var jo snart et år siden og hun kunne jo ikke gå rundt og være alene forevigt, Cat ville da sikkert også have godt af en papfar.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 25, 2016 12:47:28 GMT
Saoirse fandt en flaske rødvin frem. Hun havde jo købt lidt ind til fødselsdagen. Hun hældte op til hende selv og til Oliver før hun hjalp Cat op på sin stol. Hun fik skåret maden ud for Cat før hun gav sig til at tage noget mad til sig selv. "Jah... Jeg har fået en dukke af morfar... Og tøj til dukken!" fortalte Cat. "Og hvem gav dig tøjet, søde?" spurgte Saoirse, så Cat også kunne blive inddraget i en samtale. "Wello'!" sagde den lille pige med munden fuld af kød. "Willow er min kusine... Har du egentlig mødt hende?" spurgte hun Oliver. Willow var lige blevet ansat på planteskolen i Frankrig, så de sås ikke så tit længere. Men hun var sød, så hun ville sikkert være noget for Oliver - hvis hun altså ikke allerede havde kastet sig over en franskmand.
Saoirse rystede lidt på hovedet, da Oliver spurgte til mænd i hendes liv. Hvem skulle have troet at Saoirse, der ellers havde været rimelig promiskuøs inden hun mødte Bruce, sad og var enlig mor uden at tænke på andre mænd. "Ikke rigtig... Jeg føler stadig vi er gift, hvor åndssvagt det end lyder..." sagde hun med et skævt smil. Der var jo en grund til hun stadig havde sin ring på. Ind i mellem føltes det stadig som om at han ikke ville forsvinde helt, hvis hun beholdt ringen på. Som om det på magisk vis ville bringe ham tilbage. "Hvad med dig?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 25, 2016 21:21:47 GMT
Han smilede i mod den lille pige, hvor ville han dog ønske at han selv kunne få børn en dag, de var så fantastiske. "Åh jeg vil også have en unge som hende en dag" sagde han i et smil og kiggede i mod Saoirse. Lige nu havde han ikke nogen kæreste, men han arbejdede jo også altid så meget at det ikke altid var til at finde tid til at se piger og den slags: "Nej det tror jeg ikke... Det er ikke til at holde styr på alt det familie" sagde han i et varmt smil, han havde jo også selv en stor familie.
"Det lyder slet ikke åndsvagt... I var også et helt perfekt par" sagde Oliver og kiggede kort ned i jorden, som han tog en bid mere af sin mad, han var stadig trist når han tænkte på det, Bruce betød utroligt meget for ham, ligesom han havde gjort for resten af familien og at miste ham havde været ufatteligt hårdt. "Nej heller ikke... Jeg arbejder alt for meget, så jeg kommer ikke rigtigt ud" sagde han i et smil og kiggede stille på hende, han havde svært ved at snakke om Bruce, de to brødre havde været utroligt tætte og han havde slet ikke lyst til at forestille sig hvor ked af det hun var.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 4, 2016 22:03:44 GMT
"Du kan låne min?" foreslog Saoirse drillende. Hun ville ikke have noget imod at lade Oliver passe hende, hvis han fik lyst til at prøve det af, men hun ville ikke tvinge ham. Overhovedet ikke. Hun kiggede lidt på Cat. Hun havde aldrig troet hun skulle have børn, men da hun mødte Bruce havde det hele givet mening. Hun havde endda tænkt, de skulle have en til på et tidspunkt. Men det lå åbenbart ikke lige i planerne.
"Hun arbejder også i Frankrig lige nu," fortalte Saoirse, da snakken faldt på hendes kusine. Hvis hun kom til England måtte hun introducere dem. "Ja, det syntes jeg også vi var," sagde hun med et skævt smil. Der havde været en del år imellem dem, men det havde bare fungeret. Hun havde ikke mange forhold at sammenligne med, men hun havde ikke været i tvivl om at det skulle være de to for evigt. Hun havde ellers været omkring sig inden hun slog sig ned med Bruce. "Der skal nok dukke en dame op lige pludselig," sagde hun med et skævt smil mens hun også fortsatte med maden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 5, 2016 22:36:49 GMT
Oliver grinede: "Du siger bare til, jeg tager hende gerne... Hun er en virkeligt skøn unge og selvom hun har sin fars gener, så ligner hun sin mor" sagde han og smilede i mod Saoirse. Han håbede at han fik en kvinde som hende en dag at dele sit liv med, men han havde egentligt ikke travlt. Tiden gik bare så stærkt, inden man havde set sig om var man blevet voksen og alle var begyndt at stifte familie, imens Oliver bare stadig prøvede at holde styr på at passe sit arbejde og have et nogenlunde normalt familie liv, nu hvor hans familie var så damned up.
"Det håber jeg da... Men det kræver jo også det er en der kan finde sig i at jeg arbejder en del" sagde han og spiste en smule mere af maden, han var allerede ved at være godt mæt, heldigvis kunne han da finde ud af at lave mad. "Jeg er done" sagde han i et grin og lagde kniv og gaffel, han kunne slet ikke tvinge mere ned lige nu: "Det Magiske Universitet er dog en bedre arbejdsplads end jeg før har været på, her har jeg da i det mindste nogenlunde weekend fri" sagde han i et smil, ja når han ikke skulle rette opgaver.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 15, 2016 22:38:57 GMT
Saoirse grinede lidt. "Jeg ved ikke hvem hun ligner mest. Jeg syntes hun ligner en feminin rødhåret udgave af Bruce," sagde hun med et skævt smil. Hun havde jo nok også nogle af Saoirses træk, men det var lidt nemmere at se Bruce i deres datter end sig selv. Hun havde aldrig troet hun skulle sidde og være enke med en 2-årig datter. Men livet udviklede sig jo på mystiske måder. "Og du er altid velkommen til at passe hende," sagde hun. Saoirse elskede ungen, men en enkelt friaften i ny og næ ville måske ikke gøre skade.
"Altså, det var da sådan jeg fangede Bruce. Jeg gik ind i ham i en boghandel," sagde hun med et skævt smil. Han havde nok hørt historien før, men det virkede ikke til at skade at gentage den. "Så finder du en sød pige og bum! Lige pludselig er i gift og har børn," fortsatte hun med et skævt smil. Hun nikkede, da Oliver proklamerede han var færdig med aftensmaden. Hun kunne heller ikke mere. Hun var ikke vandt til at få så god mad. Hun lavede ordentlig mad til hende og Cat, men det var sjældent det helt store med steak, salat og kartofler. Hun smilede skævt. "Ja, jeg har også weekenderne nu. Det er helt underligt." sagde hun. Som auror havde hun jo arbejdet i tide og utide, men nu var det hovedsageligt papirarbejde, hun sørgede for.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 23, 2016 23:12:32 GMT
"Hun er en køn pige.. Men ja ingen tvivl om at hun er efter dig og Bruce, men det er vel kun dejligt at kunne se?" sagde han i et smil og vippede hovedet let på skrå, han holde meget af Saoirse og den lille pige, de var jo efterhånden blevet en del af familien. "Tak det skal jeg huske.. Det kan jo være je ender med børn en dag, hvem ved" sagde han, Oliver arbejdede jo en del og egentligt havde han ikke planer om børn, men han vidste jo også godt at tiden nogengange ændrede sig: "Jeg bære tingene ud" sagde han i et smil og rejste sig op for at begynde at samle sammen som de alle havde afsluttet deres mad.
"Arh ja.. I to har altid været så gode sammen" sagde Oliver i et smil, Bruce var en god mand og han kunne godt forstå hvis Saoirse savnede ham, hans død havde ikk været let for nogen af dem: "Ja det kan være" sagde han blot. Han glædede sig da til at få et fast forhold engang, men han havde ikke travlt. Han begyndte at gå ud i mod køkkenet og fik stilt tallerknerne på bordet: "Jeg tænker ikke vi vasker op nu" sagde han i et smil, han orkede ikke at stå og plaske med vand nu.
//OOG: Mange gange undskyld ventetiden ☹
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 25, 2016 17:54:53 GMT
"Ja, det er meget rart... Men for at være helt ærlig, er det lidt creepy at vide, man har lavet et andet menneske," indrømmede Saoirse. Tanken om at der havde været nogle celler i maven på hende, der var blevet til det lille rødhårede menneske, der sad foran dem... Det creepede hende lidt ud ind i mellem, men på den gode måde. Hun smilede lidt, da Oliver snakkede om at få børn. "Et øjebliks glemsomhed, er alt det kræver," drillede Saoirse. Cathleen havde jo ikke ligefrem været planlagt, men hun var da på ingen mulig måde uønsket.
"Tak," sagde hun, da Oliver sagde han ville børe ud. "Så vil jeg putte prinsessen," sagde hun, selvom Cat ikke så helt tilfreds ud med situationen. "Men jeg er ikke træt..." mumlede Cat selvom et gab lidt ødelagde hendes argument. "Jeg klarer den imorgen," sagde hun. Hun var alt for træt til at vaske op nu. "Siger du ikke godnat til Oliver? Så kan vi finde en bog, vi kan læse bagefter," foreslog Saoirse. Cat nikkede. Hun var ikke helt tilfreds med at skulle i seng, men når hun fik læst, så plejede det at gå alligevel. Hun fik lidt hjælp ned af sin stol og luntede så hen for at give Oliver et kram. "Godnaaat!" sagde hun.
//Ingen stress! Har selv haft vold travlt!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 25, 2016 19:39:50 GMT
Oliver var glad for at Saoirse var så nem at snakke med, og han var virkelgit glad for at de kunne nyde hinandens selskab: "Det kan jeg godt forstå... Men hun er nu som snydt ud af næsen på dig, ihvertfald i forhold til hårfarve" sagde han i et smil, han var glad for at han kunne være en del af deres liv. "Ja det kunne jeg godt forestille mig... Jeg troede nu i havde planlagt hende, jeg har altid forestillet mig Bruce som en familie far" sagde han i et smil og kiggede roligt i mod hende, han var bare glad for at de var ærlige overfor hinanden.
"Ja super..." sagde han i et smil og gik hen i mod Cathleen for at give hende et kram og et kys på kinden: "Sov godt prinsesse, og tak fordi jeg måtte komme til din fødselsdag" sagde han i en rolig stemme og slap hende så forsigtigt. "Jeg vasker op" sagde han og gik ud i køkkenet, og som han blev færdig gik han tilbage ind til stuen og satte sig tungt ned i sofaen, han var virkeligt smadret lige nu og havde bare brug for at slappe en smule af, det havde været en lang men virkelig hyggelig dag.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2016 11:01:47 GMT
Saoirse grinede lidt. "Jah, hårfarven tager man ikke fejl af." Kendte man hende, var der ingen tvivl om hvem der var Cathleens mor. I det mindste havde Cat ikke fået hendes krøller. De kunne virkelig være svære at tæmme. Tværtimod så det ud til at hun havde arvet Bruces silkeglatte hår. Saoirse smilede lidt ved tanken. De havde jo aldrig rigtig skildret med, at Cat ikke havde været planlagt, for de havde jo begge to været okay med det (i hvert fald efter chokket havde lagt sig). "Ikke helt. Men det gjorde jo ikke noget," sagde hun med et skævt smil. De havde jo begge to gerne villle have Cat, da de fandt ud af hun var på vej.
"Det behøver du ikke," sagde Saoirse. Hun skulle da ikke stoppe ham, hvis han ville tage opvasken, men han behøvede virkelig ikke. Hun fulgte Cat ind på sit værelse, læste en smule for hende og kom ud i stuen igen efter at have lukket døren til Cats værelse. "Hun sover som en sten," sagde hun med et lille smil og tog sit vinglas. Hun tog en tår og betragtede Oliver et kort øjeblik, før hun gik ud i køkkenet til ham. Det var dejligt at den gode del af Bruces familie stadig var interesseret i at bruge tid med hende og Cat, men det var ikke altid helt nemt at være omgivet af minder om sin døde mand. Men Cats fødselsdag handlede jo om hende og så måtte Saoirse bare tage sig sammen og få ondt af sig selv senere. "Er der noget jeg skal gøre? Tørre af? Hente mere vin?" Det sidste blev sagt med et lille grin. Det så ud til, at han havde klaret det meste selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2016 18:53:29 GMT
Han smilede og rystede så let på hovedet, nej rødhåret slog uden tvivl hårdt igennem, men det var nu også en smuk hårfarve hvis man spurgte ham, men han kunne også godt lide de ting der var en smule anderledes om ikke andet. "Næ hun kom jo, og det er jo dejligt" sagde han roligt, han ville også gerne have en familie, men han elskede også sin karrierer og han vidste han ville have svært ved at stå imellem de to, men nu var det jo heldigvis ikke et dilemma han havde haft endnu.
"Det var sørme hurtigt, men det har selvfølgelig også været en oplevelses rig dag for hende" sagde han i et smil, han huskede godt da man var barn og havde fødselsdag, det var bare noget helt specielt, nu frygtede man nærmere at holde fødselsdag og ønskede ikke at man fik flere rynker og grå hår. "Nej slet ikke.. Bare slap af og nyd en dejlig aften" sagde han i et smil, han var bare glad for at de kunne nyde tiden sammen: "Lad os sætte os ind i stuen" sagde han, han kunne godt bruge bare at sidde og slappe af i sofaen, han var ved at være rimeligt søvnig, selvom han ikke havde lavet det store i dag, det var nok også vinen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2016 21:35:12 GMT
Hun nikkede. Cat var her og det var det vigtigste. Hun var jo en fantastisk lille pige, hvis man spurgte Saoirse. "Netop," medgav hun. Saoirse gik ikke så meget op i om børn var planlagte eller ej - det vigtigste var at forældrene var klar til at blive forældre, så de kunne tage sig af barnet og det følte sig ønsket. Hun hadede at lyde egoistisk, men det passede hende fint at Oliver var single. Så kunne hun have ham lidt for sig selv. Han havde virkelig været god at have ved hånden en del gange gennem tiden.
"Nemlig. Og så crashede hun nok en anelse efter alt det sukker," Det skete jo og lige i dag havde Cat jo både fået muffins, saftevand og alt mulig andet lækker mad. "Ja lad os det," sagde Saoirse og tog vinen og glasset og satte sig ind i stuen. Inde i stuen satte hun tingene fra sig og dumpede ned på sofaen. Da Oliver satte sig ved siden af, lagde hun hovedet mod hans skulder og lænede sig lidt op ad ham. Hun var også ved at være ret slatten. "Det var godt du kom i dag... Det er altid rart at kunne snakke med et andet voksent menneske," grinede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 29, 2016 18:41:44 GMT
Oliver smilede og nikkede så: "Yeah, men når man nu kun har fødselsdag en gang om året, så må man godt" sagde han i et smil og blinkede til hende, han huskede godt da han var lille og han havde fødseldag, han huskede det som gode tider, inden hans far blev fuldkommen sindsyg. "Jeg har ikke travlt, så jeg bliver nok lidt" sagde han og satte sig roligt i sofaen, som han nippede til sin vin. Han var glad for at han havde holdt kontakten til Saoirse og Cathleen, men han vidste godt at det jo ikke altid var nemt at komme videre som alene mor, men hun klarede det nu flot.
"Tak og i lige måde, jeg begraver mig så meget i arbejde for tiden at jeg næsten ikke selv kan følge med" sagde han i et smil, han vidste godt det måske var dumt, men han ville gerne tjene penge og være uafhængig, ligesom hans forældre var det, der var da en af de få ting han så op til ved dem. "Jeg har nu også brug for lidt socialtliv engang imellem" sagde han og nippede igen til vinen, og sådan en afslappet aften som denne var da at fortrække over så meget andet.
|
|
|