Deleted
•
Post by Deleted on Dec 2, 2015 22:50:11 GMT
@oliver
Det var en tidlig september eftermiddag, men det var ikke hvilken som helst dag. Cathleen blev to år i dag, og det var første fødselsdag hvor hendes far ikke var der. Før hun vidste af det, var Cat jo på vej til Hogwarts. Det havde været et hårdt år, men det lysnede langsomt op. Hun savnede stadig Bruce så meget, at det ind i mellem tog pusten fra hende, men hun kunne jo ikke rigtig lade sig slå alt for meget ud, når hun havde Cat. Så der skulle holdes fødselsdag, og det skulle handle om Cat og ikke andet. Det var dog noget af et regulært helvede at få til at gå op. Cat skulle jo være vågen, så det nyttede ikke at folk kom for sent på aftenen, men samtidig havde de jo også jobs at passe. De havde set hendes far igår og hendes kusine Willow havde været der tidligere på dagen. Det var meningen at Bruces søster Ivy ville komme forbi med sine unger, men den yngste havde fanget sig noget af en forkølelse. Så alt i alt manglede de vel bare Bruces lillebror, Oliver.
Der var ikke gjort det helt store ud af oppyntningen, men der stod da et flag på bordet, sammen med en bakke med lidt snacks og drikkevarer. Cathleen havde i sin iver over et nyt stykke legetøj, fået væltet et glas vin ud af hånden på Saoirse, så hun gik ind i soveværelset for at skifte trøje. De boede i en lille lejlighed så med døren åben, kunne hun sagtens holde øje med Cat imens. Hun trak trøjen af og skiftede til en mørkegrøn top. Det var måske ikke det bedste valg til jeans, men det gik og den var ren. Om halsen havde hun en halskæde, der holdt Bruces vielsesring. Hun gik stadig med sin egen. Forlovelsesringen lå i hendes smykkeskrin. Den havde hun godt kunne bære at tage af, men vielsesringen sad der endnu.
Hun vendte tilbage i stuen, hvor Cat skulle lige til at tage en muffin fra bordet. Hun kunne lige præcis ikke nå til Saoirses held. "Et øjeblik mere! Jeg er sikker på at onkel Oliver er lige på trapperne, og så kan vi spise kage med ham. Vil du have lidt saft i stedet?" spurgte hun og rakte hende et lille glas solbærsaft, da Cat nikkede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 4, 2015 11:07:30 GMT
Oliver havde forsøgt at være en god hjælp og støtte til Saoirse efter hun havde mistet Bruce, det havde også været et hårdt slag for en hårde troldmand, som havde været en af de eneste der havde været enig med Bruce og den måde han havde levet på. Begge deres forældre var jo utroligt hårde, og Oliver havde ligesom Bruce ikke haft kontakt til dem i mange år. Ivy var den eneste som Oliver snakkede med udover Bruce, alle de andre, som var fem søskende mere som han ikke havde kontakt med, de var desværre blevet lige så store røvhuller som forældrene.
Som Oliver ankom til lejligheden, bankede han roligt på. Han ville da gerne fejre sin niece også selvom Bruce ikke var her mere. Han havde en gave under armen med lyserødt bånd på, og afventede at døren gik op. Han var egentligt spændt på at se dem begge to og han håbede inderligt det gik hende godt, et år var jo ikke særligt lang tid og han vidste at hun stadig kunne gå igennem en masse sorg, Oliver havde da også været igennem sine egne sager, især efter han var gået fra sin kæreste, men ma måtte jo gøre det bedste man kunne for at komme videre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 4, 2015 13:35:55 GMT
Saoirse var jo ikke den eneste, der havde mistet Bruce, det vidste hun jo godt. Hun havde jo mødt Oliver og Ivy før Bruce døde, og hun vidste godt hvad de alle samen betød for hinanden, så det havde da været noget af et overskud at Oliver havde taget sig tid til at hjælpe hende. Ivy havde jo selv haft travlt med mand og børn, så hende havde Saoirse simpelthen ikke nænnet at spørge om hjælp. Oliver derimod, havde hun dårligt behøvet at spørge. Han havde virkelig været en stor hjælp henover tiden, og at han havde haft overskud va jo nærmest overmenneskeligt. Hun turde slet ikke tænke på hvordan det ville være at miste en søskende.
Da det bankede på, gik Saoirse hen mod døren. "Vil du åbne?" spurgte hun Cathleen, der stadig var travlt optaget med sit legetøj. Det endte med at Saoirse selv åbnede døren og sendte Oliver et smil. "Hej," sagde hun og trådte til side, så han kunne komme ind. "Cat... Kommer du ikke ud og siger hej til Oliver?" kaldte hun, og kort efter kom den lille rødhårede pige pilende ud i gangen og krammede Oliver om benet. Det var jo den del af ham, hun kunne nå. "Jeg har føds'dag!" sagde hun nærmest stolt, som om Oliver ikke vidste hvorfor han var der. Saoirse trådte lidt ud ad gangen, så det ikke blev alt for crowded. "Jeg har solbærsaft eller hvidvin," tilbød hun. "... Og muffins. Jeg tror, jeg bagte nok muffins til at brødføde det halve af England," sagde hun med et lille grin.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 9, 2015 22:04:58 GMT
Oliver gjorde hvad han kunne for at passe på den familie han havde tilbage, og han så da også Saoirse som en del af hans familie, hun havde jo trods alt hans lille niece. Hele familien savnede Bruce, ihvertfald ham selv og Ivy som var de to han kaldte for familie. Han havde altid været der for de andre, og han kunne stadig sidde og græde en sen aftentime hvis det hele kom over ham, han manglede sin bror i hverdagen, han havde altid været så fornuftig og han forstod godt at Saoirse havde det svært ved at leve uden ham.
Som Cathleen kom frem og krammede ham omkring benet, smilede Oliver ned i mod hende og bøjede sig ned kun for at løfte hende op i hans arme: "Hey min skat... Sikke stor du er blevet!" sagde han i et smil og kiggede i mod den lille pige, ingen tvivl om at hun havde fået sin mors hårfarve. "Du er heldig! Så må vi jo håbe jeg har husket din gave!" sagde han i et smil og satte pigen ned på gulvet igen, inden han lænede sig frem i mod Saoirse og gav hende et venligt kys på kinden: "Hvor hyggeligt... Det var skønt jeg måtte komme... Hvordan har i det?" spurgte Oliver i en rolig stemme og tog sko af inden han gik ind i mod stuen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 10, 2015 22:35:04 GMT
Saoirse havde virkelig prøvet at opretholde en eller anden form for kontakt med Bruces familie. Det var trods alt deres niece hun havde født. Hun så Ivy ind i mellem, særligt fordi der ikke var så stor aldersforskel på Cat og Ivys datter Lily. Ungerne hyggede sig meget godt, og Ivy og Saoirse kom også fint ud af det med hinanden selvom de nok aldrig blev perlevenner. Hun klikkede lidt bedre med Oliver, der heldigvis virkede til også at have det fint med hende. Nogle dage var helt klart lettere at komme igennem end andre, og den her kunne godt blive en af de sværere. Tanken om at Bruce ikke ville se sin datter vokse op føltes stadig som et spark i maven.
Hun smilede da Oliver samlede Cat op. Cat havde også travlt med at kramme sin onkel, da hun blev løftet op. "Til mig?" spurgte Cat, da han nævnte gave. Hun var så småt begyndt at forstå konceptet med fødselsdage, virkede det til. "Du er altid velkommen," sagde hun. "Og vi har det fint. Dig?" spurgte hun. De havde det jo godt. De manglede ikke noget, og efter de var flyttet var der ligesom kommet ro på tilværelsen igen. Man kunne dog ikke benægte at det var pisse hårdt, at Bruce ikke var der mere. Hun havde vænnet sig til det, men det betød jo ikke hun brød sig om det. Hun var på vej ud i køkkenet for at hente ham et glas, da hun vendte sig om. Hun måtte jo nok hellere finde ud af hvad han ville have. "Hvidvin eller solbærsaft?" tilbød hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 11, 2015 11:35:57 GMT
Oliver var glad for at se hende igen, selvom han ikke havde ret meget familie, så passede ham godt på den familie som han nu engang havde og han så da også Saoirse og Cathleen som en del af den familie, de havde jo været der nogen år efterhånden. "Her" sagde han og trak en pose frem fra sin baglomme, magi længe leve, og rakte den til hende. Indeholdet var et dukkehus, han tænkte det nok var noget hun kunne få tiden til at gå med og nu hvor der ikke var bange børn i familien så måtte man jo forkæle dem lidt ekstra.
"Tjoh udemærket, jeg har travlt på jobbet, men det er jo ingen nyhed" sagde han i et smil og blinkede til hende, Oliver var nok bare charmerende af natur, det var egentligt ikke fordi han som sådan prøvede at charmerer sig ind på kvinder. "Hvidvin lyder næsten mest selskabeligt... Kommer der ikke flere?" spurgte han undrende, det var jo en helt lille fest og man skulle jo trods alt være med til at fejre det så godt som muligt, det var jo en stor dag at have fødselsdag når man ikke var ret gammel, og det ville Oliver ihvertfald gerne støtte.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 25, 2015 22:25:00 GMT
Cathleen forsvandt ind på gulvet med posen og fik pakket dukkehuset ud. "Husk at sig tak for gaven, Cat," sagde Saoirse og Cathleen vendte sig mod sin onkel. "Tak onkel Oliver," sagde hun hurtigt og vendte opmærksomheden tilbage til dukkehuset. "Det så ud til at være et hit," sagde Saoirse og sendte Oliver et skævt smil. Hun elskede at se sin datter glad, også selvom hun nok var grænsende til forkælet.
"Nej, det er det vel ikke," medgav hun. Da hun havde fået Cat var hun blevet forflyttet til Afdelingen for Ungdomskriminalitet, og selvom der ikke var så meget Action, som hun havde været vandt til, så var det stadig et travlt arbejde. Det var bare på en anden måde, og havde heldigvis lidt mere stabile arbejdstider end det hun havde haft før. Hun var heller ikke i fare på samme måde, så Cat ville ikke pludselig stå og være forældreløs. "Nej, vi besøgte min far og Willow igår. Ivy skulle have været her i dag med begge unger, men den ene er syg. Jeg tror nok, det var Lily." Hun fandt vin og et glas frem til dem, så de kunne få noget at drikke. "Jeg ville have inviteret nogle af dem fra vuggestuen, men de er alle sammen syge også. Så det må blive på et andet tidspunkt,". Det var jo december, så alle ungerne havde jo nærmest fanget sig en forkølelse.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 25, 2015 23:00:27 GMT
"Det skal nok blive godt... Jeg glæder mig til at se hende vokse op" sagde han i et smil, han håbede da på at Saoirse altid ville tage i mod familien med åbne arme, godt nok kunne han ikke give hende megen hjælp, men alt det han kunne ville han skam også. "Der er altid nok at lave, men det kender du jo alt til" sagde han i et varmt smil, han vidste jo også godt at Saoirse knoklede, men hun havde jo også et barn at tage sig af, så hun måtte virkeligt have meget at se til.
"Arh... Jamen så er det jo godt jeg er her..." sagde han i et smil, han ville skam gøre hvad han kunne for at gøre dem begge glade: "Jeg kan blive så længe du har lyst til at jeg bliver, jeg skal ikke arbejde i morgen" sagde han i et smil. Han kunne da godt sidde og drikke et glas vin med hende når Cat var lagt i seng hvis det skulle være: "Har i været på kirkegården?" spurgte han i en rolig stemme, han vidste godt at det var et tungt emne, dte var det også for ham, men han var nødt til at spørge, det kunne jo godt være at Cat havde ønsket det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 25, 2015 23:21:37 GMT
Saoirse nikkede. Hun glædede sig lidt til at se sin datter vokse op og have et liv, men samtidig blev hun jo hurtigt stor. Lidt for hurtigt, føltes det nogle gange som. "Åh ja," sagde hun med et tørt grin. Hun fik hældt noget vin op til dem og tog selv en tår af den. Hun var på ingen måde alkoholiker, men det hjalp lidt at sunde sig på et glas vin ind i mellem. Især på dage som denne. Det var så frygtelig hårdt, hver gang de nåede en eller anden milepæl og Bruce ikke var der til at høre om det. "I sidste uge gik der et eller andet galt med alt papirarbejdet, så alle papirer var havnet i Mysteriedepartementet og den anden halvdel var blevet sendt til Gringotts. Det var et helvede." fortalte hun med et opgivende suk.
Hun rystede på hovedet, da Oliver spurgte til kirkegården. "Vi kiggede på nogle billeder i stedet for. Kirkegården er for... deprimerende. Billederne er bedre. Der kan hun jo se ham." sagde hun bare. Det var pisse hårdt at sidde og kigge på billeder af Bruce, men hun syntes det var vigtigt at Cat kendte til ham. Hun kunne langt bedre relatere til en mand på billeder fremfor en gravsten. "Du er velkommen til at blive hængende. Jeg har planer om at tømme den flaske vin der, og så besvime af træthed på et tidspunkt," sagde hun med et skævt smil. "Okay, måske ikke tømme den, hvis jeg er alene... Jeg er jo en anelse ude af træning," rettede hun sig selv. Hun havde kunne drikke en sømand under bordet før hun fik barn, men nu kunne hun ikke holde til meget. Meget havde ændret sig, men det var hun helt fint tilfreds med.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 26, 2015 12:48:54 GMT
"Hold da op! Det lyder som noget af en opgave" sagde Oliver næsten helt overrasket, han vidst godt at når tingene gik galt i ministeriet så gik det oftest rigtigt galt også kunne det tage timer og atter timer at få rettet op på det hele igen. "Jeg er nu glad for at være startet på Det Magiske Universitet, det giver en dejlig frihed og det er skyndt at arbejde med de unge der skal ud i verden" sagde han i et smil, de fleste af hans elever var jo 18-21 år, og det var skønt at se unge mennesker blomstre, selvom han nu ikke selv var ret meget ældre, men pointen!
"Arh ja det lyder da også fornuftigt" sagde han i et roligt smil, han var ikke ude på at ødelægge stemningen, det var jo hårdt for dem alle sammen, men sikkert især for Saoirse der havde en lille datter: "jamen jeg bliver gerne hængende, jeg har ingen planer" sagde han i et smil. Han glædede sig da til at bruge en aften i hendes selskab, han havde altid godt kunne lide Saoirse, hun var både en sjov og sød pige og selvom der havde været et stort alders hop fra hende til Bruce, så havde de to bare været så gode sammen: "Så hvor længe har jeg med lilleput inden hendes onde mor smider hende i seng?" spurgte hun i et smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 30, 2015 19:25:51 GMT
Saoirse nikkede. Det havde ikke været en sjov dag, da papirarbejdet virkede til at være gået tabt. Der havde været kaos. Hun arbejdede jo med børn og unge, så der var det vigtigt at papirerne var 100 % iorden, ellers fik afdelingen problemer. "Ja, det kunne jeg forestille mig," sagde hun. Det måtte være fedt at være med til at forme fremtidens unge. Hun overvejede at holde mund, men hun fik talt før hun fik tænkt tanken færdig. "Jeg har overvejet at søge stilling som underviser også... Sådan på et tidspunkt. Altså, undervise de nye aurorer." sagde hun lidt prøvede. Det skulle ikke være lige nu, men det ville da i hvert fald være et sikkert erhverv.
"Du er i hvert fald velkommen... Vi skal have noget aftensmad på et tidspunkt, men jeg tror bare vi bestiller takeaway." Saoirse havde i hvert fald ikke tænkt sig at lave mere mad i dag efter alle muffinsne. "Hun skal have noget mad snart og så i seng. Vi var meget tidligt oppe, og nogen nægtede at sove middagslur" sukkede hun opgivende. De havde været så tidligt oppe at Saoirse selv ville have taget en lur, men sådan syntes Chloe ikke det skulle være.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 31, 2015 0:48:55 GMT
Han kiggede roligt i mod hende: "Det lyder da som en god idé, hvis det er kan jeg da give dig nogen kontakter på Universitetet" sagde han i et smil, Oliver var meget glad for at arbejde på universitet, det var et skønt sted og han satte stor pris på sit arbejde. "Åh jamen jeg vil meget gerne blive, du skal da ikke sidde selv med hende på sin fødselsdag" sagde han i et varmt smil, han var bare glad for at være sammen med hende, han havde altid ment at Saoirse var en smuk og sød pige og han var glad for at have hende i familien.
"Arh ja okay, det må være skønt at se dem vokse op" sagde han i et smil, på nogen punkter ville han inderligt ønske også at få børn en dag, men han havde ikke travlt og han skulle helst finde den helt rigtige først. "JEg har fri i morgen så jeg bliver gerne hængende, jeg kan eventuel hjælpe med at lave mad?" sagde han i et varmt smil og kiggede i mod hende, hun var sød og klog, Oliver elskede at hænge ud med hende og Bruce - og Ivy naturligvis også, og det var så underligt at Bruce ikke længere var en del af det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 8, 2016 15:14:24 GMT
Saoirse trak på skuldrene. "Jeg tror ikke, det skal være lige nu. Men måske på et tidspunkt," sagde hun. Hun var jo ikke på vej ud af branchen allerede. Slet ikke, når hun sad i en af de ufarlige afdelinger. Hun ville jo gerne være med til at redde verden fra mørkets hekse og troldmænd, men der var bare kommet andre boller på suppen, når hun havde Cat - alene endda! "Du er altid velkommen," sagde Saoirse og sendte Oliver et stort smil. Det var fedt, at han gad se hende, selvom hun jo "bare" var hans nieces mor. Hun syntes i hvert fald det var dejligt at have et fint forhold til Bruces familie også, selvom han ikke var der mere.
"Ja, det er det.. Men altså, hun er to nu. Jeg er ret sikker på, jeg lige har født hende," sagde hun med et lille grin. Kat var lige pludselig blevet rigtig stor, syntes hun. "Før jeg ved af det, har jeg jo børnebørn." Det blev sagt med et lille grin og en grimasse. Hun var ikke klar nok til at Cat en dag ville blive voksen og få sine egne børn. "Det ville være en stor hjælp. Jeg aner ikke hvad vi har. Jeg tror, der er nogle kartofler. Måske en bøf eller to." sagde hun med et skuldertræk. Hun skulle vel egentlig også have købt ind på et tidspunkt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 8, 2016 22:52:09 GMT
Han nikkede: "Du siger bare til, så skal jeg nok hjælpe alt jeg kan" sagde han i et smil, han var virkeligt glad for hvis han kunne hjælpe hende, hun fortjente virkeligt en smule modgang her i livet ovenpå alt det hun havde oplevet. Han havde ondt af hende, og de savnede jo alle Bruce utroligt meget. ”Tak.. Det kunne være jeg skulle komme forbi noget oftere så" sagde han og et smil, han havde altid haft et godt øje til Saoirse, men ikke noget seriøst, hun havde jo været Bruce's go det havde han fuldt ud accepteret, han mente kun hans bror havde fortjent en sød pige.
"Ja tiden går hurtigt... Jeg syntes heller ikke det er ret længe siden jeg så hende første gang" sagde han i et smil og kiggede i mod Cathleen, hun var en smuk lille pige og det ar tydeligt at se hun var efter Saoirse og Bruce, hun var en perfekt blanding af de to. "Lad os bare lave noget nemt, du siger bare hvad jeg skal lave" sagde han i et smil, han ville altdi gerne hjælpe hende og lige nu satte han da også pris på at de bare kunne nyde en hyggelig aften sammen, måske over et glas rødvin.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 10, 2016 14:21:21 GMT
Saoirse sendte ham et taknemligt smil. "Tak. Det ville nok være en stor hjælp," sagde hun. Hun anede ikke om det var svært at få et job som underviser, og hun anede jo ikke om hun ville være god til det, men det var da et forsøg værd. Hun smilede igen, da han sagde han ville komme forbi oftere. "Du er altid velkommen," sagde Saoirse. Hun kunne virkelig godt lide Oliver. Han var nem at være sammen med og han havde taget godt imod hende fra dag ét selvom der havde været en del år mellem hende og Bruce. Hun havde aldrig hørt et ondt ord fra ham.
Saoirse smilede en smule skævt, da hun kiggede på den lille rødhårede pige, der legede med sin nye gave. Hun var kun to år gammel, så udseendesmæssigt kunne hun nå at ændre sig meget, men hun syntes da godt hun kunne se, at Bruce havde leveret halvdelen af hendes DNA, selvom pigens røde hår gjorde det meget tydeligt hvem der var mor til hende. "Det nemmeste er vel bøf, kartofler og salat?" Hun prøvede virkelig at lære Cat at man spiste sundt, og heldigvis var Cathleen ikke kræsen så længe maden ikke var alt for krydret. Hun tog endnu en tår af sin vin, før hun vendte opmærksomheden mod Cat. Hun så træt ud, men det havde også været en dag med meget aktivitet og folk, der kom og gik. "Cat...? Er du sulten?" spurgte hun. Cat så ud som om hun lige skulle tænke over det, men så nikkede hun. "Jarh, lidt..." sagde hun og Saoirse nikkede. "Så må vi hellere finde på noget mad." Hun vendte sig mod Oliver. "Vil du helst lave mad eller lege med dukker?" spurgte hun med et skævt smil. Når nu de var to, kunne den ene jo underholde Cat en smule.
|
|
|