Deleted
•
Post by Deleted on Oct 14, 2015 19:56:42 GMT
Freya kunne slet ikke fatte hvis de skulle have et barn, de havde jo ikke været sammen ret længe. Altså jo fire år var da ganske udemærket, men det ar jo ikke en livstid. Okay måske hun bare tænkte for meget over det, men hun var nok lidt nervøs for alt det med graviditet, hun var så bange for at tingene måske ville ende med at gå galt, og hvad nu hvis hun slet ikke kunne finde ud af at være mor til sit eget barn. "Jeg syntes bare dte er så pludseligt" sagde hun roligt.
Som han kiggede i mod hende, smilede hun kort: "Ja det gør..." sagde hun blot, som han bekræftede hende i at hun var gravid og et øjeblik anede Freya ikke om hun skulle grine eller græde, om hun skulle gå i panik og løbe ud af døren, eller hun bare skulle forsøge at forholde sig nogenlunde roligt. "Okay stop stop! Sit Fido!" sagde hun som han kyssede hende, selvom hun var glad så følte hun sig også meget overvældet: "Jeg... Det havde jeg slet ikke forestillet mig, jeg mener... Jeg... Vi har jo Alaric og alt muligt" sagde hun og kom pludseligt i tanke om at de også skulle fortælle at han skulle være storebror, det var jo ikke til at tro.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 15, 2015 12:01:06 GMT
Nate var pludselig helt oppe og ringe. Tænk at de skulle have en baby, altså deres helt egen! Ikke at han ville elske dette barn over Alaric, - for det ville han aldrig gøre - det var bare næsten ikke tim at fatte! Han følte sig så lykkelig. "Freya det er helt fantastisk!" Jublede han og kunne allerede mærke hvordan trangen til at fortælle nyheden til Gud og hver mand kun blev stærkere. Dog blev humøret slået en lille smule ned af at hun ikke var helt så oppe og køre som han var, kunne det være at hun måske ikke var sikker på om det var det hun ville? Eller var hun måske bare nervøs. Han faldt lidt ned på hendes odre og så på hende med et gennemtrængende blik. "Du...vil måske ikke have flere børn?" Spurgte han lidt forsigtigt og kiggede på hende, det skulle jo være en beslutning de traf sammen og lige nu virkede hun ikke helt overbevist.
Som hun snakkede om Ric faldt han lidt tilbage i sofaen og fumlede kort med sine hænder i skødet. "Altså mon ikke han vil elske det?" spurgte han stille og lod hovedet falde let på skrå. "Freya skat, vi behøver ikke få barnet hvis ikke du har lyst," hans stemme var kun lige over en hvisken som frygtede han at hun ville blive glad for den information. "Jeg ved godt at det er en stor beslutning.." han tøvede lidt, "måske vi skal få Riley til at kigge efter Rick i aften, så kan vi gå ud og spise og snakke om det hele?" Han ville ikke trække noget ned over hovedet på hende som hun ikke var klar til, så måske det var meget godt at få snakket det igennem. Lejlighed var jo stor så det var jo blot at sætte nogen ekstra vægge op for at inddele den i flere rum og værelser.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 15, 2015 19:21:46 GMT
Freya smilede til ham, ja... Det var faktisk virkeligt fantastisk. Hun skulle nok bare lige få det hele ind lige nu, hun skulle lige gøre et forsøg på at være glad for det hun havde og være endnu mere glad for at de snart ville have noget mere sammen. Alt dette her havde hun jo altid drømt om, og bare at få alt hvad hun havde ønsket sig var virkeligt overvældende, og for at være ærlig kunne hun nok ikke helt forstå det: "Jo.. Jo jeg vil gerne have børn. Især med dig, jeg er bare meget overrasket" forsøge hun at opmundre og lænede sig frem for roligt at kysse hans læber, hun var virkeligt glad.
"Nate, jeg har lyst... Meget... jeg er bare overvældet" sagde hun og krammede ham roligt, hun var glad og lykkelig, og hun kunne ikke forstå det. Men hun ville gerne have børn og da mere end noget andet ville hun have dem sammen med ham. "Der er ikke noget at snakke om Nate, selvfølgelig vil jeg gerne have et barn med dig... Jeg har jo altid gerne ville have børn" sagde hun og kyssede ham så roligt, hun elskede ham og det her var jo helt rigtigt, det havde bare overrasket hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 16, 2015 10:18:42 GMT
Smilet hun sendte ham beroligede han en smule, men hab ville nu stadigvæk ikke trække noget ned over hovedet på hende. Hun var bare hans drømmekvinde så måske han lod sig rive lidt med i iver uden helt at tænke over hvad hun syntes. Hendes opmuntrende ord og forsikringen om at hun gerne ville, gjorde han meget lettet. Hans smil voksede sig stort og bredt og en del af ham var nok engentlig ret stolt uden helt at vide over hvad, det ville vel være lidt kikset at være stol over at have gjort hende gravid, men det var nok det.
Han holdt hende tæt ind til sig i krammet og begyndte omgående at snakke som han slap hende. "Vi bruger vel bare de ting vi har fra Ric? Altså barnevogn og det. Seng skal vi nok have en ny af jeg fik jo ødelagt benet da jeg flyttede rundt på det og Rick bruger jo selv den nye tremmeseng, ehm hvor skal vi ligge værelset? Vi skal vel også lige finde ud af hvornår vi fortæller det til folk.." Efter et par minutter hvor han forsat snakkede lidt - nærmest med sig selv - om alle de praktiske ting, gik det op for ham at han måske var lidt for langt fremme i planlægningen, han sendte hende et undskyldende smil, "Sorry, jeg bliver vidst revet lidt med," han kyssede hende blidt og tog en dyb indånding for lige at starte på en frisk. "Hvor langt mon du er henne?" afslappet lod han en hånd finde hvile mod hendes mave, rent instinktivt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 16, 2015 21:23:53 GMT
Freya var meget overrasket over hvor glad Nate virkede til at være, ikke fordi at hun var jo glad for at han også gerne ville have børn og hun håbede da virkeligt at han mente det, også når barnet engang var kommet. På den anden side havde han jo klaret det fantastisk med Alaric og den lille dreng elskede jo virkeligt sin far. "Jeg er glad for at du er glad Nate, det skal nok blive godt" sagde hun og lænede sig frem for at kysse ham på læberne, det her skulle nok ende med at blive et helt nyt eventyr.
"Vil du kalde på Alaric så vi kan fortælle ham det?" spurgte hun i et roligt smil, hun ville da også gerne at han vidste det: "Har du forresten tænkt på om vi burde fortælle ham at han er adopteret? Han skal jo nok være ældre men... Jeg har bare så dårlig samvittighed, hvad nu hvis han bliver rigtigt ked af det?" spurgte hun i et suk. Smilet kom frem på hendes læber: "No idea... Vi må jo se hvornår den popper ud" sagde hun og vidste ikke at man skulle tage til læge og den slags, hun havde jo ikke ligefrem prøvet dte før.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 19, 2015 10:15:01 GMT
Nate var virkelig oppe og kører lige nu. Han var godt klar over at de måske lige skulle tage den med ro, om ikke andet så frem til de havde snakker med en healer eller en læge, hvad hun nu var mest tryk ved. Uanset var graviditetstester jo ikke 100%. Derfor kunne han jo stadigvæk godt juble lidt. Hans smil voksede sig langt bredere end det havde været hidtil. "Det bliver det helt sikkert skat," svarede han stille og gengældte blidt hendes kys. Han kunne ikke forstille sig hvordan denne dag skulle kunne blive bedre. Han og Freya skulle have et barn sammen. Hans tanker var allerede gået tilbage til værelsesbygningen i den store lejlighed.
Emnet med afoptionen var lidt ubehagelig, mest fordi Nate såvel som Freya, havde det dårligt mes at skulle fortælle ham det. Ikke at han ikke måtte vide det, men Nate ville ikke gøre ham ked af det eller have at han skulle tro at han så var mindre værd. På den anden side fortjente han sandheden. "Måske ikke lige nu, men nårbhan bliver lidt ældre," svarede han stille, "jeg vil hellere at han hører det fra os fremfor han finder ud af det på en eller anden uheldig måde." Igen gled et smil over hans læber, "vi skal nok opsøge en healer eller en læge der kan checke op på den lille," svarede han morende til den del. Igen et glimt af den uvidende og yderst chamerende del af hende. Da hub så spurgte om de skulle hente Rick, nikke han hurtig og rejste sig op for at hente den lille fyr. "Rick?" kaldte han som han stak hovedet ind af døren til drengens værelse. "kom ind ind i stuen der er noget din mor og jeg gerne vil fortælle dig." annoncerede han og smilede til drengen. Han glædede sig til at se den lille fyrs reaktion på han skulle være storebror.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2015 19:57:49 GMT
Freya smilede, hun glædede sig allerede, også selvom hun ikke helt fattede det: "Jeg kan simpelthen ikke forstå det... Altså hvordan..." sagde hun, hun havde virkeligt troet at hun kunne mærke hvis hun var blevet gravid, som troede hun at der var et eller andet hint man kunne følge. "Ja også mig... Jeg tror da også det er fint han ved at det er Frigg du ved" sagde hun i et smil, Frigg var jo i familie med Freya og Luke var jo bare... Scott's far, hvilket Freya virkeligt og inderligt hadede, men Alaric var en fantstisk dreng og hun ville ikke bytte ham væk for noget andet.
"Ja det bør vi nok... Åhh jeg kan slet ikke fatte det, Nate!" sagde hun i et smil og lagde en hånd ned på hendes mave, skulle hun virkeligt have en baby? Frigg ville da dø når hun hørte det, ingen i familien havde da nogensinde troet at Freya pludseligt skulle have et barn. Hendes liv var bare så perfekt og det havde det været lige sidne at hun havde fundet sammen med Nate, han havde givet hende alt hvad hun nogensinde havde ønsket sig og hun var ham evig taknemmelig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2015 19:58:35 GMT
Som Alaric hørte at der blev kaldt på ham, kiggede han hurtigt op og rejste sig op. Han var gået ind for at finde din dinosaur, men var i stedet gået i stå på gulvet med noget troldmandsfigurer han havde fået af sin far for noget tid siden. Rick aned eikke at han var blevet adopteret og det gjorde nok heller ikke noget, han havde det godt med både sin far og sin mor, og han elskede dem. Han var allerede begyndt at se frem til at skulle i før-skole. To år mere så skulle han vil at være en af "de store drenge".
Rick gik ind i stuen og kiggede i mod Nate: "Ja?" sagde han og kiggede i mod sin far, og gik så hen til sofaen og begyndte at kravle op i den med en smule besvær, så høj var han jo heller ikke. "Jeg tror måske at min dinosaur har brækket halsen" sagde han og pegede ind i mod sit værelse, godt nok kunne han ikke finde den, men hvis han nu kunne få Nate til at lede efter den med en lille hvid løgn så ville det jo også være nemmere end selv at kigge.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 20, 2015 22:22:45 GMT
Nate smilede mod hende. Det var ret underholdende at hun stadigvæk ikke helt havde forstået hvordan det var gået til. Han tyggede lidt på sin underlæbe inden han smilede til hende med et lidt bedrevidende blik, "tja, det er jo den slags der ofte kommer med..det andet," han ville ikke sige samleje, for han havde en fornemmelse af at hun stadigvæk den dag i dag ville benægte at de lavede den slags - også selvom det sommetider var flere gange i døgnet. Han nikkede til hendes ord. Han brød sig ikke om at skulle fortælle til Rick at han ikke var hans biologiske søn, men det var mest fordi han frygtede at knægten ville blive ked af det, især nu hvor de kunne se frem til en familieforøgelse. Hvad hvis ikke han syntes han var lige så god? De måtte jo bare sørge for at gøre ekstra meget for at han skulle føle sig elsket. Men heldigvis var det jo ikke noget de behøvede at fortælle før han blev lidt ældre.
Som den lille fyr kom ind i stuen til dem, strakte Nate en arm frem mod ham for at indikerer at han skulle komme over til dem. "1Pyt med det. Kom herover Basse, der er noget vi gerne vil fortælle dig," sagde han med et stolt smil på læben. Lige nu ville den lille dreng forhåbentlig bare glæde sig over nyheden om at skulle være storebror. Blikket blev vendt mod Freya. Ville hun fortælle det eller skulle han? Han så spørgende på hende han ville ikke tage "den store nyhed" fra hende hvis nu hun gerne ville sige det. Det var trods alt hende der skulle gå rundt med den lille i maven i 9 måneder.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 21, 2015 21:12:59 GMT
"Jeg tænkte på Nate om.. Om jeg sådan helt skulle sælge min lejlighed?" spurgte hun, ikke fordi at de havde jo boet sammen længe, men hun havde jo beholdt sin lejlighed i tilfælde af at noget skulle gå galt imellem dem, men hun følte sig bare så sikker efterhånden, at det skulle være hende og Nate for altid. "Skal vi ikke gå ud og fejre det i aften? Måske jeg kan få en af mine veninder til at se efter Rick" sagde hun i et smil, hun kunne godt bruge en aften med Nate hvor de bare fejrede at de skulle være forældre: [b}"Uh vi skal også finde navne!"[/b] sagde hun helt begejstret, dette her skulle nok blive fantastisk.
Freya kiggede i mod Alaric som han kom ind i rummet og hun smilede rå roligt i mod den lille dreng med de store krøller. Han var virkeligt køn, men det mente man vel altid om sine egne børn. Hans lysebrune hår kunne da fint ligne en blanding af Nate og hende, og hun prøvede nogengange at bilde sig selv ind at han var deres søn, bare fordi at det var en så behagelig tanke, hun glædede sig til at de skulle være forældre til endnu en.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 21, 2015 21:13:17 GMT
Rick kunne godt fornemme at hans lokkende stemme ikke helt virkede eftersom Nate bare sagde det var ligemeget: "Nej for jeg vil gerne du laver den" sagde han og pegede i mod sit værelse, han ville gerne sikre sig at han kunne få Nate med ind, mest fordi at han syntes det var så rart at lege med sin far. Der var Freya nok lidt dårligere itl at lege i følge Alaric, han kunne bedre lide at lege med Nate, han var lidt mere vild og sjov at lege med.
"Hvad?" sagde han og fik kravlet op ved siden at Nathaniel, han var bare glad for at han havde en god familie, og han glædede sig allerede til han skulle begynde i før skole: "Far det er fordi, når jeg skal i skole ikke? Må jeg så godt få en blå skoletaske?" spurgte han, nu var det jo ikke fordi at man som fire årig havde så mange bekymringer her i livet, og en af dem var jo naturligvis at han havde det helt rigtige udstyr til når han engang skulle begynde i skole, det glædede han sig allerede helt utroligt meget til.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 26, 2015 16:13:38 GMT
Nate var så spændt, han var sikre på at de nok skulle få det helt fantastisk med deres lille familie. Freyas spørgsmål fik ham til at se på hende med et overrasket, men glad blik. "Det synes jeg er en rigtig god ide skat." Han vidste at de var sammen og sådan, men når først hun solgte lejligheden og nu hvor de skulle have flere børn så var det som om at det hele blev en kende mere seriøst, hvis man kunne sige det sådan? Alaric var også deres, men naturligvis ikke helt på samme måde som et biologisk barn var, skønt Nate aldrig kunne drømme om at gøre forskel på dem, og aldrig ville elske et andet barn højere end Rick, på højde med, men aldrig højere. Han kunne heller ikke lade være med at le da hun spurgte om de skulle gå ud og spise, "skat det var det jeg spurgte dig om lige før, er du lidt ved siden af dig selv?" Han lænede sig frem og kyssede hendes læber. "Men jo det synes jeg at vi skal. Ellers kan jeg måske få Riley til at kigge efter ham," sagde han lidt tænksomt. "Ja! En masse navne!" Han havde allerede et par ideer i ærmet.
Hans smil blev vendt mod lille Alaric da han kom ind til dem. Nate trak hans sønnen ind til sig og smilede kærligt til ham. "Naturligvis må du få en blå taske," sagde han glædeligt og slog det lidt hen, denne nyhed kunne han næsten ikke vente med at give den lille dreng. "Der er noget din mor og jeg gerne vil fortælle dig." Han så tilbage på Freya. "Vil du?" Spurgte han. Måske det var lidt tidligt at sige det, de vidste jo ikke hvor langt henne hun var, man kunne jo tabe barnet i nogen måneder, men det ville han ikke bekymre sig om.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 26, 2015 21:00:48 GMT
"Jeg er helt chokeret tror jeg" sagde hun og rystede på hovedet, hun anede slet ikke hvad hun skulle sige, hun følte at hun var helt ved siden af sig selv og alle hendes følelser kørte bare helt rundt: "Uh nej! Men ingen alkohol nu!" påpegede hun, nu var det jo ikke fordi at Freya i forvejen var den store drikker, men det var da alligevel værd at tænke på. "Åh jamen det er da en god idé... Og hvad er dine idéer? Eller skal vi snakke om det i aften?" spurgte hun roligt.
Freya aede kort sin mave, ikke at hun kunne se eller mærke noget, men hun glædede sig godt nok til at komme afsted og bare nyde at de skulle være forældre, hun ville så gerne have mange børn, og nu hvor hun havde mødt Nate skulle noget af det endeligt ske. "nej nej jeg vil gerne at du gør det" sagde hun i et smil, og kiggede så imod Rick, selvom det ikke var hendes biologiske søn, så elskede hun ham lige så højt som hvis han var, hun havde jo haft ham i sine arme siden han var få dage gammel, hun havde jo aldrig regnet med at få sine egne: "Det er noget godt, Rick" sagde Freya og kiggede i mod den krøllede dreng.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 26, 2015 21:01:29 GMT
Alaric sad blot og ventede når de talte, han var til tider ret stille og han var ikke typen der blandede sig når hans forældre talte, ikke endnu ihvertfald, han prøvede altid at opfører sig pænt og han hadede når han skældte ud. Han var en dreng der altid var meget stille og helst ikke ville være til besvær også var han ret kreativ af sin alder: "Jeg vil gerne hjem til Riley!" sagde Alaric, han var jo bleve passet ude før, nogengange skulle de to jo have alenetid, og selvom der ikke var mange som Rick var helt trygge ved, så dem han var, dem elskede han også.
"Mor, må jeg godt få en is?" spurgte han og kiggede i mod Freya, han kunne ikke helt holde fokus så længe af gangen, men nu var man jo heller ikke 4 år gammel for ingenting: "Hvad?" spurgte han og kiggede på Nate, efter at have kigget med tiggende øjne på sin mor, han ville helt vildt gerne have en is eller noget slik lige nu, men sådan var det jo nok bare at være fire år gammel.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 30, 2015 12:02:13 GMT
Nate kiggede på hende og nikkede så med et smil malet på læberne. "Det tror jeg du har ret i." lo han hjertevarmt og klappede hende kærligt på låret. Tænk at de skulle have et barn, det var jo næsten helt uvirkeligt, men på den fede måde. Han var i hvert fald selv helt oppe og køre. Riley ville nok også blive glad, han var i hvert fald meget glad for Rick og fortalte ham altid masser af historier, han var vel ikke forfatter for ingenting. Det eneste det kunne være med Riley var at han pludselig ud af det blå kunne få en ide til sin bog som han "blev nødt til" at skrive med nærmest ligegyldigt hvad man foretog sig. Alligevel virkede det ikke til at være noget problem med Rick, han lod til at være glad for at være derhjemme. "Lad os bare tage den over middagen," sagde han og kyssede hendes kind hvorefter han vendte sig mod Rick.
Nate kunne mærke hvordan sommerfuglene flaksede rundt i maven på ham og øjnene strålede. "Nu skal du bare høre," begyndte han og trak sønnen op på skødet, "Du kan få en is når du har spist aftensmad," svarede han skønt spørgsmålet var henvendt til Freya, "jeg er sikker på onkel Riley vil elske at gå en aftenstur ned til ishuset." Han rodede let rundt i drengens flotte krøller inden han forsatte, "vil du høre det sejeste?" Nates stemme var meget begejstret som han snakkede du skal være storebror! han så på den lille dreng og så på Freya og derefter tilbage igen.
|
|
|