Deleted
•
Post by Deleted on Sept 26, 2015 18:28:30 GMT
@maximilian OutfitKlokken over døren ringede da hun skubbede døren op. Udenfor styrtede regnen ned, og hun havde sin saxofon holdt over hovedet i et forsøg på at skærme sig mod regnen. Hun klædte sig aldrig på til vejret, men hun fortrød det aldrig. Hun lagde saxofonen fra sig på bardisken og svingede sig op på en af barstolene. Det var ikke nemt når hun var så lav som hun var, og barstolen var så høj, men med lidt kluntede bevægelser og med hjælp fra at holde på bardisken kom hun op. At have fysikken som en lille dreng var ikke det optimale, men hun fik det til at fungere. Det tjente hende lidt ekstra når hun spillede musik på gaden, når folk troede hun kun lige var fyldt 15. En ung musiker, ak og ve! Stik ham heller nogle penge. Hun rettede aldrig på dem. Hun bankede to gange på baren og smilede til manden bag disken, “En ildwhisky i det største glas i har.” Hun jokede. Det kunne hun godt tillade sig nu hvor hun var begyndt at ses med bartenderen, for hun drak jo slet ikke. Det smagte grimt og gjorde hende ikke lige så glad som hendes tjald gjorde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 26, 2015 21:36:13 GMT
Maxi stod og var ved at serevere for en gammel tyk heks, der allerede nu faktisk så ud til at have fået en tante over tørsten. Men han opdagede godt saxofonen der blev lagt på baren, og vidste med det samme hvem det var. Han gik over til hende, og smilede "Hva så Diggy? Hård dag?" spurgte han med sit store charmerende smil og den hvide skjorte med den røde butterfly. Han bukkede sig under baren og stak hende en græskarjuice "Hold nu det der drikkeri til og voksne mænd" lo han og lavede en profin med sine arme af at han var en stor stærk mand, men uden hæld. Han fiskede rundt under baren og fandt et glas whiskey hvor der lå en pakke smøger oven på, han slog en smøg ud og stoppede den i munden, for at tænde den, og satte sig bag baren "Sikke da et lorte vejr" mumlede han og askede lidt. inden han drak af glasset "Hvad bringer dig hertil? mit smukke smil" grinede han og så på hende hans gode ven.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 26, 2015 22:12:59 GMT
”Alt for hård.” sukkede hun og brummede helt nede fra halsen for at demonstrere hvor hårdt hun havde det. ”Der var en pige der rent faktisk ville have mig til at spille til sin datters fødselsdag. Som om jeg er en klovn.” Hun havde taget imod tilbuddet og skulle synge for en syvårig der sikkert så ældre ud end hende, men det behøvede de ikke snakke om det. Det var princippet i det. ”Det bliver mig, en dag.” konstaterede hun og nikkede mod ham, da han uden held demonstrerede sine kræfter. Hendes måtte næsten allerede være bedre. ”Præcis.” svarede hun med et drømmende smil og lagde hånden under hagen som en forelsket idiot, og lænede sig ind over bardisken mod ham. Hun kunne godt spille med på legen. ”Her, giv,” sagde hun og rakte ud efter cigaretten han havde taget i munden. Den ville hun hellere have noget af end hun ville have af hans whisky. Var det forsvarligt at drikke på jobbet?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 26, 2015 22:36:16 GMT
Han smilede til hende, og gled en hånd igennem sit strittende hår, og skar ansigter "Du bliver en køn klovn" grinede han og sendte hende et smil, han lo og rystede på sit hovede "Måske i dine drømme" drillede han, og sendte et smil. og rejste sig hurtigt for at bytte en øl med en af de andre gæster, og skrev det ned på hans regning, før han satte sig igen og slog en smøg ud til hende " Du må snart selv ud og købe, jeg har ikke råd til at give dig altid" smilede han, og askede endnu engang, og lavede et par ringe i luften. før han tømte glasset på ordet, og skubbede det til siden, før han tog en flaske med juice fra hulden under baren " Hva står den så på i aften Diggy?" spurgte han og lænede sig op af væggen bag ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 27, 2015 4:58:17 GMT
Det var irriterende at han hele tiden skulle arbejde i stedet for at blive siddende og snakke med hende, men det var kun her hun plejede at kunne fange ham, og det var bedre end ingenting. ”Det er ikke altid.” svarede hun og tog imod cigaretten, så hun kunne tage et hvæs og puste røgen ud af næsen. Det var en vane hun havde opsnappet under de første år på sit hekse akademi. Pigerne havde helt sikkert været langt sjovere end hun havde regnet med. ”Du aner ikke hvor meget jeg ryger når jeg ikke er sammen med dig.” sagde hun, og tog et hvæs mere. ”Jeg ved det sgu ikke, mand.” svarede hun. ”Havde sådan lidt håbet på at du havde et eller andet vi kunne lave. Er du travl? For jeg kender bar vi kan tage videre på… med mindre du bare vil med hjem og ryge noget stærkere.” Hun vrikkede med øjenbrynene.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 27, 2015 17:41:10 GMT
Han så afslappet på hende, og satte smøgen i munden. Da han hurtigt fjernede to tomme flasker fra baren inden han så på hende med sit smil " altid siger jeg jo" han gled en hånd igennem håret og lagde smøgen o askebægeret på bordet og satte sig igen " en fest. Det er lige det jeg trænger til, men jeg skal sku lige hjem i bad inden jeg skal andre steder. Jeg har fri om en lille times tid" forklarede han og så op på det gamle ur på væggen bag ham, han tog atter smøgen og tog et hiv " skal du ikke spille mere idag" han så over på hendes Saxo
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 27, 2015 18:02:27 GMT
Hun var ikke så god til smarte tricks, selvom hun da havde øvet sig i et par år, så hun måtte puste sin røg ud som en kedelig person. "Så venter jeg bare på dig." sagde hun. Hun havde ikke andre planer end at hænge op ad ham, fordi han indtil videre var den sjoveste person hun kendte i dette land. Og hans accent var så smuk at hun kunne høre på ham for evigt. "Er det snart du invitere mig med hjem?" drillede hun og knipsede til sin cigaret. "Jeg vil se hvor du arbejde. Virkelig arbejder. Ikke det her bar noget." Diggy rystede på hovedet og rystede lidt på sin bukselomme, så han kunne høre hendes lomme klirre. "Jeg har tjent dobbelt så meget som normalt!"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 27, 2015 19:09:34 GMT
Maxi så over på hende og trak på sine skuldre, med et smil og et charmerende glimt i øjet svarede han " du ka jo bare gå med idag, men jeg roder lidt så er du advaret " smilede han og skodede sin smøg i bægeret. Han så imod hendes lommer og smilede " fedt, så giver du den første i byen " han lo lidt og rejste sig for at hjælpe en gammel troldmand med hans bestilling. Han var dog hurtig, og satte sig atter bag baren og slog fødderne op, så så han afslappet ud og som om han ejede det hele selv
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 28, 2015 5:09:45 GMT
"Det gør jeg også." løj hun og smilede for at han ikke skulle få det dårligt med sit rod. Sandheden var at hun ikke havde nok ting til at hun kunne rode. Hun nikkede og skodede sin smøg oven på hans efter at have taget et sidste hvæs, og pustede røgen ud da han betjente sin kunde. De var så ubetænksomme og uhjælpsomme, de der kunder. Kunne de ikke se at hun og Max snakkede? Hun hev sig længere op ved hjælp af baren og puffede til hans fod med sin skulder. Hans var meget større end hendes. "Hvem er den lækreste herinde?" spurgte hun og lagde hovedet lidt tilbage, så han kunne se forbi hende og ud på menneskerne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 28, 2015 11:02:48 GMT
Han så ned på smøgen der var blevet skadet og smilede til hende " det var godt. Ellers må du jo bare vente uden for døren til jeg er færdig " drillede han tydeligt og gled fingrene igennem sit hår, og så til at hun kravlede længere op. Og undrede sig lidt over at han var så lille. Han så kort på hende men trak så på sine skuldre " mig selv? Her er jo kun gamle mennesker " lo han " og så dig" han drak lidt og rystede på hovedet af hendes spørgsmål
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 28, 2015 15:13:40 GMT
”Aha.” sagde hun og rullede med øjnene over at være blevet nummer to. Hun ville meget hellere være nummer et, i stedet for hans sidste valg fordi der ikke var andre at vælge imellem. ”Her må sgu da være en eller anden du hellere ville være sammen med end dig selv.” sagde hun. At være alene var aldrig sjovt, specielt ikke når det kom til lige det. ”Hvad med hende der?” spurgte hun og nikkede hen mod en blondine der sad sammen med en gruppe mænd der lignede de var dobbelt hendes alder. ”Hun må da være lige din type.” Blondiner var alles type, det havde hun snart lært.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 28, 2015 22:11:19 GMT
Han hævede sine øjenbryn og vippede med fødderne " niks, jeg er faktisk ikke så meget til det der lyse hår, det er jo det alle andre også gerne vil have" han smilede til hende og gled en hånd over sin kind " er det ikke noget for dig?" spurgte han og vippede med sine øjenbryn så hun ikke var i tvivl om hva han mente, han troede jo at hun var en dreng. Så det var vel meget naturligt at han spurgte hende om det, det mente han da selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 29, 2015 6:50:13 GMT
”Så du tænder på at være anderledes?” spurgte hun, ikke synderligt overbevist. Selv hvis hun passede var hun ikke sikker på at hun forstod det. Der var en grund til at blondiner var eftertragtede: de var attraktive og stereotypen gjorde dem lette også. Men sådan var det ikke hos Maxi, kunne hun høre. Han var svær at blive klog på. Hun skævede hen mod kvinden igen, inden hun vendte sin opmærksomhed mod Maxi. ”Jeg har altid haft en ting for lyshårede.” svarede hun lavmælt med en stemme så blød og sød som honning. Kommentaren var jo ikke rettet mod kvinden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 29, 2015 20:58:12 GMT
Maxi lo lidt af hende og rystede på hovedet "Jeg vil ikke ligefrem sige at jeg tænder på det, men helt ærligt hvorfor skulle jeg tage en pige som hende? det ville jo være alt for simpelt, desuden kan jeg ikke klare hendes stemme" smilede han og slog en ny smøg ud, og fik den tændt. Han så på hende "Så du er ligesom alle de andre?" spurgte han og drak lidt, før han endnu engang måtte rejse sig for at hjælpe en ung troldmand der lige var kommet ind. Han kendte ham, og spurgte derfor lidt ind til hans dag, før han vendte tilbage til sin stol "Mand, nu vil jeg sku gerne hjem og i mit eget tøj" smilede han og glæed hånden over sin overkrop.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 30, 2015 18:08:19 GMT
”Hvis du siger det, mand.” svarede hun. Så han gik altså efter udskud… der havde pæne stemmer. Det var begge kriterier hun let opfyldte, gjorde hun ikke? ”Jeg er nok ikke lige så speciel som jeg går rundt og tænker.” svarede hun lavt. Hun havde i hvert fald ikke fået det bekræftet endnu. Mens Maxi snakkede, det gjorde han meget, sad hun og betragtede de skoddede cigaretter. De var hurtigt blevet venner, hende og Maxi. Så hurtigt at hun ikke kunne huske præcis hvornår det var sket. Hvornår var det man rykkede op til bedste venner, eller måske mere end venner? Hun skævede op og så hurtigt ned igen da han satte sig i sin stol. Det var lettest at lade som om hun ikke bemærkede hans krop under trøjen når han gjorde det så tydeligt. "Hvor lang tid er der til du må skride?"
|
|
|