Deleted
•
Post by Deleted on Jun 29, 2018 9:10:45 GMT
Han smilede lidt forsigtigt mod hende eftersom tanken jo sådan set allerede havde slået ham. "Det kunne være at jeg skulle gøre det." Sagde han blot uden at fange hendes sarkasme. Hans øjne voksede lidt ved hendes ærlige selverkendelse. "Nåh..øh...wauw....det er da..trist." Hakkede han uden helt at vide havd han ellers skulle sige. Det slog ham dog ikke helt ud, gav ham blot en endnu bedre ide om at han skulle hjælpe hende ud af alt dette her. "Ja det var planen." Den plan som lige var blevet lagt for en halv time siden. Det ville nok blive en udfordring, men han var positiv omkring det. Nu føltes det langt om længe som om at han havde fået noget formål med livet igen.
Brynene blev skudt i vejret ved hendes spørgsmål. "Øhm ja, men så vidt jeg kunne forstå er det meningen at du skal få dit problem under kontrol" Kommenterede han og bed sig lidt i underlæben. Han drak ikke så tit øl, men det hændte da fra tid til anden. Han snoede en arm omkring hende og så på hende inden han transfererede dem begge fra stuen og til sin tag lejlighed ved Kings Cross. De stod i den lille hyggelige stue der bestod af et mindre sofa arrangement og et lille spisebord med plads til to. På den ene endevæg var en dør ind til hans soveværelse og på modsatte væg førte en dør ud til gangen hvorfra man kunne komme til det andet lille værelse samt badeværelse og køkken. Og naurligvis hoveddøren. Hjemmet var rent og pænt, men bar præg af at Elijah ikke havde haft en kvinde i hjemmet længe. Væggene var skrå og fra skråvinduerne kunne man høre trafikken fra den travle gade 3 etager under dem. "Så det er her jeg bor," annoncerede han varmt, "vil du have en rundvisning, eller vil du hellere noget andet først?" Her tænkte han selvfølgelig på om hun var sulten eller tørstig, eller om hun bare havde brug for at sidde lidt ned. Der stod et tv overfor sofaen, men det havde ikke været brugt siden Darcy havde boet der eftersom han ikke havde den store forståelse for den slags mugglerdimser.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 29, 2018 20:41:41 GMT
Frigg trak på skuldrende: "Det er fint" sagde hun tørt. Frigg var ikke i kontakt med sine følelser og hun havde ikke noget forhold til hvordan hun egentligt havde det med tingene, for at være ærlig var hun nok rimeligt ligeglad med hendes liv, men det var også sjovere at være ligeglad, end det var at være ked af det. "jeg har altså ikke noget problem. At være alkoholiker og have et problem er ikke det samme" sagde Frigg. Hun havde jo styr på det og det gik fint. Måtte man nu ikke engang bestemme over sit eget liv længere? Det virkede jo for latterligt.
Hun kiggede omkring i hans lille lejlighed og hun nikkede så. Der så jo fint nok ud, hun kunne da godt bo her. Mest af alt var det virkeligt lokalt og det var jo smart hvis hun havde planer om at tage i byen. "Har du en øl?" spurgte hun, han virkede virkeligt stille og måske endda ret dum. Hvilket var fint for så var det nok nemmere for hende at få det hun gerne ville have, som primært bare var søvn og alkohol. Så lkunne hun sagtens overleve mange dage, sammen med en mand hun overhovedet ikke kendte, i denne her lille lejlighed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 3, 2018 22:06:37 GMT
Hans hjerte blødte virkelig lidt for hende. Det kunne godt være at hun ikke selv så sit problem, men det gjorde bare situationen så meget mere sørgeligt i hans øjne. Hun fortjente da at have det godt og ikke være en eller andens hyggetrunte. Hun skulle da respekterer sig selv for den smukke og uafhængige kvinde hun lod til at være. "Det er det nok set med nogens øjne," nu ville han ikke allerede sætte sig på tværs omkring hendes holdning, men han måtte nu erkende at hvis Ministeriet var inde over det, så havde hun virkelig et problem. Hun virkede da også alt for ung til at gå til på denne måde.
Elijah kiggede på hende og tog så en dyb indånding. Måske det ville være smart at få nogle ting på det rene. "Jeg synes ikke at du skal have en øl nu. Vi skal jo helst forsøge at få dig fravænnet det stads så du kan komme tilbage i samfundet." Påmindede han hende. Han var ikke god til at skrue bissen på, men han kunne da godt være bestemt i visse tilfælde, det skulle han kunne være som journalist. "Jeg kan sætte noget te over hvis du har lyst til det?" Han så spørgende på hende, stadigvæk meget positivt indstillet på hele situationen. Hun kunne få sit eget værelse og hjælpe til i hjemmet i stedet for at betale til huslejen. Det virkede da som en fair deal i hans øjne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 10, 2018 6:56:27 GMT
Frigg kiggede roligt rundt i lejligheden, det var jo ikke helt nyt for hende at være i en anden mands lejlighed. Det passede hende også bedre end at have sit eget sted, Frigg kunne slet ikke holde til at sidde alene, hun havde alt for mange tanker i hovedet. Så var det nemmere at være hjemme ved nogen. "Så må de "nogen" tro om... jeg har det fint" sagde hun stædigt. Frigg mente nok mere hun selv-medicinerede, hun gjorde det jo fordi at hun havde brug for: "alternativet er selvmord, så alkohol er fint" påpegede hun, hun havde været tæt på at begå selvmord et par gange.
"Jeg... Skal have en øl! Du bestemmer ikke over mig..." sagde hun roligt, hun var lidt stædig omkring det - hun ville jo blive dårlig hvis hun ikke fik noget at drikke, og hun orkede ikke engang sine egne tanker. "Hvor skal jeg sove?" spurgte hun og kiggede lidt rundt. Måske han var han typen der gerne ville have hun sov inde ved ham, det ville hun ikke have noget i mod så længe han ikke var til underlig kinky ting, og så længe hun rent faktisk også fik lov at sove lidt. Hun vidste jo ikke hvad type han var.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 10, 2018 9:01:11 GMT
For ham at se var det tydeligt at hun langt fra havde det så godt som hun selv påstod. I staten havde han måske ikke tænkt så meget over det, men nu hvor han mere eller mindre vidste hvor slemt det stod til var det lidt lettere for ham at forholde sig til. Han svarede ikke på hendes falske påstand om hun havde det fint, for igen troede han ikke på det og dermed kunne han ikke give hende ret, men han ønskede heller ikke at opstarte en diskussion med hende omkring det, han var her trods alt for at hjælpe. Alligevel lykkedes det hende igen at slå benene væk under ham ved hendes kommentar om selvmord. Hans mund gled let op og han så på hende med frygtsomme blå øjne i et par sekunder inden han genfandt sin maske. "Selvmord? Det virker ret drastisk synes du ikke?" Nu kendte han hende jo ikke og var ikke klar over hvad un havde i bagagen, men han ville virkelig forsøge at hjælpe hende alt hvad han kunne.
Han sukkede let. Igen ville han ikke blive uvenner med hende for han ønskede ikke at hun stak af, men han ville heller ikke holde på hende, det måske ske frivilligt hvor de samarbejdede. Han besluttede sig for at prøve at ændre taktik. "Okay jeg har et forslag." Sagde han så, "du får en øl, jeg drikker en med dig og så fortæller du mig om dig selv, men så skal du også være ærlig, jeg mener du må da have nogen ideer om hvor du gerne vil hen i livet, eller hvor du gerne ville have været før det hele endte her." Alternativet var jo at han måtte kontakte ministeriet og overgive hende til dem, men der var han sket sket ikke endnu, han ville ikke bare give op på hende. "Nåh ja denne vej," han førte hende ind på gæsteværeset. "Du kan selvfølgelig frit gå rundt i lejligheden som det passer dig." Han havde ikke noget at skjule.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 15, 2018 19:02:38 GMT
Hun rystede på hovedet: "You have no idea" sagde hun lidt fladt. Han anede ikke hvad hun var gået igennem de sidste mange år, så han havde ignen ret til at udtale sig om hvordan hun havde det eller hvordan tingene skulle være, hun havde det forfærdeligt nok i forvejen, og hun havde da også et par gange forsøgt at tage livet af sig selv. "Den eneste grund til jeg lever er for ikke at gøre min søster ked af det" påpegede hun, selvom de var tvillinger, så var Frigg enormt beskyttende overfor Freya, også selvom de ikke snakkede sammen efter den episode med Nate, det havde Frigg det virkeligt dårligt over.
[b}"Fint fint, stik mig en øl"[/b] sagde hun blot og sukkede som hun trak på skuldrende. Hun kiggede ind i mod værelset, det var jo fint og hun havde ikke noge ti mod at det var der hun skulle bo; "Du vil ikke have jeg sover ved dig?" spurgte hun undrende. Ikke at det gjorde hende noget, så kunne hun jo altid gå ind og sove når hun var færdig med ham. Hun havde alligevel ikke behov for at ligge i arm med nogen, altså han var jo fin nok, men hun troede trods alt ikke helt på kærlighed og alt det lort.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 16, 2018 6:38:15 GMT
Det forekom ham uhyggeligt at folk kunne nå ud til et punk hvor de ikke havde lyst til at leve mere. Han havde selv kigget en smule ud i afgrunden dengang Darcy forsvandt, men han havde også inderst inde vidst at han aldrig ville komme til at tage det endelige skridt. Han var ikke en quitter. Ikke at han så sig selv som værende en særlig stærk person, men han havde viljen til at leve og til at tro på a tingene nok skulle blive bedre end skønne dag. Elijah od hovedet glide en smule på skrå, "Så din søster er dit anker," konkluderede han. Det var godt, så havde de noget at holde fast i. Elijah var langt fra psykolog, men han havde en ide om at det kunne bruges til deres fordel.
Han gik hen og fandt et par øl og tog så plads i sofaen med tegn til at hun skulle gøre det samme. Brynene blev en smule rynket under hendes forspørgsel. "Nej det tænker jeg ikke." Ville hun ikke synes det var underligt at sove ved siden af en vildt fremmed? Ved nærmere eftertanke, nej det ville hun nok ikke, men det ville han i aller højeste grad. Elijah log det lidt krypitiske spørgsmål lidt hen og rømmede sig så som han åbnede øllene. "Så, fortæl mig hvordan endte du her? Altså du lader ikke til at bekymre dig om dig selv, hvorfor ikke?" Han tog en lille tår og så afventende på hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 16, 2018 18:24:19 GMT
Hun kiggede på ham som han snakkede noget med anker, hun magtede faktisk ikke at snakke om sine problemer hvis hun skulle være ærlig: "Nej, jeg vil bare gerne passe på hende" påpegede hun, at gå ud og knalde hendes kæreste havde nok ikke ligefrem været den bedste måde at gøre det på, men hun havde jo været nødt til at gøre et forsøg. Frigg sukkede let og satte sig på sofaen som hun gjorde tegn til om hun måtte tage den ene øl, Frigg vidste godt at én øl på ingen måde var nok, men på den anden side så var det jo bedre end ingenting og hun havde virkeligt brug for at få tankerne lidt væk.
Hun kiggede på ham som han begyndte at spørge ind til hende: "Undskyld men hvorfor er det du tror jeg har brug for en psykolog?" spurgte hun lidt skarpt, hun havde det jo fint og hun havd eikke brug for at han fortalte hende noget om lviet eller hvordan hun burde opfører sig. Han ville sikkert bare prøve at opdrage på hende. "Jeg er endt her fordi at det er her jeg hører til okay? Jeg har det helt fint" sagde hun og vidste godt hun havde lovet at fortælle noget om sig selv, men Frigg åbnede ikke bare sådan lige op, så hun havde ikke rigtigt lyst til at sige noget, og vidste heller ikke hvad hun skulle sige.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2018 17:26:02 GMT
Elijah var af natur en meget forstående og blid mand og på selvom hun måske godt kunne virke kold og hård ændrede det ikke hans rolige fremtoning. "Men det er hende der fraholder dig at gøre noget dumt." Tilføjede han som havde hun kun lige understreget hans pointe. Han rakte øllen frem mod hende. De havde lavet en aftale og han blev nødt til at komme lidt ind på livet af hende hvis han skulle kunne hjælpe hende. Hans blå øjne betragtede hende som hun snappede af ham, men han tog sig ikke af det. "Tro mig, jeg er bestemt ikke psykolog." Konkluderede han afslappet, "jeg er blot en som har interesse i at hjælpe dig hvilket har reddet dig fra at blive indlagt, så lige nu snakker jeg til dig som en der bekymre sig for dig, ikke en psykolog. Desuden lovede du at svare ærligt." Han gjorde en kort gestus mod øllen som for at minde hende om aftalen de havde lavet kort forinden.
Han hævede et bryn, "tror du virkelig så lidt om dig selv?" Spurte han lidt overrasket. Ingen hørte til i bunden af samfundet. "Så det var det her du drømte om da du var lille?" Spurgte han en smule sarkastisk og tippede hovedet let på skrå. "Hvilken skole har du gået på? Hogwarts?" De fleste magikere i Storbrittanien havde jo gåe på Hogwarts. Igen var han ikke ude på at gøre hende sur, men de havde lavet en aftale og han værdsatte at man holdt de aftaler man lavede. Hun virkede nu ret kvik så hun måtte da også have haft drømme.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 18, 2018 20:18:39 GMT
Hun trak på skuldrende: "Jeg vil bare ikke have hun er ked af det" sagde hun, i mange år havde Frigg gjort alt hun kunne for at beskytte Freya og det var nok derfor hun selv var endt hvor hun var. Men at se Freya så lykkelig sammen med Nate gjorde det hele værd, det vigtigste var at hun havde det godt. "Jeg kan bare ikke så godt lide at snakke om det" påpegede hun og tog en tår af sin øl, mange ting kunne hun gøre, rende nøgen igennem Hogsmead - men at tale om hvordan hun havde det, de var virkeligt svært for hende. Hun hadede at føle.
"Jeg har aldrig haft nogen drømme" sagde hun, det passede ikke helt, som helt ung havde hun drømt om at blive Quidditch spiller, men hun havde aldrig haft noget talent for det så det var ligesom ret outdated. "Gryffindor" sagde hun: "Freya er en Hufflepuff" sagde hun roligt. Ja de to havde jo ikke engang gået på samme kollegie, og alligevel havde Frigg altid haft et vågent øje med hende. Freya havde ikke haft det nemt i følg Frigg, selvom hun nok selv havde haft det værre. Men det så hun nok bare ikke rigtigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 23, 2018 5:35:51 GMT
Elijah nikkede forstående. "Selvfølgelig ikke, men så tænk på hvor ked af det hun ville blive hvis der skete dig noget." Sagde han roligt. Elijah havde sine to brødre og han ville gå gennem ild for dem selvom de var meget forskellige som personer. Han nikkede igen, "det forstår jeg også godt, vi tager små skridt." Han ville ikke presse hende for meget, igen var han jo en fremmede for hende, men han ville heller ikke bakke ud af aftalen nu hvor hun havde får sin øl. Hun lod til at være ret aflukket og det var også okay, Elijah håbede bare at han ville være i stand til at bryde igennem til hende.
"Virkelig?" Dette overraskede ham. "Hvis du kunne blive alt i hele verden så er der intet du hellere vil end at være her hvor du er nu?" Det havde han svært ved at tro. "Lad os antage at det ville være let som en leg at komme på sporet igen, så har du ikke bare en lille drøm om at blive til noget? Dyrlæge, Forfatter...Minister for Magi." Det sidste var mest ment i sjov, men for at understrege pointen i hvis nu hun kunne vælge alt i hele verden. Elijah lyste op ved benævnelsen af hans eget kollegium. "Jeg er også Huffleputter," fortalte han smilende, "men mine to brødre gik begge på Ravenclaw." Sådan var man jo så forskellig, selvfølgelig havde Elijah været ked af ikke at komme på samme kollegium som sine brødre dengang, men set bagudrettet havde han nok haft godt af at blive løsrevet lidt fra dem og stå på egne ben.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 1, 2018 21:26:45 GMT
Frigg havde virkeligt ikke lyst til at sidde og snakke om en masse personlige ting med ham, men hun kunne godt mærk eat han ikke helt gav hende noget valg. Hun kiggede bare på ham og sukkede så, det var seriøst nemmere hvis hun bare smed tøjet og fik det overstået i stedte for alt dette her såkaldte snak, det var langt mere personligt for hende, end bare at komme videre i livet og have samleje med ham. "Ingen drømme, anet om at overleve en dag mere... goså en dag... også en dag" sagde hun bare, hun havde lukket helt ned for alt der hed drømme, det var for børn og hun vidte godt hun ikke var et barn mere.
"Så du er den venlige imens de er kloge? Så hvor fik det dig så hen?" spurgte hun lidt flabet, ja ja det var da fint at være en Hufflepuff'er, men det var jo sjældent dem der kom ud og tjente de store penge. Det var jo mere dem der havde noget imellem ørene eller turde tage store chancer. Ravenclaw og Slytherin, der var jo en grund til at Frigg ingen penge havde. Det hele var bare så latterligt og hun ville helst bare... Dø.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 8, 2018 19:42:31 GMT
Han var virkelig ked af det på hendes vegne. Det måtte være forfærdeligt at have det på den måde, men stadigvæk var han fast besluttet på at hjælpe hende ud af den ulykkelige situation hun befandt sig i. Hun virkede dog ikke synderligt interesseret i at få hans hjælp, ikke at det skulle holde ham tilbage fra at forsøge, ”jeg forstår bare ikke at du slet ikke har noget du kunne tænke dig andet end at overleve, dit liv er da mere værd end det.” Forsøgte han at opmuntre hende.
Fuldkommen uforstående for hendes sarkasme smilede han bare svagt til hende, ”well jeg blev journalist, så jeg vil sige at det var ret godt.” Han var altid blevet drillet af sine brødre for at være en puffer, men han var stolt af det. ”Jeg er i hvert fald godt tilfreds, jeg har ville være journalist siden jeg var lille.” Han fik et lettere drømmende udtryk i ansigtet som han tænkte tilbage på sin skoletid. Han blev atter nærværende og tog en mindre tår af sin øl. Han drak ikke så tit så han ville helst ikke bare bælle den hele. ”Så hvad har du ellers lavet før i tiden?” Hun blev vel ikke bare alkoholiker som nærmest levede på gaden direkte fra skolebænken af.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 11, 2018 19:45:51 GMT
Frigg fnøs, hun kunne godt høre at Elijah tydeligt ikke vidste ret meget om hvordan verden fungerede: "Jeg... JEg tror bare ikke lige mit liv fungerer på den måde" sagde Frigg, hun havde absolut ingen drømme. Det havde hun haft da hun var yngre, men det var ligesom ikke rigtigt blevet til noget - og nu var hun så gammel at hun ikke rigtigt kunne nå at have en karrierer indenfor noget som helst, og egentligt havde hun heller ikke rigtigt lyst til det, det vrikede egentligt ret så ligegyldigt.
"Journalist? Tjah det er vel altid godt at snakke om sladder" sagde hun, hun havde da selv været i medierne et par gange, og en del af hende mente nok at medierne slog Erik ihjel fordi familien fandt ud af at hun eksiterede. Egentligt var det heller ikke noget hun ville snakke med nogen om, ikke engang Freya vidste det. Frigg var bare gået tilbage i sit eget hul og havde fået bekræftet at hvis hun rørte ved nogen så gik de i stykker, og derfor holde hun sig langt væk. "Gået på Hogwarts..." sagde hun blot, det var vel egentligt det eneste spændende hun sådan rigtigt havde lavet i sit liv, og selv den tid havde været lidt speciel: "Det har du vel også?"{/b] tilføjede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 19, 2018 19:28:36 GMT
Elijah så på hende med et rolig blik, han kunne ikke helt se hvordan man ikke kunne have nogen drømme eller håb for sin fremtid. Selvfølgelig kunne han godt sætte sig ind i at man kunne falde ned i et dybt hul, men man skulle jo bare helst ikke blive dernede, man måtte kæmpe sig op igen. "Men det kunne komme til at fungerer sådan, det eneste man skal gøre er at tage chancen og kaste sig ud i det." Sagde han stille. "Jeg vil virkelig gerne hjælpe dig." De blå øjne hvilede på hende i nogle lange sekunder. Han kunne jo ikke gøre noget for hende hvis ikke hun var interesseret i hans hjælp. men det betød ikke at han ville give op.
"Jaah, jeg er ikke så glad for gossip for at være ærlig." Indrømmede han med en lidt skæv grimasse der gled over i et roligt smil. "Jeg er bedre til at skrive nyheder, du ved, hvad der forgår i verden og den slags." Han kunne ikke lide at snakke mega dårligt om folk og udstille dem på dårlige måder, men selvfølgelig var han trænet i at historierne han skrev skulle være spændende hvilket ofte krævede en hvis fordrejning af ord fra tid til anden. Elijah nikkede til hende, "jah, gik som sagt på Hufflepuff." Endnu et tålmodigt smil. "Er der noget du godt kan lide at lave ellers? Skrive, have med børn at gøre, sælge ting, magiske væsner." Et eller andet måtte de da kunne guide sig ind på.
|
|
|