Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 12:13:17 GMT
En kærlig latter gled over hans læber, "Vil du skrive om det? Jeg tror ikke helt det er det som din chef har drømme om at dække.." Han kløede sig i håret med den ene hånd, "Men hvem ved..måske du kunne" han trak dovent på den ene skulder, så han næsten lignede en kludedukke, "Det er bare ikke mig du skal snakke om det med...jeg er jo færdig her om..hvad to måneder? Åh ved merlins skæg" Tanken om at skulle videre skræmte ham mere end noget andet..for hvor skulle han arbejde? Skulle han rejse rundt igen? Han kiggede bekymret ud i lufte, fanget i sine egne tanker, da blitzen fra Marise kamera, trak ham tilbage. "okay hey advar lige før du gør det der" beklagede han sig med et smil og sned sig i øjne, "Jeg ser jo farver over alt nu..pæne farver, men farver..og ja..vi mødes bare udenfor.."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 12:20:51 GMT
”Hvis jeg præsentere det rigtigt skal det nok blive godkendt.” insisterede hun. ”Der må være nogle af vores læsere der er trætte af at læse om… dødsgardister og skandaler indenfor Ministeriet. Eller om strømpebukser og fedtfri mad.” Drager ville helt sikkert tiltrække et bredere publikum. Hun var også god til at vinkle det rigtigt, hvis hun selv skulle sige det. Hvilket hun helt sikkert skulle. Det var sådan hun havde skaffet sig et job. Marise grinede. Hun kunne kigge på det når hun kom udenfor. ”Hvis jeg advare før jeg gør det, så bliver du helt akavet og billedet bliver dårligt.” sagde hun, og gav slip på kameraet, der faldt på plads om hendes hals igen. Hun vinkede sig over skulderen, mens hun forlod de fine drageæg og de koncentrerede elever.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 12:42:44 GMT
"Jeg sagde heller ikke at du ikke kunne gøre det Marise, jeg sagde bare at det ikke var mig du skulle gå igennem det med. Du er jo fantastisk til alt hvad du laver, så hvis nogen kan gøre det," han ignorerede sommerfuglene der endnu en gang levede op i hans mave, "Så er det dig Marise." Han lod være med at kommentere hendes mærkværdige tanker om hvordan hun skulle tage billeder, og fulgte hende med hovedet svagt på skrå, imens hun forlod rummet. Gud hvor var hun smuk. Det var første da metaldørene lukkede i, at han rettede hovedet op igen, og selv forlod lokalet, med sin brune taske dinglende over skulderen. "Okay Marise," Sagde han så snart han dukkede op foran hende ude på det over befolkede torv, "Så giv mig lige det der kamera" Han holdt hånden hen mod hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 12:56:31 GMT
Hun ville altså have ham med i artiklen om han ville det eller ej. Hun kunne godt nå at få det lavet inden han gik ud af skolen. Og hun kunne snakke med den professor, der altid lod hende crashe undervisningen. Han ville nok lade hende gøre hvad som helst. ”Hvad fedter du for, Orion?” spurgte hun med et skævt grin. Det var nok det pæneste nogen havde sagt til hende. Hun hang op ad en lygtepæl og ventede på ham. På billedet, godt nok var det småt men hun kunne sagtens se det, så han drømmende ud. Hun hev kameraet af da han bad om det, og rettede på sit hår. ”Hvis du sletter billedet så gider jeg ikke snakke med dig.” sagde hun og rakte det frem mod ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 13:10:13 GMT
"Uh hvordan kan jeg dog modstå at slette det nu-åh gud.." Igennem lisen, over Marise skulder kunne han se en høj blonde pige hvis barm syntes at blive større for hver gang han så hende. "Bag ved dig..Amy Young," nåede han lige akkurat at hviske til Marise før den højrystede pige fik øje på ham og med et glædes-hvin gik hen mod dem: "Orion! OMG! Heeeeej!" Hun omfavnede ham så hårdt at han blev nødt til at holde kameraet op over sit hoved imens, af frygt for hun ville kvase det. "Hej...Amy" Orion pressede læberne sammen til et akavet smil og klappede hende kort på skulderen som hun trak sig væk, "Hvad ehm..hvad laver du dog her?" Spurgte han og rakte kameraet tilbage mod Marise, hvilket fik AMy til at dreje sig om så hurtigt som en tornado. "Marise! Neeeej det er jo næsten som at være tilbage i tiden! OMG!" Orion skar en grimasse bag AMys ryg, da hun gav sig til at kramme Marise.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 13:23:19 GMT
”Du sletter det bare ikke!” svarede hun skarpt, mens han stemme blev lavere og lavere. Marise drejede sig og fik øje på Amy Young. Hun havde ikke haft noget imod blondinen, ikke andet end at hun var skod fordi hun røvede hende for alt Orions tid, og hun havde stærkt regnet med aldrig at komme til at se hende igen da de slog op. Hun var slet ikke Orions type. ”Amy!” hilste hun med overvejende falsk begejstring i stemmen. Marise rakte ud og snuppede sit kamera tilbage igen så hurtigt det kunne lade sig gøre, kastede det rundt om halsen og svang det om at hænge på sin ryg. Deromme kunne der ikke ske det noget mens Amy noget så upassende krammede hende. ”Hvorfor er du så glad for at se os?” røg det ud af hende. ”Jeg mener… bruddet og alting.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 13:45:27 GMT
Orion var næsten overrasket over at Amy's barm ikke havde fortærret Marise, til den tid hun trak sig væk og svarede hendes spørgsmål. "Altså jeg gik jo ind i sådan noget Zen noget og jeg hader at skulle være negativ og sådan" hun slog et klik med tungen, og inden hun kunne nå at åbne munden igen, gled Orion om på siden af Marise. "Hør det var dejligt at møde dig igen Amy, men vi må afsted vi har en aftale her om lidt" Da hun gjorde mine til at gå ind til endnu et kram, trak han Marise med af den vej som Amy var dukket op, og vinkede over den ene skulder til hende. "Hej hej!" hørte han hende råbe bag sig, men turde ikke vende sig rundt. "Se, du kunne have reddet mig fra hende der, hvis vi havde uddannet os det samme sted" sagde han til Marise, da de var kommet langt nok væk, "Hun er nok det i mit liv jeg fortryder mest"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 14:30:12 GMT
”Aha.” svarede hun. Amy var skørere end hun huskede hende, men der havde jo været en grund til at hun og Orion havde slået op. Hun skar en grimasse, da Amy slog klik med tungen, og skulle til at forklare hvordan det var unaturligt aldrig at være sur, da Orion brød ind. Hun fulgte villigt med væk fra den skøre kvinde. ”Vær sød at fortælle mig at du datede hende for hendes udseende.” sagde hun. Hvis det ikke var derfor, forstod hun ikke hvad der var sket oppe i hovedet på ham. ”Du kunne bare have uddannet dig som journalist.” svarede hun, og rettede på sit kamera til det igen sad den rigtige vej. Marise drejede hovedet mod ham. ”Er der virkelig ikke andet du fortryder mere? Ikke en eneste ting?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 15:00:43 GMT
"Åh uden tvivl..men hendes.." han lavede en bue med sine hænder, foran sit bryst, "Var mindre den gang...og hendes hår var mindre..ødelagt" han skævede sig kort over skulderen, men Amy Young var forsvundet i mængden af mennesker. Orion havde været rædselslagen hvergang hun græd, for det lød som om nogen havde besat hende-og græd var noget Amy Young havde gjort meget. "Mig? Journalist? Kan du lige se mig rende rundt og skrive alt muligt om alle mulige? Jeg ville blive fyret på 2 sekunder for at lave sjov med folks navne..eller for ikke at kunne stave eller noget..nej aldrig i hele mit liv!" Han rystede svagt på hovedet og rettede blikket mod Marise imens de gik. "Jo..massere såsom at jeg skulle have slået Jerry Brown igen og sådan..og nogle..andre..ting"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 15:25:33 GMT
Godt nok havde hun ændret sig i udseende, men det var ikke det eneste sted hun havde ændret sig. ”Hun virker gladere nu.” kommenterede hun. ”Meget… zen.” Hun var lidt glad for at de ikke længere var sammen, men det havde hun ikke tænkt sig at fortælle ham. ”Du lærer alt du har brug for at vide mens du tager uddannelsen, for pokker. Måske ikke lige at stave, men ellers…” Okay, måske man heller ikke lærte om at stoppe med at joke med folks navne. Hun gik et skridt væk for mere kraftfuldt at kunne skubbe til hans skulder med sin egen. ”Det var ikke det jeg tænkte på.” sagde hun og sukkede. ”Du burde slet ikke have haft noget at gøre med Jerry Brown.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 15:43:16 GMT
Orion stavrede ud på vejen i et par sekunder, og måtte hastigt hoppe ind på fortovet igen, da en cykellist spænede mod ham med ringeklokken i fuldbrug. "Jeg burde ikke have haft noget med ham at gøre? Du burde ikke have haft noget med ham at gøre Marise," sagde Orion en anelse mere brysk end hvad meningen var, og puffede blidt til hende skulder med sin egen, "Han var en nar og alt muligt andet som ikkeburde blive nævnt i offentligt påhør af frygt for at børn overhøre det"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 15:54:52 GMT
Hun stoppede op og kiggede på ham næsten blive kørt ned af en cykel. ”Hvordan kan du omgås med drager når du ikke kan omgås med cykler?” spurgte hun. Man skulle eller tro, at det ville være den anden vej rundt der var en udfordring. Men så igen så han vel flere drageæg end rigtige drager. ”Det ved jeg godt du synes.” svarede hun anklagende. ”Men jeg havde ikke noget imod ham. Ikke før han slog op med mig, altså. Du ser da ikke mig gå rundt og slå på dine kærester.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 16:06:57 GMT
"Fordi drager er i luften, hvor jeg ikke er og cykler har ikke vinger..eller sådan noget..det var dig der skubbede til mig Marise! Jeg kan allerede se den næste artikel 'journalist blevet sindsyg, dræbte ven på vej til..' eh..hvor er vi på vej hen?" Han kiggede spørgende på Marise, i nogle sekunder, før hans blik faldt på et par på den anden side af vejen som stod med tungerne så langt nede i halsen på hinanden, at man skulle tro de forsøgte at indfange mavesyre. "Du ser ikke mig brokke mig over at du ville slå på nogle af mine kærester..eller ser mine kærester slå på dig" argumenterede han med et smil, "Men fint fint, lad os snakke om noget andet"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 16:17:14 GMT
”Mhm… Aha. Ja.” sagde hun, ikke så forstående, mens han forklarede, og hendes tanker gled hen på hvorfor magikere ikke havde cykler der kunne flyve. Det burde de virkelig. Det ville garanteret se meget sjovere ud end koste, de var ret gammeldags. Hun grinede, ”Det kommer til at blive mig der skriver den artikel.” Hun kiggede sig hurtigt omkring. Hun havde ikke nogen penge hun kunne bruge på tant og fjas lige for tiden, hvis hun stadig ville kunne bo i en lejlighed. ”Hvad med hjem til dig?” Hun trak ham med over vejen så han ikke ville blive kørt over igen. ”Jeg vil ikke slå på nogen af dine kærester.” svarede hun og trak på skuldrene. ”Måske skubbe lidt til dem, men ikke slå.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 17:17:02 GMT
"Hjem til mig? ja..sure det kan vi godt. Jeg har en flaske ild whiskey som vi SKAL have tømt så, for den har stået der siden min fødselsdag nu..hvilket er 1 måned, og det er ikke retfærdigt for den, ikke at blive drukket" Han slog den ene arm om livet på hende. Hendes hår duftede præcis som hans amortentia, hvilket på femte år, havde skræmt livet af ham, men som tiden gik var det bare blevet mere og mere deprimerende. Stemmen i hans hoved sagde at det var sådan her det altid ville være, og at det var bedre at idet mindste kunne have hende som ven, men det var ikke det samme. Hvis han var mere end hendes ven kunne han få lov til at kysse hende, sige hun var hans og have samleje med hende....Han kunne ikke benægte at den fantasi lå lige så dybt i ham som evne til at tale. "Det måtte du ellers gerne, de var nogle pestilenser"
Hans lejlighed lå i et mørkeblåt hus og havde et stort rundt vindue ud til gaden. "Hvorfor var det egentligt at vi ikke bare valgte at flytte sammen Pen? Vi bor i den samme by..." Sagde han imens han låste døren op med hans navn stående på et nedslidt navneskilt, "Er det alle dine onenight stands?" Spurgte han jokende idet han gik baglæns ind i lejligheden: En sort sovesofa var i sammenhæng med køkkenet hvor køøkenøen blev brugt som spisebord.
|
|
|