Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 15:25:24 GMT
@orion Tid | Eftermiddag Sted | Orions uddannelse Outfit
Hun havde et kamera om halsen. Det var hendes nye hobbie, for nu hvor hun ikke længere uddannese sig manglede hun noget at lave. Iklædt sin yndlings grønne trøje og et par blå jeans, samt en jakke der holdt hende varm i det kedelige vintervejr, gik hun ned ad Londons gader, som hun så ofte gjorde. Fra Soho til midtbyen, hvor hun skulle finde Orion. Han var nok ikke svær at finde, for hun havde været der så mange gange at hun efterhånden ikke længere behøvede at bekymre sig om hvor hun gik. Hun havde charmeret sig nok ind på hans undervisere (i hvert fald en enkelt af dem) til at få lov at være der. Der, hvor der ikke var drager, altså. Så, hun lukkede sig selv ind. Hun savnede sin egen uddannelse. Der havde hun haft mere formål med livet end hun havde nu. ”Oooorion,” kaldte hun fraværende, mens hun lagde høretelefoner og så videre ned i sin brune læderskuldertaske.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 15:45:26 GMT
Orion sad bøjet ind over en bog, der så, så ny og skinnene ud, at han knapt ture bladre bare én side frem. Bogen viste et billede af en hvid drage, med gennemsigtige vinger. Den bevægede sig. Vred sig lystigt rundt. Han havde aldrig været mere stolt i hele sit liv, for nedeunder billedet stod der, i kursvin skrift; Opdaget af Orion Willson, Bulgarien. Hans egen drage. Netop som hanstrakte de lange, blege arme, over hovedet, lød en velkendt stemme. Han vidste ikke om han skulle krympe sammen, eler spæne hen til hende. "Hey Mari, her.." han løftede armen op i vejret og ignorerede de 30 andre elevers blikke, som pludseligt hvilede på ham: Alle sad ved hvert deres hvide arbejdsbord.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 15:51:22 GMT
Hun stoppede kort op i døren, mens hun lukkede sin taske, og løftede en hånd mod ingen speciel. Hun smilede til et par af de elever, der kiggede op på hende ved hendes ankomst, inden hun hev en stol halvvejs gennem klasselokalet og slog sig ned ved siden af ham. I det mindste var der ikke en professor lige nu, der kunne fortælle hende at hun larmede. Elverne var jo så gamle, at det efterhånden var frivilligt at studere. ”Hej,” sagde hun og placerede albuerne på hans bord, efter hun havde skubbet sin jakke halvt af. ”Hvad så?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 16:01:45 GMT
Orion skubbede bogen hen mod hende og tappede sin skævt-klippede-negl, ned på billedet, "Læs under den, så tror jeg du husker det fra tidligere i år," hans stemme var tydelig sarkastisk, for han havde ikke stoppet med at snakke om det i flere uger! Men hvem ville også det, hvis de havde fundet en helt ny drage art? Han kiggede op på hende, ignorerede sommerfuglene i maven, som hun altid skabte, og lagde hovedet i hånden. "Har du gjort noget nyt ved dit hår?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 16:08:21 GMT
Hun skævede ned mod bogstaverne, der dannede videnskabelige ord under billedet. ”Sikke noget spændende nørde noget,” svarede hun og så tilbage op på ham med et kærligt smil. Hun ville rigtig gerne interessere sig for alle hans drageting, men det var ikke det hele der lød lige realistisk. ”Lære i ikke om mere end en enkelt ting her?” Hun kiggede op, og lidt ud til siden, som om hun kunne se sit hår på den måde. ”Jeg har skiftet shampoo.” Hun svang lidt med håret, så han kunne dufte.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 16:35:33 GMT
"Det er mere end blot spændende, "argumenterede han og kiggede en sidste gang ned på billedet, "Men jo vi har om nogle mere simple ting også-Kom" Han stillede sig om bag hende, og lade en hånd på hver af hendes arme, som svagt trak hende op ad. "Og forresten, god shampoo. Du må give mig navn på den, næste gang jeg vælger at dufte som en enhjørning, istedet for en mand." Hans blege hænder gav slip på hende. Det Orion havde planer om at vise hende, var drageæggene, og hvordan de studerede dem.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 16:51:59 GMT
”Mhm,” medgav hun halvt, med sit bedste overbeviste ansigtsudtryk. Hun rejste sig op da han trak i hende, og rystede sine skuldre for at få sin jakke ordentligt op at sidde igen. Hvad end det var han hev hende med hen til nu, så var det bedre end at sidde og blive stirret på af alle de andre elever. Hun forstod ikke hvorfor de ikke bare sluttede sig til samtalen. Hun grinede mens hun vendte sig om mod ham, og svang med håret en sidste gang for at sætte det på plads. ”Det er den bedste ting jeg nogensinde er blevet sammenlignet med.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 17:09:16 GMT
"En enhjørning? Virkelig? Jeg kan hører at folk har brug for at oppe deres komplimenter omkring dig Pen. Det går jo ikke at folk ikke yder dig rette" Det var ingen hemmelighed for de af hans venner han havde haft på Hogwarts, at Orion var så blindt forelsket i Marise, at han ville dræbe en mand for hende, hvis hun bad om det. Desværre havde de følelser aldrig været gengældt, og han havde aldrig turde handle på dem. Måske i dag burde være anderledes?
"okay så, klar?" Han åbnede den mørkegrå, metaldør og kom ind i et rum oplyst af orange lys, og så varmt at man skulle tro man var gået direkte ind i en ovn. "Drageæg"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2016 17:59:33 GMT
Hun smilede ved hans ord. "Hvem skulle måske give mig komplimenter?" spurgte hun. Hun ville ikke til at minde ham om den kæreste hun havde haft på Hogwarts, som han havde saboteret, og hun ville heller ikke snakke om ham hun havde været sammen med mens hun uddannede sig. "Desuden er jeg helt vild med enhjørninger. Det var det sjoveste jeg oplevede på Hogwarts." Hun fulgte efter ham gennem dørene, der så meget formelt og videnskabeligt ud, som i en film med et hemmeligt laboratorium. Indeni var der så varmt at hun glemte at trække vejret et øjeblik. "Oh, wow." sagde hun, og trådte længere indenfor. "De ser helt utrolige ud! Hvor har i dem fra?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 27, 2016 21:08:56 GMT
"Vi opdrætter dem selv...ikke som i at en af os sætter os ned og lægger et æg vel men..altså vi prøve at krydse drageracer og sådan, og her er nogle af de vellykkede æg så" Han satte sig på hug foran et par skriglyserøde æg, hvor en bevinget skygge, kunne ses indeni. "De her er sat til at udklække næste uge og jeg har ikke glædet mig så meget siden jeg skulle vise dig din 17 års gave" han grinede kort, "Og det havde været en grim halskæde..smed du den egentlig ud bagefter?" Spurgte han og kiggede op mod Marise.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 27, 2016 21:21:12 GMT
”Hvad er en bevinget skygge en blanding af?” spurgte hun. Ud fra navnet kunne hun ikke identificere noget af det, men hun regnede stærkt med at den ville have vinger. Den ville muligvis også være sort, siden den ikke kunne være en rigtig skygge. Eller kunne den? Det kunne hun finde ud af, hvis hun kom tilbage næste uge. Han var sød når han blev begejstret. ”Selvfølgelig smed jeg den ikke ud.” svarede hun, lettere fornærmet. ”Den ligger i mit smykkeskrin derhjemme… og nu hvor du har mindet mig om den, kommer den til at være rundt om min hals i morgen.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 27, 2016 21:59:57 GMT
"En hebridernes sort race og en Persisk tik-hale, som er en af de nyere racer," forklarede han og lagde hovedet på skrå imens han betragtede ægget, "Jeg tror vi alle er bange for at det bliver en fiasko for så ved vi ikke hvad vi skal gøre med resten af æggene...vores professor opfører sig i hvert fald som en der havde dræbt for mange mennesker og ikke ved hvor han skal gemme ligene.." Han rejste sig op, så han stod ansigt til ansigt med Marise da hun snakkede om halskæden. "Nej vær sød at lade være.." Det eneste den halskæde mindede ham om, var hendes eks kæreste som tidligere på aftenen havde givet ham et blåt øje, som havde givet ham øgenavnet 'blårion' i flere måneder. "Jeg kommer ikke til at se dig i morgen alligevel vel så..jo okay what ever floats your boat"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 8:16:02 GMT
I forhold til at han arbejdede med det, og at størstedelen af hans liv faktisk roterede om det, skulle man tro at hun vidste noget mere om drager. Det var med sikkerhed hendes egen skyld at hun ikke gjorde, for han snakkede jo løs. Hun blinkede et par gange, og fokuserede tilbage på virkeligheden. "Hvorfor er det I gør det?" spurgte hun. "Altså, at I avler og opdrætter nye drager." Det kunne jo ikke være for sjovs skyld. "Det kan du komme til." sagde hun. "Kun på grund af halskæde. Kom nu, det minder mig om Hogwarts-tiderne. Mest de gode tider."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 11:36:23 GMT
"Vi gør det primært med de racer hvor der er mangel på drager, sådan at hvis de ikke selv kan finde en mage, så ordner vi det her..ikke som i at vi går ud og leger match making men du ved.." han smilede forsigtigt til hende, "Redder arter og sådan noget..godt nok bliver det så med blandings racer, men...forestil dig en verden med så mange forskellige drageracer, at man ikke kan tælle dem? Det vil være som at leve i fortiden" Han lyste op som et lille barn jule aften-lige indtil Marise åbnede munden igen, om halskæden. Orion kørte hænderne ned over sit ansigt, før han lagde den ene arm rundt om hendes skuldre, "Lad os snakke om halskæder og skole tider hjemme hos dig eller sådan noget. Jeg har omkring..." han kiggede op på et sort ur med hvide tal der hang over æggene, "5 minutter tilbage"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 11:57:23 GMT
”Det lyder ikke skidt, Orion. Slet ikke skidt.” sagde hun. Faktisk lød det mindst 70 gange så nobelt som den karriere hun selv havde valgt. ”Hey!” udbrød hun. ”Jeg kan skrive om det. Så kan alle komme til at vide, at I redder dragearter i massevis.” Det fik hendes karriere til at lyde lidt bedre. ”Mødes udenfor?” spurgte hun. Hun hev sit kamera op foran sit ansigt og klikkede et billede af ham, nu hvor han var så tæt på at man rigtig kunne se hans ansigt. Hvis man tænkte over det, var det de flotte drageæg hun burde tage billeder af, men det gjorde hun ikke. Det kunne være, de ikke havde godt af at blive blitzet… de havde Orions øjne nok heller ikke, men stadig.
|
|
|