Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 18:41:35 GMT
”Det er i orden med mig.” svarede hun. ”Det er ikke mig der har en uddannelse der skal passes.” Jo, hun havde et arbejde og jo, det var også vigtigt, men hun behøvede ikke rent faktisk at møde op på sin arbejdsplads for at arbejde. Han skulle hen og passe på vigtige æg, som han sikkert ville få rigtig meget ballade for hvor han ødelagde. Hun lagde sin arm rundt om skuldrende på ham, for den kunne ikke være ned langs hendes side nu hvor han havde lagt sin arm om hende. Hun overvejede det. Det ville helt sikkert være lettere at bo sammen end at hun skulle udenfor hele tiden for at finde ham. Desuden kunne de så deles om huslejen og hun havde råd til at købe hvad hun lige følte for i øjeblikket (det var enten wienerbrød eller dimsedutter hun ikke havde brug for). ”Fordi du var ude og rejse rundt mens jeg fik en lejlighed?” foreslog hun, mens hun rystede sin jakke af sig. Det var det bedste bud hun havde. "Ha. Ha." tilføjede hun og rullede med øjnene. "Det er ikke min stil."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 18:50:03 GMT
"Ja måske...men det er sært at jeg ikke bare valgte at flytte ind med dig-Måske dine forældre ikke ville bryde sig om tanken om at du skal bo sammen med en dreng?" foreslog han med et grin, primært fordi han tvivlede på at hendes forældre nogensinde havde set ham som en rigtig dreng...han var nok mere en genstand. "men altså to venner der bo sammen..hvad ville kunne gå galt?" Han smilede skævt til hende imens han bukkede sig ned, åbnede en lille skuffe og trak den røde ildwhiskey frem. "Klar til at holde en tidlig weekend druk-tur uden at tage på..tur?" Han rynkede kort sine øjenbryn hvor efter han satte flasken ned på det ujævne sofabord. "Hvornår drak vi sidst sammen Pen? Og hvad gik der galt?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 19:05:04 GMT
”Det er faktisk sært.” gjorde hun sig enig. Der måtte have været et eller andet der havde stået imellem dem på daværende tidspunkt… og hun kunne måske godt huske hvad. ”Det kan være, at det var Howard.” sagde hun. Han havde ikke kunnet lide Orion, i hvert fald. ”Du skal finde dig i at jeg spiser al maden i huset.” sagde hun. Hun kastede sin jakke hen over hans sofa, og tog mere forsigtigt sit kamera af. Det beholdt hun i sine hænder, og tog uden at kigge et billede af flasken på sofabordet. ”Jeg er så klar.” smilede hun. ”Hmm… Var det da jeg blev færdiguddannet og vi fejrede det? Jeg kastede op og bad dig om at holde mit hår, og du sagde at du bare kunne fjerne det med magi.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 19:54:10 GMT
"Nårh..ham, jeg havde næsten glemt alt om Howard," bekendtgjorde Orion med et skævt smil og lænede sig tilbage i den sorte sofa, trak benene op til sig og rettede blikket mod Marise. Howard havde ikke været lige så slem som Brown, men han havde heller ikke ligefrem været en fyr som Orion ville have valgt til hende. Tanken fik ham til at rynke på panden, for han vidste ta han ALDRIg selv ville vælge en fyr til hende-ikke med vilje i hvert fald så. "Det lyder meget rigtigt for jeg husker ingen ting fra den aften..vil det sige at du skal holde mit hår her om 2 måneder?" Spurgte han med et grin, "Jeg tror sidst jeg var ude sammen med nogle af dem fra dragestudiet, endte jeg i en busk med en pige som viste sig..ja" han skar kort en grimasse, "...dele af hende var ikke så kvindelige som man skulle have troet de ville være" Han skruede låget af flasken, duftede kort til indholdet og hostede. "Nårh okay..den er...noget for sig selv-skål!" Han hævede flasken op i luften, satte den mod sine læber og tog en tår så stor, at den røde væske næsten løb ud af hans mundvige. Han tørrede sig om munden med baghånden og rakte flasken hen mod Marise.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 20:22:20 GMT
”Det var på grund af dig at det ikke fungerede mellem mig og ham, til din information.” sagde hun og sank så langt ned i sofaen at man skulle tro, hun ønskede at forsvinde helt ned i den. Det gjorde hun måske. Så kunne hun undgå at snakke mere om eks-kærester. Hun havde ellers været ret glad for Howard. Desværre var hun endnu gladere for Orion. ”Du fik ikke lov til at fjerne mit hår med magi.” sagde hun, nu hvor hun ikke kunne huske det. Hun satte sig længere op, da han åbnede flasken, og gjorde sig mentalt klar. Første mundfuld var altid den der smagte værst. ”Prøver du at fortælle mig at du var sammen med en mand?” spurgte hun og tog imod flasken som han rakte hende. ”Jeg dømmer ikke!” nåede hun lige at sige, inden hun tog en tår af væsken, der allerede brændte i hendes mund. ”Det hedder ikke ildwhisky for ingenting.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 20:28:26 GMT
"Well der er ikke nogen der er gode nok til dig Marise for altså" han stoppede sig selv og trak på den ene skulder imend han så hende tage en tår af flasken-Hun så ud som om hun havde taget en bid af noget alt for varmt mad. Han tog flasken tilbage fra hende , før han rykkede sig en anelse tættere på hende, hen over sofaen og ignorerede den fjeder der stak op i midten af den. "Nej, jeg har ikke været sammen med en mand, det er ikke det jeg siger jeg..Marise" Han tog en hurtigt tår af flasken, skar en grimasse og lod ordende vælte ud af ham, "Marise jeg er forelsket i dig"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 20:36:25 GMT
”Så kommer jeg til at blive en ensom gammel kattedame.” svarede hun og sukkede dramatisk. I alt ærlighed lød det ikke engang dårligt, og det kunne sagtens blive en realitet, hvis ikke det var fordi hun ikke måtte have kæledyr i sin lejlighed. Marise prøvede så vidt muligt ikke at lade sit ansigt vise nogen reaktion mens han rykkede tættere og tættere på og snakkede. Hun lænede sig tilbage i sofaen igen, og tog flasken fra ham. Hun tog en større tår end hun havde gjort før, og endnu en. ”Jeg har brug for mere at drikke før vi kan have den snak.” sagde hun, og gav ham den tilbage.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 28, 2016 21:00:18 GMT
Det var bestemt ikke dén reaktion han havde forventet, men den var bedre: Orion havde regnet med den sædvanlige tale med 'det er ikke dig, det er mig' eller at hun måske var gået væk fra ham i raseri..men hun sad der endnu, så han tog velvilligt imod den fugtige flaske, lagde hovedet tilbage og tog tre store tåre, indtil han havde det som om han var ved at drukne. For første gang i 9 år, fortalte han hende det...måske hun allerede vidste det? Alle andre vidste det i hvert fald men...var de ikke så tætte, at hun ville have haft sagt noget til ham? Orion lod sit blik glide ned ad hende. Hun var Marise Penrose, journalist og han var...fortabt. Orion rakte flasken hen mod hende og sagde, "Så må jeg hellere hente de resterende ting jeg har stående i køleskabet" han rejste sig op fra sofaen, uden at føle sig den mindste smule fuld, og gik roligt hen mod køleskabet. Der stod nogle ingefærøl og en halv flaske ildwhiskey mere. Det går vel an, tænkte han og tog det hele i sin favn, lukkede køleskabet med foden og gik tilbage til Marise. Han fik en isklump i maven af at tænke på hende, hver gang hun var samme med andre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 29, 2016 5:27:49 GMT
"Det må du hellere." svarede hun og rodede sig i håret. Hun kiggede ned i flasken. Der var allerede blevet drukket en hel del, og egentlig burde han slet ikke hente mere hvis de ville kunne huske noget som helst i morgen, men det ville hun sikkert ikke. Hun drak lidt igen, forsøgte at lade det glide ned uden at smage på det, men det virkede ikke. Det smagte dårligt lige meget hvad. Dog var det effektivt og hun følte sig ret varm allerede. "Det er ikke fordi jeg ikke har tænkt på det," sagde hun og placerede sit kamera pænt på bordet. "Det er bare... De tanker ender som regel i 'ah, det går nok ikke'. Og jeg har kendt dig så længe, og det ville bare være rigtig surt hvis du så ikke vil se mig længere fordi vi prøvede med et forhold." Hun rejste sig halvt op og rakte ud for at tage imod alkoholen han kom med. Det ville være ærgerligt hvis han tabte det. Og endnu mere ærgerligt hvis hun ikke havde noget at drikke mens de snakkede om sådan noget.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 29, 2016 8:23:09 GMT
"Og hvad hvis det ikke endte sådan? Hvad hvis det endte i..eh..nogle positive ord?" Han lod sig falde ned i sofaen, med sine arm liggende hen langs ryglænet, og blikket vent op mod loftet i nogle sekunder. Nej, hanvar vel nødt til at drikke noget, hvis han ønskede at få et ærligt svar fra hende, tænkte han og rettede sig op, trak en af de alkoholiserede ingefær øl til sig og hævede glasset til en skål, imellem dem og drak så hastigt han kunne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 29, 2016 8:56:08 GMT
Hun pillede nervøst ved flaskens åbning, og tørrede de overskydende dråber væk med sine fingre. ”Det ville være ret fedt.” svarede hun. Det var de mest positive ord hun turde bruge i det sammenhæng. ”Men!” hun holdt en finger op i luften, og holdt en dramatisk pause mens hun drak igen, ”-det ville være endnu mere ikke-fedt hvis det ikke virkede.” Hun rykkede rundt på sig i sofaen, meget forsigtigt så hun ikke spildte, og endte med at sidde med benene hevet op under sig og hovedet liggende mod hans arm. "Jeg tror jeg er bedre som ven end som kæreste."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 29, 2016 10:38:23 GMT
"....Der er jo altid venner med fordele-og rolig inden du flipper ud, det var en joke...for..ja" han kløede sig i nakken velvidende om at han selv syntes tanken lød i hvert fald bare en smule rar, "Dét ville nok damne det op...damne alt op" Han tømt resten af ingefærøllen, før han rykkede sig nogle centimeter tættere på hende og rykkede rundt på sig sådan at, hans arm lå rundt om hende, istedet for at hende hoved lå på den. "Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det Marise...andet end..ehm skål.." han tog fat i den halvtomme ildwhiskey flaske og tog en tår. "Det er derfor jeg har hadet dem alle...det eneste jeg har ville have er..mere"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 29, 2016 11:46:58 GMT
”Det tror jeg du har ret i.” svarede hun tørt. Det var faktisk præcis den del af forholdet der ville ødelægge det, var hun ret sikker på. ”Sig alting,” bad hun og skubbede til hans flaske mens han drak. Hun kunne bedre lide at han snakkede end at hun selv gjorde. ”Hvor meget mere?” spurgte hun. De var i forvejen sammen hele tiden, og gik vel også rundt på gaden med armene om hinanden omhinanden som et par gjorde, men de var ikke sammen på den måde. Hun tog flasken fra ham og satte den på skrivebordet, for lige om lidt ville det ramme, og så ville en af dem bare kaste op. Det ville formentlig blive ham, på det af det tempo han drak i. ”Og hvordan har du det?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 29, 2016 13:38:01 GMT
Nogle dele af den gyldne væske røg ned og gjorde hans bluse våd, da Marise rykkede på flasken, men han havde ikke tid til at tage sig af det lige nu. Ikke med det spørgsmål hun stilte i hvert fald. "Okay..4 årgang du kom gående ned fra sovesalen en weekend i den her tætsidende kjole og dit hår hang ned over dine skuldre og..jeg havde aldrig set nogen så smuk i hele mit liv og du er ikke ligefrem blevet grimmere," han skævede ned mod hendes ansigt med et fjoget smil. "Alt mere...alt mere som gør at jeg ikke skal se dig sidde og kalde en eller anden klam fyr for din kæreste. Ingen af dem er gode nok til dig-ikke en gang jeg er god nok til dig, men jeg elsker dig Marise..virkelig virkelig virkelig højt" Han lagde nakken tilbage så han kiggede op i loftet. Alt virkede omtåget. "Jeg har det som om jeg skal kaste op og jeg tror jeg er fuld, men jeg er ikke sikker..."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 29, 2016 16:12:59 GMT
”Det er fandme længe.” sagde hun, ikke særlig glad for den information. Hun havde selv tænkt på det dengang, men det var gået over da hun havde mødt Jerry Brown. I modsætning til Orion, som hun konstant var sammen med, havde han ikke virket som en lige så stor chance at tage. Hun havde dog været rigtig ked af at miste ham. ”Med den tankegang kommer jeg aldrig til at finde en kæreste.” svarede hun. ”Jeg vil ikke nøjes.” Det ville bare slet ikke fungere hvis hun ikke kunne være sammen med en hun kunne lide så meget som han kunne lide hende. ”Du er sikkert fuld.” sagde hun og klappede ham på benet, mens hun lænede sig tilbage i sofaen og lukkede øjnene.
|
|
|