Deleted
•
Post by Deleted on Feb 1, 2016 20:32:20 GMT
@margo
Eksamen, hvem havde nogensinde påstået at stress kunne være sundt? Edwin Baxter det eneste sted han kunne komme i tanke om, at der ville være fred for andre elever-Hulkende Huldas toilet. Toilettet var hjemsøgt af et spøgelse som ikke gjorde andet end at beklage sig og græde....især over hendes mislykkede forhold til den kendte troldmand, Harry Potter. Rundt om hans ranglede krop, lå der brochure fra diverse uddannelses steder, sammen med hans karakter kort fra sidste år. De var langt fra gode, de bogstaver der stod på, faktisk var det knapt nok gennemsnittet. Han gemte hovedet i sine hænder. Syvende års eksamen...han ville hellere springe ud fra astronomi tårnet!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 1, 2016 20:51:54 GMT
Eksamenstid. Ah, eksamenstid! Det var den tid, hvor man holdt sig for sig selv for at kunne nå at læse så mange lektier som overhovedet muligt. Et par elever sad på gangen med bøger og pergamenter foran sig, og var så optagede af deres ting at de ikke engang kiggede op på hende. Der var ikke tid til at lalre rundt og lave ingenting, det var der slet ikke tid til hvis man gerne ville have ordentlige karakterer i det hele! Det ville Margo heldigvis ikke. Hun havde brugt sin dag på at flette sit hår ned i to fletninger, og på at brodere blomster på et nyt par sokker. Dem havde hun på nu. De var flotte. Hun ville helt sikkert få ’fremragende’ i sokke-brodering. ”Hvordan vidste jeg, at jeg kunne finde dig her?” spurgte hun, mens hun skubbede døren op til det betygede toilet. Edwin sad der rigtig nok, lige som forventet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 1, 2016 21:41:08 GMT
Ministeriet for magi, havde mindst fem brochurer hver, og alle for kedelige ting! Hvem gad sidde og være sekretær? Og jo, nok var auror et spændende job, men hvor mange af dem fra hans årgang havde ikke lige tænkt sig at søge ind? Og hvor meget motion ville det ikke lige kræve? Nej, han skulle ikke jagte en masse mennesker hele livet. Håbede han. "Hvis ingen mennesker er der, så vil man finde mig der" han kiggede op på hende med et smil. Han vidste at hun var sammen med ham den blonde, men hun var det mest interessante og mest behagelige menneske, udover Cate, som han gad være sammen med. hvordan kunne der være så mange mennesker, på en hel skole, der var så uinteressante og besatte af at være populær? "Prøv lige at se det her...jeg kommer aldrig ind nogle steder med de her karakterer, for tro mig, de har ikke ændret sig..bortset fra at min karakter i magiens historie er faldet til trold..." Et tungt suk forlod hans læber, imens han skubbede sine karakterer hen mod hendes ben.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 8:27:14 GMT
”Er du okay med et enkelt menneske?” spurgte hun muntert og lukkede døren bag sig. Til tider glemte hun at det ikke var alle der vidste hvad de gerne ville studere efter Hogwarts, fordi hun selv havde besluttet det for et stykke tid siden. Hendes veninder vidste også hvad de ville være; Syvia skulle være auror og bekæmpe magisk kriminalitet, og Danielle ville sy kapper der var pænere end dem de skulle gå med på Hogwarts. De gik kun på sjette årgang. Edwin var syvendeårs, og eksaminerne var undervejs, så han burde nok have besluttet sig for lidt tid siden. Hun satte sig ned på knæ og samlede hans karakterer op. De var ikke de bedste hun nogensinde havde set, men de var heller ikke helt dårlige… i hvert fald hvis man så meget pænt på det. ”Du kan blive gadefejer.” foreslog hun og viftede hans karakterblad foran sig. ”Eller også må du spille på nogle af dine andre værdier.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 8:37:15 GMT
"test smager af ingefær øl, lyder mere lokkende må jeg indrømme...jeg tror bare ikke at det er et arbejde der findes. Ved du hvad du vil Margo? Som i virkelig hvad du vil?" Han rykkede sig hen til den nærmeste bås, og lænede sig op ad den lukkede dør, der til. "Når jeg kigger på nogle af dem på min årgang, så har de alle deres 'fremragende' og de ved præcis hvad de vil og har alt på plads med kone, børn og kost...og jeg har slappet alt for meget af i de her år"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 9:05:19 GMT
Hun trak på skuldrene. ”Jeg tror sagtens man kan arbejde med at smage på ting… men man skal kunne smage ekstraordinært godt.” sagde hun overvejende. Nu havde hun ikke set Edwin spise, faktisk lignede han en der glemte at spise, så det vidste hun ikke noget om. ”Jeg ved ingenting præcist, jeg har ikke kigget på nogen som helst uddannelser, men jeg ved at jeg vil studere.” svarede hun og lagde hovedet på skrå. Hun kunne ikke sige ham, hvad han burde studere. Hun kendte ham ikke godt nok. ”Skal du måske ikke have kone, børn og kost?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 10:58:46 GMT
Edwin kunne ikke huske, hvornår han sidst havde været sikker på noget som helst..i hvert fald ikke sådan rigtigt. Da han var lille ville han gerne være servitrice som sin mor, så ville han være togføre fordi han tænkte at de ikke skulle lave så meget, så ville han studere for at komme videre og nu..nu hang han bare fast ved den sidste idé uden at vide hvad den skulle føre til eller hvad han skulle læse. Hvordan kunne en sjette års elev have mere styr på sine ting? Det gav ham næsten hovedpine. Edwin rykkede sig væk fra væggen, og tættere på Margo, før han rettede blikket op på hende. "kone, børn og kost lyder rart og et eller andet i mig skriger vel også efter det-Måske det er mit biologiske ur, men det er ikke det jeg vil starte med...jeg vil ikke ende med at skulle være hjemmegående hus-far....Hvad med dig? Mand, børn og kost?" Selv hendes hår duftede himmelsk.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 12:07:35 GMT
”Har du slet ingen anelse?” spurgte hun. Måske havde han ikke fundet den brochure han bedst kunne lide, dem havde han også mange af, men han kunne ikke være helt blank. ”Hvad lyder spændende?” Hun smilede til ham da han rykkede tættere på. I starten havde han ikke engang villet se hende i øjnene. ”Du er for ung til at tænke på dit biologiske ur.” sagde hun. Han var et år ældre end hende, men de var ikke meget. Han var kun 17! Det var egentlig ikke fair at det var i den alder man skulle bestemme hele sin fremtid. ”Jeg ser frem til manden og kosten,” svarede hun og satte sig ordentligt ned på gulvet. ”Men det med børn lyder ikke særligt tiltrækkende.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 12:23:09 GMT
Edwin rystede svagt på hovedet, "Nej, ikke rigtigt...selvfølgelig tænker jeg et eller andet, og jeg tænker at jeg vil prøve at studere men jeg ved ikke hvor jeg kan komme ind henne" Du lyder spændende, tænkte han med et smil ved hendes spørgsmål, men nøjedes med at mumle og trække på sine skuldre. "Ministeriet kan lide at reklamere for sig selv, er hvad jeg kan se ud fra alle de her...ting" Han pegede på hver af de fem brochurer fra ministeriet for magi. Edwin vidste ikke en gang om det ville blive kone og kost eller kone og bil...hvad nu hvis han kun kunne finde ud af, at arbejde som en muggler? "Skal manden være ham den blonde? Ham eh..Mylon?" Spurgte han og rettede blikket mod hendes blå øjne, det gav et sug i maven på ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 13:16:47 GMT
"Jeg forstår ikke at de gider," sagde hun. "Folk har tænkt sig at ansøge lige meget hvad." Ministeriet var en meget eftertragtet arbejdsplads. Alle ville for pokker arbejde som auror. Det var det halvdelen af den magiske verden drejede sig om. "Hvad med sådan noget som healer?" foreslog hun. Hun forsøgte sig med et smil, men det nåede ikke op til hendes øjne. "Ja." sagde hun meget hurtigt, og kiggede ned i gulvet i steder for øjenkontakten. "Indtil videre har vi ikke været særligt heldige, altså med at være sammen i det hele taget, men jeg håber da." Nina fortalte hende at hun skulle stoppe med at have så store forventninger. "Har du en speciel nogen, Edwin?" spurgte hun. Hun ville hellere snakke om ham. Ikke engang Sylvia vidste noget om ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 13:35:57 GMT
Edwin kiggede undrende på hende imens hun snakkede, før han begyndte at samle brouhurene samme i en pæn bunke, ved siden af hendes ben. Hans karakter ark lå endnu og grinede ham op i ansigtet, indtil han vendte det om. Blankt...han ville helt klart hellere have et blank ark. "Jeg håber du mener som i at være kærester, for jeg tror ikke jeg vil vide noget om det andet..." Han havde set dem på gangen. Nej, han havde set hende på gangen-Hendes røde hår, hendes fine blå øjne og hendes grin...Det mærkelige var at han ikke en gang havde kendt hende særligt længe! Det var som om hun bare var..kravlet ind under huden på ham på en eller anden mærkelige måde-Og hendes udseende havde nok været en afgørende faktor i starten, men det havde vist sig at hun var sejere end de fleste på skolen. "Nej ikke rigtig, jeg havde en kæreste i Cambridge, men det var svært at forblive kærester, når hun forventer en sms og jeg ikke kan sende hende en ugle uden at skræmme livet af hende. Så det varede ikke specielt længe" Han trak på den ene skulder med et smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 14:09:43 GMT
Hun skævede ned mod hans karakterblad, da han vendte det om. Endda hendes så bedre ud end det, selvom hun ikke havde gjort som hendes overhoved havde anbefalet hende - at følge med i timene. "Ja, som i at være kærester. Stop med at tænke ulækre ting." svarede hun. "Der er bare så mange ting der bliver ved med at prøve at komme i vejen." Hun sukkede. En af de største prøvelser var stadig på vej. "Ah, ja. SMS'er. Short message service. Beskeder der sendes fra en mobil telefon til en anden mobil telefon." sagde hun langsomt og omhyggeligt, og nikkede bestemt, så han vidste at hun var med på hvad han snakkede om. Hun havde lært om dem fra Danielle, og ikke i Muggler Studier, sjovt nok. "Savner du hende?" spurgte hun. Han havde ikke sagt hvor lang tid siden det var, jo.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 14:39:32 GMT
Regnede hun med den formulering, at han skulle tænke på andet end dét? "Som hvad? Jeg har da set jer gå rundt sammen og snakke og sådan.." Til hans store fortrydelse havde han dem endda også set kysse-det føltes som om han havde lyst til at brække sig, eller slå nogle. "Ja sms'er..du behøver ikke den lange beskrivelse efter det" Det var svært at have venner som var mugglere, for hvem ville tro på at han ikke kunne komme hjem i weekenderne, ikke kunne have en telefon og ikke kunne være i kontakt med nogen væk fra sin skole, på nogen som helst måde. "Nej jeg savner hende ikke Margo, det er længe siden. Desuden så er der en anden en jeg kan lide..tror jeg"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 15:50:22 GMT
Hun rystede på hovedet og viftede emnet væk med hånden, som om det var en irriterende flue. ”Det er lige meget. Nok om ham. Du behøver ikke høre på mig snakke om ham.” sagde hun med et let suk. Hun kunne ikke forestille sig at han nød det. Ikke engang Sylvia gad at høre på hende når hun snakkede om det. Hun bar begyndt at bringe Will op hver eneste gang Margo bragte Mylon op, så det ville ikke komme til at ske meget mere. ”Uh, spændende!” udbrød hun og rettede på sig, for at hive det ene ben hen over det andet i skrædderstilling. ”Du må hellere skynde dig at snakke med personen inden du går ud af Hogwarts. Det er lige om lidt.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 2, 2016 16:15:28 GMT
Edwin blev nærmest lette da hun selv valgte at droppe emnet om hendes kæreste problemer. Edwin havde aldrig haft nemt ved at falde for nogen-Hvilket hans antal af kærester også viste, men Margo Jones, var kravlet så meget ind i hans tanker, at det irriterede ham. Det var bare én rødhåret..fregnet pige. Hun var bare en pige. "Nej, jeg tror det er nemmere at lade være. Hun ved ikke hvem jeg er" Han smilede skævt og kløede sig i nakken.
|
|
|