Baldrian Zacharias Dumbledore
•
Magiker
Fødselsdag: 18.02.2039
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Biseksuel
Civilstatus: Single
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Stilling: Arbejdsløs
C-box navn: Chrille
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 12, 2021 3:46:12 GMT
Tråd til Gabriel Jacques Darklighter April - 2058 Outfit
Godt nok var det en helt almindelig hverdag, men Baldrian havde virkelig brug for en pause. Han havde brug for at være sig selv, og ikke mindst havde han brug for bare at slå hjerne fra og nyde livet lidt. Derfor havde han besluttet sig til at tage en tur på Den Utætte kedel, få sig en øl og så se, hvad det ville føre til. Det var ikke fordi han havde opgivet Raphael Kovinsky, men Han havde bare brug for at kunne være sig selv, at mærke den gamle glæde og ikke mindst bare at glemme for en aften, hvem han var. Den lille klase af klokker afslørede larmende, at han netop var trådt ind på Den utætte kedel og med bestemte afmålte skridt krydsede han rummet for at sætte sig op i baren. Han fik øje på den lyshårede bartander, og smilede lidt for sig selv. Bartender var da med på den værste, var de ikke? Baldrian påkaldte sig opmærksomhed og bestilte så hurtigt en øl, og sendte samtidig bartenderen en indbydende smil. "Hej, er her travl i dag?"
|
|
|
Gabriel Jacques Darklighter
•
Magiker
Fødselsdag: 17.10.2038
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Over middel
Status: Willieblod
Oprindelse: England
Bosat: London, England
Arbejdsplads: Den Utætte Kedel
Stilling: Bartender
C-box navn: Darklighter
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Apr 12, 2021 9:03:03 GMT
Gabriel stod og var ved at pudse glas af og sætte dem på deres respektive pladser da en bestilling blev givet og han så op med et skævt smil og greb et af de nypudsede glas for at betjene kunden. Han skænkede en stor, skummende fadøl op og rakte den over disken for at modtage betalingen inden han trak på skuldrene over spørgsmålet. "Travlt? Egentlig ikke synderligt," svarede han. "Jeg har også snart fri så det er ikke mit problem om hvor travlt det ender med at blive," tilføjede han med en lille latter, selvom den ikke helt formåede at vaske hans bekymringer bort. Nyheden om at Angelique var stukket af vaf kommet ind for lidt siden og han var glad for at han egentlig havde fri så han kunne slå hjernen lidt fra og tænke på noget andet inden han vendte hjem for at lede efter hende. Han havde heller ikke lyst til at være i palæet lige nu af frygt for Matthews vrede.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 12, 2021 9:29:11 GMT
Baldrian tog imod den skummende øl og trak skævt på smilebåndet over den kommentar, der fulgte med på vejen. "Hå, jeg kender den følelse alt for godt. Skål." Med de ord løftede han glasset og drak en ordentlig tår, for derefter at se på fyren igen. Han så da meget godt ud, hvis det endelig skulle være, og som han stod og nærstuderede fyren, gik det da også op for ham, at de kendte hinanden svagt. "Vent vent vent.. Gabriel? Gabriel Darklighter, hvis ikke jeg tager helt fejl? Wauw er du her?" Baldrian så sig omkring, han havde virkelig ikke forventet, at han ville møde en Darklighter på en bar, måske på den anden side af baren, men han arbejdede her. "For fanden jeg troede kun i havde kontormus og ministre i jeres familie." Det var tydeligt at høre respekten i hans stemme og at ordene på ingen måde var ment nedladende. "Jamen hvis du har fri om lidt, må jeg så byde en øl?"
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Apr 12, 2021 9:36:31 GMT
Gabriel lo lidt og besluttede sig for at prøve at jage tankerne bort og fokusere på noget andet end sin manglende søster. Hun havde aldrig gjort det stunt før, men han kunne på sin vis ikke fortænke hende i det efter alle de problemer hun havde haft på det seneste, både på og udenfor Hogwarts. Han smilede lidt til fyren mens hans hukommelse bladrede igennem de mange tusind mennesker han havde set på daglig basis de sidste mange år her i baren. Men det var i minderne fra Hogwarts at han skulle finde svaret. "Ahh, du er Baldrian, right? Baldrian Dumbledore?" spurgte han tilbage som for at bekræfte sin mistanke. "Ja, her er jeg! Jeg har måske ikke den mest glamourøse arbejdsplads, men jeg vil hellere det og være lidt mere selvstændig, end at slide og slæbe for nogen store kanoner. Jeg skal alligevel overtage familiefirmaet en dag, så den tid den sorg med at være lukket inde på et kontor," forklarede han med et skuldertræk inden han smed kluden fra sig i håndvasken. Glassene var færdige nu alligevel og han skævede til ham. "Jeg siger aldrig nej til en gratis øl," sagde han og mærkede roen begynde at sænke sig i ham. Det skulle nok gå alt sammen, tænkte han.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 15, 2021 3:50:43 GMT
Baldrian nikkede smilende som han blev genkendt. Nok havde de ikke rigtig snakket på Hogwarts, da de ikke var samme årgang, men Baldrian havde da altid kigget lidt på hvad Gabriel fandt på at lave. Det var fedt og motiverende at se en anden vigtig troldmand, som havde valgt sin egen vej frem for familien og Baldrian kiggede da også kort op og ned af baren, mens han kort overvejede om det var noget han selv kunne finde på. Måske.. Han var nu egentlig også ret godt tilfreds med bare lige at passe sin uddannelse. Der måtte bare være så mange muligheder i en bar, frække tilbud og folk at flirte med. Tanken fik ham til at trække skævt på smilebåndet. "Jeg synes det er fedt, at du gør det. Jeg kender følelsen lidt for godt, selvom jeg sgu nok aldrig bliver rektor på en skole." Han grinede lidt over tanken. Bare tanken om at han skulle undervise andre var lidt en joke, hvis man spurgte ham. Det var bare ikke den slags Dumbledore han var. Det glædede ham at Gabriel sagde ja til en øl, og han smagte da også selv kort på sin, mens han overvejede om de skulle have fat i nogle stærkere sager.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Apr 15, 2021 8:05:39 GMT
Gabriel slog ud i en briselet latter og gav sig til at rydde op bag baren. Han skubbede det tomme shotglas hen til vasken. Han havde haft brug for at stramme sig lidt op da han kom ind så der var energi i kroppen til dagen og en varme fra whiskeyen havde i starten hjulpet med at jage bekymringer bort så han kunne fokusere på sit arbejde. Nu var det imidlertid nogle timer siden, og han kunne godt mærke at effekten havde fortaget sig. Derfor skænkede han sig selv en øl med det samme næsten på Baldrians tilbud og klinkede den let imod hans glas i samme øjeblik som hans afløser kom ind. "Skål for ikke at gøre som andre forventer af én, har jeg ret?" sagde han grinende inden han greb sin kappe fra en krog og gik rundt om baren for at lade sin kollega komme til. Han nikkede hen mod et lidt mere afsidesliggende bord i et hjørne. Det ville vel være meget passende til en sludder for at catche op på hinanden. "Kom, lad os sætte os ovre i hjørnet," foreslog han og begav sig over mod pladsen han havde udvalgt til dem.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 15, 2021 12:58:37 GMT
Der var noget let og befriende over Gabriel, og Baldrian drak en skål med fyren. Nok havde de ikke som sådan snakket sammen på Hogwarts, men nu hvor de var stødt på hinanden, kunne Baldrian godt mærke potentialet til en god aften. Det var lige hvad han trængte til. Go with the flow og alt det. Så han tog sin øl og gik med over til det dejligt afsidedes bord, hvor han og Gabriel kunne snakke. “Nå men fedt at snedig igen. Er du glad for at være her?” Han kiggede ud over krostuen. Det så hyggeligt ud egentlig og Baldrian overvejede om det havde været en bedre vej for ham, hvis han havde valgt noget lignende med det Gabriel havde. Men han var nu også glad nok for uddannelse han var ved at tage. Han drak lidt mere af sin øl, og slikkede så de sidste dråber af læberne med tungen, så hans tungepiercing for en kort stund blev synlig.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Apr 15, 2021 13:54:16 GMT
Gabriel satte sig til rette så læderet i bænken knirkede lidt og lænede sig tilbage med et veltilpas suk så han kunne strække sig ud i sin fulde længde inden han rettede sig op og greb med de slanke fingre om ølkruset og satte det for læberne. Han tog en god stor slurk og fyldte munden op inden han fik sunket den gyldne drik og rettede opmærksomheden imod Baldrian og hans spørgsmål. "Det er dejlig frit," sagde han med et skuldertræk. "Men jeg har også tænkt på at komme igang med en uddannelse, du ved, bare sådan for at slippe for trælse spørgsmål fra min far," han smilede skævt. Matthew havde i årene efter Hogwarts været efter Gabriel for at få ham til at komme videre. "Tænker på at starte efter sommerferien, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte. Noget forretnings-mæssigt, erhverv, et eller andet i den stil, eller måske tryllestavsmager, men det er bare så tørt," han grinede lidt opgivende ned til øllen og strøg fingrene lidt op og ned ad kruset inden han atter tog en slurk. "Hvad med dig? Har universitetet også suget dig til sig?" spurgte han med et glimt i øjet og blinkede sigende til sig. Han havde aldrig rigtig snakket med Baldrian men han virkede meget som en type han burde have hængt mere ud med på Hogwarts end han havde nået at gøre.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 15, 2021 16:20:02 GMT
Baldrian satte sig over for den ældre slange og fandt sig godt til rette. Han fulgte fyren med øjnene og så sig omkring, da han talte om Friheden var at arbejde der. "Det lyder som et job jeg ville kunne lide. Må man så også drikke af alkoholen?" Spurgte han nysgerrigt, det ville da klart være det bedste ved jobbet! Det og så at kunne flirte med alle dem i baren! Det lød faktisk lidt som paradis i Baldrians ører, og han kom til at smile lidt udspekuleret for sig selv. Tanker var allerede ved at slå rødder i hans hoved. Han blev dog slået ud af sit dagdrømmeri, da Gabriel snakkede videre. "Uddannelse? af hvilken art? Jeg er selv lige startet på uddannelse faktisk. Lidt ufrivilligt, men hva pokker, det virker sgu meget godt." Han tænkte lidt tilbage på dagen hvor han havde sneget sig ind på Hogwarts bare for at tale med Raphael Kovinsky, det var egentlig ret frækt. At det havde givet bagslag var så ikke altid lige fedt, men hva fanden, mon ikke det alt sammen nok skulle gå. "Tryllestavsmager er da meget cool, men nok lidt... kedeligt, eller du ved stillestående. Det ikke lige min stil tror jeg."
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Apr 16, 2021 11:03:42 GMT
Gabriel grinede. "Det er som regel det første nye unge rekrutter spørger om når vi søger kollegaer," svarede han angående alkoholen og trak på skuldrene. "Så længe du kan styre dig, så er der frit slag næsten," sagde han og tog en slurk af øllen inden han vendte Baldrians ord lidt i hovedet og forsøgte at formulere et svar. "Ja jeg ved ikke hvad det skal være endnu. Min far vil have jeg skal tage statskundskab, ligesom ham og hans far før ham og whatever!" han smilede skævt til Baldrian og lod sit blik søge lidt over ham. "Beslutninger, du ved, jeg er meget tilfreds lige nu hvor jeg er, men jeg ved også der kommer en dag hvor jeg skal tage ansvar når min far ikke længere er familieoverhoved," han sukkede lidt mens tankerne jog ubarmhjertigt igennem ham og han slog blikket ned til sine hænder der hvilede om ølkruset inden han atter tog en slurk. "Hvilken uddannelse er du på?" spurgte han.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 17, 2021 20:58:34 GMT
Okay, det kunne da være fedt at arbejde i en bar, men der var egentlig ikke lige det, der var i Baldrians tanker lige nu. "Fedt. Jamen alkohol er også god for mange ting, hvis du spørger mig." Lød det fra ham før han så tog en slurk af sin øl, den var virkelig tilpas afkølet og noget så lækker. "Jeg kan sgu altid styre mig, nogen ville nok sige noget andet, men helt ærligt, jeg har altid styr på alkohol. Så dum er jeg alligevel ikke." Han kunne snildt drille sig i hegnet, men så gjorde han det kun steder han vidste det var okay, og altid med en plan i baghovedet for hvad der skulle ske bagefter. Han ville aldrig gøre det på en random bytur, hvor han ikke vidste hvordan han skulle komme hjem.
Baldrian så på fyren, som han nævnte noget af det mest tørre Baldrian kunne forestille sig at læse til. "Statskunstskab? jesus det lyder tørt. ER det ikke ret langhåret?" Det ville jo svare lidt til en auror uddannelse, bare uden alt det sjove og spændende. Det var det sidste Baldrian ville prøve kræfter med, det var helt sikkert. "Ja, jeg har heldigvis min storebror, til at være den fornuftige, mens jeg så kan få lov at hygge, drikke og score."Han grinede lidt og drak mere af sin øl. Jeps han var ude på at få en god aften. "Men nej, ellers så læser jeg til Auror. Jeg startede i sommers, så jeg er ikke så langt."
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Apr 18, 2021 10:52:02 GMT
Gabriel grinede bredt. "Det er supertørt OG langhåret, men det er det de mener vil passe til mig når jeg skal overtage familiefirmaet," sagde han med et skuldertræk og bed sig lidt i læben inden han kiggede mere vurderende på Baldrian. "Auror er også ret cool, men ja, jeg ved det honestly ikke. For mig er uddannelse bare ikke alt, du ved, jeg vil også have et liv," han slog ud med armene som for at illustrere at hans liv var mere end bare at læse støvede bøger og lave lektier til han dejsede om. "Jeg vil have indhold, venner, samleje, you name it! Jeg gider ikke bare være en bogorm," han tog atter en slurk øl og mærkede den forfriskende smag og den behagelige effekt af den. Han lænede sig lidt tilbage og strakte armene langs ryglænet på hver side af sig. "Frihed, er nok et bedre ord for det, frihed til at gøre hvad jeg har lyst til, og ikke hvad andre fortæller mig jeg skal gøre," tilføjede han med skævt smil.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 19, 2021 19:11:24 GMT
Baldrian himlede med øjnene og rystede så på hovedet. Han kunne alt for godt sætte sig ind i hvad Gabriel snakkede om. Han havde det helt på samme måde. Det var utroligt at alle familier skulle være ens på det punkt. Men lige nu var det faktisk rart at have en at kunne snakke med det om. En der ikke pyldrede og havde ondt af ham, men en der havde mærket det på egen krop. Han trak på smilebåndet og tog det som et kompliment da han fik ros omkring sin uddannelse, det var måske også derfor han flirtende kørte hånden igennem håret. "Det er ret cool ja, lige noget for mig og så er der blevet lagt væg på det praksiske frem for det teoretiske, så ikke helt så meget røv til sæde, det er skønt!" Han var faktisk ret godt tilfreds med sin uddannelse og kunne i sidste ende nokk takke Raphael for det, eftersom det var ham, Baldrian var listet ind på Hogwarts for at se, og han der var blevet opdaget. Han glemte dog Raphael for en stund, da Gabriel begyndte at snakke om hvad han gerne ville med livet. Det lød så meget som ham selv, hvilket også resulterede i at han sad smilende og nikkede. "Uh du forstår virkelig at sætte pris på tilværelsen. samleje er sgu også meget bedre en tørre bøger.. Medmindre man selvfølgelig har samleje ovenpå bøgerne. - Det kan ske." Jo han talte af erfarring og jo, han huskede det tydeligt som en god og interessant oplevelse, Det var ret sjovt minde at have. "Skål for frihed, samleje og livet i sig selv." Han klingede sit krus imod Gabriels og drak så en tør af sin øl.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Gabriel Jacques Darklighter on Apr 20, 2021 5:45:50 GMT
Gabriel smilede og lod ham klinke sit krus mod hans. Han tog selv en tår til skål og satte kruset fra sig igen i bordpladen. Den glinsende dug faldt ned ad glasset og formede sig i en blank dråbe over det lakerede egetræ. Han smilede lidt ved tanken. "Oof, det er bare så ustabilt nogle gange," grinede han lidt spøgefuldt. "Jeg tror helt klar jeg vil foretrække et lidt mere stabilt og helst blødt underlag," pointerede han sigende, "selvom jeg nu heller ikke vil sige nej til lidt udforskning og eventyr. Men bøger er bare næsten altid i forskellig tykkelse og hvis der er forskellig højde på bunkerne, så braser det hele sammen når man ellers er så godt i gang!" påpegede han lidt leende og mindedes i sit stille sind nogle af de aftener hvor biblioteket havde ligget øde hen i palæet og han og Matthew havde haft frit slag for en stund. Alligevel havde han altid foretrukket de hæmningsløse udskejelser når de var trukket tilbage til gemakkerne.
|
|
|
•
Magiker
|
Post by Baldrian Zacharias Dumbledore on Apr 22, 2021 7:33:57 GMT
Baldrian lo muntert. Det var en lidt komisk samtale, men også meget hyggelig og han fik hurtigt en klar fornemmelse af, at Gabriel ikke var nogen tør kiks. "Du lyder som en der er til mere end bare en blød seng i soveværelset en søndag morgen." Grinede han på ny og overvejede om fyren han talte med kunne være til begge køn. Jo han havde da også Raphael Kovinsky i sit hjerte, men somme tider blev hans romantiske pladder bare lige lidt for meget og han havde brug for noget mere direkte. Selvom han elskede fyren, så satte han faktisk mest pris på, når de bed lidt af hinanden. "Du skal sørge for bøgerne er slået op, og så på en god fast flade." fortalte Baldrian og drak lidt mere af sin øl, før han så trak lidt på skuldrene. "Men ja, der er også mange andre gode steder."
|
|
|