Danielle Avery
•
Magiker
Fødselsdag: 03.10.2034
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Over middel
Civilstatus: Single
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Det Magiske Universitet
Stilling: Studerende
Fritidsjob: Servitrice ved "Den Utætte Kedel"
C-box navn: Bambooram
|
Post by Danielle Avery on Feb 16, 2021 18:16:11 GMT
@theodora Tirsdag aften. Regnvejr. Den Utætte Kedel.
Danielle havde håbet på at hun kunne ende sit skift til planlagt tid, men hendes kollega var endnu ikke mødt ind og hun ventede nu utålmodigt på hende, så hun kunne skynde sig ud og finde et eller andet der kunne kurere hendes tømmermænd - gerne noget mere alkohol. Dagen havde været lang og Dani var efterhånden for træt til at huske kundernes komplicerede ordre. "Nej, Tudse i Hullet kommer ikke med tudse. Det er en pølseret," prøvede hun at forklare kunden, som tog sig en evighed om at beslutte sig for hvilket mad der lød tiltrækkende nok til at sætte tænderne i. Åbenbart intet af det. "Nej, pølserne er ikke lavet af tudse.." Tonen var nu blevet ret monoton i et forsøg på ikke at ende med at lyde irriteret.
Dani følte sig død indeni og hendes ydre... Så nok også en anelse medtaget ud efter at have arbejdet et helt skift lige efter en bytur. Alligevel stod hun klar til at skrive sin bestilling ned, som heldigvis også kom efter laaaang tids overvejelse. Ved Merlin...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 16, 2021 18:56:02 GMT
Theodora fandt sig selv på Den Utætte Kedel for guderne måtte vide hvilken gang den her uge. Hun havde tydeligvis haft en hård uge. Arbejde var... ja, arbejde og hun var godt træt af Kendall, som konstant snakkede om fyrer, tøj og makeup. Hun var selvfølgelig ude lige ud af Aurortræning, men alligevel. Man skulle tro hun var omringet af teenagere og ikke voksne mennesker. Især Jake som kontant og skamløst flirtede med Kendall, selvom han var gift, i 40'erne og havde mindst to børn. Det var pinligt at overvære. Så nu var hun altså trådt ind af døren, og forsøgte at finde sig et ledigt bord. Der var dog ingen, så hun endte med at sætte sig oppe i baren. Et eller andet sted skulle hun jo sidde, og hun følte altså ikke for at slå sig ned foran en vildt fremmed mand, som sikkert havde både skæg og kønssygdomme. Det tændte hun altså ikke lige på. Faktisk håbede hun virkelig, at hun kunne slippe helt for at blive flirtet med. Mænd reagerede altid underligt på, når hun sagde, at hun ikke var interesseret og i øvrigt også lesbisk (hvilket hun ikke var, hun ville bare ikke flirtes med lige nu). Som hun satte sig ned, så hun rundt. Hun havde ikke, faktisk aldrig, lyst til at gå med en tilfældig mand hjem. Eller kvinde for den sags skyld. Især fordi mænd altid reagerede underligt på, at hun var trans. Det faldt ikke altid i god jord, og hun var mere end en gang blevet kaldt for en fyr eller blevet beskyldt for at have snydt dem, fordi hun jo praktisk talt var en fyr.
|
|
|
Danielle Avery
•
Magiker
|
Post by Danielle Avery on Feb 16, 2021 19:14:11 GMT
Bestillingen var noteret ned og givet videre til køkkenet. Som Dani trådte ud af køkkenet gik der ikke længe før hun så et bekendt ansigt i menneskemængden. Bekendt, kun fordi hun allerede havde set den mørkhårede kvinde her på Den Utætte Kedel et par gange i den her uge. Inden Danielle gik hen til hende, rettede hun en enkelt gang på sit brugte forklæde og strammede det til bag nakken og bag ryggen - og så bevægede hun sig hen imod hende med en kaffekande i den ene hånd og et menukort i den anden. ”En kop kaffe på huset?” tilbød hun fra bag baren, en anelse mindre monoton og en smule mere høflig end hun havde været over for den sidste kunde. Ærligt talt ville hun ønske at hun selv kunne hælde indholdet af kanden i munden på sig selv lige nu, med et håb om at få lidt mere energi. Samtidigt med at hun spurgte hende om hun ønskede en kop kaffe, afleverede hun også det lille menukort foran hende, så hun kunne finde noget at spise eller drikke, hvis hun ønskede det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 16, 2021 19:31:54 GMT
Theodora samlede dagens udgave af Profettidende op fra bordet foran sig, der lå den heldigvis, og begyndte at bladre, mens hun ventede på, at en servitrice dukkede op. Hun nåede ikke ret meget længere en til udråbelsen af en ny Minister, da en kvindestemme ramte hendes ører, som hun bød på en kop kaffe. Først skulle hun til at vinke hende væk, men da hun så, at det 'bare' var en servitrice, så nikkede hun med et smil, svang sin stav og holdt en kop frem mod kaffekanden, en kop hun lige havde hidkaldt. Hun kunne godt bruge en kop kaffe, men også gerne noget stærkere.
"Har du noget stærkere?" spurgte hun så, måske lidt kækt, og så op og ned af kvinden. Hun så noget træt ud, måtte Theodora indrømme. Måske hun også havde haft en lang dag?
"Du ligner en, som kunne bruge en kop kaffe," bemærkede hun med sin lidt mørke stemme, og nikkede i retning af stolen ved siden af hende, som var fri, "Du skulle tage en kop selv. På min regning selvfølgelig."
Så tog hun en tår af kaffen, og kunne godt mærke, at det ikke lige var det hun havde haft mest lyst til alligevel. Men den var på huset, så hun drak den troligt alligevel. Men langsomt for den var ret så varm. Det i sig selv var lækkert nok, for der var intet værre end en kop lunken kaffe - på huset eller ej. Og alligevel sad hun lidt og glædede sig til et krus ildwhiskey. Det varmede på en helt anden måde. En måde som hun først nu opdagede, at hun virkelig trængte til.
|
|
|
Danielle Avery
•
Magiker
|
Post by Danielle Avery on Feb 16, 2021 19:44:15 GMT
Brynene blev hævet en smule, da hun blev spurgt efter noget stærkere, ”Hård dag?” hun fandt en flaske ildwhiskey frem, ”Direkte i kaffen eller ved siden af?” det var ikke noget Dani selv var blind for. Ildwhiskey i kaffen. Hun skruede låget af flasken og gjorde klar til at skænke for kvinden, hvordan hun end ville have det.
Et dæmpet fnis forlod hendes ellers sammenklemte læber, da kvinden bemærkede at Dani selv lignede en der havde brug for noget kaffe. ”Mit skift er alligevel i teorien ovre, så det kan jeg vel godt tillade mig? Det er jo ikke fordi der er så mange kunder alligevel.” Kroen var proppet med mennesker, men sarkasme kunne vel forekomme. Hun skænkede sig selv en kop kaffe. Hun kiggede sig diskret over skulderen, før hun så hældte lidt ildwhiskey i sin kaffe, hvorpå hun lavede et lille “tys tys” håndtegn til kvinden foran sig, efterfulgt af et drilsk smil og en slurk af den “krydrede” kaffe.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 16, 2021 20:27:40 GMT
Theodora smilede nærmest muntert og hemmelighedsfuldt, da hun pegede på kaffen. Det smagte bedst sådan, hvis man altså spurgte Theodora. Alkoholen og koffeinen sammen var bare et match made in heaven. Hun kunne virkelig godt bruge sig en ordenlig dram, men det var måske også lidt tidligere at drikke sådan tungt. Desuden var det en tirsdag, og hun skulle også på arbejde i morgen. Så hun måtte nok nøjes med en slat i kaffen, og så lade det blive ved det.
"I kaffen."
Hun sad lidt og kiggede ned i koppen, før hun igen vendte blikket mod kvinden. Hun var tydeligvis yngre end Theodora, selvom hun ikke heeeelt kunne afgøre hvor meget yngre. Der var selvfølgelig også mennesker på hendes alder, som arbejdede steder som dette. Ikke at hun var sippet, eller jo måske lidt, men hun foretrak da i hvert fald selv et job, som hun kunne få efter en mellemlang uddannelse. Men det var selvfølgelig bare sådan hun havde det. Hun trak næsten umærkeligt på skuldrene, og smilede skælmsk, da kvinden dumpede lidt ildwhiskey i sin kaffe. Jo denne 'dame' var god nok!
"Nej, det kan jeg se," smålo hun, og tog en tår af sin spikede kaffe. Det var straks bedre! Hun kom med en 'mmmh'-lyd, "Det er alligevel også lidt sjovere med noget selskab, det her."
"Men ja, jeg har haft en lang dag. Eller snarere, prøv 'lang uge'. Og du? Lang dag også?" sukkede hun så og rystede på hovedet. Det havde i den grad været en lang uge. Hun var træt af unge praktikanter, og folk som ikke selv anede hvad de lavede. Hvis bare de kunne få styr på trådene (Pinnochio), så ville det være rart. For hun var altså ikke ansat som Adfærdanalytiker for at babysitte en flok unge magikere, som knap var tørre bag ørerne.
|
|
|
Danielle Avery
•
Magiker
|
Post by Danielle Avery on Feb 17, 2021 14:49:52 GMT
Et fornuftigt valg. De havde begge valgt at hælde ildwhiskeyen direkte i deres kaffe, og det begyndte at føles mere og mere som en god fyraften. Jennifer, hendes kollega kom løbende ind ad døren - hun var altid forsinket. Danielle vendte sit blik efter hende med et blik der sagde “du-er-for-sent-på-den----igen” og Jennifer besvarede med hænderne samlet i et bønfaldende “tak”. Nu skulle hun bare klæde om, og så var Danielle snart fri.
Igen vendte hun blikket mod sin kunde, som netop havde nævnt at det var sjovere med noget selskab. “Det har du ret i…” nu var Danielle fri til endelig at sidde sig over på den anden side af baren, på den frie plads kvinden havde haft klappet på. Ildwhiskeyen var gemt væk og de eneste bevismaterialer lå gemt i kaffen. Det fik Dani til at smile.
“Min dag har været… enorm lang - jeg har haft så meget skolearbejde, samt et lidt for aktivt social liv til også at have det her arbejde ved siden af,” hun masserede kort sin pande, og kiggede så over på kvinden. “Kommer du altid her når du har haft en lang uge?” spurgte Danielle uden til først at give en begrundelse for hendes spørgsmål. Hun tog sig først endnu tår af sin drink, som føltes varm i halsen og afslappende i kroppen. “Jeg har bidt mærke i at du har været her en del gange,” begrundede hun så sit spørgsmål. Hun stillede koppen fra sig rimelig pludselig “...Undskyld jeg hedder forresten Danielle,” hun pegede på sit navneskilt og rakte derefter høfligt sin hånd til hende for at hilse.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2021 14:38:28 GMT
Theodora smilede lidt af pigen, som kom løbende ind af døren - tydeligt underholdt og nærmest katteagtigt. Det viste sig at være servitricens manglende kollega, selvom hun ikke havde meget begreb om, hvad der foregik her. Andet end at hun da havde forstået, at servitricen/Danielle havde fri. Eller i hvert fald at hun burde have fri. Så meget havde den unge kvinde da luftet for hende. Så vendte hun sig mod servitricen igen.
"Det sker en gang imellem, at jeg har ret," svarede hun og trak på skuldrene, stadigvæk med et smil på læberne. Ikke nødvendigvis et venligt et, mere et underholdt et. Hun kunne godt lide den lille hemmelighed de havde i, at whiskeyen var 'gemt' i kaffen. Det var morsomt, letsindigt og rart på en eller anden måde.
"Sååå? Skolearbejde? Forhåbentlig på DMU?" spurgte hun og håbede virkelig, at hun ikke sad og snakkede med en Hogwartselev på sidste år. Det ville være... akavet at best, og upassende at worst. Hun havde selv 'skudt' kvinden ældre end en der gik på DMU, men igen, hun havde aldrig været ekspert i at gætte folks alder. Overhoved. Måske fordi hun selv følte, at hun så ungdommelig ud selv? Ja, det var svært at svare på.
"Det sker. Her eller på en anden bar. Jeg har outgrown diskoteker og den slags, skal jeg være helt ærlig," svarede hun med et træk på skuldrene. Hun ville hellere sidde barfodet i en sofa, og få sig et glas vin, end hun ville være sammen med en masse svedende og lugtende mennesker, som snakkede for højt og drak for meget. Nej, det var ikke hendes stil. Ikke mere i hvert fald - skulle hun være helt ærlig.
"Theodora," svarede hun til Danielles præsentation af sig selv, og rakte af ren vane en hånd frem imod hende, for at hilse 'rigtigt'. Det var trods alt sådan hun var opdraget. Hun var fra en fin, fornem og vigtigst af alt fuldblods familie.
|
|
|
Danielle Avery
•
Magiker
|
Post by Danielle Avery on Feb 18, 2021 15:07:43 GMT
Det var ikke til at misse at Danielle havde et underholdt glimt i øjnene af at sidde i seskab med Theodora, selvom hendes nat og dag havde efterladt hende og udmattet. Men hun kunne sidde vågen hele aftenen og lytte til hvad Theodora havde af skarpe replikker og charmerende kommentarer. Nej, Danielle sad ikke og var forgabt i Theodora, men Danielle elskede at finde sig et andet eller andre magikere hun kunne dele sin aften med - det var der hun begyndte at leve op, og det var nok whiskey kaffen, der hjalp hende på vej til at have endnu en lang nat i vente. Afleveringer kunne vente lidt endnu.
Hun sippede til sin kaffe, og hun måtte holde et fnis tilbage, fordi hun godt kunne høre på Theodoras spørgsmål at Danis svar kunne have en hel anden betydning for Theo, hvis svaret var “Hogwarts” og ikke “DMU”. “Åh, DMU selvfølgelig! Ser jeg virkelig så ung ud?” hun grinte, for hun måtte vel se ekstra gammel ud, nu hvor hun havde været oppe i over et døgn snart. “Jeg studerer Magiske Væsner med mit hovedfag om Drager og med Mørk Magi som valgfag,” hun sendte Theo et bredt og udadvendt smil. “Og jeg tror ikke helt jeg selv personligt har outgrown diskoteker. Min plan er faktisk at mødes i byen med et par veninder senere i aften, hvis du skulle kede dig.” Nej, de kendte ikke hinanden, men sådan var Danielle. Ekstremt udadvendt og måske en anelse naiv, når hun tillod sig det. “Theodora, rart at møde dig.” Hun holdte øjenkontakten et halvt sekund længere, før hun slap Theodoras hånd. Hun ville helst ikke glemme hendes navn om fem sekunder.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2021 15:22:59 GMT
Theodora tappede sig eftertænksomt på underlæben, mens hun betragtede Danielle, og hørte hendes svar. Hun åndede lettet op, da Danielle fortalte, at hun gik på DMU. Gud ske tak og lov for det altså! Det var synd at sige, at hun ikke var letter, for DAMN det var hun! At sidde og snakke med en Hogwartselev var selvfølgelig ikke det værste, men at sidde og drikke Ildwhiskey alá café var måske ikke det klogeste. Måtte de overhoved drikke den slags? Hvis de måtte servere det, så måtte de vel også drikke det? Ikke?
"Pas. Jeg er mildest talt elendig til at bedømme folks alder," svarede hun med et træk på skuldrene, fordi hun følte sig lidt dum lige nu. Hun burde da have gættet, at kvinden ved siden af hende var ældre end en Hogwarts elev. Men igen, der kunne jo være et år mellem en Hogwartselev på 17 og en DMU elev på 18... Så måske var det ikke så galt alligevel. Selvom det stadigvæk havde været akavet i Theodoras øjne.
"Aha. Jeg studerede selv en blanding af psykologi, mørk magi og forsvarsbesværgelser i sin tid," var hendes svar, før det gik op for hende, hvor gammel hun lige lød der, "Altså så mange år siden er det heller ikke. Jeg mener jeg er ikke gammel. Jeg mener... jeg er 32."
Hvor var en besværgelse, som tillod en af glide ned mellem gulvbrædderne, når man havde brug for den? I Theodoras øjne var det utroligt, at den ikke var opfundet endnu! Og hvis den var, at hun ikke havde fundet den endnu!
"No offence, men du er også yngre end mig," Igen lød hun gammel, så hun forsøgte at glatte det ud med en lille latter, "Jeg har fået et fair share af oplevelser med diskoteker. Fælles for dem alle er, at næsten alting lugter af sved."
"Hvis I skal på diskotek, så tror jeg, at jeg springer over. Men tak for tilbuddet, jeg skal dog på arbejde i morgen, så jeg skal nok holde lidt igen med alkoholen, skal jeg være helt ærlig," sagde hun så, og smilede taknemligt til hende. Det var pænt at hende at invitere end vildt fremmed. Det gjorde også at hun følte sig mere kvindelig. Sådan at blive inviteret med på den måde. Det skete ofte nok, men det var alligevel en god bekræftigelse, at hun lignede og opførte sig som en kvinde i andres øjne.
Hun kunne dog ikke lade vær med at skæve lidt på deres hænder, som Danielle fastholdt både øjenkontakt og hendes hånd i et halvt sekund mere, end hvad Theodora mente var friendly. Var hun blevet flirtet med, uden at have opdaget det? Dammit! Hun var altid så dårlig til det her! Hurtigt tog hun en tår af kaffen, og mærkede en anden type varme ramme hendes kinder, som måske ville skjule eller i hvert fald maskere hendes blush.
|
|
|
Danielle Avery
•
Magiker
|
Post by Danielle Avery on Feb 18, 2021 16:38:35 GMT
“Uff, det havde ellers været et perfekt tidspunkt for dig at give et kompliment der,” drillede hun, da Theodora havde fortalt hende at hun var elendig til at bedømme folks aldre. Koppen var desværre næsten tom, men den havde allerede efterladt Dani med en varm, afslappende og samtidigt energisk følelse indeni. “I sin tid… Aha... Men toogtredive er også en lækker alder - man er moden, ved hvad man vil have og bliver nok også respekteret en anelse mere af den ældre generation end en på treogtyve.”
Danielle havde været tvunget til at vokse op en smule tidligere end mange andre børn, da hun mistede sine forældre, eller nærmere: De mistede deres forstand. Dani var endt på børnehjem, fordi ingen andre familiemedlemmer havde kunne tage hende ind, og hun havde aldrig følt sig så alene, som da hun gik på det skumle Hoghaven børnehjem. Men heldigvis var hendes onkel efter en tid kommet til den beslutning at han alligevel godt kunne tage hans niece ind. Så derfor følte hun sig ældre end treogtyve, trods hun ikke var ældre. Nogen gange følte folk det samme om hende og andre gange så de lige igennem hende, som den usikre unge kvinde hun var.
Hun kunne ikke holde sin lette latter tilbage, “Åh, så du bryder dig ikke længere om duften af sved og hormoner? Jeg tror helt sikkert min amortentia ville have en lugt der mindede om det.” jokede hun let, selvom hun tænkte der nok var en sandhed til det. “Og ingen årsag… Jeg bryder mig bare ikke om at tage en anden persons tid, uden at tilbyde dem lidt af min,” smilede hun til Theodora.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2021 16:57:09 GMT
Theodora smilede akavet, men lo med. Jo, det var det vel, men hun ville virkelig ikke give Danielle den impression, at hun flirtede med hende. Hun var altid bange for, at folk forstod hende forkert. Måske fordi hun havde prøvet at leve i en forkert krop, hvor de sociale spilleregler var helt anderledes. Måske fordi hun havde prøvet at være en dreng med et crush på den anden dreng, og var blevet beskyldt for at lægge an på ham. Selvom hun egenlig ikke havde følt, at hun havde gjort det. Og det havde givet hende lidt berøringsangst med at flirte eller komplimentere andre mennesker.
"Ja måske." Hun trak bare på skuldrene, og sagde så ikke så meget mere til det, "Men ja, det er en god alder. Selvom mine forældre bliver ved med at være efter mig med at skaffe en arving og alt det der. Du ved... børn. De mener, at jeg er for lang tid om at finde... du ved nogen. Fuldblodsfamilie og alt det der. De går så højt op i næste generation," kom fra hende i et suk.
Men det næste Danielle sagde fik Theodora til at blusse i kinderne af pinlighed. Der var et tidspunkt i hendes liv, hvor hun fandt sved tiltrækkende, og det var når ens soveværelse bare lugtede af s*x efter ja... s*x. Der var hun helt frisk på, at der skulle lugte af sved og andet. Det var ikke noget problem for hende. Men generelt så lugtede der mest sådan af ulækkert sved på diskoteker. På den grænse der hed: "Det her er ikke sved jeg har bedt om at få på mig." Det var måske det ufrivillige aspekt af det? Hun vidste det ikke helt. Også selvom kvinderne da lugtede væsentligt bedre end fyrerne.
"Sved er ok i visse sammenhænge, men der lugter bare at gammel sved på diskoteker, hvis du spørger mig," svarede hun med et træk på skuldrene, og tømte sin kaffekop. Hun havde lyst til mere af ildwhiskeyen, men hun vidste ikke, om det var en god idé.
|
|
|
Danielle Avery
•
Magiker
|
Post by Danielle Avery on Feb 18, 2021 17:17:30 GMT
”Åh, så du er også vokset op med høje forventninger, kan jeg høre. Heldigvis har jeg ikke skulle leve med forældre-pres men i stedet onkel-og-tante-pres,” hun drak det sidste af sin kaffe og rejste sig derefter op, for at svinge rundt om baren. Hun havde stadigvæk arbejdstøjet på, så hun følte sig ikke helt forkert omme bag baren, hvor hun snuppede ildwhiskeyen, samt to almindelige glas. Hurtigt var hun tilbage på sin plads ved siden af Theodora, som hun åbenbart ønskede at hælde en smule mere alkohol på, trods hun havde fortalt at hun skulle arbejde i morgen. I morgen var det onsdag, så Danielle skulle ikke arbejde – men hun skulle derimod besøge sine forældre på Skt Mungos, ligesom hun gjorde hver onsdag klokken fire om eftermiddagen.
”Jeg er en Avery – som fuldblodsfamilie tænker jeg det er muligt at du har hørt at der er et Avery par der mistede forstanden for en del år siden,” nævnte hun henkastet, uden at gå i detaljer om at nogen var brudt ind hjemme hos dem, den gang Dani var syv år. De havde kastet dolorosoforbandelsen efter dem indtil de var gået helt fra forstanden. Forældrene var aldrig kommet sig over det. ”Jeg går ud fra at min onkel har presset mig mindre end dine forældre nok har. De opfører sig som om en god partner vokser på træerne,” lo hun let. ”Gammelt sved… Jeg tror bare jeg lægger mærke til en anden duft så.” hun rødmede, som hun grinte, for det begyndte alligevel at føles en smule pinligt at blive ved med at forsvare sit stance omkring lugten af sved, som en del af det man ville dufte i Amortentia. ”Hvad tror du, du ville lugte?” hun havde skænket dem et nyt glas ildwhiskey og hævede nu sit glas for at skåle og drikke.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 18, 2021 19:21:46 GMT
Theodora kunne ikke lade vær med at smile lidt af Danielles kommentar om familier og pres. Jo tak det var der RIGELIGT af. Især fordi hendes forældre kinda forventede, at hun fandt en sød fuldblodspige, som var helt ok med, at Theodora engang havde været en mand, og at deres barn i øvrigt skulle laves på hende og flere år gammel sæd - leveret af yours truely. Det var bare ikke charmerende, eller sådan liiige det første som Theodora havde lyst til at komme ind af døren med, skulle hun være helt ærlig. Og det var med største sandsynlighed de færreste kvinder, som ville være tiltrukket af det.
"Ja, det kan man vidst roligt sige," sukkede hun trist, og skævede til sit tomme glas, som Danielle snart efter havde fyldt igen. Eller koppen var skiftet ud med et rigtigt glas, og det var måske også meget godt. Blev hun ved med at drikke kaffe, så kunne hun sikkert ikke falde i søvn, når hun engang gik i seng.
"Aha, ja, det lyder hårdt?" Skulle Theodora være helt ærlig, så kunne hun ikke relatere til det, men så henkastet, som det blev nævnt, så regnede hun ikke med, at Danielle ønskede at konversere om det. Men fuldblodsfamilier kunne de jo altid snakke, hvis det gik helt galt. Så det var det hun gjorde.
"Men ja, det er ikke nemt at skulle være sine forældres lille prins-esse," nåede hun lige at rette sig selv i. Det havde ikke været godt, hvis hun ikke havde addet 'esse'. Selvom hendes forælre havde ønsket, at hun ville forblive deres lille prins. Men det kunne hun altså bare ikke. Hun var født med en pigehjerne i en drengekrop, og før hun fik den krop, som passede til hendes hoved, så kunne hun altså ikke være lykkelig. Heldigvis havde de forstået hende dog med en klausul. Men den kunne hun leve med.
"Du er heldig at have haft en forstående onkel. Mine forældre er... ja, de er en smule fanatiske," sagde hun så med et skuldertræk.
"Jeg har faktisk aldrig været i nærheden af Amortentia," svarede hun og tappede med sin pegefinger mod underlæben, og skiftede så emne, "Men din lugter af sved?"
|
|
|
Danielle Avery
•
Magiker
|
Post by Danielle Avery on Feb 18, 2021 19:39:32 GMT
Dani rystede på hovedet, ”Det er så mange år siden nu, så det er vel ikke så hårdt længere... man skal ikke hænge fast i fortiden, skal man? Jeg er den jeg er i dag og kun i dag... det er så unikt at være født med et ego,” hun smilte bredt og følte sig i et øjeblik mere som en tosset filosoferende Ravenclaw i stedet for den ambitiøse Slytherin hun rent faktisk var.
”Min onkel viste sig nok at være det bedste der kunne ske for mig, selvom vi stort set aldrig har været enige om noget som helst.” hun trak på skuldrene, og hun havde nu påtaget sig en mere alvorlig mine ”Men en smule fanatiske... nogen fuldblodsfamilier vokser sig åbenbart ikke fra det. Det samme kan også siges om min familie.” kommenterede hun, da Theo nævnte at hun havde lettere fanatiske forældre.
Da Theo spurgte om hendes Amortentia lugtede af sved slog hun igen over i en lille latter, og hun puffede let og venligt til kvinden ved siden af hende. ”Det ved jeg jo ikke om den gør!” Hun tiltede hendes hoved let på skrå ”Det er bare det jeg tænker... jeg har aldrig lugtet en før.. men jeg er nysgerrig.” hun sad fortsat med et stort smil over læberne.
|
|
|