Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 14:45:08 GMT
“Og spørger jeg damen i isboden, så er vi kæreste. Eric det fjollet. Sådan fungere verden bare ikke. Man kan ikke bare pege på noget, og så få det. Ting koster” forklarede og mente tydeligvis også at det galt venskaber. Som de stadig stod i køen tog hun sin sorte hat af, den skulle nødig blæse væk under deres tur i forlystelsen. Hun var godt nok ikke glad for det, men havde heller ikke lyst til at sige nej. Og da Eric først havde betalt, var der ikke rigtig nogen vej tilbage.
hun fulgte derfor bare stille med og bad til at det snart ville være overstået. Det så lidt farligt ud og hun havde aldrig prøvet det før. Den slags kostede penge, penge som de ikke havde. Nervøsiteten blev gemt væk under det slange emnet, som også havde fået hende til at spekulere. “Der er en eller anden slange, som tror han kan ramme min bror igennem mig, men det bliver nok værste for ham selv, hvis han prøver.” Hun virkede egentlig meget rolig omkring dette, som om det var hverdag for hende med slåskampe og overfald. Dog stivede hun lidt da en ansat lidt efter kom hen og satte bøjlen ned, så hun også sad spændt fast. Hun gispede kort og sank en klump og følte sig egentlig en smule skidt allerede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 14:57:10 GMT
”Isdamen har andre ting at tænke på en lige dig, universet handler ikke om dig. Hun fik et smil på læben og er kommet videre i sin dag nu. Et venskab koster ingenting, og det gør et smil heller ikke. Hvis nogen prøver at overbevise dig om andet, så er de forkert på den.” sagde han kort og kontant. Han mente ikke at et venskab skulle gøres op i værdi, og slet ikke op i penge. ”Ting koster ja - Men hvem har brug for ting?” sagde han og puffede lidt til hendes skulder og sendte hende et lille smil før vognen begyndte at trille langs sporet hen til en bakke, hvor en kæde tog fat i vognen for at bære den op på toppen.
”Lad være med at brug din energi på det Cristal. Hvad får du ud af det? Lad dem dumme sig, hæv dig over dem. Det er den største hævn du kan få. Alle hader en arrogant person” sagde han og grinte lidt for sig selv, Eric vidste godt at han til tider kunne virke arrogant, men han mente bestemt også at han kun var arrogant når han havde en grund til det. ”Hvis du skal kaste op, så gør det lige den anden vej…” sagde han som vognen langsomt trillede afsted mod kanten. Mod det ukendte. Det store loop kom til syne for enden af den bakke de nu skulle ned af. Der var kun en vej nu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 15:26:54 GMT
“Men det var en løgn. Og hvad får vi ud af det? Det..” men så tav hun. Hvorfor var det overhovedet så vigtigt så hende? Jo egentlig så vidste hun det jo godt, men det sagde hun ikke højt overfor Eric. Det var ikke noget han skulle vide. Hun fnøs kort og smilede så skævt. “Egentlig er det en skør tanke, at vi to skulle være et par. Det jo helt fjollet” mere fik hun dog ikke sagt, før hun mærkede vognen sætte i bevægelse og blikket blev rettet imod sporet de skulle køre på. Bare den nu holdt! Hendes bryst hævede og sænkede sig og som farten steg, greb hun ubevidst ud efter Erics hånd og klemte den en anelse. hun sendte ham dog et skulende blik som han drillede hende. “Du er ik sjov!” Lød det med bestemt stemme og hun holdt igen øje med sporet op det lup der kom tættere på. Hvad de før havde snakket om havde hun fuldstændig glemt, ligesom der ikke var det mindste problem i at hun lige nu var millimeter fra at flette fingre med Eric.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 17:02:02 GMT
Eric smilede og klemte hendes hånd igen som vognen tippede over kanten og susede mod loopet, som den havde gjort tusinde gange før. Eric selv kunne ikke lade være med at grine højlydt, og han fik da løftet sin arme op i luften, og med det førte han også Cristals hånd op i luften, som blot fik det til at kilde endnu mere i maven. Vognen stod kort stille i toppen af loopet hvorefter den susede videre rundt i de stejle sving, hver eneste sving, fik blot Eric til at grine højere end før.
Da vognen endelig kom tilbage på stationen og bøjlerne hoppede op, sprang han nærmest ud af vognen og grinte igen. ”Det er længe siden jeg har prøvet sådan en tur” det kunne dog slet ikke sammenlignes med det at flyve på en kost. Han kiggede på Cristal. ”Kærester? Hvad snakker du om??” spurgte han og hentydede til det hun sagde vedrørende et forhold før de susede ned af den store bakke.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 17:44:21 GMT
Hvordan Cristal var kommet med op i denne forlystet, var hende en gåde, men hen ville virkelig gerne ned nu! Det var ikke så meget højden, snarer farten der var ubehagelig. Det susede afsted og hun var ikke tryg ved det. Eric trak hendes arm med op i luften, men hun fik den hurtigt trykket til sig og greb derefter fat om sikkerhedsbøjle.
Hun priste sig lykkelig, da farten endelig dalede og de snart var tilbage ved start. "pheww" åndede hun stille ud og slap endelig bøjlen. Hun kunne mærke hvordan hendes hjerte sprang afsted i gallop og sank en gang før hun rettede blikket imod ham."kærester?" spurgte hun uforstående, før det gik op for hende hvad han snakkede om. "Du ville kunne finde meget bedre end mig. Jeg er ikke ligefrem kærestepotentiale." Forklarede hun så ærligt uden at mene noget negativt med det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 20:47:25 GMT
Det var ret så tydeligt for Eric at Cristal var ude af sin egen sikre lille zone. Og det gjorde ham på en eller anden måde stolt. Stolt over at hun var stærk nok til at vise tillid. Tilliden til at komme tættere på. Men endnu engang blev Erics glæde endnu engang skydes ned af Cristals udtalelser om sig selv. ”Sådan helt teoretisk. Hvem tror du lige du er? Hvem er du til at bestemme hvad andre mennesker skal finde interessant, og ikke interessant. Du bestemmer kun over dig selv, ikke andre.” sagde han med et løftet øjenbryn.
Han børstede sin bluse lidt og rettede på den efter at havde været oppe i den forlystelse. Endnu engang skulle nuet ødelægges af overtænkning. ”Du kan bare ikke slippe de der overtænkninger vel?” sagde han og kiggede en smule ned i jorden mens han bed sig i læben. Det var som om at hver gang de gik et skridt frem, så spændte Cristal ben for dem, pga. hendes usikkerhed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 21:06:06 GMT
Det havde ikke været usikkerhed og ikke været for at ødelægge stemningen, men hendes liv var et rod! Hun kunne ikke tage en som Eric til sig nu, det ville hun simpelthen ikke byde ham. Det kunne hun ikke. Hun sukkede og bed sig let i kinden, før han tavs så lidt på ham. Mente han spørgsmålet sådan helt alvorligt? "Eric, du forstår det ikke. Rammerne er ret meget sat for mig og det liv du viser mig bliver ikke en mulighed. Du... Du..." Hun tøvede. Det var svært at sige, svært at sætte ord på det, men måske mere vigtig end nogensinde før. "Den pige du ser i mig, er der ikke plads til. Der er bare ikke råd og hun er ikke vigtig nok. Uanset hvor meget jeg nyder at bruge tiden sammen med dig og nyder hvad du får frem i mig, så er det på lånt tid." Det var noget af det mest ærlige hun havde været over for ham, men han var nødt til at forstå tingene fra hendes side også, og det virkede næsten svært.
Hans spørgsmål om at slippe sin overtækning, fik en trækning til at løbe over hendes blik og før nogen kunne nå at gøre mere, havde hun taget et skridt ind imod Eric, hævet sig op på tæer og der ladet deres læber mødes i det mest fantastiske kys, hun længe havde oplevet. Hun slap ham lidt efter og trådte et skridt tilbage, hvorfra hun så så afventende på hende. Okay, det havde virkelig været et godt kys måtte hun indrømme, bedre end de fleste hun før havde oplevet, hvilket jo egentlig bare var typisk. "Lever jeg nok i nuet for dig nu?" Spurgte hun så lidt provokerende, men hjertevarmt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 3, 2020 21:41:23 GMT
Det var den samme rille som der blev kørt i. Mit liv er hårdt, min familie er sådan, og jeg kan ikke bryde den sociale arv. Han sukkede og rystede på hovedet over hendes udmelding. ”Du skylder mig heller ikke en forklaring. For jeg ved allerede godt hvad du vil sige…” han drejede sig lidt og kiggede ned i jorden, faktisk havde han ikke lyst til at være der mere. Han havde prøvet at nyde dagen sammen med Cristal blot for at hun skulle få en god dag, og for at hun bestemt ikke følte sig alene. Eric havde prøvet at være en god ven til Cristal der blot havde hendes ve og vel i sin bedste interesse. Men var svært når det konstant blev skudt ned selv af pigen, som man faktisk skulle hjælpe.
Eric mistede fokus i et kort øjeblik og mærkede pludseligt og meget overraskende Cristals læber mod sine, hvor han trak sig og kiggede forvirret på hende. ”Øhhh Cristal?? Hvad laver du???” spurgte han og tørrede sig om munden med sin t-shirt. Han var forvirret og blev chokeret over hendes pludselige handling. Han drejede sig om på stedet og begyndte at gå tilbage mod indgang som de var kommet ind af, tydeligvis påvirket af hvad der lige var sket.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 4, 2020 17:29:22 GMT
På nogen måder virkede det som om Eric allerede havde sat Cristal i bås og derfor valgte at være døv overfor alt andet hun fortalte om sig selv. Han virkede ikke til at ville høre på hende, og virkede til Kun at se de negative sidder af hende. Måske det også var medvirkende til hendes lille stunt om at kysse ham. Normalt havde hun intet problem i at kysse en fyr, og hun havde gjort det ofte før, men hun havde aldrig set den reaktion Eric gav hende. Så dårlig var hendes kys da ikke? Men hvorfor den reaktion, han havde jo lige bedt hende levet i nuet, og nuet havde fortalt hende, at det var et godt tidspunkt at kysse ham.
Reaktionen var dog ikke helt som forventet og hun så til, mens han tørrede sine læber og øgede afstanden. øhm, hvad sagde man så?Han nåede lige at spørge hende om en enkel ting inden han vendte om. Hvad havde hun egentlig lavet? Jo hun sidste det godt. Hun indhentede ham derfor lidt og kom næsten helt op på tæt. "Jeg finder ud af, om jeg har lyst til at leve i nuet." Det var et lidt kryptisk svar, men hun var ligeglad, hun havde brug for at afklare med sig selv, om dette her bare en sød fyr, eller om der faktisk var mere dybde i det. Nu var ERic dog gået, hvilket i sidste ende fortalte hende at det havde været det første. Hun vente derfor om og gravede sin pakke med smøger op af lommet og fik en enkelt smøg ud af pakken. Hun havde endnu ikke røget den dag og lige nu stod hun og overvejede om hun skulle ryge den eller lade være.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 4, 2020 17:38:12 GMT
Eric synes bestemt ikke det var en fed situation, og han valgte derfor at fortsætte mod udgangen, mens han undlod at svare hende, eller give nogen form for reaktion. Cristal havde misforstået alle de signal, og det gjorde Eric ked af det, for han var på ingen måder ude på at såre en pige som, havde valgte at endelig åbne op. Men han vidste også godt at han var den rigtige fyr for Cristal, de var åbenbart bare fra 2 forskellige men dog så ens verdener. Han rystede kort på hovedet og så tilbage mod Cristal som hun stod med smøgerne i hånden. Han sukkede og kiggede tilbage med et skuffet blik, før han gik ud af udgangen og forsvandt i menneskemængden.
// Out
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 4, 2020 17:55:22 GMT
Cristal trak vejret tungt nogle gange mens hun kiggede på smøgen i sine hænder. Nej! Det var forkert, og hun vidste det jo godt. lidt tid senere pakkede hun smøgen væk igen, sukkede kort og lod så hele pakken komme tilbage ned i lommen. Hun kunne altid ryge senere, hvis det blev nødvendigt. I stedet valgte hun at finde sig et roligt sted, hvor hun kunne sidde i fred og her brække lidt brød af, som hun så sad og spiste. Det smagte virkelig lækkert, men det var også helt blødt og friskt. Mens hun spiste tænkte hun på Eric. Generelt var han svær at få ud af hovedet, men lige nu løb tankerne i om de ville komme til at snakke igen, eller om han sådan var all gone.
- Afsluttet
|
|
|