Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 7:35:39 GMT
Theodor havde planlagt en firmafest og havde dertil lejet Den Utætte Kedel for natten, både kroen og de værelser der ville være brug for, for at huse hans medarbejdere. Anna havde ikke været meget for at tage med, men hun havde skjult det godt. Hun var ikke stor tilhænger af at feste og være social - hun ville faktisk hellere sidde derhjemme og begrave sig i papirer fra sit nye arbejde.
Men alligevel havde han formået at overtale hende til at tage en pæn kjole på og stadse sig op, så hun kunne komme med ham. Det var selvfølgelig også en mulighed for måske at få sig en ven eller to i den her nye by hun boede i.
Til firmafesten havde der været holdt taler og de havde drukket en del. Anna var blevet i et højere humør og da en af medarbejderne havde spurgt om hun ville med ud og danse, havde hun ikke kunne få sig selv til at sige nej. Dansen havde været langt fra intim og havde været let og lystig. Det havde været sjovt og hun fortrød ikke at være taget med. Da dansen sluttede krøb hun tilbage på sin plads ved siden af Theodor, som hun gav et kindkys.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 7:44:43 GMT
Firmafester.. Det var altid vigtigt at han holdte dem. Det hjalp de ansatte til at have en bedre moralen, og til slappe af. Personligt deltog han sjældent længere tid af gangen. det skyldtes at de så kunne få et frirum, et frirum hvor de kunne sige hvad de ville og være skøre. Den utætte kedel var et perfekt sted. Alle hand ansatte kendte til den magiske verden, enten som magikere eller gift med en magiker, eller havde børn som gik på hogwarts.
Theodor havde overbevist sin søde kæreste Anna om at komme med. De var blevet tættere og tættere over det seneste stykke tid, og hun var så småt ved at være dybt inde i fælden.
Denne aften havde Theodor drukket lidt mere end han plejer, og han kunne mærke alkoholen i blodet. Han havde snakket med Jacob fra marketing, som Anna havde taget i mod en ny ansats anmodning om at danse. Hans navn var vist Nicholas.. han var yngre og højere end Theodor. Theodor havde hele tiden det ene øje mod de to. Han var ikke jaloux anlagt, men hvorfor dansede hun med ham? Det havde hun ikke fået lov til.
Han så deres tætte dans og svarede Jacob på hans spørgsmål, inden han nikkede til ham - hvorefter han gik. Han vendte blikket mod Anna der kom gående. Han fik et kindkys og så rundt i kroen, de sad lidt væk fra folk nu. “Var det skægt?” Spurgte han i en rolig tone, og lagde hånden på hendes lår.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 7:51:59 GMT
Anna havde ikke bemærket at hun var blevet holdt øje med, da hun havde været ude og danse med Nicholas. Han havde været god til at danse og han havde været en sand gentleman, der ikke krydsede grænser, som nogen unge mænd kunne finde på. Måske fordi hun var kærester med hans chef...
Hun mærkede Theodors hånd på hendes lår og hun lagde sin egen hånd ovenpå hans. ”Mhm, hvis dine medarbejdere levede af at danse, så burde du helt sikkert give Nicholas en lønforhøjelse,” svarede hun ham i en joke og lo let. Derefter tog hun sig en tår af den drink hun havde haft efterladt ved bordet, før hun var taget ud for at danse. Annas blik fandt Theodors ansigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 7:56:06 GMT
Theodor blik fulgte kort Nicholas, og han vendte blikket mod Anna. Han lagde hovedet tæt på hende og hviskede med en kølig tone. “Er det rart for dig, at få mig til at ligne et fjols?” Han trak sig væk og slap grebet om hendes lår, og lagde hænderne på bordet. Han hældte et glas ildwhiskey op fra karaflen, og så rundt på folkene i rummet. Hans ansatte, det lignede flere af dem sendte skjulte blikke, nogle grinte endda. Der kunne selvfølgelig være flere årsager, men en af dem kunne jo passende være at hun lige dansede med en Nobody. Theodor tog hurtigt en tår af sin whisky, og fandt en cigaret frem som Han tændte
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 8:02:57 GMT
Anna åbnede munden en smule, da han spurgte om det var rart for hende at få ham til... til hvad? At ligne et fjols? Hun overvejede hvad i al verden hun havde gjort for at få ham til at ligne et fjols. Han havde trukket sig væk fra hende og havde vendt sin opmærksomhed mod et glas ildwhiskey og en cigar. ”Et fjols? Hvordan?” spurgte hun ham usikkert.
Hun havde bemærket at han havde sendt et blik rundt i lokalet, nærmest søgende, så hun gjorde det samme.. hun så ikke noget bemærkelsesværdigt - folk grinte og morede sig - så hun rykkede sig tættere på ham og placerede en hånd på hans skulder. Hun kærtegnede ham, ”Theodor, tal til mig... er du okay?” spurgte hun ham hengivent.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 8:28:34 GMT
Cigaren fyldte hans mund med smagen af en let strejf af vanilje. Røgen blev pustet ud, og erstattet af whiskyen som spredte varmen i kroppen. Han lagde glasset og cigaren, på bordet og i askebægeret. Han vendte blikket mod Anna igen. “Du ved udemærket hvad du har gjort.” Sagde han i samme kølig tone, han ignorerede hendes berøring og kunne mærke temperamentet stige. Han kunne ikke lave en scene foran folk her. Han tog en dyb indånding for at genvinde kontrollen. Theodor forstod ikke hvorfor hun skulle spille dum, hun vidste jo udemærket hvad hun havde gjort.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 8:33:23 GMT
Anna kunne bestemt ikke lide hans tone lige nu, så hun flyttede sig en smule væk fra ham, dermed forsvandt hendes berøring af ham også, og rettede sig op, for ikke at virke såret. Hun vidste virkelig ikke hvad hun havde gjort forkert.... men så slog det hende - men det ville jo bare være latterligt? Hun kneb øjnene sammen, ”Det er vel ikke fordi jeg dansede med Nicholas?” det kunne jo være han var jaloux anlagt og at det var noget hun havde overset i hans personlighed. Hun tog sig endnu en tår af sin drink, for at holde modet oppe.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 8:37:22 GMT
Theodor rejste sig og ignorerede hans spørgsmål. Han løftede hånden og alle så mod ham, en kort gestus om at han nu ville trække dig tilbage og at de kunne forsætte festen. Alle klappede og nogle enkelte kom hen og gav ham hånden. Theodor grinte let og opretholdte sin facade over for dem, inden han vendte sig ned og hviskede køligt. “Du kan jo passende gøre mig mere til grin” Theodor skubbede stolen ud og begyndte at bevæge sig op til deres værelse. Han vidste ikke om hun gik med, han så ikke engang tilbage for at tjekke.
Han åbnede døren en til den utætte kedels dyreste værelse. Han gik hen i hjørnet og tog en karaffel, som hældte et glad whiskey op, som han tog en lille tår sf, inden han satte sig hen i en stol foran den tændte pejs.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 8:45:40 GMT
Han ignorerede hende... og han sagde farvel til alle andre til firmafesten, før han havde givet hende en kølig kommentar. Det føltes som om hun fik en knude i maven over hans ord og hun så nok temmelig bleg ud lige nu. Havde Anna kendt nogen til firmafesten, så var hun nok blevet her, men hun sad kun i et par minutter for sit selv, før hun besluttede sig at hun ikke kunne klare afstanden længere. Hun kunne ikke forstå hvorfor han var blevet så gal - og hun fortjente ikke at blive efterladt på den måde.
Derfor rejste hun sig fra sin stol og begyndte ellers med hastige og beslutsomme skridt at bevæge sig mod deres midlertidige værelse her på kroen. Hun fik åbnet døren og låste den efter sig, så der ikke var nogen der kom og afbrød dem. Hun stod i døren og havde en masse ord hun havde lyst til at sige, men hun prøvede at finde dem, der ville være mest direkte. Hun foldede armene over sit bryst og fandt ham med blikket, siddende i et hjørne foran pejsen med et glas whiskey i hånden.
”Den måde du forlod mig på var ydmygende - og jeg finder mig ikke i det... Forstået? Jeg har aldrig givet dig grund til ikke at stole på mig...” fortalte hun ham dæmpet, men hårdt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 8:54:26 GMT
Theodor kunne høre døren gå op, og han mærkede en irritation at hun begyndte at sige dumme ting. Nu måtte hun stoppe. Han tog en indånding og rejste sig op. Han vendte rundt og smilte til hende. “Nej, jeg beklager. Jeg er træt” sagde han og gik hen imod hende og lagde armene om hende. “Jeg er bare utryg, du er så smuk og jeg er mig. Hvem var det du dansede med?” Spurgte han og aede hende på kinden. Han sendte hende et undskyldende blik
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 9:00:32 GMT
Anna havde været klar til en stor diskussion og hun havde alle argumenterne klar... men han overraskede hende. Han beklagede og lagde det hen på at han var træt - og selvfølgelig havde han også fået en smule indenbords, så måske havde det også fået ham til at sige noget han ikke helt mente.
Hun sukkede lettet og lagde sin pande imod hans brystkasse, da han lagde armene om hende, ”Du har intet at være utryg over...” hun kiggede op på Theo ”Det var bare Nicholas - en af dine yngre medarbejdere..” hun rystede på hovedet over det. Ikke tale om, om hun havde tænkt sig at lave noget med den fyr, når hun havde Theodor. Et smil gled over hendes læber.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 9:03:49 GMT
“Men jeg er rimelig sikker på at de grinte af mig, fordi du dansede med ham” sagde han i en lidt mere bestemt tone. Han holdte hende ind til sig, og han mærkede lysten til at skubbe hende ned på sengen, men holdte dig stadigvæk i skindet. Hans hænder gled op og greb om hendes skildrer “Du så det ikke, du havde travlt. Men selv min marketing direktør sagde det” lød det mere alvorligt, hans blik fangede hendes. “Lagde du ikke mærke til hvordan han tog på dig?” Spurgte han overbevisende og med et forudrende blik.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 9:08:55 GMT
Anna så ham i øjnene og kunne næsten ikke fatte hvad hun måtte stå og lytte til. Det tog hende et øjeblik om at beslutte sig, men så prøvede hun også at skubbe hans hænder væk fra hendes skuldre, ”Theodor, vi dansede... vi dansede bare. Hvis din marketing direktør og andre af de hoveder du arbejder med ikke kunne se det, så er det dem problemet ligger ved og ikke ved mig - det er ikke min skyld, hvis du arbejder med blinde folk.” svarede hun ham kun en anelse iltert. Mest af alt følte hun sig såret på ny, og hun ville gerne have noget afstand fra ham nu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 9:12:23 GMT
“Jamen Anna, hvorfor benægter du det? Er du så fuld, at du ikke engang lægger mærke til hvis en tager på dig?” Spurgte han en smule mere kontant. Han holdte fast i hende og slap hende ikke. “Indrøm det, så vi kan komme videre. Jeg gider ikke være sur” sagde han køligt, hvorefter han igen trak hende ind til sig og gav hende et kys på panden. “Du er jo min skønne kæreste, som jeg forguder” sagde han og kyssede hende igen. Hun skulle bare sige ja, så var der en god grund til at straffe hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2020 9:16:51 GMT
Anna forstod ikke hvad han havde gang i lige nu. Hun var temmelig sikker på at Nicholas havde opført sig pænt over for hende - de havde danset og han havde været sjov og festlig at danse med. Kunne han have rørt hende?
”Jeg er virkelig ret sikker på at han ikke rørte ved mig, Theo...” sukkede hun frustreret. Han holdte hende fast endnu og hun brød sig ikke om denne fastlåste følelse. ”Det har ikke været noget jeg har lagt mærke til..” svarede hun en anelse knækket, uden at se ham i øjnene.
|
|
|