Jacob De Loughrey
•
Magiker
Fødselsdag: 21.08.2028
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Over middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Forlovet
Skole: Hogwarts
Kollegium: Hufflepuff
Stilling: Konsulent
|
Post by Jacob De Loughrey on Jun 28, 2020 15:53:44 GMT
Corinne MontgomeryVarm eftermiddag med sol Familien De Loughreys herregård (aka. Jacobs hus) xD Tiden var gået ganske stærkt og ugerne var fløjet forbi. Der havde, for De Loughreys ældste søn, været en stor bunke arbejde at give sig til. Både rent forretningsmæssigt, rent socialt, men også i familieærinde. Bl.a. havde han brugt en del tid på at hjælpe Marie til hægterne igen med sine præstationer.. og dagen idag, var det aftalt at hans tilkomne; Den meget unge Corinne Montgomery, skulle tilbringe en weekend hos ham i hans hjem, som forsøg på at lære hinanden bedre at kende. Jacob sad som sædvanligt ved sit skrivebord på det kontor, som han havde indrettet som det første, dengang han uofficielt besluttede at gården var hans. Det var efterhånden mange år siden. Men skønt tiden han tilbragte i hjemmet var relativt stor, når han ikke havde arrangementer og ærinder ude, så var der stadig dele af det som han endnu ikke havde set. Det var vist nok noget med, at huset rummede 7 store værelser foruden køkken, stue, mindre hall og spisesal, samt et mindre, privat bibliotek, fyldt op af Jacob selv. I løbet af en almindelig dag, var de rum som Jacob opholdte sig mest i; Kontor og køkken. End ikke hans eget soveværelse var specielt velbesøgt - hvilket blot understregedes af den feltmadras der stod foldet sammen, opad en væg aller bagerst på kontoret. Når han fik gæster, pakkede han den ganske vist væk. Hvorfor den ej heller var at se dagen i dag. I huset havde han to kvinder ansat til at passe boligen og sørge for at alt blev holdt pænt og rent - samt til at sørge for at han havde noget at spise i løbet af en dag, da Jacob sikkert ellers blot ville arbejde sig i ihjel. Udendørs arealerne rummede essensen af hvad det engang havde været; Hvilket jo var en herregård med funktionelt landbrug. Dog havde Jacob ingen dyr eller drift og de gamle stald- og landbrugsbygninger stod blot øde hen, mens havearealerne blev passet af en fuser med grønne fingre. Gården fremstod velpasset og understregede ejerens velstand, men var tilpas lille og charmerende til at bibeholde den hygge der karakteriserede ejendomme på landet. Solen skinnede, der var blå himmel, fuglene sang og Jacob sad på kontoret og boksede med et budget over næste års drift for en af familiens virksomheder.
|
|
|
Corinne Montgomery
•
Inaktiv Bruger
Fødselsdag: 12.01.2040
Magisk niveau: Middel
Med: Jacob De Loughrey
Oprindelse: Højlandet, Skotland
Bosat: Højlandet, Skotland
Kollegium: Ravenclaw
Årgang: 7. årgang
C-box navn: LeoH
|
Post by Corinne Montgomery on Jun 28, 2020 18:03:13 GMT
Corinne havde været tæt på at gå i spåner denne morgen. Ikke på den der…Hyle eller tude måde. Nej, nærmere….Panik. Panik over, hvad hun skulle tage med, hvad hun skulle tage på..Hvordan hun skulle gebærde sig. – For tænk, hvis weekenden blev forfærdelig? Hvis hun skulle sidde og kukkelure ind i en væk, imens hendes trolovede skulle arbejde. Hvis han forventede at hun satte sig ned og broderede hele dagen..Eller om værre…Tænk, hvis de ikke ville kunne udveksle så meget, som et par ord, sammen? Hvis deres weekend ville blive lige så….akavet, som deres sidste stævnemøde?
Den mørkhårede var netop ankommet til herregården. Hun havde bevæget sig fra porten og op til hoveddøren med en enkelt kuffert ved hånden og ganske forsigtigt bankede hun her på døren, hvor hun med sommerfugle i maven stod og ventede lidt, før en ældre kvinde kom og åbnede for hende. Corinne kunne mærke hvordan de grå øjne vandrede lidt skeptisk nedover hende og lidt betuttet, rømmede hun sig, før hun nikkede ind imod hall’en. ”Mr. De Loughrey venter mig.” Erklærede hun lidt forsigtigt, som hentydning til at kufferten efterhånden syntes en smule tung. Den ældre kvinde lukkede hende derpå ind, før hun tog både kuffert og overtøj fra den yngre kvinde og lagde det lidt væk. ”Vent her – så henter jeg herren.” Erklærede den ældre en smule bidskt, før hun efterlod Corinne i hall’en og derpå selv bevægede sig op imod herrens kontor, hvor hun bankede på, før hun forsigtigt stak hovedet ind. Den ældre tjenerinde havde altid været lidt kort for hovedet. Lidt brysk…Skarp i munden og kølig. Ikke destomindre, havde hun tjent familien længe og godt. Det på trods af, at hun til tider var en smule fordømmende, når det kom til familien og adskillige anliggender. Når alt kom til alt, mente hun dog også at hun havde en plads i huset. Trods alt, havde hun selv været med til at opfostre den unge mand, der nu var herre i dette hus. Dét var dog ikke ensbetydende med at hun bifaldte hans noget yngre forlovede. ”Mr. De Loughrey? Deres forlovede venter på Dem nede i hall’en.” Deklarerede hun, som hun stak hovedet ind af døren.
Corinne bevægede sig stille og roligt omkring i hall’en efter at tjenerinden havde efterladt hende. Hun tog nøje notits af malerierne på væggene og som hun bevægede sig omkring, fangede særligt den store pejs i rummet hendes opmærksomhed. Hun betragtede familiebillederne, som stod på kaminhylderne og som en lille porcelænsfigur af en fugl fangede hendes opmærksomhed, kunne hun knapt dy sig, for ganske forsigtigt at lade to fingre stryge henover den.
|
|
|
Jacob De Loughrey
•
Magiker
|
Post by Jacob De Loughrey on Jun 28, 2020 19:44:55 GMT
"Hm?" Brummede han åndsfraværende, som han blot greb ud efter en pen for at skrive et notat ned på et stykke papir ved hans side. Mrs. Goodwin, en ældre kvinde som havde fulgte Jacob siden han var lille, havde stukket hovedet ind ad døren. Hun gentog sine ord og først tre sekunder efter hendes gentagelse, kunne manden løsrive sig og se op på hende med et lidt forvirret udtryk. "Oh, ja selvfølgelig." sagde han og rystede lidt på hovedet af sig selv. At han kunne glemme det.. selvom det blot var for en stund. "Jeg er der om et øjeblik." Afskedigede han hende, og lænede sig tilbage i sin stol. Damn.. så gik det løs.. Jacob havde gruet lidt for denne dag. Selvom det havde været på hans egen opfordring, så var det stadig surrealistisk for ham. Måske han også var kommet til at arbejde lidt ekstra, for at få det lidt på afstand. Men før eller siden ville tingene jo blive tydelige. Specielt dem man forsøgte at holde lidt på afstand. Så der var ikke andet for, at gå derned og idet mindste forsøge ikke at skræmme pigen langt væk. Han åndede tungt ud, førte en hånd gennem det velfriserede hår og rettede kraven på den pinligt hvide skjorte, hvor pressefolderne stadig hang ved, og bevægede sig mod hall'en. "Miss Montgomery", hilste han med et venligt smil, da han fik øje på hendes skikkelse henne ved kaminen. Jacob stod lidt og betragtede hende med hænderne i lommerne. "Rart at se Dem igen." Han trak smilet lidt skævt.
|
|
|
Corinne Montgomery
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Corinne Montgomery on Jun 28, 2020 20:57:21 GMT
Corinne stod i tavshed og betragtede porcelænsfuglen, da en velkendt stemme pludselig lød bag hende. I ren og skær forskrækkelse, fik hun puffet til porcelænsfuglen, der nær var drattet ned af kaminhylden, men hun greb den og lidt kluntet satte hun hen pænt ind på hylden, imens hun rømmede sig lidt, med en undskyldende mine. ”Mr. De Loughrey…Jeg….Det må De undskylde…” Fremstammede hun, som hun lidt kluntet rankede sig og søgte sin trolovedes blik. Bambiøjnene søgte kortvarigt tilbage imod den skrøbelige porcelænsfugl, men hun trådte så atter en lille smule nærmere husets herre. ”Jeg..Jeg er vist lidt i mit kluntede hjørne i dag.” Undskyldte hun igen, som hun forsøgte at sende ham et forsigtigt smil. ”Jeg håber ikke at jeg kommer på et ubelejeligt tidspunkt?”
|
|
|
Jacob De Loughrey
•
Magiker
|
Post by Jacob De Loughrey on Jun 29, 2020 19:06:16 GMT
Jacob stod blot som en stenstøtte, da fuglen gled fra kaminhylden og nær var brast på gulvet. Det var en han havde fået foræret af @marie, da han fyldte 25... så indeni gjorde han sig en nervøs trækning, men udadtil var han så calm og collected som altid. Han holdt affærdigende en hånd lidt op. "Det skal De ikke tænke på." Svarede han og trådte roligt hen til kaminen, ved siden af Corinne. Med en pegefinger rettede han lidt på figuren. "Jeg har fået den af min søster." Fortalte han og stak hånden i lommen igen, som han vendte ansigtet mod hende med det skæve smil. "Hun er en sød pige." Smilte han. Ja, det skulle sandelig ikke være nogen hemmelighed at Jacob forgudede sin lillesøster til skyerne.. Så længe hun passede sin skole og opførte sig ordenligt. "Så skulle den være faldet på gulvet, så er du sikkert allerede tilgivet." Tilføjede han venligt, som han lod blikket betragte glide over hendes ansigtstræk. Det stoppede lidt da det løb over hendes smil, hvor det hang lidt... og så var det rettet mod den ældre tjenerinde der stille betragtede dem. "Mrs. Goodwin tager sig af dine ting." Beordrede han på hentydende vis, som han trådte lidt væk fra kaminen igen. "Vil du have noget at spise eller drikke?" Spurgte han lidt over skulderen, som han allerede var ved at bevæge sig fra hall'en og mod køkkenet.
|
|
|
Corinne Montgomery
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Corinne Montgomery on Jun 29, 2020 19:37:12 GMT
Corinne lod på pæn og ordentligvis hænderne falde ned foran sig, hvor hun foldede dem pænt, alt imens hendes trolovede rettede lidt på porcelænsfuglen. Hun kunne mærke varmen stige hende en smule til kinderne igen, som nervøsiteten indfandt sig atter endnu engang i hans nærvær og lidt forsigtigt, nikkede hun blot anerkendende af hans ord, som hun ubevidst fugtede underlæben en smule. De store bambiøjne mødte for en stund hans, men som han henvendte sig til tjenerinden, rømme hun sig atter forsigtigt, blot for derefter at følge ham ud imod køkkenet. ”Øhmm…Jo….Måske en smule…” Tøvede hun, som hun valsede roligt efter ham.
|
|
|
Jacob De Loughrey
•
Magiker
|
Post by Jacob De Loughrey on Jun 29, 2020 20:55:27 GMT
"Er du til vin?" Spurgte han henkastet. Selv havde han tænkt sig at tage et glas. Jacob var en kæmpe vin-nørd og så sig ikke for fin til at nyde et glas, selv på besynderlige tidspunkter. I godt selskab kunne han tage en del, særligt hvis @constance kom over. Sidst de havde sås, lykkedes det dem at tømme to hele flasker.. Han havde lidt ondt i håret dagen derpå. Pga. Jacobs vin-nørderi var det ikke unormalt at køleskabets sidedør havde en åbnet flaske på køl, som Jacob nonchalent tog ud og skænkede op af. Da det ene glas var hældt op, vendte han sig mod hende og tilbød hende det. Et drenget udtryk lå på hans ansigt, som han gjorde dette. "Riesling, 2009." Forklarede han kort, som om det sagde alt. "Men jeg skal spare dig for resten af smøren." Tilføjede han så, nu lidt mere tilbage i sin vante, voksne attitude, som han vendte sig mod flasken på bordet igen. Det var jo ikke alle der interesserede sig for detaljerene omkring disse flasker. Hvilket jo sådan set var fair nok? Jacob skænkede sig selv et glas, hvis ikke Corinne ville have den han tilbød - for så tog han blot den istedet. Køkkenet var relativt stort og eftersom det oftest var tjenerinderne der brugte det, var det indrettet med et mindre bord og tilhørende stole, hvor de oftest sad når de holdt pauser eller skulle spise. Nogengange sad Jacob der, i al uformelhed, fordi det var mere praktisk end at slæbe alting ind til langbordet i den mindre spisesal. Idag var ingen undskyldning, så han tog blot afslappet plads på en stol og nippede til sit glas. "Har i fået ferie fra skolen?" Forsøgte han, for at starte lidt uformel samtale. Han kunne godt mærke, at han stadig kæmpede lidt med hendes alder, men det havde hjulpet en del at drøfte emnet med Constance. Det var helt sikkert.
|
|
|
Corinne Montgomery
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Corinne Montgomery on Jun 30, 2020 19:45:02 GMT
”Øhm…Sådan da.” Corinne havde fulgt Jacob ind i køkkenet og hun havde her taget plads ved ’øen’, hvor hun stod med håndfladerne placeret ganske let imod bordpladen. De mørke øjne havde fulgt husets herre over til køleskabet, hvorfra han havde fremdraget en flaske vin og høfligt tog hun imod det glas som han skænkede op til hende og nippede til det. Hun nikkede en smule anerkendende, som hun tog notits af glasset og hun fulgte ham så ellers over til det lille bord, hvor han tog plads. Selv indtog hun pladsen på stolen overfor ham, samtidig med at hun rystede på hovedet af hans spørgsmål. ”Mhmm….Jeg færdiggjorde mine sidste eksaminer i går..” Svarede hun, før hun nippede lidt af vinglasset igen. Hun udgjorde så en lille gestus imod ham. ”…Hvad med Dem? Bliver De ikke kuldret af at sidde inde bag skrivebordet hele dagen?” Forsøgte hun, som hun antog at han brugte meget tid på kontoret.
|
|
|
Jacob De Loughrey
•
Magiker
|
Post by Jacob De Loughrey on Jul 5, 2020 21:28:35 GMT
Han lænede sig afslappet tilbage i stolen og lod vinglasset stå på bordet, idet han drejede det lidt rundt mellem hans pege- og tommelfinger. Han skød brynene lidt opad. "Virkelig?" Jacob havde aldrig rigtigt 'holdt ferie', så hvornår ferierne startede og sluttede, var for ham en evig gråzone. For det meste kunne han regne ud at det var eksamenstider hen mod start sommer, men præcis hvilken dato vidste han ikke. Ved hendes spørgsmål trak han på en eftertænksom mine. "Jeg overvejer det faktisk ikke." Erklærede han, "Når jeg først går igang, så kører jeg indtil jeg ikke kan mere." Forklarede han hudløst ærligt og førte glasset op til læberne, for at nippe lidt af det, inden han stillede det på bordet igen. "Hvis jeg er relativt foran, og ikke lige har et eller andet her eller der som skal ordnes, så er det nu meget rart at komme lidt ud istedet." Indrømmede han, "Jeg får bare ikke så tit muligheden." Tilføjede han dog neutralt. Jacob var en arbejdsnarkoman, så at bruge store mængder tid på arbejde, gjorde ham intet - skønt, som han jo selv lige havde sagt, så var det fint nok at møde nogle mennesker i ny og næ. Særligt hvis der var arrangeret noget i Logen. Han trak på et lidt selvironisk smil. "Jeg har boet her siden jeg var atten, og jeg tror stadig ikke at jeg har set alle værelserne i huset eller udendørsbygningerne indvendigt."
|
|
|
Corinne Montgomery
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Corinne Montgomery on Jul 8, 2020 19:00:33 GMT
Corinne betragtede sin trolovede med let hævede bryn, som han forklarede at han knapt tænkte over, hvor meget tid han spenderede henholdsvis ude og inde. Hun fumlede lidt eftertænksomt med sit eget glas og hun skævede så atter en smule ud af køkkenvinduet, der afslørede den frodige have udenfor. ”…Vi kunne måske tage en picnickurv med ud? Spise udenfor her til aften?” Foreslog hun forsigtigt, som hun tog øjemål af Jacob. Hvordan hendes forslag blev taget imod, var trods alt ikke til at vide, med den familie han kom fra. Nogle ’konservative’ typer, ville uden tvivl finde hendes forsalg…dumt. Måske fjollet eller direkte upassende…Men ikke destomindre, ville det være en mulighed for ikke at være lukket inde i et stort hus hele den weekend de skulle tilbringe sammen. I hvert fald for i aften.
|
|
|
Jacob De Loughrey
•
Magiker
|
Post by Jacob De Loughrey on Jul 26, 2020 19:38:38 GMT
Han rynkede brynene lidt ved Corinnes forslag. Spise ude? Det havde han nok aldrig hverken gjort eller overvejet. Blikket gled flygtigt ud på naturen ude bag køkkenvinduerne og analyserede vejret på et splitsekund, inden det atter hvilede på den unge kvinde foran ham. "Uhm." Brummede han sagte, som han overvejede... lidt paf. "Jo.. lad os prøve det." Svarede han så. Han gennemtænkte det lidt, inden han så nippede af sit vinglas. "Jeg tror ikke Mrs. Goodwin har lavet en.. picnickurv før, men jeg kan bede hende om det." Disse ord, var nok mest sagt til ham selv. Han betragtede Corinne en anelse. "Vi kunne tage den med ned i egelunden, som jeg jo lovede at vise dig." Tilføjede han så, og lod den ene mundvig pege lidt opad. "Men jeg skal lige afrunde noget på kontoret først, så jeg ved ikke om du vil se dig omkring eller pakke ud imens?" Spurgte han og gjorde et træk på den ene skulder.
|
|
|
Corinne Montgomery
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Corinne Montgomery on Jul 30, 2020 19:33:46 GMT
Corinne nippede lidt forsigtigt til sin vin imens hun afventede Jacobs svar. Trods alt, syntes stemningen hurtigt at blive en smule akavet, som de begge stod der og bare betragtede hinanden. For en kort stund frygtede hun, at han ville afslå hendes forslag…At han ville sige nej og mene at hendes idé var fjollet. – Men han indvilgede og med et lille smil, nikkede hun i hans retning, som hun satte sit glas fra sig igen. ”Ehm..Jo..Jeg kan velsagtens pakke en smule ud.” Svarede hun, som hun skævede ud imod hall’en, som om hun afventede at han fulgte hende op. – Trods alt, regnede hun med at han havde et værelse klar til hende.
|
|
|
Jacob De Loughrey
•
Magiker
|
Post by Jacob De Loughrey on Oct 17, 2020 16:43:43 GMT
Jacob gjorde et lille nik, imens han smilte skævt, hvorefter han slog blikket ned på sit armbåndsur. "Jeg er nok færdig omkring... mmmh... seks." Mumlede han eftertænksomt, "Hvis du også er klar, kan vi jo tage afsted deromkring?" Spurgte han, skønt Jacob af og til kommanderede fremfor at spørge. Men kunne man bebrejde ham? Når man arbejdede så meget som han, så var der visse ting der blev groede sig ind automatisk med tiden. Corinne havde uden tvivl, sit arbejde skåret ud for sig, med Jacob som sin husbond. Skønt han virkede mild og venlig, så var han i sin sandeste form en forretningsmand. Da de brød op, forsvandt Jacob ind på kontoret igen for at færdiggøre sine ting, så han kunne koncentrere sig om at have gæster.
|
|
|
Corinne Montgomery
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Corinne Montgomery on Oct 17, 2020 21:22:43 GMT
-- Tidshop --
Corinne havde efter snakken med Jacob i køkkenet, bevæget sig op på herregårdens førstesal. Her var hun blevet henvist til et af husets soveværelser af en af husets husalfer og senere taget plads på sengens kant. Trods alt, var det gået op for hende realtivt hurtigt, at hun var blevet ført ind i soveværelset, som tydeligvis tilhørte husets herre.
Hun havde ligget på sengekanten i snart en time. – Ude af stand til at beslutte sig for, om hun skulle pakke ud eller gå ind og bede om at få et andet værelse. Således endte hun til sidst med at rejse sig. Hun lod kufferten stå ved sengekanten, uden at pakke ud og hun bevægede sig så atter ud af det store soveværelse og imod sin trolovedes arbejdsværelse. – Eller…Det ville sige…Det værelse hun formodede måtte være arbejdsværelset, skulle det lille bedst arkitektonisk set, i forhold til, hvordan huset sikkert var tegnet i sin tid. Her bankede hun på, før hun pænt trådte ind, da hun fik lov. Døren lukkede hun bag sig.
|
|
|
Jacob De Loughrey
•
Magiker
|
Post by Jacob De Loughrey on Oct 17, 2020 22:26:47 GMT
Jacob registrerede en banken på døren og hans blik skød hurtigt til uret. Var den allerede så mange? Det kunne da ikke passe? Han bød vedkommende ind og trak på et skævt smil, da han så at det var Corinne. "2 sekunder." Sagde han og holdt en finger op, inden han skrev noget ned på et stykke pergament og rejste sig for at rydde det af vejen i nogle mapper, som stod sirligt placeret på en reol bag ham. "Er klokken allerede 18? Spurgte han nysgerrigt, som han kortvarigt skævede over mod hende, inden han vendte blikket tilbage mod reolen og trak en ny mappe ud, som han gav sig til at rode i.
|
|
|