Grace Murphy
•
Elev
Fødselsdag: 26.07.2040
Blodstatus: Mugglerfødt
Magisk niveau: Under middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Bosat: Irland
Skole: Hogwarts
Kollegium: Hufflepuff
Årgang: 7. årgang
C-box navn: Chrille
|
Post by Grace Murphy on Jul 2, 2020 9:01:26 GMT
Grace rynkede brynene og så på pigen. "Ja? er.. er der noget galt i det?" Spurgte hun usikkert. Generelt var Grace en meget usikker pige og kunne derfor nemt blive nervøs, særligt hvis hun som nu tænkte for meget over tingene. Hun prøvede dog at slappe af. Leana kunne umuligt kende Hunter og hun virkede ikke som typen, der omgik sig for meget en som Warren Blackwood. Leana havde bare virket som om der var noget ved navnet. Måske hun havde været kærester med en af dem? Det ville passe fint sammen. Det blev dog hurtigt manet til jorden, da hun erklærede, at hun ikke kendte ham. Måske var det også meget godt. Hunter Blackwood ville aldrig kigge efter Grace, med en som Leana i nærheden. "Hvad er der pudsigt ved det?" Spurgte Grace så uforstående. Hun kunne ikke helt forstå hvori det pudsige lå, måtte hun indrømme. Dog sagde hun ikke denne del højt. Da Leana spurgte ind til problemerne vidste Grace ikke helt, hvordan hun ville besvare sig og der blev derfor en tænkepause. Hun måtte jo egentlig ikke sige så meget. Det endte med at hun sukkede og så over på pigen. "I sidste ende tror jeg jeg er usikker, og.. Jeg er mugglerfødt, plus... Jeg er vidst bare ikke lige skolens mest eftertragtede pige." Hun grinede lidt og kørte fingrene gennem det røde hår, før hun så ud i natten.
|
|
|
Leana Blackwood
•
Inaktiv Bruger
Fødselsdag: 25.08.2040
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Bosat: Skotland
Bolig: Forth Street 13 st. th.
Kollegium: Ravenclaw
C-box navn: Doobs
|
Post by Leana Blackwood on Jul 2, 2020 19:39:30 GMT
Hun betragtede Grace, som hun talte, imens tankerne fortsatte i hovedet på hende. "Nej." Svarede Leana kort, på den rødhåredes spørgsmål. "Slet ikke. Det er bare pudsigt fordi.." Hun gjorde en overvejende og dog lidt undrende grimasse. "Jeg hedder også Blackwood til efternavn." Leana holdt en kort tænkepause, "Altså, der er sikkert en masse andre med det efternavn. Så der er nok ikke noget i det." Lød det lidt henkastet, som hun trak lidt på skulderen. Selvom hendes fornemmelse sagde noget andet, så var det måske ikke noget hun burde drøfte med en relativt fremmed person. Selvom denne person, allerede havde set hende på sit mest ynkelige. "Måske er han i virkeligheden en ukendt fætter eller noget?" Bemærkede hun i en spøgefuld tone, som hun forsøgte at glide af emnet igen, efterfulgt af en lille latter. Leana betragtede Gace, som hendes sidste ord lød. Et skævt smil, lagde sig på hendes læber. "Så må vi skaffe dig noget mere selvtillid?" Sagde hun venligt med et matchende smil.
|
|
|
Grace Murphy
•
Elev
|
Post by Grace Murphy on Jul 5, 2020 22:50:43 GMT
Grace så afventede på pige, for at finde ud af hvorfor hun havde reageret som hun havde, hun kunne ikke umiddelbart se problemet, ikke før Leanaselv nævnte det højt. "Blackwood." Gentog Grace og så tydeligt undrene på hende. Hun kunne da ikke være i familie med Hunter, så havde han vel sagt det også. Sagt at hun ikke måtte tale med hende heller. Dog ble hun alligevel lidt usikker på det. "Du er ikke i familie med ham vel? Jeg mener Blackwood er da et meget almindeligt efternavn." Det kunne jo godt bare være en tilfældighed. Det ville da give meget bedre mening end hvis det var en slægtning som Hunter ikke havde fortalt om. Nej! Grace besluttede sig for, at det ville være komplet fjollet og prøvede derefter at lægge tanken bag sig, selvom det var virkelig svært. Tankerne, eller hvert fald resterne af dem forsvandt da også fuldstændig, som Leana pludselig tog "magten" lidt igen og skulle til at bestemme. "skaffe mig mere selvtillid? Hvordan vil du gøre det?" Hun tvivlede helt ærligt lidt på det kunne lade sig gøre.
|
|
|
Leana Blackwood
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Leana Blackwood on Jul 8, 2020 20:31:16 GMT
Hun trak mundvigen skæv, som hun betragtede den rødhårede med et ligegyldigt udtryk. "Tjah." Lød det stille, som hun trak lidt på skulderen. "Det er ikke noget jeg kender til. Men som du siger, så er der sikkert massere i verdenen med det efternavn." Og med det, slap hun emnet igen. Et velformet bryn blev dog skudt i vejret, da ved Grace's efterfølgende ord. Igen måtte Leana trække på en skulder, men denne gang hvilede et lille smil på hendes læber. "Jeg vil ikke gøre noget." Fastslog hun, "Men det vil du." Sagde hun, som hun rettede blikket fremfor sig, idet hun kørte hænderne over armene da nattens kulde synes at bide sig fast i hende. "Du er jo den eneste der kan ændre på dig." Hun holdt en kort pause, "Vil du ikke med indenfor, jeg begynder at fryser herude." Hun så lidt mod Grace, inden hun så blot rejste sig. Klar til at gå.
|
|
|
Grace Murphy
•
Elev
|
Post by Grace Murphy on Jul 9, 2020 11:27:44 GMT
Det var nok også godt det sammen, at Leane ikke kendte noget til Hunter. Det ville bare ende galt var Grace sikker på.Dog kunne hun godt mærke at en lille flig af hende måske alligevel havde håbet på, at de havde kendt hinanden. Egentlig burde hun jo slet ikke bruge så meget tankekraft på Hunter, det ville være komplet fjollet. Han havde da også givet tydeligt udtryk for sin holdning omkring hende.. havde han ikke? "Ja, andet ville næsten også være skørt." Grinede hun lidt og rettede så på det røde hår, mest for bare at have noget at give sig til. Hun kiggede så overrasket imod Leana som hun proklamerede at Grace ville gøre noget ved sin selvtillid, eller nærmere mangel på sammen. "Vil jeg? Jamen.. Jeg aner jo ikke hvordan." forklarede hun så en anelse panisk og kunne godt mærke hun var ved at blive lidt utryg ved situationen. Det var ikke lige det hun havde forventet, his hun skulle være ærlig. Kort efter havde Leana rejst sig inden Grace overhovedet havde nået at sige sin mening om noget, så hun skyndte sig op fra bænken og efter Leana. "Vent." råbte hun og halsede så op på siden af pigen. "Du ved godt vi burde ligge i vores senge ikke?"
|
|
|
Leana Blackwood
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Leana Blackwood on Jul 9, 2020 17:35:36 GMT
Leanas blik skævede ud til siden, efter hun var begyndt at gå, da hun registrerede at Grace blot fulgte efter hende. Mundvigen gled lidt opad, inden hun rettede minen ud igen, og hun derefter så efter den rødhårede over skulderen. Leana nikkede stille til pigens formaning, da hun var kommet op på siden. "Jo, det ved jeg godt." Sagde hun lidt genert. Det var jo pga Leanas tudescenarie, at de idet hele taget befandt sig herude. "Jeg er bare ikke træt. Alt det med Mark og sådan.." Sagde hun, som hun gjorde en gestus der skulle signalere at tingene stadig kørte rundt i knolden. Hun så smilende tilbage mod Grace. "Jeg er virkelig taknemmelig for din hjælp her til aften. Det betyder meget." Lød de venlige ord, som hun så mod den unge grævling. "Jeg vil gerne, hvis jeg kunne give dig lidt tilbage.." Spandt hun, som hun såede nogle frø hos Grace. Ville hun bide på? Leana afventede den rødhåredes reaktion.
|
|
|
Grace Murphy
•
Elev
|
Post by Grace Murphy on Jul 9, 2020 18:22:33 GMT
Mange ville nok mene Grace var dum, naiv sågar, men sagen var bare den, at hun var lidt desperart for at finde ud af hvordan hun skulle håndtere Hunter, og her var muligheden altså eftersom Leana havde været i et forhold i to år og nu lød til at ville hjælpe. Kunne man så andet end følge trop?om det var bevidst vidste Grace ikke, men hun holdt sig hele tiden en my bag Leana, som for at give hende lederposten, og så eller gøre som hun fik besked på. Hun virkede jo super venlig og uanset så var det da rart med en veninde. At Leana ikke var træt forstod Grace godt, det måtte være svært bare at gå ind og sove, hvis man lige havde slået op med sin kæreste gennem længere tid og han havde behandlet hende dårligt. Med den tanke i hovedet fik Grace overtalt sig selv til at blive oppe sammen med Leana. "Det er forståeligt, vi kan finde et sted at snakke lidt hvis d har lyst." Tilbød hun så, mest for egentlig at sige, at hun gerne blev oppe sammen med pigen. Grace stoppede dog op og kiggede overrasket, da Leana tilbød at gøre gengæld. "Det behøver du altså ikke. Det var ikke derfor jeg gjorde det. Jeg ved ikke engang hvad jeg skulle bede dig om." Forklarede Grace ærligt og smilede lidt forlegent til Leana.
|
|
|
Leana Blackwood
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Leana Blackwood on Jul 26, 2020 11:08:37 GMT
Leana rettede blikket fremfor sig, som hun betrådte græsset der dækkede bakken optil et af de mindre udbygninger, der førte vejen videre mod slottets kerne. En antydning af en hævet mundvig, var at se på de røde læber, som Graces svar nåede hendes øre. Således fik Leana sig en minion... og dem kunne hun godt bruge flere af. Leanas læber arrangerede sig et varmt smil, som hun så tilbage mod Grace der gik lidt efter hende. Det var sjældent Leana smilte, men når hun gjorde, så havde det altid været en kærkommen og beundret træk, der i høj grad stod i kontrast til hendes ellers altid seriøse mimik. "Måske kommer der noget en dag." Svarede hun så. Græs blev til sten, som de to piger gik opad en primitiv sten passage, inden de ville nå optil slottet. "Hvor tror du ville være et godt sted at sidde?" Spurgte hun, som hun selv overvejede nogle steder. Det skulle jo helst ikke være for åbenlyst.. de var jo ikke helt legalt at luske rundt på gangene om natten.
|
|
|
Grace Murphy
•
Elev
|
Post by Grace Murphy on Jul 27, 2020 5:46:52 GMT
Grace fulgte med Leana, som en nyfødt ælling følger efter sin mor. Hun havde glemt alt om sengetider og problemer, for hende var der kun pigen som var blevet behandlet så dårligt af sin kæreste. Det var synd for hende og Grace blev hurtigt enig med sig selv om at det måtte være en eftersidning værd, skønt hun aldrig i sit liv havde fået den slags. Hun så til at Leana nu smilede lidt mere, det var kun godt, og sikke et yndigt smil hun havde. Det glædede Grace at se. De nåede slottet og Grace spekulerede over hvor de kunne sætte sig hen. "Jeg har hørt, at der er en del, der bruger astronomitårnet til hemmeligheder.. men det måske mere for kærester." Forklarede hun og så lidt flovt ned. De skulle jo helst ikke starte mærkelige rygter og Leana måtte endelig ikke tro, at Grace var vild med hende på den måde. "Huldas toilet måske?" Foreslog hun så.
|
|
|
Leana Blackwood
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Leana Blackwood on Aug 4, 2020 12:47:18 GMT
En overvejende grimasse gled over den sorthåredes ansigt, som Grace kommenterede og nævnte Astronomitårnet og dernæst Huldas toilet. Umiddelbart virkede Huldas toilet mest oplagt. "Skal vi gå til Huldas toilet? Der kommer vel sjældent nogle, selv i disse tider?" Sagde hun ud i natteluften. Det var i sådanne situationer at Leana priste sig lykkelig for at Henri Haubert, havde vist hende alle de hemmelige gange og passager, som han kendte. Hun kunne dermed lede Grace af støvede og fugtige sten korridorer, som oftest kun blev besøgt af spøgelser og edderkopper, hvormed de kunne undgå at bruge trapperne, hvor man var så frygteligt udsat for at blive set. Således stod de foran indgangen til Hulkende Huldas toilet, efter at passagen de havde benyttet for at kommer hertil, på magisk vis lukkede sig selv i igen og nu blive lignede en almindelige uigennemtrængelig stenvæg. Leana gik ind i rummet og lod blikket falde over den infamøse cirkel af håndvaske. Den var sikkert forseglet, men tænk sig engang... hvis Leana ville, så kunne hun åbne den - præcis som Mørkets herre og Potter havde gjort i sin tid. Endog var Leana så stærk, rent magisk og intellektuelt, at den forseglende besværgelse der lå på indgangen, sikkert ikke ville være den største udfordring for hende at bryde. Hun mærkede nysgerrigheden prikke under huden, men vendte i sidste ende kinden til den. En anden gang måske. Hun trak sin stav og fremmanede istedet to puder, som pigerne kunne sidde på, istedet for at de var tvunget til at sidde på det kolde stengulv. Leana indtog en plads og lod blikket falde på Grace. "Sååeh.. Dig og Hunter?" Drillede hun med et lille smil.
|
|
|
Grace Murphy
•
Elev
|
Post by Grace Murphy on Aug 4, 2020 18:16:01 GMT
Grace fulgte med og måtte hurtigt erkende, at Leana gik af en vej, som Grace ikke kendte til. Det virkede dog til at de lige pludselig endte foran Huldas toilet, hvor de hurtigt kom indenfor og Leana tryllede et par puder frem. Grace var imponeret, måske hun skulle forhøre sig hos Leana også om hjælp med alt det magiske, så det ikke kun behøvede at være Hunter Blackwood, der hjalp hende. Som puderne var landet satte hun sig roligt ned på den ene og kunne godt mærke at hun blev varm i kinderne og fik svært ved at skjule sit smil, som pigen spurgte ind til netop hende og Hunter. "Hvad?! Nej! Eller altså... Nej. Han.. vi... ÅRh du ved hvordan han har det med mugglerfødte." Sluttede hun af og så ned i gulvet, hvor hun begyndte at tegne cirkler med en finger.
|
|
|
Leana Blackwood
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Leana Blackwood on Aug 6, 2020 19:29:17 GMT
En rynke lagde sig mellem de velformede bryn ved Grace's kommentar. Nah, det gjorde hun vidst ikke, eftersom hun aldrig havde mødt drengen. Men hun kunne da regne ud, ud fra pigens kommentar af den famøse Hunter var fuldblod og blodfanatisk - og at hun, Grace, var mugglerfødt. Ufatteligt hvor meget information man kan deducere ud fra en sætning, eh? Leana betragtede blot den rødhårede et øjeblik. "Jeg aner ikke hvem han er." Forklarede hun med et smil, "Men jeg kan godt se, at der kan være et problem hvis du er mugglerfødt, og han blodfanatisk." Tilføjede hun, som hun tænkte kort. "Hvordan ser han ud? Og hvilket årgang og kollegie?" Spurgte hun dernæst eftertænksomt, som hun granskede sin hjerne for eventuelle glimt af denne fyr, som hun bare ikke havde lagt noget i før.
|
|
|
Grace Murphy
•
Elev
|
Post by Grace Murphy on Aug 6, 2020 20:11:01 GMT
Hvordan kunne man ikke vide hvem Hunter var? Han var søger på Slytherins quidditchhold og var virkelig dygtig. Det sagde hun ikke kun fordi, at hun var faldet for ham. Det var han virkelig! "Du mener ud over, at han er søger på SLytherin? Hmm han er venlig, ser godt ud og så..." Hun rødmede ved tanken om ham. Det havde været akavet ind til nu, men der var den dag, han havde reddet hende fra rebene. DEn tanke fik hende til at smile ydeligere. "Faktisk må jeg slet ikke blive set med ham, eller snakke om ham, så... du må love mig ikke at sige noget til nogen." Hun kiggede sig hurtigt over skuldrene for at tjekke der ikke var nogen der lyttede med. "Men Leana han.. årh han er virkelig pæn. HAn har de sødeste brune krøller og de varmeste øjne. Hans smil er helt fantastisk og så er han i ret god stand. Men ja fuldblodsslange. HAn vil aldrig se på mig på den måde. MEn jo han er fra vores årgang."
|
|
|
Leana Blackwood
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Leana Blackwood on Aug 25, 2020 17:43:09 GMT
Leana lyttede til Graces beskrivelse af Hunter. Der herskede vist ingen tvivl om, at hun var faldet pladask for ham - hvem så end han var. Det undrede Leana at hun ikke har stødt på ham, eller i det mindste genkendte hans navn, eftersom hun gik på årgang med dem begge. Hun trak mentalt på skulderen, der var nok så mange hun ikke kendte. Leana var ingen social sommerfugl. Hun studsede over den rødhåredes sætning, da hun nævnte at hun ikke måtte blive set med ham. "Hvorfor ikke?" Spurgte hun i et tonefald der matchede hendes mimik. Leana lænede ryggen lidt opad den kolde stenmur, som hun foldede det ene ben mere over det andet, som hun sad der på puden. "Har du prøvet at tale med ham? eller sådan... Du ved, gøre dig lidt bemærket?" spurgte hun, da Grace nævnte at han sikkert aldrig ville se hende som en potentiel partner. Hun så nu blot lidt afventende på den rødhårede, for altså... Leana kunne nok godt hitte på et trick eller to - skønt hendes metoder altid var bundseriøse og lidt til den uortodokse side.
|
|
|
Grace Murphy
•
Elev
|
Post by Grace Murphy on Aug 27, 2020 13:38:21 GMT
Grace havde allerede sagt for meget, det vidste hun godt. "Det.. ik noget. Det ligemeget. Han er bare ikke interesseret i mig og har bedt mig holde mig væk." Forklarede hun og tænkte på de gange hvor Hunter faktisk mere eller mindre havde gjort sit for at skubbe hende væk. Hvorforhun så blev ved med at sukke efter ham vidste hun ikke, og det var nok også virkelig dumt egentlig, men det var virkelig svært at lade være. Grace sad og fingererede lidt ved en lok af sit hår og drømte sig hen til Hunter, for årh jo, de havde snakket sammen. Flere gange. "Jeg startede med næsten at sætte mig på ham i storsalen. Så han ved hvert fald hvem jeg er nu." Forklarede hun flovt og huskede hvordan hun havde kastet omkring som med tuscher da hun havde opdaget hun var gået forkert.
|
|
|