Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 8:09:16 GMT
Dette emne er dedikeret til @tyler Klokken 12.03 Dagene var gået siden Sally var kommet forbi, forhåbentlig holdte dette hende væk denne gang. Han havde haft på fornemmelsen at hun havde omtalt Tyler, som var en bekendt af ham. En som han havde mødt en del gange og altid haft det sjovt med! De havde mødtes til årets magiker, hvor de havde moret sig til langt ud på natten. Åbenbart havde Tyler dækket nogle af Jonathans kampe i sin tid, hvilket jo kun var med til at få Jonathan til at anderkende Tylers evner mere! Ros avlede ros og det var lidt det som Jonathan og Tyler havde brugt hinanden til. Nu virkede det dog til de havde et nyt fælles problem, hvis man kunne kalde det. Forhåbentlig var Tyler ikke endt i samme situation som Jonathan, måske var han? Måske havde han prøvet det før og nu sad han i saksen ligesom Jonathan selv gjorde? Jonathan og Tyler var blevet enige om at mødes til frokost på en café som lå i London. Det var et sted hvor måde magiker og mugglere kom. Jonathan havde sat sig til rette inde i caféen, og havde lige knappet sin blazer op - sat sig til rette.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 8:15:44 GMT
Tyler havde det sgu lidt stramt for tiden. Efter at Isabella havde fortalt ham at hun åbenbart var begyndt at date en eller anden dude var det da ikke fordi at han ligefrem havde jublet. Derfor havde han det også fint med bare at mødes med Jonathan en eftermiddag og snakke. Tyler havde som sådan ikke nogen tætte venner eller noget i den stil, han var et meget lukket og privat menneske, men det betød jo ikke at han ikke godt kunne nyde selskabet blandt gode venner.
Tyler havde fået ordnet noget ing på Profettidende inden han var kommet afsted. Han arbejdede for meget, det vidste han godt. Men når de andre ting i livet fuskede ham op, så var det helt klart hans arbejde der reddede ham. I en sort jakke og mørke bukser gik Tyler ind på den lille café i Diagonalstrædet og han spottede hurtigt Jonathan. "Jonathan" sagde han og lod automatisk sine læber glide op i et smil som han gik over i mod ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 8:28:10 GMT
Jonathan vidste ikke helt hvordan han skulle få breaket den til Tyler, men han måtte få den diskret sneget ind. Det var nok ikke det første han skulle snakke med ham om, tværtimod. Så var det nok meget fornuftigt, at have en anstændig og normal samtale - inden ordene Sally og et problem blev lagt for dagsorden. Jonathan rejste sig op og rakte hånden frem, som han så Tyler bevæge sig hen imod ham. "Tyler. Skønt vi lige kunne nå en frokost." sagde han høfligt, hvorefter han gjorde gestus til de kunne sætte sig ned. "Hvordan går det?" lød det venskabeligt, som han tog menukortet op og begyndte at sturderer hvilken frokost han skulle have i dag. Suppe? Fisk? Bøf? Skaldyr, kammusling.. Ja det var en god idé, og så måske et lille bitte glas hvidvin til, inden han skulle ind i ministeriet igen. "Hvad kunne du tænke dig?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 9:06:43 GMT
Tyler smilede. "Bestemt... Det er jo ved at være længe siden" sagde han i en rolig stemme. Tyler satte pris på at have gode mennesker omkring sig, og han nød da også at bruge tid med vennerne, selv han godt vidste at han prioterede det alt for lidt. Men arbejdet stod ofte bare i vejen for mange ting, ikke at det var noget Tyler ville lave om, han havde for snart mange år siden accepteret sin skæbne som arbejdsnarkoman.
"Tjoh det går da... Op og ned du ved... Livet sker" sagde han i et kort suk, det var måske lidt dybt bare lige sådan at dykke ind i, men han syntes selv der skete en del ting for tiden som han ikke helt kunne holde styr på. "Minister valget er jo snart så vi har travlt... Stiller du op?" spurgte han, Tyler havde altid nemmest ved at tale om arbejde, for det var nok den eneste del af sit livs som han rent faktisk havde styr på: "Jeg tror sgu bare jeg tager en bøf" sagde han: "Og en øl" pointerede han. Man kunne da godt lide nyde sådan en kold øl til sin frokost.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 9:18:31 GMT
Det der var rart ved Tyler var at han ikke var så akavet. Han var en let mand at tale med, de kunne snakke arbejde, mad, kultur og politik. Så længe de holdte det på et professionelt niveau, kunne de to faktisk snakke om det meste - sådan havde det altid virket som. "Alt for lang tid siden, men det magiske samfund driver ikke sig selv." sagde han og smilte, som han kørte fingeren hen over vinkortet. Han fandt hurtigt en tør riesling, som han skulle have et glas af - hvorefter han så op på Tyler, som spurgte om han stilte op igen. "Hvis ministeren for magi ønsker at jeg forsætter, så vil jeg stille op. Men umiddelbart ja, så har jeg jo også søsat ambitioner om at få det næste quidditch verdensmesterskab hertil igen!" sagde han begejstret, det var noget som der var blevet skrevet om.
En tjener kom ned og Jonathan fik hurtigt bestilt en bøf, en øl til Tyler. Samt en omgang kammuslinger og et glas hvidvin til ham selv. "Hvordan tror du udfaldet af valget bliver? Står Mr. Moore til at vinde igen?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 9:33:43 GMT
Han grinede let og rystede så på hovedet: "Nej det må man sige, der er altid noget at rive i" sagde han, Tyler havde ihvertfald altid ganske travlt. Artiklerne skulle jo ud, skandalerne skulle afsløres og nyheder skulle bringes. Tyler havde været ansat som chefredaktør på Profettiende af tre omgange. Først blev han fyret fordi han var for fuld hele tiden, så sagde han selv op for at rejse til tibét for at finde sig selv og nu var han så endeligt tilbage igen. "Jeg tænkte lige så meget om du tænker at gå efter Minister for magi" sagde han og smilede.
"Altså han står godt i meningsmålingerne... Men det gør hans lillebror Christopher Moore også, så det kunne godt blive ganske tæt. Men jeg forventer lidt at fuldblodspartiet måske stiller op med en stærk kandidat og efter virussen er jeg bange for at mange magikere godt kan mene det er den vej vores samfund skal gå" sagde han i en ganske ærlig stemme, det håbede han virkeligt ikke. Men han forstod godt at folk var bekymrede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 10:00:35 GMT
"Den gode Tyler Morgenstern, altid ude efter en historie. Men nej, jeg har ingen planer om at skulle stille op til valget som minister for magi. Jeg er slet ikke egnet til så meget magt, jeg nyder mit lille empire i form af magiske sport og spil, og det er der jeg høre til." sagde Jonathan venligt, og tog en serviet ned i skøddet og foldede den ud, så den kunne tage pletterne, hvis de nu skulle komme fra maden. "Fuldblodspartiet, er det ikke bare for mange halvblods, som mener det er sejt at være fuldblods. Så mange er der jo ikke tilbage. Jeg ved godt vi har set flere fuldblodsslægter de seneste år, men virkelig? Jeg læste artiklen om partiet ALLERT. " sagde han og nikkede til tjeneren som kom ind med drikkevarene., "Se det et parti, som også kunne være interessant." lød det roligt inden han løftede glasset og skålede. Han drak hurtigt en tår af vinen. "Han virker kompetent ham Edward, kender du ham?" spurgte han nysgerrigt og lagde glasset fra sig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 10:08:00 GMT
Han smilede. "Du ville sgu se godt ud på min minister post og jeg er sikker på du nok skulle få stemmer" sagde han i et grin, han vidste jo godt at Jonathan allerede var på en minister post - men så en af de lidt højere poster. Tyler selv skulle ihvertfald ikke nyde noget af at blive rodet for langt ind i politik, han nød virkeligt bare at være sig selv og passe Profettidende: "Og jeg har lige fået en ny ansat på Profettidende, hold kæft hun ser godt ud" sagde han og pustede ud, han var nødt til at prøve at komme lidt tættere på hende.
"JEg ved det sgu ikke, vi må se" sagde han. "Ikke super godt.." sagde han roligt: "Men vi må se, jeg tror godt valget kunne blive tæt" medgav han dog, han var meget glad for at der snart var valg - han syntes altid det var så spændende når de politiske spørgsmål kom op. Politik var klart også en af Tyler's store interesser, så længe han ikke selv behøvede være en del af det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 10:56:26 GMT
Jonathan så ned på sig selv, og nikkede anderkende. "Jeg kunne nok blive en flot kransekagefigur for nogle rige folk" sagde han med et smil, og tog karaflen med vand og hældte to glas vand op til dem begge. Han så op på Tyler og rynkede på næsen. Han var altid en mand der kunne lide kvinder, og han ansatte også nogle flotte imellem. "Hvem er hun, fortæl fortæl?" sagde Jonathan nysgerrigt og foldede hænderne på bordet og løftede nysgerrig et øjenbryn. "valget har et udfald, og i den sidste ende så ender det nok med Alec sidder der igen. Folk elsker ham og hans politik, hvilket betyder at jeg også ender med at sidde igen." sagde han med et tilfreds smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 12:49:02 GMT
Tyler grinede let. Han nød at tale om kvinder: "Jamen hun ser bare skide godt ud, hun er lige blevet ansat men jeg håber da at jeg måske kunne få lov at pille lidt på hende" sagde han i et grin: "Åh de kvinder mand, de driver mig til vanvid... Det driver mig til vanvid" sagde han og rystede på hovedet. Han var virkeligt glad for at modsatte køn, de var fantastiske og kvindekroppe var virkeligt noget som Tyler forgudede. Han havde kun været rigtigt forelsket en gang i sit liv, og det havde været i Isabella. Men det kunne han vidst godt skyde en lang pil efter.
"Ja... Lad os se om han ikke bliver. Han har ret god statestik, men på den anden side har han siddet i 8 år nu, det kunne godt lige være at folket var ved at være lidt trætte af ham og syntes at der skulle nyt blod til" smilede han let. Men nu måtte de se, politik kunne jo gå alle veje.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 15:09:31 GMT
"De driver os alle til vandvid." sagde han og grinte let over hans kommentar. Han var selv også en mand der nød kvinder, og deres selskab. Det kunne ses især med Sally, som havde drevet ham til vandvid da hun havde snydt ham. Jonathan nikkede til kommentaren omkring at at folk måske ville have noget nyt blod på toppen af kransekagen. "Tyler.. Nu må jeg lige spørge.." sagde han og stoppede op, da deres mad kom ind. Jonathan nikkede pænt og takkede tjeneren inden han vendte blikket mod ham. "Har du mødt en Sally.. Sally Butler?" spurgte han og kløede sig på kinden. Lettere akavet, han skyndte sig at tage en tår af vinen. Jonathan lukkede sit ene øje halvt, og rynkede på næsen. "Ung dame." sagde han lidt akavet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 15:15:03 GMT
Tyler grinede. "Ja og vi elsker det" sagde han og rystede på hovedet, han var ihvertfald meget glad for kvindekroppe: "Men altså nu må jeg se, det kan være jeg skal inviterer hende med i byen en dag, kvinder er ofte lidt nemmere når de lige har fået et par drinks" sagde han og gjorde tegn i luften som drak han lige et par shots. Han syntes livet var ganske fedt med alkohol, og Tyler var da heller ikke ked af en bytur en gang om ugen eller oftere. Man skulle nogengange ikke tro at Tyler var en mand på snart 40 år.
"Sally Butler? arh ja... Hendes søskende har jeg også godt hilst på" sagde han roligt, det havde ikke nødvendigvis været et godt møde, han havde vidst også kun mødt nogen af dem, er var jo desværre en del af den der Butler familie. De havde vidst også en bror der var psykolog, det kunne de andre vidst godt trænge til at gå til. Det var jo fordelen ved at eje Profettidende, man kunne hurtigt begynde at kende folk når man havde skrevet om dem et par gange, og selvom den magiske verden var stor, så kunne den pludseligt virke meget lille.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 15:29:21 GMT
Jonathan grinte let og nikkede. Kvinderne var bestemt lettere når de havde fået lidt indebors, ligeså var han. Det var dog ikke noget han valgte at sige højt, men det var virkeligheden. Kvinder havde så mange fantastiske facetter, og nogen gang undrede Jonathan at han ikke kunne finde en som han ville dele livet med - men han nød nu også mulighederne for at kunne gøre hvad han ville. "jamen jeg er helt enig."
"Kender du Sally, ligesom hendes søstre?" han kendte ikke hendes søstre, men han kendte trods alt Tylers udtryk som sagde - dem har jeg også været sammen med. Det var bestemt et af de udtryk man lærte at se hurtig på Tyler, når han snakkede om en erobring.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 15:35:36 GMT
Tyler smilede let, men han kunne godt fornemme at Jonathan's situation virkede en smule mere alvorlig og Tyler havde en god idé om hvad det var han snakkede om: "Sig ikke at hun også har en klemme på dig?" spurgte Tyler i et kort smil. Ikke fordi at det var sjovt, men det beviste bare kvinders pointe i at mænd var dumme. Tyler indrømmede da gerne at han var dum til tider, mest fordi at han bare syntes kvinder var skønne og han sagde sgu ikke nej til at slæbe nogen med hjem i seng engang imellem, især ikke når han havde drukket lidt.
"Hun har vidst 3 søskende ja... Jeg har kun hilst på en af dem..." sagde han, altså han havde jo haft mulighed for at vælge og han var jo ikke ligefrem millionær, men det havde jo også været meget hyggeligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 15:40:40 GMT
Jonathan så lettere akavet ned på maden, som han var gået igang med at skære i. Han vidste godt det her var en møg situation. "En lille klemme.." sagde han og viste to fingre, som var tæt på hinanden. "Men et stort problem for mit omdømme.." sagde han og så op på Tyler med et halvt smil, som mere var desperat. Joanthan vidste ikke helt hvad han skulle gøre med hende her Sally. Hun bad trods alt bare om penge, men på nuværende tidspunkt havde hun ikke rigtig noget. "Hun sagde nemlig, at hun ville gå til dig - hvis jeg ikke makker ret. Så ville jeg bare høre, hvor stor sandsynlighed der er for du trykket falske rygter." sagde han og drak lidt af sin vin.
|
|
|