Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 20:30:47 GMT
Klokken 22:47, Den utætte kedel. @darko
Evelyn var ikke vant til at arbejde som servitrice, og fordi hun først var begyndt at omstille sig til at kommunikere fast på engelsk, var der bare nogle ord hun ikke helt forstod, når de blev sagt i første omgang, blot fordi hun havde ret mange nerver på. Nervøsiteten i den nye servitrice var blevet spottet af nogle mænd, nogle lettere fulde mænd, som syntes det var sjovt at kommentere på at hun skulle huske at smile lidt mere, hvis hun ønskede drikkepenge, trods hun hele tiden havde haft et høfligt smil malet på sine læber det her skift, fordi hun ikke turde andet. Derudover talte de ikke særlig pænt til hende. Det havde virkelig bygget nervøsiteten op i den unge pige, og da de bad hende om at komme med en masse øl, havde hun ikke set det komme, da en af dem klaskede hende bagi. Hun fik så stort et chok at hun tabte fadet med deres øl, så det blev spildt ud over en af troldmændene.
"Åh, undskyld... Undskyld," havde hun hastigt sagt, før hun tog en klud frem for at tørre den våde og klistrede øl op. Kinderne brændte og hun var bange for hvad der ville ske nu. Manden var begyndt højlydt at brokke sig over at ''kællingen'' havde tabt øl ud over med vilje, "Nej, hr., tro mig det var ikke med vilje..." hun sank en klump.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 20:45:25 GMT
Darko var bare ude og kigge lidt. Han havde været ude og samle penge ind fra de folk der solgte stoffer på gaderne og egentligt havde han bare planer om at skulle hjem. Dog kunne han ikke fristes af liiige at få en enkelt øl med på vejen. Darko var ret populær i den britiske mafia, men han var primært kendt som en fyr der ikke var bange for at slå fra sig, og som måske havde lidt psykopatiske træk. Han så meget op til sin far og nød at være følelseskold og ikke rigtigt tænke på så meget andet end bare at gøre hvad der skulle til for at tingene blev ordnet.
Darko stod i døren til den utætte kedel som nærmest var tom, som han hørte et par af fyrene der morede sig over en eller anden ung tøs. Altså Darko var da også lidt en idiot til tider og det kunne sagtens have været ham der stod der. Men i dag var han træt og ville faktisk bare gerne nyde en øl i fred. Derfor piftede han kort så de tre mænd blev opmærksomme på ham: "drenge... Skrid" sagde han og nikkede i mod døren, hvilket fik de tre mænd til pludseligt at klappe i. Man havde respekt for Darko, primært fordi at man havde respekt for Judas og hurtigt forsvandt de tre mænd ud af døren.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 21:13:26 GMT
Før det gik alt for galt, lød der heldigvis en stemme fra indgangen til Den Utætte Kedel, og stemmen fortalte mændene at de skulle skride - nej, han kaldte dem faktisk drenge, selvom de tydeligvis ikke var drenge, men nærmere store uhyggelige mænd. Det fik hende til at kigge en anelse forskrækket over mod ham, og hun begyndte at frygte at de alle ville angribe ham, for at kommandere dem rundt. De virkede som typerne der kunne finde på det.
Men til hendes overraskelse, gjorde de ikke noget lignende, nej, i stedet fulgte de hans kommando og var hurtigt ude af døren. Hun åndede lettet ud og tog sig udmattet til ansigtet, fordi hun havde været så anspændt over dem. Dog lod hun kun sig selv få et par sekunder til at komme sig over det kaos, der netop havde hændt, før hun sendte den fremmede fyr et let smil, "Tak... Jeg havde ikke troet at de ville gå så nemt," hun begyndte hurtigt at samle deres tomme ølflasker sammen med rystende hænder. Hun skulle lige genfinde sin afslappethed, men før hun nåede det skar hun sig på et glasskår, "av for p... ved Merlin..." hun holdte om sin finger, en anelse frustreret over at være så pokkers klodset, især over for andre mennesker.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 21:22:34 GMT
Darko var ikke nogen festlig fyr. Han havde aldrig haft en kæreste, han havde aldrig været interesseret i kvinder på den måde. Han prøvede virkeligt at leve som sin far hvor at kvinder var noget man udnyttede og kvinder var noget man tjente penge på. Denne unge pige syntes han dog ikke at have set før, selvom han da kom på Den Utætte Kedel fra tid til anden. Dog var det mere det slagtede lam og tusmørkegyden som var det faste sted at opholde sig. "Det har respekt" sagde han blot, det skulle de fandeme også have ellers vidste de da godt hvad vej deres karrierer gik.
Darko gik en smule tættere indenfor og tog sig let til hovedet hvor han havde en flænge. Han havde fået en på hovedet for et par timer siden og selvom blodet var størknet så gjorde det alligevel rimeligt ondt: "Det er da ikke din heldige aften" sagde han og smilede kort ned i mod hende, han havde haft en lorte dag - og han orkede faktisk ikke rigtigt noget som helst. Han bukkede sig ned for kort at hjælpe hende med at samle op, det var lidt nemmere at være flink når der ikke var nogen af mafiaens folk i nærheden til at dømme ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 21:51:18 GMT
Med et kort elevatorblik prøvede hun at finde ud af hvad der kunne være så skræmmende ved denne fyr, at de typer havde respekt for ham. Hvem var han? Han var meget attraktiv, men hun kunne ikke lige sætte fingeren på hvad der præcis kunne gøre at han var i stand til at sætte en gruppe voksne mænd på plads, ”Åh... respekt...” lød det en anelse tøvende fra hende, mens hun sad og prøvede at samle glasskårene op.
Det fik hende til at smile, da han kom og hjalp... hun lagde hurtigt mærke til det sår der var i hans pande og hun bed sig kort i læben, før hun tog sig modet til at sige ”Ikke min heldige aften? Det virker til at du også har været en smule uheldig...” hun pillede ved sin egen pande, for at signalere hvad hun hentød til. Hun vendte dog hurtigt tilbage til at rydde op, og med hans hjælp blev hun heldigvis hurtigt færdig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 21:57:55 GMT
Han vidste godt at det måske ikke var den fedeste kommentar. Respekt var noget som mange havde for Darko, både fordi at de godt vidste han ikke var bange for at slå ud eller gøre hvad der var nødvendigt, og på samme måde vidste de også godt at hvis han smilede til sin far så skulle han nok komme løbende. Han hjalp hende roligt med at samle glasset op, om ikke andet kunne det jo være at hun gav en gratis øl eller noget i den stil og i dag var han bare en smule træt af det hele, så det var vidst bare en øl også hjem i seng.
"Arhh det? Ja det kan man vel godt kalde uheldigt" sagde han og tog sig kort til panden: "Jeg løb bare lige ind i en gammel ven der ikke var særligt glad for at se mig" sagde han og kunne ikke lade være med at grine let. Han rejste sig op som de havde samlet det hele op og han satte sig så ved baren: "Er der altid så mange mennesker herinde?" sagde han lidt som en joke og kiggede rundt som han kunne se at der var gabende tomt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 22:25:08 GMT
Evelyn skar en grimasse, da han forklarede at såret var kommet fra et møde med en gammel ven ”Måske er i ikke så gode venner alligevel...” lød det en anelse forsigtigt fra hende, før hun smed de sidste skår ud og hurtigt fik tørret bordet af, så hun kunne vende tilbage til sit arbejde, som heldigvis snart var overstået.
Hun gik om bag baren og kastede et blik over på sin eneste kunde, ham, og smilte over hans kommentar, ”Jeg ved det faktisk ikke... det håber jeg ikke, for så tror jeg ikke at jeg kommer til at tjene mange penge ved at arbejde her.” så ville hun i hvert fald ikke få drikkepenge - og stedet ville nok også snart gå konkurs. ”Jeg er ny her, så jeg ved faktisk ikke hvor travlt her plejer at være.” hun begyndte at hælde øl op i et glas og rakte ham så glasset, ”En øl? Som tak for dit heltemod?” spurgte hun ham i en venlig tone.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 22:40:31 GMT
Han smilede. "Nej jeg tror du har ret... Han vil vidst ikke snakke med mig igen" sagde Darko, det kunne godt være at han havde en flænge over øjenbrynet, men ham han havde haft en tur med havde brækket næsten. Det ville Darko dog ikke lige sige noget til for han havde en god idé om at hun ikke var typen der ville blive imponeret over den slags alligevel.
"Du er lige startet her? Modigt sted at arbejde" pointerede Darko i en rolig stemme. Han havde været en del på Den utætte kedel og selvom det jo var et ganske roligt sted for det meste, så var der mange af mafia gutterne der kunne lide at komme der: "Nogen stor drøm du har haft?" spurgte han lidt kækt og nikkede så. "Det er pænt af dig, skal vidst bare have en enkelt også hjem i seng" sukkede han, han havde haft en virkeligt lang dag og han kunne allerede mærke hvordan at hans hoved drømte om bare at forsvinde langt væk i drømmeland.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 22:56:32 GMT
Det fik hende til at le lidt, hvilket hun trængte til, nu hvor hun lige var blevet skræmt af nogle store skræmmende gutter. Det var rart at den her fyr virkede så rar, og det at han havde en overraskende evne til at skræmme andre væk gjorde at hun bedre kunne slappe af nu hvor hun var her alene uden nogen hjælp fra andre ansatte.
”Modigt sted?” lød det spørgende fra hende. Hun kunne vel godt se at det var modigt, hvis de fyre var de normale stamkunder, men så forfærdeligt kunne det vel heller ikke være her, kunne det? Hans kække bemærkning fik hende til at åbne munden en anelse overrasket over hans frækhed, ”Laver du altid sjov med andres jobvalg?” spurgte hun ham tilbage med et smil, ”Jeg tog hvad jeg kunne få... jeg er lige flyttet hertil fra Paris for ikke så forfærdelig længe siden.” hun trak på skuldrene og lænede sig så lidt ind over baren, mens de havde en samtale, ”En kvinde skal tjene til føden på en eller anden måde.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 7:48:58 GMT
Han nikkede. "Der kommer bare mange mærkelige mennesker her" sagde han i en rolig stemme. Som alle andre i mafiaen var Darko jo ikke ond hele vejen igennem, men det var helt sikkert det indtryk folk havde af ham fordi at han lavede så meget mere lort end sine brødre, men i virkeligheden var Judas nok den eneste der ikke havde en sjæl, og selv ham havde jo nok en hvis man kom langt nok ind til ham. "Nogengange... Folk siger jeg er et dårligt menneske" sagde han i et lille smil og trak på skuldrene, det var ihvertfald ikke første gang at folk syntes han var lidt en idiot, langt fra.
"Fra Paris? Hvorfor fanden ville man flytte fra Paris?" spurgte han og slog kort ud med hånden. Som hun lænede sig ind over baren kunne han ikke lade være med at lade sine øjne glide kort rundt over hendes krop, helt vanvittig smuk - ingen tvivl om det. Meget naturlig, en del anderledes end de tøser der rendte rundt i mafiaen. "Der er mange måder at tjene penge på her..." sagde han og skulle lige til at sige noget med at han da ihvertfald godt kunne skaffe hende et job på et bordel, men noget fik ham til at lade være bare fordi at hun virkede... Anderledes end sådan en type, og måske fordi at Darko i forvejen ikke havde den bedste aften, han følte sig flad. "Men ja det her er nok en af de mere milde metoder" endte han med halvt et mumle som han tog en tår af sin øl.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 9:02:35 GMT
”Åh..” mærkelige mennesker... det var ikke det mest betryggende at høre. Hun var meget ny her, og jo hun havde da set nogle underlige folk, men ingen der havde skræmt hende halvt så meget, som de mænd gjorde her til aften. Hun håbede bare at hun kunne være så heldig at slippe for flere af den slags, eller i hvert fald finde en bedre strategi til hvordan hun slap for dem. ”Jeg lytter ikke til hvad andre folk siger... jeg kan godt lide at vurdere for mig selv.” svarede hun ham, da han fortalte hende at folk kaldte ham et dårligt menneske. Indtil videre virkede han ikke slem.
Evelyn havde haft lyst til at grine, da han stillede sit spørgsmål i så forarget en tone, ”Fordi... man ikke vælger sin egen familie - og mine forældre ville gifte mig væk til en anden manden.” hun rystede på hovedet over hvor latterlig familie kunne være til tider. Heldigvis havde hun haft en søster her, hun kunne flytte hen til.
Hun kiggede over på ham, da han nævnte at der var andre måder at tjene penge på, og det fik hende til at knibe øjnene en smule sammen, fordi hun anede en eller anden skjult hentydning bag hans bemærkning... men hun valgte ikke at kommentere på den, da han virkede til at trække i land. ”Det er i hvert fald det jeg har tænkt mig at arbejde med, indtil jeg finder ud af hvad jeg vil med min fremtid.” svarede hun ham og sendte ham et venligt smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 9:16:46 GMT
Han nikkede. "Det er nok også meget klogt... Bare husk at vælge hvem du bruger din tid med, det her område har ikke altid det bedste ry" sagde han alligevel i en venlig tone, ikke helt sikker på hvorfor. Hun virkede bare ikke som en der normalt ville rende rundt blandt sådan nogen mennesker her. "nejd u har ret, man kan sgu ikke vælge sin egen familie" sagde han og smilede kort, det havde Darko jo heller ikke ligefrem fået lov til: "Men så må man jo arbejde med hvad man har..." sagde han nok mere til sig selv end til hende. "Men det lyder da ubehageligt" sagde han så, at blive gift var da heldigvis det sidste Judas ville tvinge sine sønner til.
Han nikkede: "Fornuftigt, men altså en køn og klog pige som dig... Du får hurtigt et job" sagde han: "Altså det andet job, hvis du ønsker det naturligvis. Der er mange fine steder i området" sagde han og smilede kort. Han syntes nu den utætte kedel var cool nok og heldigvis virkede hun ikke helt så nervøs af sig som da han lige var kommet ind, så det kunne jo godt være at hun kunne gå hen og holde til sådan et job.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 15:40:58 GMT
Hendes blik blev på ham, mens han advarede hende om de typer man kunne finde her. Det var bekymrende. ”Noteret.” svarede hun ham, mens hun begyndte at rydde en smule op i baren, mens de fortsatte deres samtale. ”Det har du ret i, og derfor valgte jeg min søster frem for mine forældre. Det er hende jeg bor med.” hendes storesøster, Colette, var måske en fuser og det gjorde dem forskellige på mange måder, men hun var det eneste familiemedlem hun følte en dyb forbindelse til. Evelyn trak på skuldrene, ”Det er meget normalt i fuldblodsfamilier, men jo, det er ubehageligt, især når de vælger en eller anden mand der var voksen før jeg blev født,” hun rystede på hovedet, det var vanvittigt hvad hendes forældre ville gøre for at vinde noget anerkendelse i fuldblodssamfundet.
En let rødmen bredte sig over hendes kinder, og hun himlede med øjnene, ”Vil du også give mig et klask i røven, eller var det kompliment gratis?” spurgte hun ham med et let grin. ”Men tak, jeg er sikker på jeg finder noget andet en dag - noget der er lidt mere spændende.” igen kiggede hun over på ham og holdte sit blik på ham. Han var meget køn, og hun håbede lidt på at det ikke var sidste gang hun ville de ham - hvis han ellers fortsatte med at være sød.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 15:47:08 GMT
"Det kan jeg forestille mig, altså jeg er også ud af en magiker familie. Men heldigvis er jeg aldrig blevet tvunget til at gifte mig" sagde han ærligt, tværtimod var der jo ikke rigtigt nogen i hans familie der var gift udover hans far. Det var nu vidst heller ikke helt frivilligt, men det var jo Judas der selv havde tvunget Elizabeth til at gifte sig. Selvom Darko og de andre børn var søn af Judas, var der ingen af dem der kaldte ham far, de kaldte ham allesammen Judas. Han brød sig ikke om ordet far og det vidste de alle sammen godt.
"Altså jeg klasker altid gerne en smuk pige i røven, men jeg forsøger at være liiidt mindre upassende i dag" sagde han i et grin. Darko havde voldtaget tre piger i sit liv, ikke noget han pralede af, men blev han først fuld og liderlig så var han ikke altid helt så flinke om han måske ønskede sig at være - eller rettere ikke ønskede sig at være. Desværre så mange af Judas' børn jo op til ham, men de havde jo heller ikke rigtigt kendt til andet. "Det skal du nok... I det mindste møder du da nye mennesker her" sagde han, det var vel også fint med nogen kontakter hvis man var ny i området.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 17:12:16 GMT
"Heldigt. Du kommer måske fra en mere moderne familie?" hun gik over til ham på den anden side af baren og lænede sig imod den. Der var alligevel ingen her inde lige nu og hendes skift var også ved at være ovre, så hun bekymrede sig ikke så meget om at stå her og tale med ham.
Det fik hende dog til at smile overrasket til ham, fordi han direkte fortalte hende at han intet havde imod at klaske en kvinde i røven. Heldigvis var det ikke noget han rent faktisk havde tænkt sig at gøre, så hun tilgav ham hurtigt. "Det vil jeg sætte pris på," som hun sagde det, kom hendes kollega ind, som skulle overtage hendes plads. "Hej, John" han ville nok ikke få nogen problemer med eventuelle trælse kunder, hvis der skulle komme flere i aften. Hun rettede et blik mod fyren, "vent lidt, jeg skal lige klokke mig selv ud."
Hun fik en smule dårlig samvittighed over bare at stå og tale nu og derfor rettede hun sig op igen og gik over for at skrive sit navn op på en liste, samt tidspunktet for hvornår hun var blevet færdig. Forklædet røg af og hun var nu officielt færdig med sit skift. Hun gik hen til den blonde redningsmand igen, denne gang på hans side af baren, "Jeg er færdig for i aften... Men det var hyggeligt at hilse på dig," hun rakte sin hånd ud for at hilse på ham. Hun ville ikke antage at han ville hænge ud, nu hvor hun havde fri - de kendte jo ikke engang hinanden... "hvad var dit navn?" spurgte hun ham, nu hvor hun kom i tanke om at hun slet ikke havde fået det at vide.
|
|
|