Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 18:01:45 GMT
Leah tog sig en tår mere af sin øl og nikkede så begejstret til det han sagde, ”Jeg er meget optimistisk. Det er ikke fordi jeg aldrig har spillet for folk før, men...” hun tog sig en indånding og overvejede sine ord, mens hun kiggede en smule op for at finde de rigtige ord. “Det er som om jeg i de forsamlinger altid bare var usynlig. Jeg var bare hende i hjørnet, der spillede noget musik for at holde én bestemt stemning i lokalet.” forklarede hun, mens hun brugte sine hænder til at forklare sig med og vise sine følelser. ”Og jeg tror det her bliver anderledes... jeg ved det bliver anderledes.” hun vendte igen blikket over på ham og sendte ham et letter undskyldende blik, ”Undskyld, jeg bliver bare så passioneret, når jeg snakker om musik.” flovt gemte hun sit ansigt en smule bag sine hænder.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 18:32:56 GMT
Christian kiggede helt forbavset og en smule undrende i mod hende: "Hvad snakker du om? Alle lægger sgu da mærke til dig når du går ind i et lokale!" modsagde han hende undrende, han syntes hun var en utrolig smuk pige - desværre var han jo bare en gammel mand i sammenligningen. "Ihverfald ser alle mænd når du går ind i et rum, og kvinder der spiller for det forkerte team" sagde han i et skævt smil, han havde ikke noget i mod homoseksuelle og sådan noget, men det var da ingen hemmelighed og det nok var mest dem der kiggede i mod hende. Andre kvinder var sikkert bare misundelige.
"Det bliver anderledes... Men en eller anden dag når du bare gerne vil ud og spise, eller ned og have en is - og folk begynder at tage billeder af dig i smug, så er det altså ikke helt lige så fedt... Det handler om musikken, men for mange handler det desværre om alt muligt" sagde han i et suk. Hvis man nu kunne være en meget dygtig, verdens rejsende musiker, uden at være kendt - så ville det være den perfekte kombination for Christian, men det var jo desværre ikke rigtigt en mulighed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 18:53:25 GMT
Hans forbavselse overraskede hende, og hun sad med en halvåben mund og prøvede at finde ud af hvad hun skulle sige, da han begyndte at modsige hende. Det endte med et nervøst grin, og så kløede hun sig kort i nakken før hun så ham i øjnene igen, ”Christian... wow.. du gør mig hel mundlam,” hun smilede en anelse genert imod ham og tog sig endnu en tår af sin øl. Det var virkelig sødt af ham og det varmede hendes hjerte.
Det var den anden del af hans tale, der fik hende til at blive lidt mere alvorlig og fik hende til at synke en klump. Det var ikke det hun ønskede at blive berømt for - og hun vidste at folk kunne være modbydelige over for de kendte. Ens liv var out there, intet var privat. Hun lagde en hånd på hans arm, og smilede opmuntrende til ham, ”Tak fordi du er ærlig over for mig. Nogen folk glemmer at minde en om de her detaljer...” hun sukkede en smule bekymret ”Så hvad er dit råd? Hvordan kommer du igennem en dag uden et privatliv?” spurgte hun ham nysgerrigt og lænede sig mod baren, med ryggen vendt til den.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 19:27:28 GMT
Han kunne ikke lade være med at smile over hendes kommentar. "JA den effekt har jeg hørt jeg har nogengange.. Ikke altid på den gode måde" påpegede han dog. Som alkoholiker, en mand der ikke havde kontakt til sine børn og som generelt ikke kunne lide folk var tæt på, så derfor levede han bare en smule mere tørt end han måske syntes. Han havde da haft store drømme for sit liv, men altså nu var det jo som det var og heldigvis så kunne alkoholen redde ham fra sine dårlige dage, og han kunne da heldigvis stadig synge selvom han var beruset det meste af tiden.
"Hmm jeg bliver hjemme" sagde han ærligt: "Jeg har to assistenter der ordner det meste for mig... Jeg går bare ikke ud... Og hvis jeg gør, så prøver jeg bare at leve med det" sagde han blot. Det var fint, nogen folk var jo flinke og spurgte bare efter en autograf. Men der var jo også typer der bare havde lyst til at tage billeder af ham, uden at spørge, ud af det blå. Selvom han bare stod for sig selv i netto og ville købe et eller andet almindeligt: "Men du skal nok klare det... Det kan også være overvældende på den gode måde" skyndte han sig dog at sige, så hun ikke endte med at blive helt skræmt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 19:45:40 GMT
Leah gav ham et kærligt puf, ”MEN Christian, nu mente jeg det på den gode måde. Du forstår virkelig at finde vejen til en kvindes hjerte,” det hele blev sagt med et glimt i øjet. Hun var jo ikke forelsket i manden, men hun fandt ham alligevel super charmerende og rar. Selvfølgelig var han ofte fuld, når hun så ham, men det gjorde ham ikke mindre rar - ikke af det hun havde oplevet, endnu.
Hans næste tale var en smule mere sørgelig og fik Leah til at bide sig lidt i kinden. Det var bestemt ikke dét hun ønskede for sit eget liv.... men hvordan kunne hun nogensinde vælge den gode del af det liv fra? ”Åh okay, så ud over alt det negative du lige nævnte, så skal det nok være okay,” jokede hun halvt og bed sig i læben en smule nervøst og grinte så.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 7, 2019 18:12:16 GMT
Christian sukkede. "Det tror jeg der er mange der vil være uenige med dig i" sagde han, ja hun kunne jo starte med at spørge hans x kone, de havde ikke haft det super godt sammen hen i mod slutningen og de havde heller ikke talt sammen i mange år. "Men du kan da nok finde nogen derude der vil være enige" sagde han og pegede i mod døren, normalt kunne han slet ikke komme ud af hans backstage lokale for bare fans der stod ude foran og ventede på ham. Det var da dejligt og overvældende, men på den anden side virkede det også bare så overfladisk.
"Det bliver godt for dig" sagde han: "Du kommer til at nyde det" sagde han og tog et par gode tåre af sin øl, som han kiggede på sit rolex ur der sad på hans håndled, klokken var ved at være mange. En del af ham vidste at han nok bare burde gå hjem i seng inden det endte helt galt: "Det vare nok ikke længe inden jeg må forsøge at komme hjem" sagde han i et suK. "Endnu en koncert i morgen" tilkendegav han.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 8, 2019 14:38:06 GMT
Leah ønskede ikke at sidde og diskutere hvorvidt Christian kunne charmere sig ind på damernes hjerter, for på den ene side var hun sikker på at hun havde ret - men på den anden side, så var det Christian selv der levede med konsekvenserne af at charmere sig ind på de forkerte hjerter. Hun kunne fornemme på ham, at berømtheden havde betydet at han måtte give slip på rigtig mange andre ting i sit liv. Alligevel sendte hun ham et smil, da han pegede mod døren, ”Men kan man bebrejde dem?” hans kvindelige fans kunne virkelig være for meget, og grænseoverskridende.
Leah bemærkede at han kiggede på sit ur, og hun overvejede om det mon kunne betyde at han snart skulle være et andet sted. Det fik hun hurtigt svar på; det andet sted var hjemme. Hun sukkede nok omtrent samtidigt med ham, fordi hun følte at de først lige havde hilst på hinanden - tiden gik al for hurtigt. ”Tja, jeg burde vel ikke virke så skuffet over at du opfører dig ansvarligt?” spurgte hun retorisk. Med et kærligt og forstående blik rettet mod manden, tog hun sig en sidste tår af sin øl, før hun besluttede sig for at det måtte være nok drikkelse for i aften.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 8, 2019 18:38:45 GMT
Han smilede. "jeg syntes du smider omkring dig med komplimenterne i dag" sagde han i et smil, hun var virkeligt en sød pige, ingen tvivl om det. Derudover havde hun hjertet på det rette sted, en rigtig sød og ung pige. HAvde Christian været yngre og ikke så damned up som han nu engang var blevet, havde han da helt sikkert lagt an på hende, men det var ikke rigtigt noget han gjorde sig i længere. Han ville ikke rive gode mennesker med ned i sit sorte hul.
"Well jeg ville gerne sige at vi kunne gå sammen noget at vejen, men tror desværre ikke jeg kan gå i dag" sagde han i et kort suk, det var måske en smule mærkeligt ikke at kunne gå hjem, men det var en del af hans liv. Med alle de fans der stod ude foran kunne han jo godt gætte at det ikke blev en gåtur alene hjem de fik lov til at få: "Du har vist også fået de øl du behøver for at kunne sove godt" sagde han til hende og smilede. Han var faktisk ganske glad for at hun havde valgt at komme, hun var nok det tætteste på en ven han havde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 10, 2019 16:54:26 GMT
Leah sendte ham et overrasket smil, ”Synes du? Måske skulle jeg sige nogle slemme ting til dig, bare for at balancere vores samtale en smule,” svarede Leah ham underholdt. Det var ikke noget hun kunne finde på, med mindre hun virkelig ikke brød sig om folk. Selvom folk altid gik ud fra at hun bare var en sød og stille pige, så kunne hun sagtens vise sig fra en mere temperamentfuld side.
Hun kiggede over mod døren, da han nævnte at de ikke kunne gå sammen. Der stod sikkert en hel masse fans klar derude, som bare ventede på at han skulle vise sig. Det fik hende til at bide tænderne sammen - hun ville ønske at han bare kunne få fred for en aften.. det måtte være utroligt stressende ikke at få et øjebliks fred. ”En skam... jeg havde ellers håbet på at vi kunne bruge lidt mere tid på at snakke. Det er længe siden... al for længe siden,” hun kiggede på ham og smilede forstående, for der var ikke noget at sige til at han bare gerne ville hjem og være i fred. Hun gav en lille let latter fra sig ”Og jo, jeg tror vist jeg kommer til at sove godt i nat..” hun prikkede til den ølflaske hun havde tømt og sendte ham et tilfredst og afslappet smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 10:59:30 GMT
Christian smilede til hende. Der var lidt en mærkelig fornemmelse i hans krop lige nu, som jo heldigvis blev dulmet godt og grundigt af alkohollen. Christian kunne overhovedet ikke lide at føle sig selv, og det var præcist derfor han drak, fordi han ikke ville føle sig selv. Det var jo ubehageligt, en ting var gode følelser, men der var jo også en masse skyld og skam i hans liv. "Åh, denne her baby får mig til at sove godt hver nat" sagde han i et grin og holde øllen frem for sig inden han tog en tår af den.
"Men fint, så bliver jeg lidt endnu..." sagde han, de var ikke den eneste med tanken om at tage hjem for det var som om at der var begyndt at være færre og færre menneske i det store backstage lokale. "Vi ses Chris, tak for i aften" sagde trommeslageren der kom gående hen til ham med resten af bandet og gav ham hånden: "Pisse fed koncert, vi ses i morgen, sov godt" sagde guitaristen og gik sammen med de andre. "Selv tak, i gjorde det godt drenge... Vi ses" sagde han og nikkede i mod dem som de gik, inden han så igen kiggede tilbage på Leah.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 18:29:34 GMT
Leah havde bestemt ikke følelser for Christian, eller hun havde ikke haft det før... alligevel var der noget ved hans smil, der fik hende til kort at kigge væk. Det var som om at hans smil næsten overvældede hende, og det var nok grundet alkoholen. Dog måtte hun igen rette sit blik imod manden, da han fortalte at han faldt i søvn til øllen, ”Virkelig? Hver nat?” spurgte hun ham skeptisk, ”Er det ikke en smule usundt, Hr. Rigel?” tonen var let og drillende, for faktisk troede hun ikke helt på det.
Det fik hende til at smile bredt, da han besluttede sig for at blive længere. ”Fantastisk..” netop som han havde besluttet sig for at blive længere, begyndte andre at tage afsked. Langsomt begyndte lokalet at blive tømmet ud - der var ikke nær så mange, som der havde været da hun kom. Først kiggede hun på de folk der forlod lokalet, og så mødte hun igen Christians blik. Hun ventede endnu på en forklaring omkring hans angivelige natøls vaner.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 18:48:52 GMT
Han trak på skuldrene. "Sundhed er ikke så højt på min liste" sagde han og smilede forsigtigt, hvad skulle han sige? Han vidste godt at han havde et problem og det vidste mange af de nærmeste nok også godt, men det var en smart måde at holde sig selv i ørene. Heldigvis var det ikke noget medierne havde snakket så meget om endnu, hvilket egentligt var ganske heldigt. De talte mere om hvor kendt han var, hvor godt hans musik solgte og hvor mange fans der stod og skreg udenfor de hoteller han sov på, hvilket han faktisk fandt en smule irriterende til tider når han bare gerne ville sove.
"Men ja, jeg ved det ikke helt... De sidste år har været hårde" sagde han ærligt som lokalet roligt blev tømt ud og der nu kun var en 10-15 mennesker der stod rundt omkring og snakkede, men natten blev jo også kun yngre. "Men sådan er det jo engang imellem" sagde han og drak resten af sin øl, inden han gjorde tegn til bartenderen i den anden ende af lokalet. "Ehm sir, vi lukker nu her" sagde bartenderen: "Fint, så giv mig to" sagde Christian: "Skal du have?" spurgte han og kiggede i mod Leah.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 19:50:49 GMT
Sundhed var vel heller ikke så højt på Leahs liste. Hun spiste al for meget chokolade, når muligheden bød sig... men øl kunne man godt få for meget af, og det ønskede hun ikke for sin kære ven. Alligevel bed hun sig i læben og besluttede for ikke at kommentere yderligere på det, med mindre hun følte at det her var et reelt problem. Måke senere, når hun selv havde drukket lidt mere, ville tiden være rigtig til at snakke lidt mere om emnet.
”Hårde hvordan, Christian?” hendes blik var kærlige og bekymrede, indtil han bestilte sig to øl... til først havde hun regnet med at han per automatik havde bestilt en til ham og en til hende, men det viste sig at de begge var til ham. Oh.. hun kiggede over på bartenderen og sagde høfligt ”Og en enkelt øl til mig, tak..” hun vidste ikke om det var smart at drikke mere - men hun følte faktisk også at hun havde brug for bare at slappe lidt af og drikke lidt. ”Det kunne være hyggeligt at gå lidt sammen... tror du der er en mulighed for at snige os ud?” spurgte hun ham nysgerrigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 20:59:09 GMT
Han kiggede i mod hende. "Jeg taler ikke med mine børn, pres i karrieren, alt den slags... Nu skal vi ikke sidde her og kede dig med mit liv" sagde han og smilede: "Jeg vil hellere høre noget om dit liv, du ser jo ud til at have det godt" sagde han blot: "Hvem er din nye manager? Hvad pladeselskab er du under?" spurgte han i et forsøg på at fjerne hendes fokus en smule. Han brød sig ikke om at snakke om sig selv, nok mest af alt fordi der ikke var sådan skide megt at sige.
Han tog en tår af den ene øl: "Lad os lige drikke dem her så kan vi gå" sagde han: "De tør alligevel ikke smide mig ud" sagde han roligt, han vidste godt det måske lød lidt snobbet, men han vidste bare at de ikke havde tænkt sig at kaste ham på porten. Trods alt så havde folk respekt for kendte mennesker på en eller anden absurd latterlig måde, og selvom Christian syntes det var underligt at man havde mere respekt for kendte folk end healere på Skt. Mungos. Så måtte han da også indrømme at han udnyttede det nogengange.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 12, 2019 21:34:49 GMT
Det var mange informationer at få, og Leah begyndte så småt at indse at der var meget hun endnu ikke vidste om manden, selvom hun selv følte at de var tætte. Måske var det på tide at hun virkelig spidsede ører og var der for ham, så godt som hun nu kunne være. ”Hey, du keder mig ikke...” hun rørte kort hans arm med sin hånd, for at lægge et tryk på at hun virkelig ikke havde noget imod det. Leah ønskede ikke at skifte emne, men hun ville også gerne svare ham, så han ikke spurgte forgæves, derfor tog hun sig en dyb indånding ”Åh, han hedder Haymitch Norris... han er rigtig charmerende.” svarede hun med et bredt smil. Dog var han ikke nær så charmerende, som hans søster, men alligevel kunne hun mærke at han var en vaskeæte hjerteknuser. ”Og eh.. pladeselskabet..” hun strøg noget hår væk fra sit ansigt, ”MagicalMusic Records.” svarede hun ham. Det var fakta.
Hun grinte af ham og gav ham et let puf, ”Du er fræk... de vil sikkert gerne hjem snart, og du holder bare på dem.” hun hentød selvfølgelig til de medarbejdere der blev nødt til at blive, fordi de også blev. Nogen skulle jo blive og holde øje med stedet, så længe der var kunder. Hun tog sig en slurk af sin øl.
|
|
|