Deleted
•
Post by Deleted on Sept 28, 2019 18:07:30 GMT
Benedict MonroeKl. 22.00 De Tre Koste
Det var Lørdag, klokken var ret mange men Allison havde fået lov at Gary at forlade skolen. Hun var jo en smule speciel eftersom hun havde en søn at passe ved siden af sin skole. Heldigvis så var Gary rigtig sød til at tage sig af Trevor så Allison engang imellem også bare kunne være den unge pige hun nu engang var. Hende og Tristan talte ikke meget sammen efter at han var startet på uddannelse, men de talte da stadig sammen når han så Trevor selvom det heller ikke var ofte. Det var dog fint nok. Hende og Tristan havde haft det sjovt sammen, men de havde jo aldrig været stormende forelskede eller noget i den stil, så det var nok også fint at de gik hver til sit og ud i livet. Allison var vadet ind på De Tre Koste og havde sat sig ved baren: "Kan jeg ikke få en Ingefærøl?" spurgte hun og lod en mørk hårlok blive puttet om bag hendes øre af et par fingre. Hun elskede INgefærøl, og nu hvor de var uden alkohol så smagte de jo heldigvis sådan at man godt kunne drikke nogen stykker. Hun smilede i mod bartenderen. Hun havde bare brug for lige at trække vejret, efter at hun havde fået Trevor var der mange på skolen der så en smule skævt til hende, og det var hun faktisk ved at være rimeligt træt af.
|
|
|
Benedict Monroe
•
Magiker
Fødselsdag: 23.07.2034
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Bosat: England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Hufflepuff
Arbejdsplads: De Tre Koste
Stilling: Ejer
Fritidsjob: Musiker
C-box navn: Fnuggie
|
Post by Benedict Monroe on Sept 29, 2019 0:39:07 GMT
Det havde været nogle lange dage. Han havde stadig en flækket læbe efter mødet med hans far. Men det var noget han måtte bære med stolthed. Han havde ikke lyst til at være på arbejde, han ville hellere ud og finde Tracy. Men han vidste ikke engang hvor han skulle lede henne. Og hvis han fandt hende hvad skulle han så gøre? Det ville for alt i verden være rigtig skidt hvis han ikke kunne rede hende. Tanken om at hun var fanget et eller andet sted og der blev gjort alverdens ting ved hende var skræmmende. Han kunne ikke bære det. Men alligevel forlangt Niklas at han skulle være på arbejde. Han måtte betale det han havde ødelagt og det skulle gå stærkt. Selvom Benedict havde penge nok fra familien var han ikke en del af den mere. Han kunne være lige glad med familien, især når de rent faktisk var lige glad med ham. Den eneste der betød noget for ham nu var Tracy og hun var jo ikke til at finde.
Han havde stået lidt i sine egne tanker da en stemme vækkede ham Den virkede bekendt men alligevel ikke helt. Han havde stået og pudset et glas længe og han måtte se at vågne lidt op. "En ingefær øl så gerne." kom det fra ham og fandt en frem. Han hældte den op i et glas og satte den foran Allison. "Det er vel ikke Allison der sidder der." kom det fra ham. Han kendte hende lidt, men det var ikke ret meget. Hun virkede ret cool af det han have snakket med hende i hvert fald.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 29, 2019 17:24:31 GMT
Allison ville da ikke brokke sig og sige at hun var direkte træt af sit liv, men altså hun indrømmede da gerne at hun nogengange syntes det var lidt hårdt at være menneske, og hvis Gary ikke havde sagt ja til at hjælpe med at passe Trevor så var hun slet ikke sikker på hvordan hun nogensinde havde overlevet skolen. Især ikke nu hvor hun gik på sidste årgang og hun var nød til at holde fokus på at få gode karakterer. Egentligt så vidste hun ikke rigtigt hvad hun ville efter skolen, måske bare få et arbejde og passe Trevor. Hun drømte da om en uddannelse, men hun vidste ikke hvad for en hun ville være, og hun vidste heller ikke om hun måske bare i stedet ville bruge tiden på at arbejde sig til at blive god til et eller andet.
Han smilede let som han spurgte: "Jo.. Hey... Sorry, jeg er helt død" sagde hun i en rolig stemme og lod en hånd glide over sin pande og op igennem sit hår: "Skolen er tæt på at slå mig ihjel, men det kender du jo" sagde hun og sukkede. Alle havde jo været igennem det og selvom hun godt vidsdte at der var folk der havde det hårdere end hende, så havde hun nu alligevel en smule ondt af sig selv.
|
|
|
Benedict Monroe
•
Magiker
|
Post by Benedict Monroe on Oct 5, 2019 12:12:58 GMT
Normalt ville han have passet sin musik og sit job her på De Tre Koste, men han var langt fra sikker på at det var det rigtige at gøre i øjeblikket. Der var andre ting der var mere vigtige så som @tracy . Hende kunne man regne med, og hun var det eneste familie han havde tilbage. Han ville ikke miste hende for noget andet i verden, og det var skræmmende at tænke på hvor meget han havde mistet det sidste stykke tid. Dog var det måske også bedst at han havde mistet så meget. Så kunne han da i det mindste være sammen med hvem han ville uden at få skæld ud fra overhovedet i familien. Nej det var bedst sådan her.
"Skole åh ja.." kom det fra ham og kiggede lidt på det nærmeste ur. "Og du får lov til at være ude på denne tid, det er overraskende må jeg nok sige." kom det fra ham og nikkede lidt for sig selv. Han vidste at det var slemt nok at være på Hogwarts, især når det kom til sidste årgang. Man skulle jo få nogle gode karaktere så man kunne få den uddannelse man gerne ville have. Han tog fat i et nyt glas og fyldte det op med noget vand og tog en tår af glasset. Han satte det fra sig ned på bordet og begyndte at pudse et glas med en klud. "Skolen kan være hård, men det er vel kun til ens eget bedste." selv havde han ikke gået videre efter skolen, han stolede fuldt og fast på at han ville leve af musikkens vej, dog var det svært at komme ind i. Men han ville aldrig ligge musikken på hylden for noget som helst.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 5, 2019 17:47:01 GMT
HUn var virkeligt død og hun følte sig helt på den anden ende lige nu. Hun havde bare brug for at sove forevigt følte hun, det sidste halvandet år havde været helt vildt stressende, alt det med Tristan havde været galt, alt det med Trevor... Skolen, åh det hele havde bare virket så dumt og latterligt. "Jeg har en god kontakt" sagde hun i et smil, ja hendes plejefar var guld værd. "Også havde jeg bare lige brug for luft, livet er hårdt til tider" indrømmede hun og sukkede dybt, det var ikke altid helt nemt at være menneske.
"Ja det må man sige... Du er jo heldigvis færdig, føltes det ikke rart?" spurgte hun og sukkede som hun lænede en arm på bordet i et forsøg på at støtte hendes alt for trætte hoved, hun glædede sig til skolen var slut. "Jeg ved slet ikke hvad jeg vil efter skolen faktisk" indrømmede hun dog, nu havde hun jo kun et år tilbage på Hogwarts, så det var vel nok på tide at hun begyndte at overveje hvad hun havde tænkt sig.
|
|
|
Benedict Monroe
•
Magiker
|
Post by Benedict Monroe on Oct 5, 2019 23:55:56 GMT
Et smilt faldt over hans læber. "Jaså. En god kontakt er guld værd." selv havde han været lidt af en regl rytter da han gik på Hogwarts. Men der havde han jo også en familie der forventede noget af ham. Det kunne man ikke sige at han havde mere. Alt var forandret siden Tracy blev kidnappet, og om end han rent faktisk stadig havde et mærke på læben efter slaget hans far havde givet ham. Godt nok var læben begyndt at heale men den var langt fra til ikke at kunne ses endnu. Der gik nok lidt tid, heldigvis var det kun et sår nu, men alligevel. "Du skulle bare vide hvor hårdt livet det røvrender en engang i mellem." egentlig var det henvist til hans læbe men han havde ret. Ikke alt så åbenbart ud til at være perfekt på overfladen, og han skulle nu til at leve et helt andet liv end han havde gjort før.
"Nej ikke helt, jeg valgte ikke at tage en uddannelse fordi jeg ville fokusere på musikken. Det har ikke rigtig virket for mig endnu." kom det stille fra ham og trak lidt på skuldrende, han fortrød faktisk lidt at han ikke havde formået at tage en uddannelse, han var blevet presset til det. Men hans hjerte lå et andet sted. Det var musikken han ville fokusere på og ikke noget andet. "Det er altså også svært at finde ud af hvad man skal lave resten af livet, men så længe man er glad for det man laver så er alt jo godt i sidste ende." han nikkede lidt og pudsede videre på glasset han havde i hånden inden han satte det fra sig. "Du har måske ikke den fjerneste ide om hvad du kunne tænke dig?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 6, 2019 17:54:22 GMT
Hun smilede. "Ja helt bestemt, men jeg skal nu stadig være der til morgenmaden halv otte i morgen tidlig" sagde han i et suk og rullede med øjnene, den del måtte hun da indrømme at hun syntes var en smule dumt. Hun ville meget gerne bare slappe lidt af, måske sove længe - men heldigvis var Gary så sød at tage Trevor i hverdagene så hun ihvertfald ikke skulle bekymre sig om den del, og det var hun virkeligt taknemmelig for. Så måtte hun jo se hvordan det hele gik efter skolen. "Det er måske en erfaring du har?" spurgte hun.
"Det skal nok komme, det er jo også en hård branche at komme ind i" sagde hun, Allison's onkel var en rimeligt kendt sanger og det syntes hun da var meget cool, dog vidste hun ikke selv rigtigt noget om musik. "Ja det kender jeg godt... Og nej jeg ved det ikke helt. Overvejer om jeg skal blive sygeplejerske ligesom mine mor... Eller måske bare læse videre på Det Magiske Universitet og se hvad det bliver til" sagde hun roligt og trak på skuldrene. det var jo et ret vigtigt valg.
|
|
|
Benedict Monroe
•
Magiker
|
Post by Benedict Monroe on Oct 8, 2019 12:24:57 GMT
De tidlige morgentimer hvor kunne han godt huske dem. De var forfærdelige, og så lige når man havde spist så var det afsted til første time, han hadet dem. Dog havde han brugt de mange fri timer på at spille musik i stedet for at give sig i kast med lektier. Hvis han ikke lige havde spillet musik så havde han sovet. "Åh ja, morgenmaden, jeg ville hellere undgå dem og spille musik i stedet, bare lige for at vågne lidt." det havde altid været nemt for ham at spille musik lige meget hvornår det var. Han havde jo også startet band på Hogwarts, at det så var gået i opløsning var en anden side af sagen. Da hun spurgte om han havde erfaring pegede han lidt sin flækkede læbe. "Det kender jeg alt til" han havde aldrig brugt Episky på læben, det var et minde han måtte tage med sig selvom det var et minde han helst ville glemme alt om.
Han kiggede lidt på hende og trak på smilebåndet. "Desværre ja, men ikke alle kan blive populære på en gang." han havde stadig en aftale med Tati og han håbede da at den stadig holdte, sådan når han lige fandt en måde at kontakte hende på, eller at hun fandt en måde at kontakte ham på. Sådan noget kunne godt tage tid, hun var trods alt muggler og han var fuldblods magiker. Det hang bare ikke sammen med at skulle kontakte hinanden. Så det måtte der jo findes en løsning på, også selvom han havde mødt hende død drukken, måske havde hun bare glemt alt om ham. "Hvad du end vælger så skal du nok finde ud af det. Du har stadig et helt skoleår at finde ud af det på. Så længe dine karaktere er det rigtige og du tager de rigtige fag." kom det roligt fra ham. Han havde ikke engang selv overvejet at tage på universitetet han var virkelig ikke særlig god boglig, måske hang det nok lidt for meget ud af halsen på ham når alt kom til alt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 8, 2019 18:15:07 GMT
Hun grinede let. "Jeg må sige den ene del af mig glæder mig til at være færdig på skolen men der er også en del af mig der er lidt i panik over det..." sagde hun og rystede let på hovedet: "nok mest fordi at jeg ikke rigtigt ved hvad jeg gerne vil bagefter" sagde hun og rystede let på hovedet. "Du skal nok klare det. Godt talent, god stemme og flot udseende... Er det ikke alt hvad pladeselskaberne ønsker sig?" sagde hun i et lille grin og rystede så på hovedet, hun kunne jo nærmest ikke forestille sig det anderledes.
"Ja det er rigtigt... Det ender måske bare med jeg læser videre på universitetet, bare for at gøre et eller andet..." sagde hun roligt, hun turde ikke helt at nævne at hun havde en søn, hun var slet ikke sikker på om han vidste det. "Jeg skal ihvertfald nok ikke gå ind i musik branchen, jeg ender bare med at gøre nogen døve" sagde hun i et grin, hun havde da talent for nogen ting, men hun måtte hellere indse at synge ihvertfald ikke var et af de talenter.
|
|
|
Benedict Monroe
•
Magiker
|
Post by Benedict Monroe on Oct 13, 2019 18:54:55 GMT
Han kunne egentlig godt forstå hende. Han havde selv været skoletræt på sit sidste år på Hogwarts. Alt det de skulle lærer, og så gå på skole bagefter for at lærer det man gerne ville være når man blev ældre. Nej ellers tak. Så hellere lade vær og nyde hvordan tingene var nu. Så var han da i det mindste sikker på at han gjorde det han gerne ville. "Glæd dig ikke for tidligt. Der er stadig en masse der kan lærers, og specielt når der er noget man gerne vil. Alt ting kommer når man mindst venter det." han var sikker i sin sag, det var præcis sådan han havde haft det da han gik ud af skolen. Han havde ikke haft et større behov for at spille musik i fred. Godt nok var skolebandet gået i opløsning, og han havde kunne spille musik i fred og ro. Dog savnede han at spille sammen med nogle andre igen. Tanken om at spille musik med en anden var værd at overveje på et tidspunkt. "Det skulle man tro ikke? Men det har ikke tiltrukket nogen af dem endnu. Ikke ud over en muggler der har ville have mig til at spille for hendes youtube kanal eller hvad det nu hedder."
"Med tiden finder du ud af hvad du vil. Måske har du et skjult talent for noget bestemt, eller noget du interessere dig mere for på Hogwarts end andet." han tog en tår af sit glas vand og satte det ned igen. "Du skal ikke bare gøre noget for at du skal. Du finder bare ud af midt i det hele at det ikke er det du vil, og så skal du bare gå endnu længere tid i skole end hvad der er forventet af dig." han trak lidt på skuldrende, han havde ikke tænkt sig at gå i skole igen, måske havde han overvejet at tage nogle kurser eller noget en dag i musik, men hvis han ikke kunne slå igennem som musiker så kunne han måske noget andet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 13, 2019 19:43:13 GMT
Det var faktisk rart bare at snakke nogen, trække vejret og tænke på noget andet end at passe sin skole og skifte blev samtidig. Det var mærkeligt for hende knapt at snakke med Tristan, for selvom de måske aldrig havde været et rigtigt par eller meget forelsket i hinanden, så havde tristan jo været hendes bedste ven igennem skoletiden. Det var bare som om at de var gledet lidt fra hinanden efter at han var begyndt at uddanne sig som auror. Det var måske bare lidt svært når man var så ung og samtidig også havde et barn. "arh... altså... Jeg kender sådan lidt en manager der har et pladeselskab, jeg kan godt prøve at skrive ham en ugle?" altså så godt kendte hun jo heller ikke Haymitch, men hun ville gerne hjælpe Ben.
"Ja det kan være.. Jeg må se hvad tiden bringer" sagde hun og smilede i mod ham. Ben så virkeligt godt ud, men det havde hun en god idé om at han godt selv vidste: "Måske et sabbat år ville være fint... ja jeg ved det sgu ikke helt, jeg må altså indrømme det er lidt svært" sagde hun og sukkede. Hun syntes det var virkelig svært at finde ud af tingene.
|
|
|
Benedict Monroe
•
Magiker
|
Post by Benedict Monroe on Oct 18, 2019 22:16:07 GMT
Det var egentlig ikke så vigtigt for ham at være bartender, det var musikken der trak i ham, så da hun sagde at hun kunne skrive en ugle på hans vegne så smilte han endnu bredre end han havde gjort før. "Hvis du mener at jeg har talent nok så ville jeg sætte pris på det." ja han havde talent, han skrev selv sine sange, og han sang selv. Hans stemme var jo blid og var egentlig ret god. Så det kom egentlig bag på ham selv at han ikke var blevet taget ind i et pladeselskab endnu. Det kom vel egentlig også bare når man mindst ventede det.
"Du skal nok finde ud af det Alison" han nikkede lidt for sig selv og lænede sig lidt ind over baren. "Og hvis ikke så kan du altid finde noget du gerne vil uden at gå i skole" han nikkede lidt for sig selv og lyttede til hvad det var hun sagde. Han nikkede en enkelt gang og lænede sig tilbage igen. "Præcis du kan altid slappe af et års tid, så finder du også ud af hvad det er du gerne vil. Arbejde et eller andet sted få nogle penge ind og så bare nyde at have lidt fri en gang i mellem." det var præcis det han havde gjort. Nu stod han her på De Tre Koste og var bartender samtidig med at han prøvede at lave musik ved siden af.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 22, 2019 8:28:27 GMT
Allison havde ikke haft noget med drenge at gøre siden Tristan. På den ene side savnede hun det da, at have nogen hun kunne være så tæt med som hende og Tristan havde været det - men på den anden side så var det nok fint at hun holde fokus på alle de knuder livet havde slået på hende lige nu. Trods alt var det især vigtigt for hende at komme ud med en eksamen så hun kunne få en god uddannelse - en eller anden dag når hun vidste hvad det så ellers skulle være: "Du har da klart talent nok!" sagde hun og smilede til ham, hun kunne da sikkert godt overtale Haymitch lidt.
"ja det overvejer jeg også om er det jeg skal gøre... Det er jo ikke ligefrem fordi jeg har et pres fra mine forældre eller noget" sagde Allison. Hun var ikke rigtigt tæt med nogen af sine forældre, hendes far så hun sjældent og hendes mor arbejdede altid. Hun var faktisk nok tættere med sine plejeforældre Gary og Marilyn end hun var med nogen andre, og det var vel egentligt også fint, det var jo dem der passede Trevor: "har du nogensinde værte forelsket i nogen der så pludseligt bare stoppede med at være forelsket i dig?" spurgte hun pludseligt, som hun kort sukkede.
|
|
|
Benedict Monroe
•
Magiker
|
Post by Benedict Monroe on Oct 27, 2019 18:42:39 GMT
Det var ikke fordi livet havde været nemt for ham på det sidste, der var sket så mange ting at der ikke rigtig var noget der passede sammen længere. Det havde ramt ham hårdt ikke at have noget familie tilbage, mest af alt fordi de ikke ville kendes ved ham ud over Tracy. Men det var en ting han måtte leve med, han kunne ikke gøre noget andet så derfor holdte han det også for sig selv. Mest af alt ville han egentlig gerne bare spille sin musik og lade musikken udtrykke hans følelser, men det var også blevet lidt svært på det sidste. "Lad os se hvad der bliver sagt, man har jo lov til at håbe." kom det fra ham og lænede sig lidt ind over baren.
Pres... Han kendte alt til at have et pres ned over hovedet. Han havde aldrig brudt sig om det pres, og han ville aldrig presse nogen til noget de ikke ville. Det var det han havde lært siden han var flyttet væk hjemmefra. Det var det der passede ham bedst. Der var heller ikke nogen mere han så op til, nu kunne han jo sådan set være sammen med hvem han ville, der var ingen i familien Monroe for ham mere. "Der kan du se, det er en god ting at tage lidt tid for sig selv, nyde en hverdag og måske finder du ud af hvad du vil med tiden." kom det fra ham som han stadig stod lænet ind over baren. Allison var en køn pige det var der ingen tvivl om, og hun skulle da nok finde ud af noget en dag om hvad hun ville, og så kunne charme sig ind på hvad det skulle være. Ikke at hun skulle charme sig ind nogle steder, det hele handlede om hvad der sad i hovedet. Da hendes spørgsmål lød trak han sig væk fra baren og rystede på hovedet. "Det kan jeg ikke prale af. Men at kunne lide en som ikke ser mig, det har jeg dog oplevet." Ethel og ham ville aldrig blive et par og han vidste det bare, dog fyldte hun lidt for meget i hans tanker.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 27, 2019 19:15:57 GMT
Hun smilede. "Nu skal du ikke være så beskeden Ben, du er virkeligt dygtig" sagde hun igen og smilede i mod ham. Hun var da ikke nogen mester til musik eller noget i den stil, men hun havde da trods alt øre: "Ellers er du hermed fastansat til at synge godnat sang for mig hver aften" sagde hun i et lille charmerende smil. Ingen tvivl om at hun syntes ben var virkeligt sød og så brand godt ud, piger måtte jo være helt vilde efter ham og det kunne hun da bestemt godt forstå.
"Arh det er jeg ked af at høre. Jeg havde noget med en, men efter han er stoppet på Hogwarts så snakker vi ikke rigtigt sammen... Det er lidt... Hårdt" sagde hun og trak på skuldrene, nok fordi hun havde regnet med at hende og Tristan var tættere end det. "Men så må jeg jo bare komme her og generer dig lidt" sagde hun og smilede til ham, en del af hende ville gerne spørge ham på en date eller noget i den stil - men hun var slet ikke sikker på om han syntes hun var spændende på den måde. Hun vidste da heller ikke om han kunne være noget for hende på den måde, men han var en sød fyr og han så godt ud - så man kunne jo argumenterer for at det var en ganske fortrindelig start.
|
|
|