Deleted
•
Post by Deleted on Jul 16, 2019 19:49:34 GMT
| Tråd til @themadhatterwashere5 d. 13 Juli kl 22
Det var et sjældent syn at Dan skulle bevæge sig til Central Park for at slappe af for der var en helt del mennesker og specielt på denne tid af året, hvor mange unge mennesker brugt Central Park til at hygge sig til langt ud på natten. Han havde dog efter lang tids søgen fundet et sted der lå ikke så langt fra stien, og frit udsyn over et stort græsareal. Han smilede kort for sig selv og placerede sig på sit tæppe med hans træningsbukser og t-shirt iført.
Det var længe siden han havde chancen til at slappe af og det skulle nydes for de sidste mange måneder havde stået på arbejde non stop. Han lukkede kort øjnene og tog nogle dyb åndedrag før hans sind førte ham gennem hans minder gennem tiden. Tilbage til Hogwarts hvor han engang var professor. Tilbage til dengang hvor han virkelig nød det han lavede. Ikke fordi han var ked af det over den stilling han havde nu, det var et helt andet fag og han fik lov til at gøre en forskel hvilket betød alt for ham. Han smilede kort for sig selv han han hørte noget musik i det fjerne samt nogle unge mennesker der grinte før han igen prøvede at fokusere på sin vejrtrækning
|
- -
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 16, 2019 20:29:26 GMT
Roma kom direkte fra en club, downtown. Hun var iklædt en blå nederdel med sorte detaljer, en løs men forholdsvist figursyet top med halvdyb udskæring og et par støvler, som gik hende til over knæene. Hendes gamle Jeg, Professoren, ville have rynket på næsen at hendes påklædning, men hendes nye Jeg elskede at kunne tage det på, som hun synes var pænt.
Som hun gik hen af gaden, måske stadigvæk en smule bagstiv, holdt hun i hånd med en ung kvinde (nok nærmere de 30 end de 35). Det var ikke hende der havde taget initiativet dog, men kvinden selv. Hun huskede heller ikke hendes navn, men havde ikke brug for det. Hun var bare ude på at se, hvor dette kunne føre hen.
De gik gennem Central Park, fortsat hånd i hånd, fordi hun stadigvæk var fuld nok til at være ligeglad. Desuden kendte ingen i LA hende alligevel, så hun kunne mere eller mindre gøre som hun ville. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 16, 2019 20:33:10 GMT
| Dan slog blikket op da han hørte et par stemmer tæt på hvor han så en kvinde i en blå nederdel som virkede yderst bekendt, men han i USA så chancerne var nok utrolig små. Han smilede og rejste sig og rullede sit tæppe sammen og før han vidste af det fløj hans øjne op.
Var det virkelig Roma? Professor Lorde?? Han rynkede på næsen og gik en smule tættere på hvor han løften armen. "Roma? Roma Lorde?" råbte han efter dem med en stålfast stemme
|
- -
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 16, 2019 20:50:16 GMT
Roma smilede til kvinden, da hun lagde en arm om livet på hende, og stoppede hende for at placere et kys på hendes hals. Men hun nåede aldrig så langt, for da sprang Roma baglæns, som havde hun fået stød af den anden kvinde.
Nogen havde nemlig lige sagt hendes navn. BÅDE navn og efternavn, og det betød, at det var en der kendte hende rimelig godt. Ellers ville de i hvert fald ikke have husket begge dele. Fornavnet brugte kun tætte venner, og folk fra Hogwarts huskede hende sikkert kun af efternavn.
Hun drejede hurtigt rundt, og så på denne vedkommende. Han så bekendt ud, men hun var også rimelig fuld, så alle så bekendte ud lige nu. Alligevel var der noget ved ham. Et eller andet som sagde hende, at hun kendte ham.
"Rowand?" sagde hun så langt om længe, men kunne ikke huske fornavnet, nok fordi hun var lidt tipsy. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 16, 2019 20:56:24 GMT
| Dan kunne ikke andet end at smile over at se Roma her, det var længe siden han havde set hende og efter han var stoppet på Hogwarts havde han ikke holdt kontakten med nogen af hans tidligere kollegaer. Han gav et hurtigt blik på begge kvinder som var yderst beruset og smilede til hende. "Endelig kom du ud af skabet, det tog dig også lang tid!" sagde han med et lille grin
Hun havde bestemt ikke dårlig smag i kvinder det måtte man give hende, men nu var Roma også en køn kvinde i sig selv. "USA af alle steder??" spurgte han en smule forvirret
|
- -
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2019 12:40:15 GMT
Roma forsøgte at tage sig sammen, og anlægge sit strenge professor blik og ansigtsudtryk, som hun så på ham. Om det lykkedes var der nok delte meninger om, for hun var ret 'løsnet op' af alkoholen.
"Hvad i alverden snakker du om, Rowand?" Hun havde sluppet pigen, og sendt hende et blik som sagde hende, at hun skulle opføre sig ordentligt "Dette er bare min veninde Lucy."
Hun var alt andet end sikker på, at det var det rigtige navn, men forhåbentlig forstod den anden kvinde, at hun lige nu skulle holde munden lukket. I det mindste var hun da magiker og ikke en muggler, så hun vidste da lidt om tingene.
"Jeg arbejder ikke længere på Hogwarts," sagde hun i en nærmest kølig tone. "Jeg arbejder herovre." fortsatte hun med en gestus fra hånden, som markerede området her i USA. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2019 12:46:59 GMT
| Dan smilede til hende, hun var vidst ikke helt ude af skabet endnu, eller havde svært ved at acceptere det stadigvæk? "Rart at møde dig Lucy" sagde han og smilede til hende med hans varme smil. Han slog blikket tilbage på Roma og smilede skævt. "I see. Det så ellers ret så kærligt ud herfra, men none of my business" sagde han og daskede hende på skulderen let.
"Her i USA? Det er da noget af en omvæltning. Hvad arbejder du som?" spurgte han meget direkte
|
- -
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2019 12:58:24 GMT
Roma skævede til 'Lucy', men rystede på hovedet af hendes ivrige udtryk. Der kom i hvert fald ikke til at ske noget her til morgen, ikke når Dan havde afbrudt dem sådan. Så kunne hun dårligt gå med hende hjem. Hun vidste jo også godt, hvordan det så ud at gå halvfuld hjem med en fremmed pige. Så den plan var i hvert fald sat i stå igen.
"Jeg har vitterligt ingen anelse om hvad du fabler om, Rowand," lød det afvisende fra hende, som hun så op og ned af ham på en nærmest afvejende måde.
"Jeg spiller i en serie: Swords and Justice," svarede hun roligere end før, da han indvilligede i at skifte emne - at tale om sin seksualitet var ikke hendes foretrukkende emne.
Serien var ikke helt ny, men hendes rolle i den var, så måske han havde hørt om den, måske ikke. Det var jo ikke til at vide. Men han havde i hvert fald ikke set hende i den endnu, for det var først her i anden sæson, at hun spillede med, som Den Onde Dronning. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2019 13:52:35 GMT
| Dans øjne blev en smule mistænksomme da hun virkelig prøvede at spille dum, det mindede ham ikke bestemt meget om Roma, men på den anden side havde hun ikke den samme autoritet som hun havde på Hogwarts, så måske det var derfor. Han smilede blot og lo en smule af det.
"Ja den serie kender jeg udmærket godt" sagde han og løj en smule. Han havde nok kun set et eller to afsnit af den, da TV ikke ligefrem var det han brugte mest tid på. "Hvem skulle tro du skulle gå fra at være professor på Hogwarts til at blive skuespiller?" spurgte han ligefrem mens Lucy stadig lyttede med
|
- -
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2019 15:10:15 GMT
Roma sendte ham et vredt blik, som han bare lo af hende. Han troede hende tydeligvis ikke, så meget var da klart for hende. Hun valgte dog blot at ryste på hovedet, og give Lucy et lille vink, inden hun sendte kvinden væk. Hun fik et skuffet smil igen, men rystede blot på hovedet. Nej, det måtte blive en anden gang.
"Vi ses," sagde hun til kvinden, og gav hendes hånd et kort klem.
Velvidende om, at de ikke ville ses igen. Hun havde hverken den anden kvindes navn eller telefonnummer, og så blev USA altså pludselig et ret stort sted. Det kunne hun se bare på, at hun nu havde mødt en gammel kollega i Central Park.
"Det er måske en nedgradering i dine øjne?" lød det spidst fra Roma, hvis øjne ulmede med et eller andet, som ikke engang hun selv kunne definere.
"Hvad laver du måske selv?" sagde hun lidt i forsvar, og lagde armene over kors - hun var pludselig blevet meget ædru. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 17, 2019 16:54:21 GMT
| Dan kiggede efter Lucy som hun forsvandt ude i det frembrydende mørke. Han kiggede tilbage på Roma og sukkede. "Virkelig? Du lever stadig i skjul?" sagde han med et skævt smil, nærmest skuffet over hun ikke var 'kommet videre' end Hogwarts, hvor folk stadig var en smule gammeldags.
"Næ det vil jeg såmænd ikke sige. Lyder til at være et godt job" sagde han med et smil og gik ved siden af Roma stille og roligt. "Jeg ejer Heartland Dragereservatet nu. Men jeg savner Hogwarts" sagde han og kiggede ned i jorden og sparkede til en lille sten der fløj langt væk. Dan var jo ret stor, så han undervurderede hans evner engang imellem
|
- -
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 18, 2019 18:52:30 GMT
Roma rystede blot på hovedet af Dan.
"Det er vidst ikke en samtale vi skal tage herude i det åbne," pointerede hun lidt lukket, og skulede til ham, som om hun bebrejdede ham for, at hun ikke kunne leve som hun ville.
Hun blinkede lidt heftigt, og forsøgte at jage tårer på flugt. Det lykkedes rimelig godt, men kiggede man godt efter, så kunne man se dem på overfladen af hendes øjne. Tårer som truede med at falde.
"Spændende," sagde hun langsomt, sukkede så og indrømmede "Det gør jeg nu også. Der var en helt speciel stemning der." ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 19, 2019 9:34:03 GMT
| Dan bemærkede godt hvordan hendes øjne pludselig blev spejlblanke. "Er du okay Roma?" spurgte han og lagde en hånd på hendes skulder, han fik det en smule dårligt med sig selv for nu følte han at det var hans skyld at Roma måske var blevet ked af det "Hvis det var fordi jeg spurgte om det der, så har jeg altså intet imod det. Det ved du også godt.. Det gør mig da bare ondt at du stadig gemmer dig, når os som kender dig ved hvilken fantastisk kvinde du er." sagde han med et skævt smil og rettede blikket mod stien de gik på
Mørket var efterhånden trådt frem og de små lamper som var placeret langs stien havde tændt sig. "Skal vi finde et sted og få en kop et eller andet?"
|
- -
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2019 13:14:49 GMT
Roma rullede øjne af Dan. Hun måtte indrømme, at hun fandt ham en smule irriterende. Mest fordi... ja, fordi han snakkede om ting, som hun ikke var interesseret i at tale om. Seksualitet lå øverst på hendes liste over ting hun ikke gad tale med andre om.
Hell, hun kunne ikke engang have samtalen med sig selv!
"Ja, jeg har det fint." Hun sukkede dybt.
Hun var bestemt ikke ked af det, bare sindssygt undvigende og havde ikke lyst til samtalen. Hun ville bare gerne have lov til at kunne gøre det hun havde lyst til: at elske den, som hun kunne lide, uanset om det var en mand eller en kvinde. Men ja... sådan var det jo bare. Suk.
Hun tog en dyb indånding, og forsøgte at overhøre det han sagde. Derfor stod hun lidt forvirret og så på ham, da han tilbød hende en kop et-eller-andet, for hvor kom det lige fra? Havde han indledt til det, eller var det noget han havde sagt ud af det blå? Hun var ikke sikker, for hun havde ikke rigtig hørt efter.
"En kop kaffe vil jeg da ikke sige 'nej' til, Mr. Rowan," sagde hun væsentligt roligere. ♡
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2019 13:38:08 GMT
| Dan rynkede en smule på ansigtet da hun bevarede formaliteterne som de havde lært at de skulle fra Hogwarts af. "Please Roma, kald mig Dan. Vi er ikke på Hogwarts længere..." sagde han og kløede sig i nakken mens de langsomt bevægede sig hen mod en Starbucks.
Dan ragede over alle de andre mennesker som gik forbi dem, og selvom det var sent var byen bestemt ikke død. For det var jo byen som aldrig sov? Han smilede og ind i den store belyste Starbucks med Roma ved sin side og smilede til ekspedienten som så lidt undrende på Dan som stod i sit træningstøj og Roma der lignede en der kom direkte fra en natklub. Han kiggede op på menuen og grinte blot. "Sikke mange valg der er.." sagde han en smule forvirret, det var ikke stedet som Dan kom særlig ofte da han mest af alt holdte sig til det magiske samfund. "Hvis du har brug for en opkvikker kan jeg råde dig til at tage en Americano" sagde ekspedienten med et smil til Dan, han nikkede blot til hende "Jamen så giv mig sådan en" sagde han og grinte en smule og kiggede akavet ned på Roma "Hvad med dig? Hvad kunne du tænke dig?" spurgte han Roma og måtte smile til ekspedienten som tydeligvis prøvede at få en flirt igang med Dan, men hun blev hurtigt afvist, da hans fokus lå hos Roma
|
- -
|
|
|