Deleted
•
Post by Deleted on Jun 10, 2019 20:58:42 GMT
Leah fandt ikke sin far særligt spændende, men jo han var en fantastisk forfatter og det var ikke uden grund at han havde kunne leve af det. Hendes far elskede kunst, hvilket nok var grunden til at hun havde lært at spille musik... det og så fordi det skulle holde hende fra at lave ballade, som hendes stedmor Patricia havde ment hun ville.
”Du kunne godt virke som en, der kan sætte en på plads med nogle spydige bemærkninger... men så tror jeg også de har fortjent det.” det blev sagt med et smil, for Leah mente selvfølgelig at man skulle være venlig over for andre folk, men nogen folk blev man til tider bare nødt til lige at hæve stemmen af og sætte på plads. Noget Leah var mindre god til, med mindre hun følte sig presset. Hun overvejede kort Ashleens spørgsmål, før hun svarede: ”Jeg tror ikke jeg er typen, der råber højt... men jeg har er temperament, hvis jeg føler at nogen har såret mig. Jeg kan komme til at sige nogle ufølsomme ting, når det sker...” hun smilede lidt mindre nu. Det var noget hun hadede ved sig selv, men også noget hun prøvede at gøre noget ved.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 12, 2019 12:52:40 GMT
|
Ashleen kom med et lille grin over hendes kommentar, det var da fint at hun havde tillid til at Ashleen tog de rigtige beslutninger. Det mente hun da også selv, hun gjorde. Men hun vidste på den anden side godt, at hun også havde et temprement der nogengange løb lidt af med hende. "Det tror jeg bestemt også jeg føler de har, men nogengange er det jo svært at vurderer om man har ret" sagde hun i et lille grin. Ashleen havde lært at styre sig igennem årene, især efter at hun havde været submissive ved Alecander. Ministeren for magi havde en ganske særlig smag i kvinder, som Ashleen havde været en del af. men det var naturligvis en hemmelighed hun holde ganske tæt.
Som de sad og snakkede, lod ashleen en hånd ligge sig over leah's, bare fordi at det var lidt hyggeligt som de sad her. Desuden var Ashleen lagt fra genert af sig, men hun holde godt igen lige nu. Bare fordi at i det miljø hun normalt gik i, der kiggede man bare på hinanden og sagde "lad os knalde" også var det ligesom overstået. Men det her var anderledes, det var så normalt og Ashleen nød det virkeligt. "Ja det kender vi vidst alle sammen... men sådan er det jo når nogen rammer en" sagde hun i et smil, Ashleen vidste da også godt at hun ikke altid havde været helt fair over Zeke.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 15, 2019 12:04:56 GMT
"Det har du selvfølgelig ret i…" Det var ikke altid til at finde ud af om man havde ret eller ej. Det var vel et spørgsmål om perspektiv. Leah mente dog at hun var god til at vurdere, hvornår nogen var for meget og havde fortjent at blive sat på plads, for hun kunne tage meget, før hun fik nok.
Midt i tankerne, lagde hun mærke til at Ashleen placerede sin hånd på Leahs. Det fik hendes hjerte til at slå en smule hurtigere, men hun var glad for det. Glad for at mærke en eller anden form for interesse fra Ashleen. Hun rømmede sig for at komme tilbage til deres samtaleemne, som hun kort havde glemt alt om. Hele hendes fokus var røget over på det ydre i stedet for det indre, i det øjeblik Ashleen havde taget hendes hånd. "Heldigvis omgås jeg kun sjældent med folk, der får mig ud på det stadie, hvor jeg bliver ufølsom. Jeg prøver kun at omgås folk, som generelt er venlige og har respekt for andre mennesker." Hun smilede mod Ashleen, før hun vendte sig en smule imod hende og lagde sin frie hånd ovenpå Ashleens hånd, så der nærmest blev dannet en sandwich: "Fanget" sagde hun i en lettere legesyg tone, nu hvor hun havde en hånd både under og over hendes hånd.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 16, 2019 15:23:12 GMT
|
Ashleen var ikke sådan super romantisk anlagt, men det var da lige før hun havde lyst til at udforske det en smule. Bare fordi at Leah var virkeligt sød, men Ashleen var bare så bange for at det ville ende ligesom med Zeke. At hun ville flippe ud, at hun ville være tvivl og at hun ville ende med bare at stikke af i panik for at binde sig til noget. Hun vidste jo godt at det var alt for tidligt at have alle de tanker, de kendte jo slet ikke hinanden endnu, og det var nok også latterligt at Ashleen allerede gik i panik over hvad der skulle ske hvis de skulle giftes, men hendes hjerne var bare så god til at gå ud af en vej, også spinde helt ud af kontrol.
"Ja det samme her, og jeg prøver generelt jo også bare at være et godt menneske... Jeg tror bare især da jeg var yngre var jeg ikke så god til at udtrykke mig" sagde hun, og vrede kom jo ofte når man ikke vidste hvad man skulle sige. Hun grinede let og tog sin frie hånd og lagde den så ovenpå igen i et grin, inden hun lænede sig frem og prikkede hende i siden med en finger i håb om at kilde hende: "jeg har mine måder at komme fri på" drillede hun igen.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 23, 2019 14:59:54 GMT
"Åh, det kender jeg alt om… Jeg var et meget stille barn, for det meste" Lo hun. Hun havde for det meste bare siddet og øvet på klaver, som ung, men så havde der selvfølgelig også været en periode hvor hun havde været lidt mere oprørsk i sine teenageår, og virkelig havde kunne åbne munden og sige nogle ting til sin stedmor, som hun den dag i dag ikke forstod at stedmoren havde fundet sig i. Leah overvejede med et smil over hvorfor hun overhovedet havde fået lov til at blive.
Hun blev trukket ud af sine tanker, da hun mærkede fingeren i sin side, og hun bevægede kroppen væk fra følelsen, mens hun smilede overrasket til Ashleen. "Hey!" var hendes eneste forsvar. Leah begyndte nu ivrigt at fægte med sine hænder, for at få fat i Ashleens, så hun kunne stoppe kilderiet. Leah var utroligt kilden. "Det er ikke fair.." Ashleen virkede stærkere end hende, og hun vidste at hun kun kunne gøre et ynkeligt forsøg på at stoppe hende. Alligevel morede hun sig over den panik hun følte.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2019 14:23:42 GMT
|
Ashleen var egentligt selv ganske glad for hvordan hendes liv havde udviklet sig. HUn havde arbejde når hun ønsket det, og lige nu håbede hun på endnu et gennembrud: "Jeg var bestemt ikke et stille barn, desværre for Haymitch" sagde hun i et grin. Faktisk havde han nærmest været den stille af de to dengang de var børn, Ashleen havde haft utroligt meget krudt i røven: "Jeg skal faktisk til casting i morgen på en TV serie, jeg er lidt spændt" sagde hun lidt ud af det blå. Men hun kom i tanke om det, og i tanke om det faktum at det var første gang i lang tid hun havde glædet sig til en casting.
Hun grinede let: "Jeg har altid beskidte tricks i ærmet!" sagde hun i et smil og blinkede til hende. "Ellers kan du altid få en dukkert" påpegede hun og blinkede til hende igen, hun kunne faktisk godt bruge en svømmetur, men ikke lige i det her vand, det så ikke ud til at være det reneste i byen.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 29, 2019 17:53:18 GMT
"Nej?" hun grinede ved tanken om en larmende Ashleen. Lige nu virkede hun meget stille og rolig, men noget sagde også Leah at Ashleen godt kunne finde ud af at feste. Hun virkede i hvert fald som en travl og ambitiøs kvinde. "Wow, det lyder også spændende. Men… Har du overhovedet tid til den her date? Er du ikke nervøs?" hun blev helt usikker på om hun lige nu tog værdifuld tid væk fra Ashleen, som hun eventuelt kunne have brugt på at gøre sig klar til i morgen.
Da hun blinkede sænkede Leah kort blikket med et bredt smil over læberne. Hun løftede det dog igen, da hun nævnte at Leah kunne få sig en dukkert… Så ville hun nok hellere fortsat kildes, for vandet så bestemt ikke rent nok ud til at tage en dukkert i. "Nej tak, jeg tror hellere jeg vil have dine hænder på mig så, end det beskidte vand…" erklærede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 30, 2019 9:37:11 GMT
Hun grinede let: "altså vi har begge to haft krudt i røven, men jeg er vidst vinderen" sagde hun i et grin, hun vidste godt at det var hende der havde haft mest temprement i den lille familie, men efter de var blevet ældre havde de nok udlignet sig lidt mere. Faktisk ville hun måske endda våge at påstå det var Mitch der havde mest gang i den nu. Hun smilede let: "Nej ikke som sådan... Det er bare lidt tid siden jeg har gjort det sidste men jeg føler mig godt forberedt" sagde hun og smilede så roligt for sig selv: "Du har ikke været til auditions?" spurgte hun. Leah måtte næsten kende det ellers.
Ashleen smilede en smule lusket, en smule overrasket over hvor direkte Leah var: "Og du som skal sidde der og ligne en sød og genert pige" sagde hun i et grin og blinkede så til hende, ikke at det gjorde hende så meget. Derfor lod Ashleen også sin hånd tage fat omkring Leah's uden at tage blikket fra hende, ingen tvivl om at hun var utroligt smuk, og det her var virkeligt end anderledes oplevelse end den Leah normalt havde på dates.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 18, 2019 15:50:03 GMT
Leah strøg noget hår væk fra sit ansigt og trak på skuldrene ”Jeg mener… Jeg har vel været til en form for auditions? Jeg skulle vise hvad jeg kunne, for dem jeg ønskede at spille for… Men for det meste tror jeg bare min far har givet dem en god sum penge, så de sagde ja.” Hun rødmede, fordi hun vidste at det lød utroligt forkælet. Hun havde aldrig overvejet hvor heldig hendes fars rigdom havde gjort hende. Hvor privilegeret.
Hun lo over Ashleens kommentar og lod hende tage sin hånd. Blikket Ashleen sendte hende var intenst og fik hende til at synke en klump, ”Jeg tror jeg er mere end sød og genert, når man lærer mig bedre at kende.” svarede hun hende, uden at fjerne blikket fra hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 18, 2019 18:14:54 GMT
Hun smilede. "Jeg er sikker på at Haymitch nok skal hjælpe dig med at opnå de drømme du har i livet... han er virkeligt skod til mange ting i livet, men sit arbejde det er han fandeme god til" sagde hun og smilede i mod Leah. hendes bror havde jo ligesom hende selv ikke altid haft det nemmeste liv, men de havde begge klaret sig godt igennem det og mente da selv at de i dag var ganske gode mennesker, selvom at de nogengange havde deres små problemer.
"Nåh vi må hellere komme til breden igen... Har du lyst til måske at mødes hjemme ved mig og spise noget aftensmad i morgen?" spurgte hun som hun sørgede for at de kom en smule i mod land. Selv var hun ganske glad for hvordan daten var gået. Hun havde været nervøs og hun var jo stadig nervøs for det hele, hun var ikke super god til at binde sig, der var jo trods alt en grund til at hende og Zeke var endt med at gå fra hinanden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 24, 2019 15:14:48 GMT
“Mhm, det er jeg også sikker på at han nok skal.” svarede hun med et optimistisk smil, rettet imod Ashleen. Det virkede ikke uopnåeligt at få sin musik ud, nu hvor hun havde Haymitch inde på livet af sig.
Hun kiggede over mod land, da Ashleen forslog at de skulle sejle tilbage og afslutte deres date. De havde efterhånden også været her ude i noget tid og det ville snart begynde at blive mere køligt, så det var nok god timing. Da Ashleen tilbød at hun kunne komme hjem til hende og spise noget aftensmad i morgen, lyste Leah en smule op. Det var rart at få bekræftet at Ashleen gerne ville ses med hende igen. “Jo, det ville jeg elske,” svarede hun i en glad tone, mens hun langsomt begynde at ro tilbage mod breden. “Skal vi sige klokken syv?” spurgte hun med øjenene på Ashleen, mens hun fortsat roede.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 27, 2019 19:40:46 GMT
Ashleen var da ikke nogen kæmpe mester til at lave mad, men altså hun gjorde da gerne et forsøg for at imponerer en sød pige, og om ikke andet så kunne de jo altid grine af hvor dårlig hun var til det. "Det lyder virkeligt hyggeligt, det vil jeg glæde mig til" sagde hun og smilede. Det her var virkeligt mærkeligt for hende, mest fordi at en del af hende jo også syntes at hun burde fortælle om Zeke og hele den del af hendes liv. Men måske de lige skulle kende hinanden lidt bedre, bare lige så Ashleen ikke endt med at skræmme hende helt væk.
Som de kom ind til kanten hoppede Ashleen i land og holde båden fast i mod broen så Leah kunne komme af uden at falde i vandet, selvom det da ville være en hyggelig tur, men hun måtte nok hellere lade være med at friste skæbnen. "Såh frøken, så er der klar" drillede hun som hun havde fat i båden. Hun var nu egentligt ganske hyggelig og Ashleen var glad for at de var taget afsted sammen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 28, 2019 13:05:48 GMT
Leah havde nydt sin første date. Hvornår havde hun overhovedet sidst været på date? Det var ikke noget hun kunne huske... og hun havde virkelig lyst til at snakke med sine venner om det og fortælle dem alt om Ashleen.
Da de kom til bredden og Ashleen hoppede ud, gjorde Leah også klar til at komme ud. Hun var bange for at hun ville vakle og vælte, nu hvor hun igen skulle op og stå på to ben i båden. Forsigtigt fik hun rejst sig og kom over på landjord.. eller nærmere broen. For at være på den sikre side, og for at have en undskyldning for at have en smule kropskontakt med Ashleen, holdte hun kort en hånd mod hendes arm, for at sikre sig ikke at vælte.
”Det gik...” små lo hun, da hun nu endelig stod på broen i tørt tøj. Hun sendte nu et varmt smil til Ashleen og lænede sig ind for at give hende et kram, ”Det var rigtig hyggeligt... jeg glæder mig til at se dig i morgen - og smage din mad.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 28, 2019 19:28:03 GMT
Ashlen smilede og tog i mod hendes kram med et smil. Leah var en virkeligt sød pige og det gik roligt op for Ashleen at hun faktisk havde overlevet sin første rigtige date siden Zeke, også selvom den jo faktisk havde været ganske uskyldig. Leah så godt ud, og hun var uden tvivl en meget behagelig person at være omkring. "ja vi ses... Du må passe på Haymitch ikke laver ulykker så længe" drillede hun som Ashleen krammede hende og gav hende et roligt kys på kinden, hun kunne jo lige så godt forsøge at være en gentlewoman.
"Nåh jamen vi ses så... Tusinde tak for i dag" tilføjede hun igen, hun havde virkeligt hygget sig. Hun slap rolgit Leah, en smule modvilligt og drog så afsted, allerede med lidt sommerfugle i maven over at de skulle ses igen, det var længe siden at Ashleen havde haft sådan en dejlig fornemmelse i kroppen.
//out
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 30, 2019 14:38:31 GMT
Leah skulle til at svare: Haymitch lave ulykker på en enkelt dag? Hun var ikke engang sikker på at hun kom til at se Haymitch, før hun så Ashleen igen. Alligevel lod hun være med at kommentere på det og grinte bare kort af kommentaren. Måske skulle Leah ikke undervurdere Haymitch - Ashleen kendte trods alt sin bror bedre end Leah gjorde.
“Vi ses i morgen” svarede hun hende kærligt, før hun tog sin afsked og begyndte at gå i den modsatte retning af Ashleen, tilbage mod sit hjem. Imens hun gik kunne hun ikke lade være med at smile, og smilet blev størrer, jo mere afstand der blev mellem hende og hendes fantastiske date med den smukke kvinde.
//Afsluttet
|
|
|