Deleted
•
Post by Deleted on May 28, 2019 20:01:46 GMT
|
Hun nikkede, ja hun var faktisk rigtigt glad for Caspian, selvom hun ikke rigtigt så ham for tiden: "Ja, jeg har en rigtig dejlig søn på 3 år... Jeg ser ham desværre ikke så meget for tiden, hans far og jeg har det ikke så godt sammen" indrømmede hun. Hun kunne jo lige så godt være ærlig overfor hende, og efter at hende og Zeke var gået fra hinanden var det desværre ikke gået helt så godt som hun måske havde ønsket sig. Hun elskede ham jo nok stadig på sin egen måde, altså Zeke, men de to kunne aldrig blive til noget. For nu forsøgte hun at fokuserer på sit arbejde, også måtte hun prøve at skabe plads til familie liv bagefter.
"Virkeligt? I har ikke så godt et forhold?" spurgte hun forsigtigt og ville jo ikke ende med at gå ind på at emne som hun ikke syntes var særligt behageligt at snakke om. Ashleen smilede ved hendes kompliment, og hun kunne da også mørke en let rødmen. Hun var bestemt ikke den generte type eller noget i den stil: "Jamen i lige måde, jeg er glad for at du havde lyst til at gå ud med mig" sagde hun og smilede i mod hende, som hun lod sit blik fange hendes. Ashleen var ikke genert af sig, men hun var som sådan heller ikke frembrusende. Det kunne hun dog godt være i visse øjeblikke.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 31, 2019 16:56:07 GMT
”Det er jeg ked af at høre… Savner du ham?” spurgte hun. Det var hende en meget ukendt følelse, men hun kunne i hvert fald forsøge at sætte sig i Ashleens sko. Hvis det var Leah der havde et barn, så ville hun nok ikke ønske nogensinde at være adskilt fra det. Hun huskede tydeligt hvor meget hun var sammen med sin egen mor, da hun var helt lille… Moderen havde endda taget Leah med på arbejde den gang, fordi hun ikke havde haft et andet valg, som enlig mor.
”Vi har et skævt forhold… Jeg vidste ikke han var min far, før efter jeg startede på Hogwarts. Det var først da min mor døde, at jeg flyttede ind med ham og hans familie. Min stedmor anede ikke at jeg eksisterede, og de var gift allerede den gang min far havde en affære med min mor,” det var en lidt kludret fortid, som havde været skyld i at hun lidt havde været familiens sorte får, som barn.
”Selvfølgelig… Tak fordi du inviterede mig ud..” Hun smilede bredt til Ashleen, som hun efterhånden var begyndt at føle sig en del mere afslappet omkring.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 31, 2019 19:23:50 GMT
|
Det var virkeligt mærkeligt at være på en rigtig date, men Ashleen nød det faktisk. Nu hjalp det naturligvis også på det at Leah var både sød og smuk. Ashleen havde egentligt lovet sig selv at hun ikke skulle være med til det pjat mere, altså dating. Hun skulle bare holde sig til hele sit "Submissive - Dominant" ting, så hun aldrig behøvede få følelser for nogen, for det var hun tydeligvis rigtig dårlig til. "Nej, det var et dårligt forhold. Han var mere investeret i det end jeg var. Tror desværre det har været hårdest for ham" sagde hun, det var egentligt ikke hendes mening, for hun kunne faktisk godt lide Zeke og han fortjente bedre.
"Ja det lyder kompliceret" sagde hun: "Hvis det er nogen trøst så taler jeg ikke med nogen af mine forældre, det gør Mitch heller ikke, kun lidt med vores far nogengange" sagde hun. Deres forældre var fuldkommen damned up og ashleen var faktisk glad for de ikke talte med dem længere: "Jamen i lige måde... Jeg har ikke været på en date i mange år efterhånden" indrømmede hun. Leah var bare så dejlig nem at tale med.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 31, 2019 19:40:58 GMT
Leah nikkede, mens hun stille begyndte at rejse sig op. Hun var træt af at sidde så langt væk fra Ashleen, men ville nu prøve at begive sig lidt tættere på. Båden vippede under hende og hun vaklede en anelse usikkert på benene hen til Ashleen, før hun satte sig ned ved siden af hende med et smil og et let grin, da hun ikke kom ned og sidde så elegant, som hun havde håbet på. ”Og hvad med din søn, savner du ham?”
Det gjorde hende selvfølgelig kun ondt at høre, at hende og Haymitch ikke havde specielt meget kontakt til deres forældre. Leah så helst at man godt kunne med de folk, der havde bragt en ind i livet… men sådan var sandheden bare ikke altid, desværre. ”Du er den første kvinde jeg dater… Jeg har ikke overvejet at date kvinder, siden jeg gik på Hogwarts, tror jeg… Men indtil videre er det en større succes end nogen af de mænd jeg har datet,” hun smilede bredt. Hun lod sin ene hånd glide ned i det kølige vand ved siden af dem. Der var smukt herude under piletræerne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 31, 2019 19:56:51 GMT
|
Det var meget dybe spørgsmål, men egentligt syntes Ashleen det var ganske rart at snakke om de her ting, for det var ikke noget hun sådan rigtigt havde dykket ind i: "Ja det gør jeg, jeg er bare ikke et sted lige nu hvor jeg kan være der for ham. Zeke er en virkeligt god mand og en god far" sagde hun. ashleen var meget mere ustabil og kunne knapt nok finde ud af sig selv lige nu, og det ville hun ikke byde et barn. Hun var helt sikker på at han var i trygge hænder ved sin far, og sådan måtte det hellere være for en periode.
"Virkeligt?" spurgte hun overrasket og kiggede op i mod de høje piletræer, som Leah's blik også gled udover den smutte natur, det var faktisk virkeligt rart at være en smule udenfor og bare mærke solen i mod ens hud. Ashleen var da også lidt bleg, det fortalte nok noget om hvor meget tid hun brugte udenfor. "Det er længe siden jeg overhovedet har datet nogen. Jeg har altid så travlt med arbejde og har nok mine særheder på mange områder" sagde hun og trak på skuldrene, men nu gad hun det hele et forsøg. Om ikke andet havde de da begge en sjov historie til bagefter.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 31, 2019 21:20:00 GMT
Det var ikke det mest positive svar på hendes spørgsmål, hun fik. Det virkede som om at Ashleen ikke altid havde det lige nemt– hvorfor vidste Leah ikke, men hun regnede med at hun med tiden ville finde ud af det, hvis de blev ved med at ses efter denne date. Hun nikkede som et svar, ”Så længe han har det godt, så er alt vel godt.” hun sendte et kærligt og forstående smil imod kvinden.
”Virkelig…” gentog hun og slog over i en let og munter latter. Nej, kvinder havde hun ikke datet før, men hun var glad for at hun havde taget chancen. Følelserne havde altid været der for kvinder, men hendes stedmor og far havde altid prøvet at introducere hende for fyre, så det havde mest været dem hun havde hilst på og prøvet at date. ”Hmm, særheder? Hvilke særheder?” spurgte hun og kiggede nu over på Ashleen igen. Mens hun ventede på et svar, hev hun sin hånd op ad vandet, hvorpå hun legesygt sprøjtede noget af det kolde vand mod Ashleen med et legesygt smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 1, 2019 19:52:58 GMT
|
Hun smilede og nikkede så let, det var lidt svært nogengange men hun vidste jo at han havde det godt hvor han var: "Ja, det skal nok gå det hele - det gør det altid" sagde hun blot. Ashleen havde valgt en tilgang til livet hvor hun som oftest bare føltes sig død indeni. Så behøvede hun ikke tage stilling til ting og tænke alt for meget over ting, hun havde det fint med bare at slappe af og prøve at finde sig selv igen. Hun havde haft nogen virkeligt hårde måneder og det var først nu hun følte sig nogenlunde ovenpå.
"Det ved jeg ikke, jeg er nok bare meget en enspænder og den slags. Ingen forhold, ingen børn, ingen venner... Bare helt kedelig og med fokus på arbejde" sagde hun og trak på skuldrene Hun havde ikke lige tænkt sig at gå for dybt i sindet lige nu, det ville bare end med at Leah hoppede ud af båden og svømmede i land, og det havde hun ikke lyst til, nu havde de det trods alt lige så hyggeligt. "Vi er jo nok alle lidt sære" sagde han i et grin.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 2, 2019 14:26:26 GMT
Leah fik en fornemmelse i maven af at Ashleen ikke var helt okay, som om hun måske havde mange negative tanker, der fyldte hovedet. Dog var dette intet Leah kunne være sikker på, og måske var det kun en tanke hun havde, fordi hun ikke altid selv havde det helt godt, og fordi hun følte at nogen af de ting hun sagde var noget hun selv kunne nikke genkendende til.
”Det er ikke for at blande mig, for det er ikke noget der vedkommer mig… Men har du overvejet en ferie? Måske prøve at fokusere på noget andet end arbejde? Slå dig lidt løs?” spurgte hun med et kærligt smil. Hun ville gerne vende humøret og stemningen, så hun tog sin våde hånd og plaskede noget af det kølige vand på Ashleen, ”Måske skulle du prøve at køle lidt af?” spurgte hun i en legesyg tone, lige efter at have plasket vandet på hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 2, 2019 19:59:51 GMT
|
"Måske... jeg har faktisk ikke været ude og rejse i mange år. Ikke udover for arbejde naturligvis" sagde hun og smilede, hun vidste godt at hun nogengange havde lidt for travlt, men hun havde svært ved at fokuserer nogengange. "Måske, jeg tror ikke jeg er så god til at slappe af" sagde hun i et lille suk. Hun viste slet ikke hvad hun skulle sige lige nu: "Husker du at holde ferie?" spurgte hun i et lille grin.
Hun grinede som hun mærkede ramme hende: "Er du ved at udfordre skæbnen? For jeg tror jeg er stærkest" grinede hun og plaskede noget vand tilbage: "Og du kan altid få en kold dukkert!" sagde hun. Det var faktisk dejligt at føle sig fri og bare trække vejret, det var sådan hun havde brug for at livet var engang imellem. Uden fans og uden folk der bare syntes at hun var sej, havde set en eller anden film hun havde været med i og alt det. Hun havde bare brug for at være sig selv - helt sig selv.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 2, 2019 20:20:56 GMT
Hun lyttede opmærksomt til hvad Ashleen havde at sige, og hun nikkede så til sidst til spørgsmålet ”Jeg føler faktisk at hele mit liv har været en ferie. Det er som om jeg kun lige er kommet i gang nu,” svarede hun i et smil. Hun kunne godt høre at hun lød privilegeret, og det var hun måske også en smule.
Leah mærkede det kolde vand, som Ashleen plaskede mod hende og hun gav et grin fra sig og et gisp af det kolde vand. Hun gjorde sin hånd klar nede i vandet igen, mens hun kiggede over på Ashleen med hævede bryn og et bredt smil, ”Tror du at du er stærkest? Måske har jeg tænkt mig at udfordre skæbnen…” svarede hun hende udfordrende, selvom hun bestemt ikke havde lyst til en dukkert. Og jo, Ashleen virkede bestemt stærkere end hende – der var et eller andet ved Ashleen der fik hende til at ligne en, man ikke ville lægge sig ud med. Heldigvis var det kun vand de kæmpede med.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2019 19:20:01 GMT
|
Ashleen lyttede og nikkede så: "Aha... Hvad lavede du før du blev signet af Mitch?" spurgte hun oprigtigt nysgerrigt. Det var en smule mærkværdigt for hende at hun havde valgt at tage ud med Leah, især fordi at hun havde besluttet at et forhold slet ikke skulle se efter Zeke, men på den anden side så var det måske også dumt at hun på den måde bare havde udelukket det hele. MÅske hun bare skulle gå med flowet og se hvad der skete. Sådan fungerede livet trods alt bedst og sådan havde hun jo levet i mange år, på det sidste var det nok bare som om hun var kommet en smule ud af træning.
Hun smilede: "Åh honey, you have no idea" sagde hun, Ashleen kunne da godt svinge hende lidt rundt hvis det skulle være, Ashleen blinkede til hende, hun var ret flirtende af natur, og nu sad Leah jo der og så helt uskyldig ud. "Så fortæl mig om dine crazy x kærester" sagde hun nysgerrigt, sådan nogen havde alle vel, og om ikke andet så kunne de jo få et godt grin ud af det.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2019 21:34:07 GMT
”Hmm, jeg spillede engang imellem musik til familiebegivenheder. Jeg har ikke så meget joberfaring, jeg har mest af alt bare været en heldig rigmandspige, der har fået lov til at være hjemme og skrive min egen musik.” Men så var hun desværre også gået glip af så mange andre ting i livet. Hun havde virkelig savnet at være mere social, hvilket hun havde haft svært ved, efter hun var gået ud af Hogwarts.
”Åh, det har jeg ikke?” hun lød stadigvæk udfordrende og hun lagde kun op til ballade. Dog kunne hun ikke lade være med at rødme og vige blikket væk, da hun så at Ashleen blinkede til hende. Den var hun alligevel ikke forberedt. Hun blev spurgt ind til sine eks-kærester og hun sukkede tungt, ”Jeg ved snart ikke om jeg vil kalde dem for ekskærester. Måske bejlere?” en let latter lød fra hende. ”På Hogwarts datede jeg en overgang en fyr, som var meget sød… Men vi havde virkelig forskellige interesser og vi endte med at kede hinanden og vokse fra hinanden før der var gået et par måneder. Efter Hogwarts har jeg været sammen med en anden, der godt kunne lide musik – han havde dog altid travlt med at kritisere min stil, så det blev jeg hurtigt træt af…” Hun trak let på skuldrene. Hendes liste over folk hun havde været sammen med, var kort. Det overraskede hende, hvor nemt Ashleen fik Leah til at snakke. Leah var normalt en pige af få ord, men Leah ønskede at dele sine tanker og sine historier med Ashleen. Det var vel tegn på en succesful date, tænkte hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 6, 2019 18:27:17 GMT
|
Ashleen kunne ikke lade være med at grine lidt: "Rigmandspige? Det tror jeg ikke jeg havde forventet" sagde hun i et smil. HUn virkede bare ikke snobbet og den slags, og det var nok bare fordi at hun bestemt ikke kom fra en rig familie: "Mig og Mitch snakker ikke med vores forældre, vi har selv bygget alt vi ejer... Men vi mangler nu ikke noget" sagde hun i et smil. Hun havde ikke noget at brokke sig over, alt var fint og hun havde det hun skulle, men hun havde da også knoklet hårdt for det.
"Art ja... Det er ikke altid nemt med den kærlighed der, og da slet ikke i Hogwarts alderen hvor ingen rigtigt ved hvad der foregår" sagde hun i et kort smil og rystede så på hovedet, hun kunne kun forestille sig hvor svært det måtte være. "Ja det er godt nok... Puha... Jeg har haft en fast kæreste tilbage da jeg var 18, men hun var bare... Ja hun var fin, men vi havde begge to for meget temprement. Også var der Ezekiel, som jo endte her for nyligt" sagde hun. Ashleen havde bare ikke været forholdstypen.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 8, 2019 20:14:08 GMT
Leah klukkede lidt, da Ashleen sagde hun ikke havde forventet at hun var en rigmandspige. ”Min far er en ret kendt forfatter…” Hendes far havde dog aldrig været en type, der smed penge til højre og venstre. Han var sparsommelig. ”Det er også flot klaret… Når folk skaber deres egen formue.” Penge ville nok aldrig blive Leahs problem, med mindre hendes far slog hånden af hende, hvilket hun ikke forventede.
”Nej, Hogwarts er en lidt akavet tid… Især når det gælder kærlighed,” sagde hun med et bredt smil. Hun bed så mærke i noget Ashleen fortalte om sig selv, og det fik hende til at lægge hovedet nysgerrigt på skrå ”Er du temperamentsfuld, Ashleen? Det havde jeg ikke regnet med.” Hun ville grine, men hun holdte sin latter tilbage. Faktisk, så kunne hun godt se det for sig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 10, 2019 20:38:51 GMT
|
”Virkeligt? hvor spændende” sagde hun, generelt så elskede Ashleen jo alt indenfor den mere kreative verden, det kunne man vidst roligt sige lå til familien nu hvor der også var Mitch der havde det sådan. Om det var kunst, musik, teater eller noget helt andet var hun egentligt ligeglad med, hun var bare imponeret af kreative mennesker. ”Helt bestemt, at klatre sig op fra bunden er lærerigt” sagde hun og smilede i mod hende. Ashleen var stolt af hende selv og Mitch, det var deres forældre da sikkert også, men nu var det jo ikke fordi at Ashleen havde alverdens til overs for dem.
”til tider, jeg prøver at styre mig” sagde hun i et grin, så meget temprement havde hun nu heller ikke længere, hun havde lært at styre det en smule bedre med årene, men det kunne da stadig godt komme over hende. Det var nok der hvor det havde været fint at date Zeke, han var god til at holde hende nede: ”Hvad med dig? er du højtråbende?” spurgte hun i et smil, som hun et kort øjeblik lod blikket glide udover vandet. Dette her var virkeligt hyggeligt.
| |
♛
|
|
|