Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 19:22:42 GMT
Lyra følte sig mere vågen lige nu end hun havde gjort de sidste mange måneder. Den her dag havde været en fuld en. Først havde hun mødt sin søster og smidt en kage efter hende, derefter havde hun fundet ud af sin trolovelse og nu stod Ulysses og fik en underlig idé om at hun kunne stille op som formand.
Hun fnøs, selvom hun ikke vidste om hun skulle være fornærmet eller smigret. Lyra havde aldrig overvejet at stille op som formand, netop fordi hun var så ringe til praktisk magi... men måske ville det netop gøre at hun følte sig mere beskyttet, hvis hun sad på toppen? ”Så du vil have at jeg bliver formand så du kan bruge mig til din egen gavn? Det lyder ikke som om at jeg får meget ud af det...” hendes tone var alvorlig, men alligevel var det klart at høre at hun var nysgerrig og åben over for idéen. ”Desuden så ved jeg ikke hvem der ville ønske mig som en formand - jeg har aldrig givet udtryk for at jeg ønskede at lede før.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 19:29:58 GMT
Det krævede måske lidt mere at overtale Lyra til det her... Ulysses gik et skridt tættere på sin trolovede og lagde hovedet på skrå. "Selvfølgelig vil det være til gavn for mig. Vi er jo forlovet, men når først du sidder på formandposten, så er det dig der bestemmer. Jeg tror mange kunne se dig som formand. Morgana har været en hård frontfigur, men måske er det en som dig der er brug for. Tænk hvem det ellers skulle være. Du er den eneste kandiktat der ville kunne gøre det ordenligt." For en gang skyld talte han venligt og indbydende til hende. Kun fordi han vil lokke hende ind i sit net. Han sagde sandheden, men alt kunne drejes... "Tænk på hvordan det vil påvirke dine fremtidsmuligheder."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 19:40:20 GMT
Det var som om at det hele vendte på en tallerken. Noget ved den måde Ulysses fik fremlagt idéen på denne gang, gjorde det mere indbydende. Lyra anede dog ikke hvordan hun skulle kunne være en formand, når hun ingen lederskabserfaring havde. ”Morgana er ret hård... og alternativet er sikkert Beatrix - hun forstår at plante frygt i folk omkring hende.” hun skar en grimasse. Hun så ikke Beatrix som en med særlige lederevner. Hendes blik rettede sig over på Ulysses, som var kommet tættere på, og hun sendte ham et lille smil.
”Det kunne være godt for min fremtid. Vores fremtid.. Hvis du støtter mig i det og hjælper mig på rette vej.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 19:44:51 GMT
"Jeg kommer til at være der hele tiden. Jeg er jo næstformanden, og det skal jeg nok sørge for at det ikke ændre sig." Et tandsmil sneg sig frem. Hun var allerede i hans hule hånd. Det her var frygteligt nemt... "Men du kan jo altid tænke over det. Du står ikke med ledelsen alene, og næste år, kan kunne blive bedre end i år. Du går gode tider imod, og kan selv lære en masse af det." Det politiske spil lå så tæt på Ulysses at han blev helt glad inden i, med at stå og påvirke hende sådan.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 20:04:49 GMT
Lyra var ikke dum. Ikke helt dum i hvert fald... Han havde jo lige snakket om at han godt kunne lide at være bagmanden og at han ikke havde interessen i at være formanden. Derfor havde han nok nogle tanker om at styre Lyra engang imellem... men Lyra havde ikke et stort problem med det. Dette var en drøm, der kun lige var ved at fødes takket være Ulysses, og derfor havde han vel også retten til at styre hende.
Det var vel også begrænset hvor meget Ulysses kunne styre hende. Derimod kunne hun opnå mere inflydelse og hun kunne lære en masse. ”Det er en interessant tanke...” fik hun sagt efter en kort tænkepause, ”Men hvad tror du Morgana tænker om det?” hun bed sig i underlæben, for Morgana havde vel sine egne idéer om hvem der skulle overtage klubben.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 20:17:02 GMT
"Du behøver ikke at bekymre dig om Morgana. Hun forholder sig neutralt for nu. Det er de andre i klubben du skal bekymre dig om." Det var ikke noget han normalt gjorde, men Ulysses lagde sin hånd mod Lyras kind. Hans ansigt var dog meget tæt på ulæseligt. "Du ville gøre det godt som formand. Brug de næste par uger på at snakke med folk og afslut dine eksamener. Jeg har selv ting som jeg skal have ordnet." Han slap hendes kind igen, og smilte. Edderkoppens spind blev tættere og stærkere....
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 20:45:44 GMT
Der var et eller andet i det Ulysses sagde, som var noget Lyra måske havde haft brug for at høre. Der var aldrig nogen der havde prøvet på at skubbe hende i en bestemt retning og få hende til at skabe noget for sig selv. Lyra havde altid været ambitiøs, men så ofte havde hun også fejlet og var alt for sjældent blevet klappet på skulderen for at have prøvet. Ulysses virkede til at se noget i hende og det gjorde hende varm indeni.
”Du er god til at få en til at føle sig speciel...” fortalte hun ham ærligt, for det rørte hende. ”Jeg skal nok prøve at lade være med at tænke over Morgana og i stedet fokusere på de andre medlemmer...” hendes smil blev bredere, for det var noget spændende over tanken om at prøve på at vinde fuldblodsfolkets hjerter.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 5, 2019 21:14:16 GMT
Sejren var sød. Ulysses nikkede anerkende og kiggede så mod Hogsmeade. "Fantastisk. Men tænk lidt over det. Der er stadig noget tid endnu, og det er godt at være forbedre." Det hele var bare en del af planen for at give Lyra tryghed, der gjorde at hun fulgte det han sagde... Muhahah.... "Jeg skal ordne nogle ting, men vi ses nok senere." Det eneste Lyra fik var et halvt buk, før han gik tilbage ind mellem gaderne, og forsvandt i menneskemængden... puf!
//out
|
|
|