Deleted
•
Post by Deleted on Mar 6, 2019 19:52:58 GMT
@sapphira kl. 18.00 Andrew's lejlighed |
Andrew var endt med at sende hende en ugle, om hun ikke syntes det kunne være hyggeligt hvis de bare mødtes hjemme ved ham. Han vidste at han ville have haft en lang dag, og det kunne man sørme sige at han havde ret i. Han havde været oppe og slås med to fyre på jobbet og udover et blåt mærke på sit ene kindben, så var hans ene øje helt hævet op så han knapt kunne se ud af det. Faktisk var Andrew ganske adræt, men ikke når det var fire i mod en, så kunne alle jo give efter hvis det skulle være.
Alligevel havde han fået dækket pænt op og maden var næsten færdig, han var faktisk en ganske god kok hvis han selv skulle sige det, og han kunne godt finde ud af at lave mad. Han havde skiftet tøj fra sin politi uniform og til en almindelig t-shirt og et par cowboy bukser. han var faktisk lidt nervøs, han havde jo ikke datet siden hans kone døde, men han glædede sig, det håbede han bare også at hun gjorde.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 6, 2019 20:38:26 GMT
Sometimes the only pay-off for having any faith Is when it's tested again and again everyday I'm still comparing your past to my future It might be your wound but they're my sutures
Sapphira havde haft en lang dag på arbejdet. Hun havde haft meget papirarbejde, som nogle af de aurorstuderende havde haft store opgaver for og hun havde således været ved at rive håret ud af sig selv til sidst. Hun havde dog i løbet af eftermiddagen meget overraskende modtaget en ugle fra Andrew og som han havde spurgt om de ikke skulle være hos ham i stedet, havde hun bare svaret ja. Hun havde ganske kort været hjemme for at friske sig selv lidt op og nu stod hun så ellers der i Andrews opgang ude foran døren i en blå kjole, et par matchende blå stiletter og en halskæde med en fin halskæde med tre små diamanter i. Under armen havde hun en sort clutch og ganske let, bankede hun så ellers på, som hun allerede stod med sin jakke over armen. Trods alt, kunne Sapphira godt lide at gøre noget ud af sig selv og bare fordi de skulle være hjemme hos Andrew, så hun ikke nogen grund til at nedtone, hverken makeuppen, der dog var neutral eller det opsatte hår. Ganske forsigtigt, bankede hun så på.
MADE BY VEL OF GS + ADOXOGRAPHY 2.0
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 7, 2019 16:13:45 GMT
|
Andrew vidste da ikke om han var direkte nervøs, nok mere en smule spændt. han havde jo ikke været på en date i mange år, og for at være ærlig så var han heller ikke sikker på om han var klar til date igen, men han vidste jo godt der kun var en måde han kunne finde ud af det på. Som det bankede på, gik Andrew ud i mod døren, man kunne nok sagtens dufte at han var ved at lave mad, det var intet fancy, så god var han heller ikke til at lave med og det var naturligvis i ægte muggler stil.
Det var jo ikke fordi at Andrew ikke havde noget med magikere at gøre, han havde trods at en søster der var magiker, men han var nok lidt bitter over at han var fuser. Hans søster var Professor på Hogwarts og en del af ham misundede ham. Han havde været på Hogwarts to gange i sit liv, og det var fantastisk.Han alle ønske han kunne magi, men han havde lært at leve med at det jo altså ikke var alt man ønskede sig, som man kunne få. "Saph.... Hey! Kom indenfor" sagde han og gik frem for at give hende et kort kram, inden han flyttede sig så hun kunne komme ind af døren.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 7, 2019 20:03:42 GMT
Sometimes the only pay-off for having any faith Is when it's tested again and again everyday I'm still comparing your past to my future It might be your wound but they're my sutures
”Hey..” Som Andrew åbnede døren, var det første der mødte Sapph en dejlig duft af mad. Dernæst….Hun stoppede op. Hvad pokker havde Andrew lavet? Sapphira sendte Andrew et venligt smil, men alligevel viste hendes ansigtstræk spor af bekymring. – Hvad havde han dog lavet? Hun gav ham et lille klem, før hun smuttede indenfor, men hun vendte sig så atter imod ham og forsigtigt rakte hun ud, for at stryge ham over kinden. ”Har du slået dig? Hvad er der sket med dig?” Sapphiras mine blev bekymret, som hun betragtede det blå øje indgående og hun havde nu lagt sin lille taske fra sig på Andrews skænk.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 10, 2019 15:36:52 GMT
|
Andrew smilede stort til hende som hun stod ude foran døren. Han havde ingen idé om hvad dette her ville ende ud i, mest af alt var det nok også bare for at føle hvor han stod henne af her i livet, han havde bare brug for lige at se det hele an, han havde jo ikke datet nogen i lang tid. Dog var han meget glad for at de skulle på date, også selvom det bare var hjemme ved ham, hun var skøn og han var glad for hendes selskab.
"Intet, arbejde du ved.." sagde han og trak på skuldrene, han tog det ikke så hårdt. "Der var bare to unge fyre der lige mente de skulle bestemme hvornår de skulle have lov at gå" sagde han, han havde det fint, men han indrømmede da gerne at øjet gjorde en smule naller stadigvæk. "Du ser godt ud" sagde han i et smil som de gik længere ind i lejligheden.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 11, 2019 7:24:14 GMT
Sapphira gav sig tid til at betragte det slag Andrew havde fået lidt, før hun trak sig. Hun syntes lidt at fornemme at han ikke gad og blive pyldret om lige nu og hun nikkede derfor bare forsigtigt, før hun atter tog sin taske frem igen og fulgte med Andrew. Hun nikkede til hans kompliment, gjorde en lille gestus imod ham og fremtvang så ellers alligevel et smil. ”Øhm..Jo tak…Det gør du også…Ser man bort fra dit mandige sæbeøje..” Drillede hun, om end hun pludselig følte sig noget ’overdressed’, som hun stod der. Men havde det ikke været meningen med den her type aftaler? At man tog pænt tøj på og så ellers sås? Jeans og t-shirt, virkede for Sapphira måske sådan…Lige lider underdressed? Eller var hun bare snerpet?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 11, 2019 16:01:01 GMT
|
Andrew smilede og kunne ikke lade være med at udslippe et lille grin ved hendes kommentar til hans øje: ”Oh Well...” sagde han og trak så på skuldrene. ”Det høre til jobbet engang imellem” sagde han, det var ikke nemt når man ikke havde magi eller andre seje ting, så Andrew måtte være god til teknik og den slags. Det var han da også, men to mod en, var bestemt ikke fair.
Andrew var altid meget afslappet i sin stil, hvis nogensinde han skulle date igen skulle det være en der tog en dag af gangen ligesom ham, og ikke en der mente hun var en dronning. Det var dog heller ikke det billede han havde af Sap, hun virkede sød og cool - men nu havde de jo også mødt hinanden på en lidt speciel måde. ”Jeg håber du er sulten” smilede han.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2019 19:27:19 GMT
Spurgte man Sapphira, følte hun sig bestemt som en prinsesse blandt småfolk. Det som minimum. – Hun holdt i hvert fald af at blive forkælet og hun foretrak ærligtalt mænd, der behandlede hende, som den dame hun var. Noget værre end mænd uden manere var der ihvertfald ikke og Sapphira var således ganske okay for nu med, at skulle spise middag med Andrew. Hun nikkede ivrigt og stille og roligt, bevægede hun sig så ellers over imod det opdækkede bord, hvor han endda lod til at have sat stearinlys op. ”Mhmm, det dufter dejligt. Jeg vidste ikke du var mand for at stå i et køkken? Hvor romantisk..” Drillede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2019 20:55:23 GMT
|
Andrew smilede let ved hendes kommentar: "Jeg kan bestemt godt finde ud af at lave mad, jeg har jo levet alene i en del år efterhånden" sagde han blot og smilede til hende, han havde det virkeligt svært ved verden nogengange, men han var da kommet igennem det. "Lidt romantisk må man vel have lov til at være" sagde han og smilede i mod hende. Ikke helt sikker på hvad han selv lagde i det.
"Hvad med dig, hvordan har du det?" spurgte han og gik ud i køkkenet for at slukke for ovnen så han kunne få maden ud, han havde intet vildt lavet. Noget lasagne med laks og lidt salat ved siden af. Han havde ikke haft overskud til det helt store efter sådan en vild dag. Men derfor kunne han da godt gøre det en smule hyggeligt alligevel.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 13, 2019 21:25:23 GMT
Det duftede formidabelt for at sige det mildt, da Andrew åbnede ovnen og tog maden ud. Hun tillod sig at tage plads på en af stolene og hun indsnusede så ellers den dejlige duft, som hun lukkede øjnene. Mhmmm…Det her kunne næppe blive andet end godt, selvom det måske ikke var det helt store. Selv var Sapphira ikke særlig dygtig i et køkken og hun havde ofte været en skuffelse for sin mor, men derfor betød det så bestemt ikke at hun ikke nød mad af god kvalitet. ”Åh..Jo..Sådan ganske rimeligt taget det hele i betragtning, tror jeg..” Sapphira nikkede og hun trak lidt på skuldrene. Tingene gik stille og roligt og lige nu, var hendes liv forholdsvist fredeligt. ”Ærligt indrømmet, så tror jeg dog aldrig helt jeg finder mig til rette…..Arbejdet kede mig for tiden, der er knapt nogle charmerende mænd tilbage…udover dig og…Nej, og jeg føler mig lidt træt for tiden.” Svarede hun, som var det ingenting. Godt nok, havde hun set en fyr en enkelt aften i byen, hvor hun havde været spontan, men det havde hun taget sig selv i at være ved at fortælle og hun trak det i sig, som det gik op for hende, at det måske ville gøre Andrew skuffet, om end de jo ikke reelt havde noget sammen. – Desuden, havde de tværet før hun havde afleveret tøjet tilbage og de havde aftalt denne aften.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2019 14:32:43 GMT
|
Han lyttede til hende som hun beklagede sig og han stod blot og nikkede. Han ville da selv mene at han var god til at lytte, nok fordi han som sådan ikke havde noget kæmpe stort behov for selv at blive hørt, han havde det fint med bare at være der for andre når de havde brug for det. "Noget du vil snakke om?" spurgte han som han bar maden ind på bordet.
Han satte sig ved bordet og lod bare blikket hvile i mod hende: "Men ja jeg kan også godt sove lidt ekstra for tiden, arbejdet er for sindsygt" sagde han i en rolig stemme, han kunne slet ikke forestille sig hvordan det egentligt var her i verden, og slet ikke i den magiske verden. Andrew elskede bare at arbejde og på samme tid så var han glad for at hun ville være en del af hans fritid for nu, også selvom han jo ikke forventede det var fordi de skulle giftes eller noget i den stil.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 15, 2019 13:12:29 GMT
Saphhira rystede lidt på hovedet. Hun brød sig ikke om at belemre folk alt for meget med sine problemer og Andrew var lige nu ikke en undskyldning. Til tider kunne tingene bare være lidt hårdere og mere komplicerede i perioder, hvor det kunne være svært helt at få bugt med det overskud man gerne ville have. At de så sad her og spiste middag, fandt hun dog hyggeligt. – Maden duftede i hvert fald skønt, så det skulle ikke undre hende, hvis Andrew var en formidabel kok. Hun tilsmilede ham og som maden blev sat frem, rykkede hun sig lidt længere ind imod bordet. ”Men hvad render du da rundt og laver? Var de tnoget politi? Hvordan fungerer sådan nogle indenfor lovhåndhævelse her i mugglerverdenen?” Spurgte hun nysgerrigt. ”Det må være noget anderledes fra at være auror?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 16, 2019 20:35:25 GMT
|
Som hun spurgte ind til ham smilede han blot, han havde ærligt ingen idé om hun var rigtigt interesseret i ham eller om hun bare var en smule nysgerrig: "Altså... Det er ret forskelligt. I den afdeling jeg er i rejser vi ud når noget er sket, f.eks et mord. Så rejser vi ud og bord i nærheden imens vi efterforsker" forklarede han. "Det er rigtigt spændende men også nogengange hårdt" indrømmede han, han havde været en del af noget helt sindsyge sager med børn der var blevet slået ihjel og en masse andet, så det tog lidt på psyken.
"Altså nu har jeg jo ikke prøvet at være auror, men ja vi har jo ingen magi, alt er på laboratorier og hospitaler.. Hvordan gør i med mord?" spurgte han, det var spændende at have noget tilfælles med hende. Også selvom det jo på den anden side var meget forskelligt.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 20, 2019 20:36:59 GMT
Sapphira lyttede oprigtigt interesseret, imens hun stille og roligt tillod sig at øse lidt mad op på sin tallerken. – Det duftede skønt. Omgivelserne var roligt og de havde al tid i verden, til at sidde og snakke og underholde hinanden, som de nu havde lyst til. Anerkendende nikkede hun, som Andrew fortalte og hun gav sig tid til at gruble lidt over hans spørgsmål. ”Tjoo…Som regel undersøges den salgs jo af drabsafdelingen, so vi videregiver den slags sager til….Selv er jeg mere ude og toppes med den type fyre, som giver søde mænd som dig blå øjne.” Drillede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 20, 2019 20:52:28 GMT
|
Andrew nød at tale med hende, også selvom han ikke var sikker på om hun var lige så glad for hans selskab. Han satte sig til bordet og gjorde tegn til at hun bare kunne tage, han kunne om ikke andet godt bruge noget mad, han havde haft en lang dag og han var ikke altid så god til at huske at spise, når han først var fokuseret på arbejdet. Der skulle jo være fuld fokus, trods alt.
"Jamen dem toppes jeg også med, som du kan se... jeg har bare ingen trylle tricks, andet end god fysik" sagde han i et lille grin. Andrew mente nu selv han var en god politi mand, han fik dem da også anholdt, det var bare ikke altid uden kamp: "Jeg har en søster der bor i den magiske verden, så jeg kommer lidt dertil fra tid til anden" sagde han roligt. Han ærgrede sig ofte over at han ikke selv var en del af den.
| |
♛
|
|
|