Deleted
•
Post by Deleted on Jun 2, 2018 23:01:46 GMT
Lille italiensk restaurant i Edinburgh - Skotland KL. 18.30
@emily
Alaric havde sendt en ugle til Emily om hvor de skulle mødes. Han ville gerne hente hende, men de havde aftalt bare at mødes der. Hun havde vist også et ærinde først. Han var lidt nervøs for denne date, men han måtte lige tage sig sammen. Han var en voksen mand, selvom hans brødre nok ville sige anderledes. Han havde fundet en lille italiensk restaurant. Eller faktisk havde han fundet den for mange år siden og han elskede at være der. Han vidste ikke lige om den var date potentiale, men den var hyggelig og havde en god atmosfære. Han stod udenfor og ventede, men han havde allerede bestilt bord og sørgede for, at der ville være levende lys. Han ville gerne være romantisk og det var jo trods alt en date.
Alaric havde forberedt Scarlett på, at han nok ikke ville komme til Norge denne aften. Han ville sove hos en af sine venner. Selvom han bare kunne bruge magi på at komme til Norge, så havde han valgt alternativet. Han nød jobbet på Scarletts skole. Han var næsten lige startet og han havde endnu ikke fortalt det til Emily. Nu havde de heller ikke lige talt så meget sammen om dette, men han ville gerne fortælle hende det her til aften. Han stod og ventede. Han var i god tid. han glædede sig til at se hende og are bruge en aften med hende og lære hende at kende.
// Han har fået nyt job siden vi startede det andet emne, så spiller på det nu
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2018 16:21:24 GMT
Emily havde muligvis været ved at kaste op de første ti gange bare af nervøsitet. Hun havde ikke været ude med nogen som helst i virkeligt viiirkeligt lang tid. Det havde været en stor ting at gå fra manden der var far til hendes børn, og hun havde slet ikke følt sig klar til noget som helst. Om hun var helt klar til.. Det her? Nope.. Men hun var ret sikker på hun ville fortryde de næste ti år hvis hun ikke sprang ud i det. Alaric virkede jo ret stille og rolig, nede på jorden og ikke som en hun skulle ende med at løbe skrigende væk fra imens han jagtede hende ned af gaden (man kunne jo ihvertfald håbe)...
Emily havde taget en pæn sort kjole på, ikke overdress - men sådan pæn og til brug på aftener som denne. Sidst hun havde haft den på havde vidst været til fest ved en veninde. Som hun kom nærmere resturenten, kom et lille smil frem på hendes læber som hun fik øje på ham. "Hej..." sagde hun i en mild stemme og prøvede lidt nu at få styr på hendes ret så irriterende høje adrenalin. Hun gik hen og gav ham et halvt kram og et kys på kinden: "Har du ventet længe?" spurgte hun og kiggede på ham, som hun havde trådt et skridt væk.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2018 17:09:51 GMT
Alaric blev mere og mere nervøs jo længere han skulle vente. Hun var jo ikke forsinket, men han var bare tidligt på den og skulle derfor vente. Det var måske ikke så smart, men det var bedre end at sidde derhjemme og være nervøs. Da hun endelig kom, blinkede han et par gange. Hold da op hor var hun smuk. Det var ikke en nyhed, men nu havde hun ligesom date tøj på og så var det bare lidt anderledes. Han kunne ikke få øjnene fra hende og smilet ville ikke forlade hans ansigt. Han fik et lille sug i maven, da hun gav ham et kys på kinden. Han gav hendes et en klem. "Hej. Nej det har jeg ikke." Sagde han, men det føltes som om det ikke var sandt. Han havde dog kun stået der i et kvarter og det var ikke meget når vejret var så godt og omgivelserne var så hyggelige. Overfor restauranten lå en lille park hvor der var en sø i midten. han havde tænkt, at de kunne gå derned bagefter. Hvis daten altså gik godt. Ellers ville det nok være akavet. Han kiggede på hendes kjole, men fjernede blikket igen, da han ikke bare ville stirre. Det var dog svært at lade vær. "Du ser rigtig smuk ud." Sagde han og blev lidt rød i kinderne. Rigtig mandigt, hvis han selv skulle sige det.
Alaric tilbød Emily sin arm og vendte sig for at gå ind til deres bord. "Skal vi?" Spurgte han og sendte hende et stort smil. De skulle nok få en hyggelig aften og hvis ikke, jamen så fik de da sikkert noget lækkert at spise. Det plejede han på denne restaurant.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 3, 2018 22:09:14 GMT
Emily smilede til ham: "Det var godt" sagde hun i et smil, hun var glad for at han havde inviteret hende ud, og hun havde glædet sig lige siden sidst de havde sagt farvel til hinanden. Hans kompliment fik også hendes kinder til at blusse let op, i det velkendte røde farve og hun kunne mærke varmen stige op i hendes ansigt. "Tak" sagde hun og smilede: "Og i lige måde" sagde hun, og forsøgte virkeligt ikke at virke alt for akavet, hun hadede sig selv når hun først begyndte at falde over ordene og ikke virke til at have styr på noget som helst.
Hun tog fat omkring hans varm og lod sine fingre lidt rundt omkring hans skjorte, som var hun bange for at svæve væk hvis hun ikke havde et nogenlunde greb i ham: "Såh, har du haft nogen travle dage?" spurgte hun i et smil. Emily var virkeligt ikke den gode small talker i sådan nogen situationer her, men hun ville virkeligt gerne. Egentligt var hun ikke så bange for at daten ville gå galt, hun var nok bare mere bange for at hun ville være for nervøs til at få en ordenlig samtale ud af deres tid sammen, men altså... den tid, den sorg.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 4, 2018 13:40:51 GMT
Alaric bed fast i, at hun også kaldte ham smuk og det morede ham lidt. Indeni. Hun var rigtig sød og han glædede sig til denne aften. Han havde på fornemmelsen, at de nok skulle kunne finde noget at tale om, selvom det virkede til, at der var lidt mere pres på nu. Det burde der ikke være, men det var der.
Han fulgte hende indenfor og de blev mødt af en tjener, som fulgte dem hen til deres plads. Det var en lille bås med en sofa som rundede. De kom til at sudde på den samme sofa på grund af dette, men de sad ikke klods op af hinanden. Da tjeneren igen var gået, kunne Alaric svare på hendes spørgsmål. "Det har det ja. Det kan være lidt hårdt at starte på nyt job. Jeg er blevet professor på Decorus Academy, som er den nye skole for fusere." Sagde han med stolthed i stemmen. Han var så stolt af sin niece, som havde fået den idé. "Har du selv haft travlt?" Spurgte han af mangel på bedre spørgsmål. Samtalen skulle nok komme til at køre flydende på et tidspunkt, men de skulle lige i gang. Han var interesseret i at lære hende at kende, så han skulle nok finde nogle gode spørgsmål til hende. Først og fremmest kunne de da tale om maden. Han kiggede på sit menukort og fandt hurtigt ud af hvad han ville have, men han kiggede nu alligevel videre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 6, 2018 3:20:54 GMT
Emily havde ikke været på date siden hun var gået fra børnenes far. Hun havde nok bare mistet lidt modet på den front, både fordi det sidste forhold ikke var gået særligt godt, men også fordi at hun ikke helt følte sig så smuk og elegant, som hun gjort dengang hun var i starten af tyverne. Desuden havde hun nok heller ikke haft lyst til at bringe nogen mand ind i børnenes liv dengang de var små, det blev hurtigt så forvirrende hvis mor rendte rundt med en masse kærester, så hun lod bare være: ”Det er da mega spændende” sagde hun i et smil og kiggede i mod ham, som hun satte sig på stolen overfor ham.
”Så hvad er dit nye arbejdsområde?” spurgte hun nysgerrigt. Hun interesserede sig bestemt for sit arbejde, selvom hun ikke vidste det helt vilde om det. ”Ja... Jeg har et stort bryllup til op over begge øre... Jeg tror snart jeg kaster op hvis jeg ser et stykke hvidt tyld stof mere” sagde hun og grinede. Hun elskede at sy kjoler, men dette her havde været til et helt selskab og det havde taget hende flere måneder med massere af arbejde og stress, bare at få nogenlunde styr på det hele. Emily skimtede menu kortet, shit man – så mange muligheder: ”Ved du hvad du skal have?” spurgte hun med en usikkerhed der i hvert fald fortalte at hun ikke helt havde bestemt sig endnu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 20, 2018 13:40:33 GMT
Alaric kiggede igennem menukortet. De havde rigtig mange lære muligheder, men han havde altså sin favorit og det var svært for ham at prøve andet mad end det han kendte. Han var bestemt ikke kræsen, men han var ikke så god til at prøve nye ting, fordi han var bange for at spilde sine penge, når han nu vidste hvad han godt kunne lide. "Det er også rigtig spændende." Sagde han med et stort smil. "Jeg underviser i eliksir. Det er min store passion og selvom man ikke er magiker, så kan man stadig få sig et arbejde, hvor man arbejder med dette." Han var rigtig glad for sit arbejde og han kunne mærke, at eleverne var glade for, at der nu fandtes en skole, hvor de kunne føle sig bedre tilpas.
Han grinede lidt til det hun sagde. "Åh det lyder også som et stort arbejde, men hvis ikke du har lyst til at se mere tyld, så skal jeg nok lade være med at vise dig den tyldnederdel, som jeg har indenunder mine bukser." Han grinede lidt. "Hvornår skal brylluppet stå?" Spurgte han nysgerrigt. Han kiggede ned på menukortet endnu engang. "Det bliver nok frisk pasta vendt i paprika/flødesauce med kylling." Han kunne allerede nu mærke, hvordan hans mave hungrede efter det. "Har du fundet ud af, hvad du skal have?" Spurgte han og vendte igen sit blik mod hende. Hun så forblændende ud her til aften og hans mave snurrede lidt sammen. Det her var en god idé indtil videre og han håbede da, at hun havde det på samme måde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 7, 2018 16:47:32 GMT
Hun smilede og nikkede så let: "Jeg kan sagtens forestille mig det er et spændende arbejde, specielt hvis man har et sind der kan lide at nørde ned i detaljer.. Sådan er mit job jo også lidt" sagde hun i et smil. Hun vidste godt at skrædder ikke var noget som helst i mod en der havde studeret eliksir. Men hun var god til sit arbejde, nok netop fordi hun gik meget op i detaljer og kunne lide at tingene så pænt og rigtigt ud. Hun skammede sig da heller ikke over sit job, selvom hun godt vidste det ikke var nogen minister post: "Et stykke tyl mere og jeg besvimer" sagde hun i et grin til hans kommentar: "Om to uger, og bruden er... Ja som brude nu er" sagde hun blot.
Det var egentligt en bekendt og hun vidste jo hvordan det var når man skulle giftes og ønskede at alt skulle være perfekt, meeen nogengange syntes Emily alligevel godt at det kunne blive lidt for meget af det gode. "Jeg er lige ved at være der" sagde hun i et smil og lukkede roligt menu kortet: "Jeg tror bare jeg tager den honning marinerede lam, med salat ved siden af" sagde hun i et smil i mod tjeneren.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 19, 2018 19:47:15 GMT
Alaric smilede til hende og nikkede til hendes kommentar. ”Det er utrolig spændende og jeg har altid nørdet med det. Nogle gange måske lidt for meget.” Sagde han og grinede lidt. ”Men ja, dit arbejde er også meget med detaljer. Alt skal jo nærmest være perfekt. I sær til et bryllup.” Han havde stor respekt for hendes arbejde, for det måtte virkelig være noget småt noget at sidde med nogle gange og det krævede præcision og måske også perfektionisme. Han begyndte at grine igen og tog hænderne op foran sig. ”Okay fint. Så venter jeg dig med at vise dig den.” Sagde han med et stort smil og lænede sig tilbage. Hun var virkelig sød og han kunne slet ikke lade vær med at smile i hendes selskab. ”Har du så meget travlt med kjolen og, hvad der nu ellers skal gøres? Hvor lang tid har du haft til at lave den?” Spurgte han nysgerrigt. Han var interesseret i det, hun lavede. ”Det lyder også lækkert.” Sagde han med et nik og gav sit menukort til tjeneren, som nu havde taget imod deres bestilling. Han glædede sig rigtig meget til at få mad, for han var ved at være ret sulten på det givende tidspunkt. ”Hvad laver du når du ikke arbejder?” Spurgte han og kiggede på hende med et nysgerrigt blik. Han ville gerne vide mere om hende. Hun var en interessant kvinde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 2, 2018 20:28:47 GMT
En del af Emily kunne slet ikke fatte at hun var taget afsted på denne her date, hun havde ikke set nogen mand i lang tid og egentligt havde det passet hende fint, hun havde haft så meget at se til. Men en del af hende savnede da at date og at have nogen i sit liv hun kunne dele det med, så det hele ikke bare gik op i arbejde og børn. Hendes børn var jo også store nu, Robin ville gerne flytte hjemmefra sammen med et par venner, og Celina var jo stadig på Hogwarts. De var nu et par ganske skønne unger på hver deres måde: "Bestemt... Men nogengange kunne jeg godt undgå at stå med en stresset brud der vil have syningerne skal sidde præcist på millimeteren... Jeg tænker ikke du har så mange snerpede brude på dit arbejde" sagde hun i et mildt grin.
"Godt, måske jeg er klar i morgen" sagde hun i et smil. Han virkede virkeligt skøn, men det havde hun jo spottet allerede første gang de havde talt sammen: "Typisk et par uger... Hvad med dig, altid begravet i arbejde?" spurgte hun, han slog hende bestemt som den arbejdsomme type. "Sover..." sagde hun i et grin: "Jeg er glad for at læse, også prøver jeg at få set mine børn engang imellem... Nogen gamle veninder og sådan lidt. Jeg må indrømme jeg ikke har nogen kæmpe stor fritidsinteresse" sagde hun mildt. "Hvad med dig, dragefanger i din fritid?" sprurgte hun i et smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 27, 2018 15:14:55 GMT
Alaric havde haft kærester før, men det var aldrig noget, der havde holdt ret længe. Han arbejdede rigtig meget, da han gerne ville gøre en forskel i verden. Han elskede sit arbejde og det var noget af det, som han var mest passioneret omkring i sit liv. Det var svært for ham at ændre det og pigerne havde ikke rigtigt accepteret det. Nu havde han også fundet de piger, som bestemt ikke interesserede sig for eliksir. Det var en skam, for det var utrolig fascinerende hvad man kunne med det, men i skolen havde han heller ikke kendt ret mange, som faktisk kunne lide det fag.
Nu sad han her på en date med en kvinde og han prøvede at lade være med at bekymre sig om, om hun måske var ligesom de andre piger, der ikke forstod hans passion. "Åh ja.. Brude kan blive sådan. Min svigerinde var lidt en bridezilla, men det morede jeg mig nu bare over. Dog er det selvfølgelig vigtigt, at de får sig en magisk dag." Sagde han og huskede på dengang Veronica nærmest havde kappet hovedet af både ham og Pete, fordi de havde gemt hendes slør. De var måske ikke de mest modne mænd, men de havde det meget sjovt. "Det er ikke lige dem, som jeg har flest af, nej, men nogle forældre kan godt blive liidt strenge, hvis børnene ikke lige får den karakter, som de synes, de skulle have." Han elskede sit nye job og selvom skolen kun havde været åben i lige omkring et år, så var der allerede forældre på nakken af ham, som der nok altid ville være.
Hendes næste spørgsmål fik ham til at holde vejret et øjeblik. Måske hun ligeså godt kunne få det at vide nu. "Ja. Jeg arbejder rigtig meget. Jeg har lidt svært ved at lade være, fordi jeg brænder så meget for det." Sagde han ærligt og smilede, da en tjener kom med deres mad. Det var gået ret hurtigt, men der var heller ikke så mange gæster på nuværende tidspunkt. Han kom til at grine igen. Hun var virkelig en sød kvinde. "Åh ja.. Du skulle næsten se min kælder. Jeg har diverse drager fra elle mine eventyr. Og tyld." Han blinkede til hende og tog en slurk af sit vand. "Ej, jeg læser også en del. Derudover, så ser jeg mine niecer og min nevø en del. Nu arbejder jeg jo for den ene, så vi finder da på nogle hyggelige ting nogle gange." Det var rart at se hende lidt mere og hun havde helt bestemt udviklet sig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 27, 2018 19:05:25 GMT
Det var virkeligt hyggeligt at sidde her og tale med ham, hun crushede da nok også lidt på ham, det havde hun nok gjort siden første gang hun havde hilst på sig og en del af hende følte sig da også som en eller anden ung skolepige når hun så på ham, men Emily havde heller ikke været på en date længe, og det var nok godt for hende bare at komme lidt ud og møde nogen. "Helt klart.. Men sådan der skal jeg godt nok aldrig være... Jeg har heller ikke helt så meget temprement, med mindre det er mine børn er prøver grænser" sagde hun i et mildt smil. Emily var ikke et super temprementsfuldt menneske, men især Robin kunne godt nogengange teste hende. Han var lige i den gode teenage tid, og en mors tålmodighed havde altså også nogengange fået nok.
"Det er da kun godt at brænde for sit arbejde, tænk hvis man stod op hver dag og ikke gad" sagde hun i et smil, det var da vigtigt man satte pris på det man lavede, ellers kunne det hurtigt blive nogen meget lange dage. " "Du skulle næsten se min kælder" det lyder som starten på en utrolig dårlig gyserfilm" sagde hun i et smil, jep hun følte sig helt ung igen, men det gjorde heller ikke noget, hun følte sig jo som en gammel krage det meste af tiden. "Det er dejligt at have en stor familie, det skal man virkeligt huske at sætte pris på" sagde hun i et smil, Emily havde ikke den største familie, det var nok mere af eget valg, nogen af dem var virkeligt ikke værd at samle på. Desuden havde hun jo skabt sin egen lille familie med Celina og Robin nu, og det var vigtigere.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 10, 2019 23:20:13 GMT
Alaric smilede til hende. Han kunne bestemt ikke forestille sig, at hun ville blive en bridezilla eller hidse sig meget op på sin bryllupsdag, men meget kunne ændre sig inde i en kvindes hoved, når en dag helst skulle være helt perfekt. Det kendte han alt for godt fra film. Selvom han var magiker, så havde han set en del film. Det var jo helt naturligt nu og så var hans ene niece fuser, så hun var også integreret i muggler verdenen. Den magiske verden var alt for gammeldags, hvis man spurgte ham. "Man skal sætte grænser for børn ja. De kan virkelig sætte en på prøve, hvis man ikke træder varsomt." Sagde han med et grin. Det var slet ikke uvant for ham, når han nu havde været der så meget i sin brors børns liv. Han elskede hvert et sekund, men det var ikke altid lige nemt.
Alaric var glad for, at hun reagerede, som hun gjorde om hans arbejde. Han havde frygtet, at hun ville tage det negativt, at han arbejdede så meget. "Det er sandt. Det ville jeg virkelig hade. Heldigvis har jeg et dejligt job." Sagde han og tog en sluk af sit vand. Han kom dog til at spytte noget af det ud igen, da han hørte hendes kommentar til hans kælder. Han hostede et par gange og grinte så en varm latter og tørrede sig om munden. "Undskyld, det var ikke lige sådan jeg mente det, men jeg kan godt høre nu, hvordan det lød." Det var selvfølgelig meningen, at det skulle være en joke, men måske det lød lidt for creepy. Dog ikke så creepy, at hun tog det ilde op og det var han glad for. Han følte sig rigtig godt tilpas i hendes selskab.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 11, 2019 9:56:18 GMT
Hun nikkede roligt som hun tog sig selv i at sidde og betragte ham et øjeblik, han så virkeligt godt ud og hun kunne mærke hvordan hendes hjerte hoppede et ekstra slag over når han talte til hende eller kiggede på hende. Det var simpelthen så dumt og teenage agtigt, men Emily havde jo ikke haft noget med mænd at gøre i lang tid og selvom hun var bange for at han fandt det en smule upassende, så tog hun alligevel sig selv i at sidde og stirre en smule på ham. Hvilket så fik hende til at grine let som hun igen prøvede at fokuserer på mad og drikke.
"Det kan jeg godt forstå, jeg er også glad for mit... Man skal jo bruge mange timer på sit arbejde, så hellere finde noget man elsker" sagde hun rolig og lænede sig let tilbage på stolen, hun følte sig faktisk ganske godt tilpas lige nu, også selvom en del af hende følte sig anspændt, bare fordi hun håbede han også syntes hun var lidt spændende. "Jeg vil hellere se dit soveværelse" - ville hun have sagt, men det var hun slet ikke selvsikker nok til og desuden så var det nok også en smule upassende nu hvor de stadig ikke kendte hende så godt. "Det gør ikke noget... Jeg er sikker på din kælder er super spændende" sagde hun i et grin, og jokede lidt med det for at løsne stemningen: "Du slår mig dog ikke som en seriemorder" påpegede hun og smilede atter engang. Nej han slog hende faktisk som et utroligt behageligt menneske.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 28, 2019 20:15:28 GMT
Det var længe siden Alaric havde været på date og det var endnu længere tid siden, at han havde været på date ed en kvinde, som han faktisk fandt interessant. Emily var både sød og smuk, men hun virkede også intelligent og en, som virkelig gik op i sit arbejde. Det var noget, som han selv respekterede rigtig meget og derfor var det også nemmere for ham at føle sig draget af hende. Han lagde godt mærke til, at hun stirrede lidt på ham, men det gjorde ham nu ikke noget. Hun måtte stirre lige alt det, som hun havde lyst til, bare hun accepterede, at han også stirrede lidt på hende. Det var svært at lade være. "Det er helt rigtigt. Jeg har aldrig været så uheldig at have et job, jeg ikke kunne lide. Det har ikke altid været lige spændende, men jeg har stadig kunne lide det." Sagde han, lige som tjeneren kom med deres mad. Han smilede høfligt og kiggede ned på sin mad, som så lige så lækkert ud som det altid gjorde. Han elskede det her sted.
Han grinede lidt igen. Det var rart, at de kunne sidde og grine sammen. Det var ikke alle, der ville tage hans jokes på den måde, da nogle bare var sippet. "Smager din mad godt?" Spurgte han med et smil. Han havde sådan lyst til at tage hendes hånd, men det var måske lidt for tidligt. Det kunne være, at han kunne give hende et lille kys senere på aften. Han skulle lige charmere sig lidt mere ind på hende først, så hun ikke ville kaste en forbandelse over hans læber eller sådan noget. "Det er jeg alligevel glad for, at du synes." Han grinede lidt igen.
|
|
|