Deleted
•
Post by Deleted on Jan 1, 2018 21:33:12 GMT
@kathy kl. 19.00 En bar i London
Klokken var syv og Tyler var netop sluttet med endnu et oplæg. Han skrev stadig utroligt meget selvom hans hjertebarn Profettidende var gået videre til Darius. Egentligt var det okay for ham, Tyler havde ikke det tid og overskud det krævede, og i stedet havde Tyler midt i sit stressende liv, valgt at rejse til Nepal og leve som munk i et halvt år. Det havde gjort en del for hans indre, og nu forsøgte at blot at leve livet igen. Tyler vidste da godt at han havde lavet mange fejl i fortiden, men han kunne jo ikke gøre andet end at gøre op for dem efter bedste evne.
Tyler sad ved baren og drak en øl, der var engang Tyler drak hver dag men han kunne ikke huske hvornår han sidst havde været i byen og i dag var planen heller ikke druk, bare en fyraftensøl inden han gik hjem og slappede af. Denne aften var der ikke et eneste menneske til stede på baren, men sådan en helt almindelig Onsdag aften, var nok heller ikke der de fleste hoppede i byen. Men det passede egentligt Tyler fint, lidt ro i hovedet og bare et godt flow så hans tanker kunne fortsætte i den kreative retning.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 1, 2018 22:36:56 GMT
Katherine var ikke typen der drak ofte. Faktisk kunne det tælles på en hånd hvor mange gange hun havde været beruset. Det kom sig ganske simpelt af den manglende tid og forkerte sted, til at hun kunne være det. Og selv efter at hendes datter var blevet ældre, havde hun aldrig rigtig gjort noget ud af det. Måske var det pengene, måske var det simpelthen fordi hun aldrig havde haft den samme vilde ungdom hvor druk var så stor en del af folks weekendliv. Under alle omstændigheder, var det et særsyn at hun skulle befinde sig på en bar. Noget hun havde i tankerne denne aften.
Katherine skubbede roligt døren op, næsten forsigtigt, som var hun et øjeblik i tvivl om hvorvidt hun befandt sig det rigtige sted. I øjeblikket følte hun at livet var blevet vendt op og ned, og fuldstændig på hovedet. Hjemmet var stille, alt for stille, efter at Alexis var rejst tilbage til Hogwarts og tankerne kredsede sig ind på hende. Hvilket var årsagen til at hun befandt sig dette sted på en ganske almindelig onsdag.
Noget hun tydeligt kunne se, andre ikke gjorde sig synderligt brug af. Der var faktisk kun én mand til stede, ud over barens ansatte bartender. Eller var det ejeren? Katherine vidste det af gode grunde ikke. Katherine bevægede sig op til baren, med en stol til afstand mellem hende og den enlige mand til stede. Måske var det her i virkeligheden en dårlig ide? Hvordan skulle dette aflede hendes tanker. Hun bestilte en øl, en smule fumlende, idet hun helt ærligt ikke kunne huske hvad de hed, men fik alligevel smilet taknemmeligt som bartenderen hjalp hende, inden hun fik sat sig ned på den høje barstol. Man kunne ikke sige at det ikke virkede, før man havde prøvet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 8:49:48 GMT
Tyler havde så mange tanker for tiden, børnene, Isabella... Ja alle børnene. Tyler havde ikke kontakt til nogen af dem, og måske var det også fint. Han ønskede at sætte en streg i sandet og starte på et helt nyt liv. Han vidste at han var et godt menneske inderst inde, han havde nok bare haft problemer med at holde de løfter han gav sig selv. Han havde været alt for optaget af fester, kvinder og sit arbejde. Men efter rejsen følte han sig opstandet på ny, og han vidste at han faktisk godt kunne få et godt og almindeligt liv til at fungerer.
Som en kvinde kom ind og satte sig, smilede Tyler flink i mod hende. Nu var han jo trods alt pinlig ædru og havde ikke nogen planer om en bytur: "Fyraftensøl?" spurgte Tyler i mod hende, og vidste ikke hvor mange andre grunde der var til at kvinder sådan tog på bar alene om aftenen. Tyler nød at komme lidt ud og ikke bare sidde og skrive artikler og nyheder hele dagen, selvom han da måtte indrømme det var hans job han i mange år havde levet for, og det ønskede han nok ikke at slippe sådan lige.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 15:58:33 GMT
Ingen kunne forestille sig hvor mange tanker der ville blive optaget af børn før de fik dem. Katherine havde ikke forestillet sig at hun skulle gå fra at være en sorgløs teenager til en ung mor, i så tidlig en alder. Og det var ganske simpelt også der hendes største bekymringer lå. Tankerne kredsede sig ofte om Alexis, om hendes ve og vel, om forkert og rigtigt, og om Katherine havde klaret det godt nok alene. I øjeblikket kunne tankerne om datterens far heller ikke undgå at melde sig. En figur der aldrig var blevet opfyldt, og Katherine var nu stærkt i tvivl om hvis skyld det var. Hvis nu hun havde prøvet lidt mere, ville Alexis så havde haft bedre muligheder?
Katherine drejede hovedet og smilede tilbage til manden over hans spørgsmål, og kunne heller ikke undgå at bide sig selv svagt i underlæben før hun svarede. "Yeah" Hun følte sig stadig en smule palplaceret og anspændt, men hun havde også en forhåbning om at hun faldte til ro, specielt hvis der var en som snakkede med hende. "Hvad med dig?" spurgte hun tilbage med et venligt og imødekommende smil.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 18:02:32 GMT
Tyler var egentligt ret glad for den person han var endt med at blive, også selvom han var sikker på at folk ikke nødvendigvis var enige. Tyler smilede let, som han kiggede i mod den unge kvinde. Havde det her været for bare et år siden havde han nok allerede nu brugt alt energi på at få hende hjem i seng, men han var ikke rigtigt interesseret i den salgs mere - altså jo, hvem var da ikke interesseret i samleje, men det var ikke kun det han var interesseret i nu. Der var begyndt at være flere vigtige ting i hans liv.
"Jo det kan man vel godt sige, jeg er selvstændig så man kan vel sige at jeg belønner mig selv for godt arbejde" sagde han i et smil og skålede i mod hende, hun så cirka lige så kvæstet ud som ham, men hvem kom ellers også sådan et sted på denne tid. "Hvad arbejder du som?" spurgte han interesseret og smilede i mod hende, som han blik kort vandrede ud af vinduet. Hans liv var virkeligt gået ned af bakke de sidst tre år, men han var sikker på at lykken nu endeligt ville vende for ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 20:05:34 GMT
Katherine kvikkede en smule mere op over den venlige stemning, og smilede til manden. Det var begrænset hvor meget hun faktisk kom ud og snakkede med nye mennesker i sit liv. Hun havde sine nye kollegaer at lærer at kende, ellers var det mest familie og tidligere kollegaer eller gamle venner fra skolen. Sjældent nye. Det var et rart pust at snakke med en, som faktisk ikke kendte til alt under facaden. Hun skålede tilbage imod ham, og smagte på sagerne. Det var ikke nogen dårlig smag, men den krævede tilvænning. Sådan var det med øl.
Katherine hvilede sin albue mod baren mens hun kløede sig ganske let i nakken. "Jeg arbejder i Florish and Blotts. Det er ikke så længe siden jeg er startet dernede" Selvom det lød som et såre simpelt arbejde, var det en større opgradering end folk umildbart regnede med når hun fortalte dem det. "Har du eget firma?" det havde mange selvstændige jo, men det kunne naturligvis også være andre ting. Men hun spurgte interesseret ind til det, da det virkede langt mere spændende end hendes eget liv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 21:03:31 GMT
Tyler tog en tår mere af sin øl, og lod skiftevis blikket glide imellem vinduet udenfor og hende, som om at der var valget mellem den verden der lå udenfor som han ikke nødvendigvis satte så stor pris på, og en kvinde som jo tydeligt virkeligt ganske flink til lidt almindelig smalltalk. "Åh, det må være spændende... Jeg skriver en del, så jeg kommer ofte forbi. Dejlig butik" sagde han komplimenterende og smilede til hende, det var skønt bare at slappe af i hvad er virkede til at være ganske godt selskab: "Du virker lige så udkørt som mig" sagde han i et smil og tog en tår mere af sin øl, ikke fordi det vidste han jo godt der kunne være mange grunde til.
"Jeg har været chefredaktør på Profettidende, men nu er jeg bare ja... selvstændig. Skriver lidt noveller og sådan noget. Jeg er ved at prøve at finde ud af hvad retning jeg skal tage i livet" sagde han i et mildt suk. Han havde ikke været super god altid, og Tyler vidste at han gerne ville finde ud af hvad han ville. Han havde nok ikke altid været helt heldig i livet, men nu ville han have tingene på rette spor.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 21:11:26 GMT
Katherine var mere taknemmelig end hun havde regnet med over hans reaktion. At han faktisk synes at hendes arbejde kunne være spændende, fik hende til at smile. For det var faktisk spændende. Nok ikke så spændende at sætte bøger på plads, men man fik et stort indblik i al materialen og ikke mindst chancen for at læse ting som Katherine normalvis ikke ville havde haft råd til. "Den er rigtig dejligt, jeg er også glad for at havde fået chancen" mugglerbutikken hun havde arbejdet i før, bar ikke nær så spændende bøger, hvis hun skulle være ærlig. Katherine kom med et ganske let og kort grin og nikkede, dog stadig hvilende mod sin hånd. "Det tror jeg også at jeg er" svarede hun ærligt. "Min datter har været hjemme på ferie her i julen - hvilket nok har sat sine præg" svarede hun med et smil. og ærlig omkring at hun havde et barn. Hun havde aldrig forstået hvorfor nogen kvinder fandt det nødvendigt at skjule den del når de snakkede med en fremmed.
Katherine løftede hovedet fra sin hånd og genkendelse gled over hendes ansigt. "Oh, ja det kan jeg godt se nu" det var der hun havde set hans billed før. Hun læste profettidende, men det var selvfølgelig ikke hele tiden at der var billeder af de ansatte deri. Men man kunne ikke undgå at have set ham. "En bestemt genre du har haft i tankerne?" spurgte hun interesseret ind til. Som han nok havde regnet ud, var hun jo ikke ligefrem fremmed hvad angik bøger, taget hendes arbejde i betragtning.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 3, 2018 20:16:41 GMT
Tyler smilede: "Tjah vi arbejder jo trods alt halvdelen af vores job væk, så det er nok godt at man finder et arbejde man virkeligt er glad for" sagde Tyler. Han vidste da godt at der var folk der helst bare ville gå ud, arbejde et eller andet kedelit sted også gå hjem og holde fri. Tyler var selv meget passioneret for sin karrierer og ville gøre absolut alt han kunne for at den blev så stor og god som muligt, han ville ikke ende med at sidde deprimeret fordi han ikke havde nået alt det i livet han gerne ville.
"Ikke rigtigt nej, lige nu skriver jeg mange debat indlæg, klummer og den slags... Politisk kritik og spørgsmål" sagde han, der var så mange ting man kunne stille spørgsmålstegn ved i dennee verden og han nød virkeligt at gøre det. Ikke fordi han som sådan havde noget i mod samfundet, men bare fordi han gerne ville holde styr på alt. "Åh ja, børn er skønne, men når de er teenagere er de sikkert svære at holde styr på" sagde han som en kommentar til hendes datter der var hjemme fra Hogwarts.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 3, 2018 20:46:00 GMT
Den udtalelse kunne man kun være enig i. Selvom Katherine i mange år havde levet efter hvad der gav penge i lommen og mad på bordet. Noget hun havde været nødsaget til, fremfor at følge en drøm. En drøm hun ikke rigtig syntes at kunne huske mere, men blot være faldet i sit komfortable hjørne ved at arbejde med et fag hun trods alt fandt interesse i. Bøger.
"Har du fået svar på nogen af de spørgsmål?" spurgte hun nysgerrigt ind til. Det var sundt at stille spørgsmålstegn til den styrende magt. Til den politik der styrede samfundet og ikke mindst menneskerne der stod bag magtpositionerne. Hun håbede dog ikke at hun irrterede ham med sine spørgsmål! "Oh du skulle bare vide" kom der fra hende med et let opgivende grine og en svag rysten på hovedet. "Ikke fordi hun som sådan er vild af sig, men. Hun har sine perioder" som at gøre noget så dumt som at tage sagen i egne hænder. Og det havde selvfølgelig også været lige op til jul, så stemningen kunne blive ekstra skrøbelig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 5, 2018 18:03:50 GMT
Tyler smilede i mod hende, at hun viste interesse for hans arbejde fik ham automatisk til at vise interesse for hende, og han vendte sig på barstolen for at kigge i hendes retning: "Ja... Jeg syntes det er spændende at se hvor meget der sker i den magiske verden, som folk slet ikk kender til" sagde han roligt. Han forsøgte virkeligt at holde lav profil om ting der ikke stod i avisen, nok mere fordi han ikke helt vidste hvad ministeriet ville sige til det, og han ville helst ikke ud i ballade nu han endeligt havde fået ro på.
"Jamen fortæl endeligt" sagde han i et morende smil, om ikke nadet kunne det da ende med at være en god historie, og han havde nok bare brug for at blive opmundret lige nu, der skete så mange dumme ting i livet og selvom Tyler havde styr på det, så hole tankerne sig ikke altid på afstand. "Det kunne jeg forestille mig, ikke at jeg har nogen teenager - men jeg kan da huske da jeg selv var i den alder, og også min bror" sagde han i et grin. Det var ikke altid til at holde styr på de helt unge.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 6, 2018 8:49:02 GMT
Katherine smilede, bed sig kort i læben, før hun stræbede sig til at spørge lidt mere ind til det. "Og er der så det?" hun var ikke selv journalist, og hun havde absolut ikke spor styr på hvad Ministeriet hele tiden foretog sig, med mindre profettidende skrev om det. Og det ville være direkte løgn at sige, at hun ikke blev interesseret i at vide hvad der mon kunne gemme sig som den almene befolkning ikke fik noget at vide om. Trods alt havde hun ikke været naiv nok til at tro, at der ikke foregik noget bag lukkede døre!
Katherine vendte sig mod ham med kroppen, i stedet for kun at have hovedet drejet og kløede sig lidt over næsen, med et lille smil på læben. "Øhm, vi har en smule, komplicerede familie forhold. Alexis er femten, og har aldrig kendt sin far, af forskellige årsager" man ville godt kunne mærke at hun forsøgte at komme hurtigt hen over hvad årsagerne nu end kunne være for at faren ikke var inde i billedet. "Om ikke andet, har den nu lidt mere repelske teenager, fundet min dagbog, opsøgt sin far og sat mig i en noget.. ubehagelig situation" det var måske at gå hurtigt hen over det, men selvom noget af hende gerne ville tale om det, var hun stadig privat nok til at forsøge at holde nogen af detaljerne igen. Dybest set fordi hun jo skammede sig over hvordan det hele havde udviklet sig. "Jeg skal heller ikke snakke for højt om mine teenageår" grinede hun. Faktisk var hun på Alexis alder da hun blev gravid og gik stadig i skole. Oh ved Merlins skæg, hvor hun da håbede på at Alexis aldrig skulle foretage samme dumhed. Hvor meget hun end elskede sin datter, var hun også klog nok til at slå sig fast på, at tidspunktet havde været forkert for at videreføre gener.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 12, 2018 17:39:47 GMT
Tyler smilede til den fremmede kvinde, og var egentligt ganske tilfreds med at hun havde valgt at slå sig ned med ham denne aften. Tyler snakkede da stadig med en del af sine venner, men for det meste ville de bare gerne have ham med i byen, og tyler prøvede at holde sig lidt på afstand fra alt det. "Ja en del... Jeg tror at ministeriet holder mange ting hemmeligt for almindelige magikere for at beskytte dem" sagde han og kigged epå hende: "Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg at mugglerne er på sporet af Diagonalstrædet" sagde han og kiggede i mod hende.
"wauw det lyder da ellers som noget af en uge du har haft dig.. så kan jeg godt forstå du har brug for at sidde her og trække vejret" sagde han i et smil. Tyler havde også haft nogen ret travle dage: "Jeg har også et par børn, jeg desværre ikke har kontakt til" sagde han og vidste dt var bedst at være ærlig. Og ja et "par børn" okay det var godt nok fire børn, men altså det var jo også et "par" og lidt til. Endda med tre forskelige mødre, well Tyler havde haft en vild ungdom.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 14, 2018 13:28:32 GMT
At tage i byen, var ikke Katherines stærke siden. Det var faktisk generelt ikke noget hun gjorde i. Hun havde været ude et par gange med nogle veninder, men det var slet ikke i sammen gennemsnit som den almene befolkning normalvis havde været på, specielt i deres unge dage. Noget af hende vidste også godt at hun havde mistet en del ungdom, men hun var i forvejen ikke typen der hang ud steder hvor musikken var så højt at man ikke engang kunne høre sine egne tanker. "Tror du? kom der overrasket, og en snert nervøst fra Katherine som bed sig let i læben inden et let grin forlod hende. "Hvis det sker, får jeg et forklaringsproblem. Jeg bor på Diagonalstrædet, og har i min tid arbejdet en del med mugglere.. Puha" og hun kunne forestille sig at hun ikke var den eneste der havnede i problemer hvis en del af det magiske samfund blev afsløret. Specielt med mugglernes egenskab til at ville vide alt. og tanken om at det ikke var det eneste, var faktisk en skræmmende tanke.
Kathrine drak en smule mere af øllet og så roligt på den fremmede, med et smil. Yeah, det havde ikke været den mest rolige uge hun kunne havde ønsket sig. Da han nævnte sine egen børn og den manglende kontakt, smilede hun dog stadig et roligt smil, men også medfølelende. "Hvordan kan det være?" Katherine vidste godt at hun havde udsat en anden mand for nøjagtig det - ingen kontakt til sit barn, men deres situation var anderledens end hvad man normalt hørte om. Katherine havde troet at han ikke ønskede kontakt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 3, 2018 20:49:43 GMT
Tyler smilede til hende, han mente da selv han var en ret charmernede fyr og han havde jo alle dage været ganske glad for kvinder, men han måtte nok indrømme at det sidste stykke tid havde han nok bare brugt tid på at finde sig selv, han ville gerne være i sit hoved og med sine egne tanker, sørge for at han måske ville blive et bedre menneske. "LAd os se... Jeg håber bare ministeriet ved hvad de laver" sagde Tyler, da han var yngre havde han primært interesseret sig for sladder, men politik havde virkeligt vokset på ham og nu ville han egentligt hellere skrive om ting der betød noget.
"Well altså jeg kunne jo godt sidde at stikke dig en løgn, men for at være ærlig så var jeg sgu nok ikke så godt et menneske da jeg var yngre, så det tror jeg selv jeg er skyld i" sagde han, Milo og Felton havde han ikke ønsket kontakt til. Sebastian og Samantha, well han snakkede jo slet ikke med Isabella og det gjorde det en smule kompliceret, også sevlom det gjorde han havde en del blandede følelser omrking det hele og ikke selv helt vidste hvad han syntes om hele situationen.
|
|
|