Deleted
•
Post by Deleted on Sept 11, 2017 18:14:53 GMT
Tag: Blake O. Jackson
Tusmørket sneg sig nærmere og nærmere, gaderne vrimlede stadig med mennesker. Magikere og mugglerer. I mængden fandt man en mørk håret mand, der gik med en skulder taske slynget over skulderen og krydsede over hans brystkasse. Whitehall bygningen gemte på mere end bare arbejdspladser, den gemte ministeriet for magi, et yderst fremmet sted for James, der havde brugt det meste af hans teenage år på vejen og hoppet fra den ene muggler skole til den anden. Det havde ikke været sjovt, men det var bag ham. Så længe han ikke rendte på sin mor ville han være okay. Hans hånd dykkede ned i lommen på hans cowboy bukser og trak hans telefon frem og så på tiden. Blake skulle gerne have fri nu.. De brune øjne så op, så mod indgangen til den store bygning, afventende den lettere spinkle unge troldmand. Det var skørt at tænke på alt det der forgik derinde. Al den magi der var der inde. Jahlila havde godt og grundigt begrænset hans kontakt med magi, så han havde stadig følelsen af eventyr hver gang han besøgte de magiske butikker. En følelse han forventede de fleste magikere ikke rigtig kendte til, magi var jo hverdag for dem. James bevægede sig tættere på indgangen af bygningen, bare for at være lettere at finde og for at have en chance for at se Blake i mængden, inden han gik ud af en dør eller nogen lignende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 11, 2017 19:21:02 GMT
Blake havde skam også fri og halsede derfor mod udgangen da han havde en aftale med James. Han kunne egentlig ikke huske hvor længe de havde kendt hinanden, men det var bestemt indenfor det sidste år da det først var der han havde begyndt at være drag og han havde mødt ham ved en af de shows han havde optrådt ved. Blake var også virkelig blevet sådan en regelrytter af at have været vejleder på sin 7. Årgang mere end han havde været i forvejen. Han havde en mindre stak papirer under sin ene arm da han kun lige var blevet færdig og havde været mm fra at skulle overarbejde hvilket han bare ikke havde tid til lige den dag, men det var som om at Alecander fik mere at lave når der ligesom var angreb fra Garden andre hos deres naboer. Blake havde slet ikke nået at kigge på klokken da og smækkede nærmest døren op som han små løb ud af bygningen og stoppede tydeligt først op der for at se sig rundt efter James. ”Jeg kommer ikke for sent vel?” spurgte han efter han havde hivet en smule efter vejret og bed sig hårdt i læben fordi han forsøgte at få det til at stoppe inden han stoppede sine papirer ned i tasken der hæng over hans skulder inden han sætte sit mørke hår og lod de blå øjne falde på James. Hvor var det da også bare typisk man skulle have allermest travlt når man havde en aftale i den anden ende. Måske var det så også lige netop det som gjorde at man havde travlt fordi man konstant tjekkede sit ur i stedet for blot at blive færdig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 6:17:29 GMT
Den yngre mand dukkede op og et smil lyste op på James ansigt. De brune øjne så afventende på Blake, som han fik pakket sine papirer sammen. Han vidste godt, at Blake var meget punktlig, så det at have en aftale efter arbejde måtte vel være en smule stressende, hvis han havde haft udsigt til overarbejde. "Nej" Svarede han så, efter den yngre mand havde fået vejret. "Var der meget arbejde idag?" James vendte sig fra mod trapperne. Det var ikke ligefrem det mest hensynsfulde eller praktiske at stå i ud- og indgangen af en bygning så stor some Whitehall. Tanken om hvordan det var at arbejde i ministeriet havde rumsteret i hans hoved et par gange efter han havde fundet ud af, at Blake arbejde der. Hvilket vel også var imponerende. Han havde et karriere job, mens han selv stadig var på skole bænken med et fritidsjob som klatreinstruktør.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 7:06:18 GMT
”Godt” sagde han med et varmt smil over sine læber og fik endelig styr på sit hår. Blake var især blevet punktlig efter han havde været vejleder. Det var nærmest helt frygteligt, men det var altså bare sådan han var. Det havde også været godt i forhold til at være ven med skolens queen bee for hun ville ofte ikke lade sig vente på.
Han nikkede ganske let til om der havde været meget arbejde. ”Ja. Når Dødsgarden overtager Norge så er der meget papirs arbejde der skal laves åbenbart” sagde han med et ganske let nik og bed sig ganske let i læben. Nu var det også ganske usædvanligt at en ung fyr på 18 år overhovedet kunne arbejde for selve den øverste ledelse, men for det første havde han været i praktik i et år hos Bodin som selv var ansat under Alecander og for det andet så havde Blake rige forældre der havde presset på med at han skulle tage et lynkursus til sekretær så han kunne få sit drømmejob når skolerne ville starte igen så det var derfor han var der hvor han var. ”Men jeg kunne bare have ladet være med at tjekke mit ur 150 gange fordi jeg glædede mig til at se dig og så havde jeg ikke skulle løbe ud” forklarede han sig med en ganske mild latter over sine læber inden han gjorde tegn til de skulle begynde at gå. Det var trods alt ikke det bedste sted i verden de stod så derfor måtte de heller se at komme videre. Han havde så heller intet problem med at indrømme længere han havde glædet sig til at se James. Det gjorde han altid med folk som han holdte af hvilket da desværre også havde resulteret i at sidst han havde set Frej havde de endt sammen for en enkelt aften og Frej havde åbenbart ikke været helt så single som han havde troet. Nok havde det ikke været Frejs skyld, men Blake kunne ikke lade være med at have dårlig samvittighed over det da han stadig følte det var hans skyld.
"Heldigvis er der ikke så langt hjem til mig så kan jeg smide mine ting, drikke lidt og så kan vi jo se om du vil i byen bagefter" sagde han med et ganske let nik da det ligesom var hans tanke for deres aftale.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 11:26:43 GMT
Dødsgarden... Bare ordet fik hans mørke øjenbryn til at ryge en anelse op i panden. Det lød alvorligt. Hans udtryksfulde brune øjne fik et bekymret udtryk for et øjeblik, inden Blake fik åbent munden og sagt en form for forklaring for hvorfor han havde været nødt til at små løbe ud. Han smilede skævt og svarede. "Haha, true! Du bekymre dig for meget om tiden nogle gange" Han begyndte at gå ned af trapperne ved siden af Blake og fulgte med ham ved hans side. Blake havde aldrig lignet en der manglede noget, hvilket var mere eller mindre fremmed for James, da han holdt sig oven vande økonomisk ved hjælp af resterne af de penge hans far efterlod og den løn han fik fra sin praktikplads. Men han passede også godt på sine ting, bare den skuldertaske han havde med sig var godt og vel fire år gammel... Han så kort over på Blake, da han igen talte, dog vente de brune øjne tilbage til vejen foran dem, da han svarede. "Det lyder som en plan. Det vil være fedt med et afbræk fra bøgerne." Ikke fordi han havde det mindste imod at han altid havde et eller andet at læse, så vidste han også at det langt fra var sundt for ham at isolere sig fra resten af verdenen bag hans bøger. "Så.. Dødsgarden, hvad er det helt præcist for en gruppe?" Hans stemme var en anelse tøvende, han vidste godt han var totalt ude af loopet når det kom til det magiske samfund, så hvis han kunne opsnappe lidt info fra Blake ville han være taknemlig, det havde trods alt hans fars verden og en verden han gerne ville være en del af igen. Der var også en familie, som han håbede at kunne blive en del af igen engang, for hans mor havde skubbet alt kontakt fra Ethans side af familien væk, da han døde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 11:45:37 GMT
Han rystede ganske let på hovedet. ”Nu var det så mere fordi jeg bare glædede mig til at se dig og jeg ikke ville komme for sent at jeg glemte helt tiden” sagde han med en svag rød kulør i sine kinder som Blake havde en grim vane med at få alt for hurtigt. Især nu hvor han var kommet ganske ufrivilligt ud af sit skab. Nu var Blakes morfar også butiks og café ejer. Hans onkel var auror og hans mor var designer ligesom han selv rodede med ved siden af de andre ting han lavede så det var ikke fordi han manglede noget på nogen måde. Han kom også fra en ældre fuldblodsfamilie der havde været mørke tilhængere. ”Jamen det var jo det jeg tænkte du godt kunne bruge” sagde han med et smil og nikkede ganske let for sig selv. Blake selv forstod dog godt kærligheden til bøgerne, men han var også selv Ravenclaw elev og havde altid gået meget op i sine karaktere så det var også derfor han fulgt ud kunne forstå hans behov for et outbreak fra det med bøgerne. Blake hævede ganske let det ene øjenbryn. ”Du er magikere. Du har aldrig hørt om Lord Voldemort? Han dannede denne her gruppe af mørke magikere der ikke kan li mugglere og de har overtaget Norge nu” forklarede han sig selv mens han undrede sig lidt over at James ikke kendte historien. ”Denne gang dog med en anden leder da Voldemort har været død i virkelig mange år” skyndte han sig at påpege blot for lige at sige at han altså ikke var i live mere. Blake selv havde gradueret fra Hogwarts så derfor havde han helt styr på det der. Og så bare det faktum han havde fået højeste karakter i Magiens Historie.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 15:18:30 GMT
Det skæve smil blev hængende i hans mundvige, som han skævede til Blake of fik et glimt af den lette rosa kulør i hans kinder. Ved lyden af navnet på den afdøde gamle mørke leder af Dødsgardisterne formede der sig en lille rynke mellem hans øjenbryn. Han huskede vagt navnet, men han havde næsten blokeret alt han huskede fra sin tid på Hogwarts, da det ikke bragte andet end et stærkt savn og han havde ikke haft brug for at føle sig mere miserabel end han havde gjort dengang. Han valgte dog at lade den første kommentar om hans mangel på viden ligge. Han følte sig ikke vildt sikker når det kom til magi og bare det at skulle udføre sådan en simple besværgelse som lumos kunne få ham til at få nervøse sommerfugle i maven. Med et lettere undskyldende smil startede han sit svar. "Tror du de kan holde grebet om Norge?" Hvis de kunne det, hvor langtid ville det så tage for dem at tage resten af norden? Der var alligevel ikke langt fra Norge til England, så meget vidste han da. Hans brune øjne så sig let om, han havde ikke besøgt Blake nok gange til at vide helt præcis hvor han boede i byen, det skete af og til han blev en anelse væk i Londons små gader, hvilket var absolut til grin, da han havde boet her i pænt lang tid... Så han satte sin lid til at Blake ville sige til når de var der. Eller i hvert fald dreje af, når de havde nået deres destination.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 15:52:36 GMT
Han træk ganske let på skulderen. ”Det ved jeg faktisk ikke. Jeg er ikke så god til det der med politik. Det er derfor jeg er sekretær og ikke spin-doktor” sagde han ganske roligt og nikkede let for sig selv. Nok var han glad for politik og han forstod det også, men det var ikke den del af det som havde været hans drømmejob. Det var fordi han var stor fan af Alecander og mente han gjorde noget godt for landet. ”Men jeg stoler på min chef nok skal holde dem væk. Også selvom lederen af Dødsgarden vist nok er fra UK. Alecander er en dygtig politiker” sagde han med et ganske let nik inden han pegede hvor de skulle dreje af og inden længe kom de da også til hans lejlighed. Han boede trods alt i midtbyen hvilket vel også bare bevidnede om hvor mange penge han ejede som en på kun 18 år. Han låste op og for hoveddøren og trykkede på elevatoren. ”Du er ikke så skrap til magisk historie?” spurgte han inden han lagde hovedet ganske let på skrå og sendte ham et varmt smil i mens. Han trykkede på etagen hvor han boede og ikke længe efter var de også der. Det var ikke fordi det var den mest dyre lejlighed eller stor, men det var et godt kvarter han boede i. Han låste sin dør op og gik indenfor. Blake selv var typen der kunne finde vej hvis han havde set det et par gange. ”Men hey.. Der er en grund til vi har politikere. Det er fordi det er dem som tager sig af det og det samme med aurorne. Så har jeg ikke lyst til at blande mig mere i det da jeg ikke selv er mørke magikere. Det var min oldemor og det ændrede min morfar” sagde han med et ganske let nik da han var glad for hans egen familie var gået hen og blevet lys. Han fandt et par flasker frem og nogle glas så James bare selv kunne tage. ”Men går det godt med studierne?” spurgte han med et smil som han sætte sig ned i sin sofa
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 18:15:14 GMT
Han lyttede opmærksomt til hvad han sagde og en let og kort latter. Det var vel altid noget, at han vidste hvad hans styrker og svagheder var, så han ikke kom til at række efter noget han ikke kunne formå at gøre til bedste evne. Det ville også være helt ude af karakter for Blake, den pligtopfyldende ørn. James fulgte trop efter Blake, gennem døren og videre ind i elevatoren. Han kløede sig kort i nakken ved Blakes spørgsmål til hans viden - eller hans mangel der på- om magisk historie. Hans øjne søgte kort gulvet. "Jeg nåede ikke længere end slutningen af fjerde år, inden min mor trak mig ud af Hogwarts... Jeg er først begyndt at udøve magi igen for et par år siden.." Han smilede kort og bed sig i underlæben. Han var ikke stolt af at indrømme, at han var magiker med så lille en viden om den magiske verden. "Det er også derfor jeg læser til dyrlæge i muggler-verdenen. "
Han fulgte Blake indenfor og trådte nænsomt sine sko af i entreen. Han følte ikke han havde en god kommentar til hans fortælling om hans families tilhørsforhold. I hvert fald ikke andet end sådan nogen i retning af 'heldigt' eller 'det var da godt'... Han åbnede en flaske og hældte lidt op i et glas og tog et sip. "Fantastisk. Der har ikke været så meget spændende på klinikken, men jeg lære noget nyt stort set hver dag. " Han tog endnu et sip og satte sig til rette i en stol. "Hvordan er det enligt inde i ministeriet? Er der magi over det hele eller ligner det et bare en standard muggler kontor bygning?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 12, 2017 20:05:00 GMT
"Så er det godt du er ven med sådan en ørne nørd som har styr på det og gerne deler sin viden. Så stor en nørd at folk bad mig lave deres opgaver" sagde han med et ganske let grin da han ik havde noget imod at indrømme hvor stor en nørd han var. Han vidste det jo godt selv. Han kunne også bare godt li at være en nørd selvom han ikke lignede en typisk nørd. "Du må sige til hvis du skal have hjælp med magien i hvert fald" sagde han med et ganske let nik. "Dejligt" sagde han med et smil mens James åbnede flasken og tog den selv bagefter for at hælde op til sig selv. "Magisk. Der flyver papir rundt med beskeder over det hele. Det er jo ministeriet for magi" forklarede han og synes selv det var et af verdens fedeste steder trods for han kun var 18. Blake elskede trods alt struktur helt vildt. Nu var han så også bare en typisk Ravenclaw elev. Han tog en tår af sit glas. "Men altså det er et ministerium så vi behøver ik snakke om det" sagde han roligt da han godt vidste det ikke var den mest spændende samtale i verden og slet ikke når han også var drag Queen ved siden af
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 13, 2017 5:08:53 GMT
Han grinede kort over Blakes indrømmelse til at være en nørd med stort n. Han smilede og nikkede kort. "Det skal jeg nok" Han løftede let et øjenbryn ved tanken om flyvende papirer. Han så sig kort rundt, inden hans øjne faldt på Blake igen med et glimt af en større interesse. Nok var ministeriet et spændende emne for ham til et vis punkt, så havde han andre spørgsmål, som også gerne ville have svar. "Hvornår er din næste forstilling? Et par gamle venner kommer på besøg og jeg lovede at vise dem lidt af byen. " Han havde et skævt smil på læben, som han talte. Han så frem til hans tidligere partneres korte besøg og han vidste de ville finde det både underholdende og interessant at så en drag optræden. De var flamboyante og de kunne virkeligt få et publikum til at live op.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 13, 2017 10:17:23 GMT
Blake havde intet imod at indrømme at han var lidt af en nørd for så længe han ikke lignede en folk ville forvente var nørd for folk havde bestemt udnyttet ham på det punkt igennem skoletiden indtil Skyler havde sat en stopper for det. Hun havde nemlig ment han ikke havde tid da han skulle bruge sin tid på at være i hendes følge. "Min nye kjole er lige blevet færdig så i morgen skal jeg optræde sammen med de to andre" sagde han med et ganske let nik og tog en tår mere af sit glas. Han var selv blevet ret så stolt af hvad det var han lavede, men han fik også designer kjoler af sin drag mor og Arian som stadig gik på skolen brugte tiden på at lave kjoler da han ville være designer. Og hans drag mor var også multi kunstner. "Jeg kan da godt hente den hvis det er" sagde han stille og bed sig selv ganske let i læben. I det mindste kendte han til hvad han lavede modsat hans tidligere professor der havde mødt Blake randomly i byen. Hans drag mor lavede jo også en sladreavis ved siden af så Blake vidste også hvad han skulle passe på med i forhold til hans job i ministeriet. "Hvem er de så?" spurgte han til det med de gamle venner
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 15, 2017 9:24:39 GMT
De mørke bryn røg i vejret ved lyden af, at Blakes nye kjole var færdig. Det var jo vidunderligt. James var ikke selv inde i drag miljøet og havde ikke de store planer om at hoppe ud i det. Det betød dog ikke at han ikke havde lidt viden om det modsatte køns kjoler og diverse andre beklædnings genstande. Han var bare ikke så offentlig med det, som dronningerne af drag scenen var. Den enorme energi og tid de puttede ind i deres kostumer, make up og ikke mindst deres persona var vidunderlige og James havde en ganske god ide om, at de var gode til at læse folk eller i hvert fald havde de set så mange forskellige sider af livet og af mennesker, at de var lidt visere end de fleste, når det kom til livets dybere problemer. Han bundede sit glas og stillede det fra sig på gulvet. "Uhh ja! Hent den! " Sagde han med et stort smil. "Et par gamle venner, slash eks kærester. De er super venlige" Han fik et lettere nostalgisk glimt i øjet, han så så på Blake. "Har du selv syet og alt det der?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 15, 2017 16:34:32 GMT
The dress
Blake selv var godt klar over at James nok ikke var en del af drag miljøet, men det var virkelig fedt at han synes det var så fedt at Blake var en del af det. Blake elskede trods alt virkelig at være i det miljø og det var også den vej at han havde mødt James så på den måde var han ganske taknemlig for det. Blake gik så også virkelig op i det fordi hans drag mor var Frances og han var virkelig helt igennem dygtig. ”Jamen så gør jeg det” sagde han med et grin og rejste sig op for at løbe let mod sit værelse. Han valgte da også at klæde op da det var nemmere og træk i en lang hvid kjole, et par hvide højhælet med guld mønster på og en sort choker. Blake havde også altid en lille ring hvor der var latinske ord som han havde fået af Tobias og så var Blake var en fishy queen der deltog i beauty pageant og havde indtil videre fundet et par priser ved siden af det han lavede shows med de to andre. Han kom tilbage iført kjolen og bed sig let i læben da han trods alt havde taget en blond wig på også og langt en let makeup så han ikke skulle vente alt for længe. ”Glæder mig til at møde dem. Kender de så hinanden siden de kommer på samme tid?” spurgte han med et smil som han kom tættere på så han for alvor kunne se det. Han rystede let på hovedet. ”Nej det har en af mine venner fra Hogwarts ved navn Arian. Han er virkelig skrap med en nål” sagde han med et lille let grin og drejede sig rundt for at han virkelig kunne se det på den tynde krop som Blake besad.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 15, 2017 19:40:07 GMT
James så efter Blake, som han småløb ind til sit værelse. Han selv rejste sig og fyldte sig glas igen, inden han satte sig til rette i stolen igen. Der gik et stykke tid, så han trak sin mobil frem og så tiden lyse op, han åbnede den og smed en hurtig besked af sted, inden han tog en slurk af glasset og lagde mobilen fra sig. Kort efter kom en helt anden person ud af Blakes værelse. Høj, åndssvag godt klædt og ikke mindst en figur de fleste kvinder ville slå ihjel for. Blake havde i ført sig en hvid kjole fyldt med blonder og selvom den var simple, så slyngede den sig om figuren. Han havde fået et skævt smil i mellemtiden og hans tunge hvilede kort på hans hjørnetand, inden hans øjne fandt Blakes for et øjeblik. Så tog han hænderne til munde og lavede et hulrum mellem dem og efterlignede ulve-hylet fra en gammel tegneserie. Han rejste sig og begyndte at gå rundt om Blake. Hans brune øjne og undersøgte kjolen nærmere. "Det er faktisk sammen... Lang distance fungerede bare ikke. " Svarede stille og vendte tilbage til stolen. "Så, Mrs Jackson.. Det må jeg sige, det er noget af en talentfuld syerske du har dig" Han så på Blake med et stort smil.
|
|
|