Deleted
•
Post by Deleted on Dec 19, 2016 6:38:57 GMT
@audrey - @kate Joeys lejlighed Omkring kl. 18 December 2053
Joey havde været meget i tvivl om hvorvidt han skulle lade Kate komme med hjem til ham efter deres sidste møde. Han var stadigvæk bitter på hende over hvor dårlig en veninder hun havde været overfor Audrey, men på den anden side kunne det jo godt bare have været en dum fejl fordi hun måske havde været fuld. Han anede jo ikke hvor meget hun havde drukket inden de havde mødt hinanden ude foran. Med det i baghovedet var han gået med til at holde noget julehygge for de to piger i hans lejlighed. Desuden skulle Audrey jo helst ikke fatte mistanke. Joey selv stod i det åbne køkken og var ved at kokkererer noget andesteg. Han var ikke mester i et køkken, men han kunne da godt lave god mad. Han åbnede ovnen og prikkede lidt til stegen der lod til at være færdig efterhånden hvorefter han gik over for at sætte de sidste tallerkener på bordet. "Det vare ikke længe før maden er klar." Informerede han afslappet og gik over til de to piger i sofagruppen. Igen var han ikke helt sikker på hvordan han havde det med at have Kate i hans hjem, men han havde besluttet at lade tvivlen komme hende til gode og bare se tiden lidt an, hun havde jo sådan set været flink nok, hvis altså bare hun sørgede for ikke at ligge op til ham igen for det var han ikke sikker på at han ville kunne håndterer.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 20, 2016 19:30:46 GMT
Audrey syntes bare det var hyggeligt at Kate, Joey og hende kunne slappe lidt af sammen. Kate var hendes bedste veninde og ja Joey var jo.. Joey. Audrey sad lige nu inde i stuen og slappede af sammen med Kate imens Joey lavede mad, det var virkeligt pænt af ham at tage det hele så roligt. Kate og hende sad og grinede af en eller anden dårlig joke fra deres unge år, de var simpelthen så tossede de to, det havde de ihvertfald været i fortiden og det var da værd at grine af engang imellem: "Jeg smutter lige op i bad" sagde hun i et smil og kiggede på Kate.
"Skat? Jeg tager lige et hurtigt bad inden vi skal spise, jeg skal nok skynde mig" sagde hun og kiggede hurtigt på ham ude i køkkenet, inden hun smuttede op af trappen til førstesalen, hun mistænkte overhovedet ikke Kate for noget. Hun vidste godt Kate nogengange kunne være lidt all over, men altså hun havde jo mødt Joey en del gange nu og hun virkede jo faktisk til at hun var faldet rimeligt meget til ro, hvilket Kate syntes var dejligt, hun ville jo gerne have Kate i sit liv sammen med Joey.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 20, 2016 19:31:04 GMT
Audrey syntes bare det var hyggeligt at Kate, Joey og hende kunne slappe lidt af sammen. Kate var hendes bedste veninde og ja Joey var jo.. Joey. Audrey sad lige nu inde i stuen og slappede af sammen med Kate imens Joey lavede mad, det var virkeligt pænt af ham at tage det hele så roligt. Kate og hende sad og grinede af en eller anden dårlig joke fra deres unge år, de var simpelthen så tossede de to, det havde de ihvertfald været i fortiden og det var da værd at grine af engang imellem: "Jeg smutter lige op i bad" sagde hun i et smil og kiggede på Kate.
"Skat? Jeg tager lige et hurtigt bad inden vi skal spise, jeg skal nok skynde mig" sagde hun og kiggede hurtigt på ham ude i køkkenet, inden hun smuttede op af trappen til førstesalen, hun mistænkte overhovedet ikke Kate for noget. Hun vidste godt Kate nogengange kunne være lidt all over, men altså hun havde jo mødt Joey en del gange nu og hun virkede jo faktisk til at hun var faldet rimeligt meget til ro, hvilket Kate syntes var dejligt, hun ville jo gerne have Kate i sit liv sammen med Joey.
Kate nød at bruge tid med Audrey, og hun var da også en af de få veninder der var bleve thængende efter alt det med Joey. Ja Kate var da også misundelig, men nok ikke på samme måde som mange af de andre. "Okay... Så går jeg ud og underholder Joey" sagde hun afslappet, hun var ganske afslappet omkring det hele efterhånden, selvom hun syntes det var mærkeligt at Joey ikke havde sagt noget til hende efter deres aften - og nat i byen. Hun havde det også dårligt overfor Audrey, men hun havde sagt til sig selv det ikke skulle ske igen.
"Hey" sagde hun som hun kom ud i køkkenet til Joey og smilede så roligt til ham: "Tak for sidst" sagde hun i en rolig stemme, nu var Audrey jo gået ovenpå og selv hvis hun hørte noget var det jo en ganske uskyldig sætning. Generelt var Joey en skøn fyr og Kate følte sig ikke helt så misundelig nu, efter hun selv havde været sammen med ham. Men hun håbede lidt han var med på at det var noget de to aldrig behvøede tale om igen, hun ville helst ikke miste Audrey som veninde, selvom det var creepy at tænke på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 20, 2016 23:24:56 GMT
Joey kiggede lidt anklagende på Audrey som hun informerede om sit bad, eller så anklagene som han nu kunne. Maden var jo næsten klar og han havde virkelig ikke lyst til at tilbringe tid alene med Kate hvilket måske virkede som værende lidt tarveligt af ham, men hvis Audrey havde kendt sandheden ville hun nok heller ikke have ladet dem være alene. Ikke at Joey kunne finde på at gøre noget, han vidste hvor hans hjerte hørte til, men han stolede virkelig ikke på Kate efter Audreys svendegilde - eller hvad man nu kaldte det. "Så skal du virkelig også skynde dig," sagde han næsten bedende, han håbede dog ikke at hun bemærkede desperationen i undertonen.
Situationen så kun ud til at forværres som Audrey smuttede ovenpå og Kate besluttede sig for at joine ham i køkkenet. Hvorfor nu det? Han sank en enkelt gang og tog en dyb indånding. Han måtte bare være høflig. "Hey..ehm selv tak?" Han kunne ikke undgå at føle at den sætning ikke helt passede ind taget i betragtning af hvad der var sket. Igen besluttede han sig dog for at lade tvivlen komme hende til gode, alle kunne jo begå fejl, det gjorde dem ikke nødvendigvis til dårlige mennesker og det han i sin tid havde udsat Audrey for var nok langt værre når der kom til stykket. "Kom du godt hjem?" Spurgte han for at indlede en samtale, han havde jo ikke set mere til hende den aften.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 21, 2016 20:27:22 GMT
Kate kiggede på ham, hvordan kunne han ikke bare være en lille smule tiltrukket af hende efter sidst? altså på den anden side så var han jo skuespiller og dte var da altid noget at han kunne holde det hemmeligt overfor Audrey. Joey havde da også sagt sidst, at de aldrig skulle tale om det igen. Men altså lidt kunne man vel godt, om ikke andet så kunne man jo lade være med at tale også bare måske kigge lidt på hinanden, altså og pillelidt... Ej det burde hun virkeligt ikke, men hvor var det dog fristende som han stod der og så indbydende ud.
"jo tak dte gjorde jeg... Men jeg var godt nok træt" sagde hun i et flirtende smil, det havde jo været en ret hyggelig aften: "Audrey har ikke været mistænksom vel?" spurgte hun i en rolig stemme, hun vidste godt at hun havde været en idiot og hun ville jo gerne at det ændrede sig. Kate kiggede hen i mod ham, hun ville da ikke have noget i mod at kysse lidt på ham nu, men altså måske var det slet ikke så klogt når det kom til stykket, hvis Audrey kom ned eller noget. Hun var trods alt ikke helt dum.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 21, 2016 21:29:00 GMT
Joey følte sig mega utilpas i situationen her selvom han virkelig prøvede at slappe af. Det hele var bare så akavet eller var det kun ham som havde den mærkelige fornemmelse i kroppen? Uanset hvad var det en forfærdelig følelse skønt han jo sådan set ikke havde gjort noget forkert. Han nikkede stille, han kunne ikke huske hvad klokken havde været før han og Audrey var taget hjem, men det havde da været ret sent. "Ja klokken blev vidst også ret mange," besvarede han med et halvhjertet smil, flirtede hun med ham? Han var ikke sikker, det håbede han ikke, han havde jo gjort det ret klart for Kate sidst at han ikke var interesseret. Selvom Audrey kun lige var gået følte han allerede at det var evigheder siden og han ville bare ønske at hun ville komme tilbage.
Usikker på hvad han skulle svare rømmede han sig en smule for at købe sig lidt tænketid og koncentrerede sig pludselig lidt mere om maden end før. "Jeg prøver ærlig talt selv at glemme det, så måske vi bare skal lade være med at snakke om det?" Foreslog han en lille smule sammenbidt. Han troede at hun snakkede om kysset og han ville virkelig ikke gøre et større nummer ud af det der måske kunne ende med at koste ham hans forhold til Audrey, de havde jo aftalt at der ikke skulle være nogen hemmeligheder imellem dem igen, men for fanden, han ville jo ikke ødelægge hende og Kates venskab og hvad nu hvis Kate benægtede og Audrey valgte at tro på hende, de havde jo trods alt været bedste veninder siden de var små.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 25, 2016 20:04:00 GMT
Kate smilede, han var virkelgit en flot fyr og selvom hun ikke ville ødelægge forholdet med Audrey, så kunne hun da godt hygge sig lidt med ham igen. Faktisk følte hun sig lidt i strid med sig selv. På den ene side så ja, men på den anden side så var Audrey hendes veninde og det var bare ikke fair at gøre overfor hende. "Hey jeg snakker da ikke om det... Jeg ville bare lige sige at det var rart" sagde hun i et smil og blinkede til ham, for satan hvor var hun dog billig når det kom til stykket, men hvem ville ikke være det overfor ham, desuden havde han jo været lidt fuld - og det var hun jo også.
"Jeg siger ingenting" sagde hun og lynede sin mund, inden hun gik hen og placerede et kys på hans kind: "Nå men jeg vil gå ind og dække bord" sagde hun i et smil og kiggede ind i mod stuen, måske var det fint bare at spise lidt mad og slappe af. Desuden så var det her jo ganske uskyldigt og Audrey vidste ikke uråd, hvilket var sådan tingene skulle være: "Men tak fordi jeg måtte komme med alligevel" sagde hun i et smil, hun var da gld for at de kunne skille tingene ad og bare komme videre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 26, 2016 0:07:37 GMT
Joeys bryn formede sig i en mild rynken som hun sagde at det var "rart". Hvad snakkede hun om? Kysset? For det var da bestemt ikke rart. Det skulle aldrig være sket og han var stadigvæk tosset på hende over at hun kunne finde på at bedrage Audrey på den måde. "Rart?" Gentog han spørgende. "Kate det var forkert." Det måtte hun da være klar over. Som hun lynede munden og pludselig kom over til ham igen trådte han et halvt skridt baglæns, men blev fanget af køkkenbordet som hun lænede sig op og placerede et kys mod hans kind. I et nervepirrende øjeblik havde han faktisk troet at hun gik efter hans læber hvilket virkelig ville have været akavet...eller rettere mere akavet.
Lidt usikker på hvad hun mente og hvad hun pønsede på, gloede han bare på hende i nogle lange sekunder. "Du skal stoppe med at kysse mig." Sagde han bestemt, men stadigvæk i en høflig tone. Han ville ikke være en idiot overfor hende for hun var jo stadigvæk Audreys veninde, men han ville bare heller ikke have at hun begyndte at ligge en hel masse i noget der var ikke eksisterende. "Selvfølgelig måtte du komme med, du er jo Audreys veninde," svarede han lidt usikkert. Hvorfor følte han det lidt som om at hun vidste noget han ikke gjorde. Hun påførte sig mærkeligt, selv efter Kate-standarter.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 26, 2016 21:17:44 GMT
"Ja det var... jeg er enig... Det skal jo heller ikke ske igen" sagde hun henkastet, og smilede til ham: "Ja ja, Audrey er her jo også, sorry" sagde hun i en stille stemme. Det var jo også svært, Kate havde virkeligt været ked af episoden dengang med kysset, men da han så ligesom selv lagde an på hende den dag i byen, så var det jo ikke helt nemt. "Tak... Nå jeg smutter ind i stuen" sagde hun og smilede inden hun gik ind for at slappe lidt af, hun ville jo gerne have en hyggelig aften ud af det trods alt.
//TIME//
Klokken var næsten ni, og Kate kunne godt mærke det var på tide at komme hjem. De havde set en film, fået god mad og det var nok ved at være på tide at hun kom ud af døren. Kate kunne dog mærke hvordan hun hele aftenen ikke kunne tænke på andet end det faktum at hun havde været sammen med Joey og at hun havde dårlig samvittighed overfor Audrey. Da Audrey var gået ud i køkkenet, havde Kate derfor valgt at rejse sig op: "Jeg må til at hjem af... Jeg... Jeg går lige ud og siger farvel til Audrey" sagde hun og smilede akavet i mod Joey, det var måske bedst at hun bare lagde tingene på bordet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 27, 2016 16:31:04 GMT
Joey var virkelig super forvirret over Kate. Det havde han været hele aftenen. Det havde været så akavet og underligt, i hvert fald ifølge ham og han kunne slet ikke overskue hvis hun blev til langt ud på natten. Han vidste ikke hvorfor, men det føltes virklig som om at hun havde givet ham en eller anden hentydning tidligere ude i køkkenet, han anede ikke hvad det drejede sig om og ville egentlig nok heller ikke vide det. Hvorfor kunne de ikke bare opføre sig normalt og glemme alt om det latterlige kys som han jo ikke rigtigt havde været en del af anyway. Hun havde kysset ham og han havde afvist hende, så hvorfor havde han alligevel dårlig samvittighed? Han havde da ikke gjort noget forkert.
Som Kate gjorde antydning til at ville gå hjem måtte han tage sig selv i nakken for ikke at springe op af sofaen og bare begynde at skubbe hende mod døren. Noget virkede bare off og han kunne ikke finde ud af hvad det var. "Okay," Svarede han lidt usikker på hvorfor hun fortalte ham det. Det var vel ret normalt at man sagde farvel til sin veninde. Han havde dog en ubehagelig følelse i kroppen som han ikke helt kunne ryste af sig og han overvejede om han skulle følge med dem ud i køkkenet, men det ville vel også være mærkeligt. I stedet skruede han ned for tv'et så han kunne følge med i samtalen derude.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 27, 2016 18:24:53 GMT
Audrey stod næsten en smule lammet, som Kate havde fortalt hende de mange ting hun havde at sige. Om hende og Joey, og om hvordan hun havde dårlig samvittighed. Audrey var ikke engang ked af det, hun kunne mærke hvordan hun blev edder stik rasende, og hun havde i samme omgang stukket Kate en lussing og bedt hende gå. Det var nok blevet ret højlydt, Audrey havde mest af alt lyst til at råbe og skrige, men var i stedet endt med at komme til døren: "Og jeg gider aldrig nogensinde snakke med dig igen!!" råbte hun og smækkede så hårdt døren efter Kate. Hvad fanden tænkte hun på?
Audrey vendte herefter rundt og gik ind i mod stuen, hvor hun stilte sig i døren og kiggede på Joey med korslagte arme: "Og hvornår havde du så tænkt dig at fortælle mig det?" sagde hun og havd elyst til at smide ham ud også, men nu var det jo ham der boede her. Hun ville nok ende med at gå, men hun håbede fandeme han havde verdens mest magiske og bedste forklaring, selvom hun på ingen mulig måde kunne se en god vej ud af det her. Hendes blod boblede og hun kunne mærke hun var på kanten til at koge helt sammen inde i hovedet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 28, 2016 13:40:10 GMT
Efter de første 10 minutter hvor de bare havde stået og snakket om alt og ingenting havde Joey opgivet at høre efter. Han havde i stedet fordybet sig lidt i et eller andet meningsløst tvprogram. Det havde virkelig været en underlig aften. Lige nu ville han bare gerne op i seng og ligge og holde om Audrey. Det var omkring dette tidspunkt at han hørte råben fra køkkenet, var det..Audrey? Han rettede sig op i sofaen og vendte blikket mod de to piger kun for lige at nå at se Audrey lange Kate en lussing og derefter smide hende ud for fuld fanfare. Han stirrede overrasket på scenariet, havde Kate sagt det? Nu håbede han bare ikke at Audrey ville blive sur på ham fordi han ikke havde fortalt hende det, men han havde jo ikke været en del af det.
Dog blev han en del alarmeret da Audrey pludselig vendte sig mod ham med armene over kors og et blik der med sikkerhed havde lagt ham ned hvis blik kunne dræbe. Han mærkede uroen stige i hele kroppen og rejste sig omgående på. "Audrey.." Begyndte han forsigtigt, "undskyld, jeg ville ikke ødelægge jeres venskab, der lå intet i det fra min side, men jeg tænkte at det måtte være Kates plads at sige det til dig." Forklarede han sig forsigtigt og tog et skridt frem mod hende. Han havde ikke den fjerneste ide om at Audrey troede at der var sket en hel del mere end hvad der egentlig var. Joey anede intet om at Kate og Lucas havde haft et one night stand og at Lucas igen havde udgivet sig for at være ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 31, 2016 21:12:20 GMT
Audrey kunne mærke hvor hidsig hun var, hvor såret og hvor ked af det hun følte sig: "Hvad fanden tænker du på Joey? Også fortæller du mig det ikke engang?" sagde hun hidsigt, og kunne mærke hun skulle holde sig tilbage for ikke også at stikke ham en lussing. "Vi to er fuldkommen færdige med hinanden! Helt færdige!" sagde hun og gik ind i stuen for at begynde at samle sine ting, hun kunne ikke være sammen med sådan en mand, nu skulle det fandeme være slut - sådan ville hun ikke finde sig i at blive behandlet.
"Du går og siger du er så skide anderledes... damn dig Joey! damn jer alle sammen!" sagde hun hidsigt, hun anede slet ikke hvordan hun skulle få styr på sig selv, hun var så overrasket og så vred lige nu at hun ikke engang kunne græde, hun havde mest lyst til at råbe og skrige. At tingene var som de var, gik over hendes forstand: "Du skal ikke undskylde, din nar!" sagde hun hårdt. HUn havde slet ikke lyst til at snakke med ham lige nu, hun gad faktisk ikke engang se på ham - måske hun bar skulle hjem og glemme alt om ham og alt det her.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 1, 2017 2:24:25 GMT
Joey mærkede skyldfølelsen trille ind over sig som en stor sort tung sky. Han vidste godt at han burde have fortalt hende at Kate havde forsøgt at kysse ham, men han havde jo ikke kysset hende igen så han syntes ikke helt at det var hans plads at sige. Han havde jo bare forsøgt ikke at ødelægge deres venskab. "Nej. Undskyld Audrey jeg ville jo ikke ødelægge jeres venskab," mumlede han skamfuldt. De næste ord ramte ham dig som et hårdt slag i maven, de blå øjne fløj forfærdet op og han så forvirret på hende, "hvad? På grund af et kys jeg ikke engang gengældte?" Han fattede simpelthen ikke at dette her skete. Det kunne hun da ikke mene, det var da måske lige at gå lidt til yderlighederne skulle han mene.
Okay nu var han forvirret, hvad i alverden var det hun snakkede om? Hvad troede hun der var sket? Hvad havde Kate sagt? Pludselig følte han sig ret sur på sig selv over ikke at have lyttet efter hvad de to piger havde snakket om. "Audrey overdriver du ikke lidt?" Spurgte han forsigtigt og gik frem mod hende med et alarmeret blik, "det var jo ikke for at holde det skjult for dig, jeg syntes bare ikke at der var grund til at ødelægge jeres venskab fordi Kate var fuld og lavede en fejl." Selvom lige nu ville han da ønske at han ikke havde beskyttet hende. "Slap nu lige lidt af," udbrød han forvirret. Han kunne slet ikke begribe at hun hidsede sig sådan op, han forstod godt hvis hun var sur, men dette her var da lige at gå til yderlighederne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 4, 2017 21:35:42 GMT
Audrey kiggede på ham og kunne mærke hendes temprement var tæt på at løbe helt af med hende, hvordan fanden kunne han finde på sådan noget? Han måtte da vide hvordan det påvirkede hende, hvordan kunne han bare have været så ligeglad? Det ville hun aldrig nogensinde have troet om ham. Audrey kunne mærke hvor skuffet og vred hun var, bare tanken om at han havde været sammen med Kate, som jo endda var hendes bedste veninde. Utroligt at de ikke havde mere skam i livet: "Du skal holde kæft Joey! Kate har lige fortalt mig det hele.. Hvordan fanden kunne du finde på det!" sagde hun og pakkede stadig hendes ting ret så voldsomt.
"Jeg gider ikke mere, det er slut og du skal ikke kontakte mig, overhovdet... Nogensinde!" sagde hun og kunne mærke hvor ked af det hun blev ved at sige de ord, hun var så indebrændt og skuffet over ham. Hvordan kunne han overhovedet finde på det? Audrey rystede bestemt på hovedet. Hun havde overhovedet ikke tænkt sig at snakke af, vidste han overhovedet hvad det her betød? Det var slut, det kunne hun da aldrig leve med. HUn ville ikke leve i skyggen af hvadend han troede han havde gang i.
|
|
|