Deleted
•
Post by Deleted on Jun 12, 2016 8:07:36 GMT
Kl. 05.30
Isadora havde startet med at få veer omkring klokken to om eftermiddagen da hun var hjemme ved en veninde. Egentligt var det gået okay stærkt, hurtigere end dengang med Allison hvor hun bare husker det som flere dages helved. De første par timer havde hun sagt at de ikke skulle kontakte Lucas, de to havde ikke snakket sammen i nogen måneder, ikke andet end kort og Isadora kunne mærke hvor meget hun savnede ham. Hun havde da heller ikke været sammen med andre, hun havde ikke rigtigt lyst og prøvede egentligt bare at kæmpe sig igennem hverdagen som gravid, endnu engang alene, selvom hun godt vidste det igen - tildels var hendes eget valg.
Alligevel var hun endt med, omkring klokken halv tre at sende bud efter Lucas, både fordi hun gerne ville have ham der, men også fordi at hun ikke ville være en alt for stor lort. Cirka 05.05 var den lille pige blevet født og hun lå lige nu i armene på Isadora, som sygeplejeskerne var igang med at rydde op og forlade stuen. Hun kunne slet ikke fatte at han ikke var kommet, den fede idiot, det var trods alt hans egen datter og denne gang havde han været forberedt. Men det var ligemeget, så måtte hun jo bare klare en mere alene, han var sikkert også stiv og ude for at score.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 12, 2016 12:21:37 GMT
Lucas havde været tilbage til at være en røv efter ham og Isadora var gået fra hinanden. Han havde været sammen med et hav af tøser som han plejede, han havde været i byen flere gange og drukket sin hjerne helt væk. Kaya havde smidt ham væk fra danse skolen, da han havde prøvet at lægge an på hende også, fordi han havde været fuld. Han havde derfor også fået Kaya til at tage sig af danseskolen i noget tid, bare til hun skulle på barsel om ikke andet, hvilket var en virkelig stor ting, da hans danseskole var hans et og alt. Men nu havde han jo selv lært Kaya alt hvad hun kunne, så han vidste at hun var dygtigt og at hun kunne håndtere det, det var derfor han havde valgt hende, på trods af hun ikke var særligt gammel.
Han havde efter Kaya havde smidt ham hjem, været taget i byen igen, det måtte efterhånden være syvende dag i træk. Hvor han også havde mødt en eller anden dulle som han havde hygge sig med, så da han havde modtaget uglen fra hospitalet, havde han været gået fuldstændig i baglås. Hans øjne var næsten helt røde, fordi han ikke havde haft sovet, hans hår var stritende selvom han havde prøvet at glatte det lidt ud med hånden. Hans skjorte var knappet et hul forkert, og det kunne nok godt lugtes at han havde været i byen de sidste mange dage. Han bankede på døren, før han blot lukkede sig selv ind, "Hey smukke.." sagde han en kende skamfuldt og mærkede hvordan hans hjerte gik itu ved synet af Isadora og den lille kødklump i hendes arme. "Er det.. Pige eller dreng?" spurgte han og gik lidt længere ind og lukkede døren efter sig, med en buket blomster gemt bag ryggen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 14, 2016 21:37:24 GMT
Isadora havde det dårligt over at hende og Lucas var gået fra hinanden, men på den anden side så kunne hun bare ikke være i et fohrold som ikke førte til noget. Ville han slet ikke være sammen med hende? Putte? Måske giftes en dag? Isadora havde brug for at vide at der ville ske noget, og hvis de ikke engang kunne sove sammen, ville der jo være lang vej til alt andet. Isadora lå nu bare med den lille pige i armene, hun var helt igennem fantastisk og selvom de ikke havde noget navn til hende, så havde Isadora en helt masse gode idéer inde i hovedet, men hun ville ikke beslutte noget før hun vidste at Lucas havde fået besked.
Isadora kiggede i mod døren som den gik op og Lucas kom ind, allerede synet af hende fik hende til at sukke, ikke så meget i glæde som i frustration, hvordan var det dog han så ud? "Pige" sagde hun alligevel og kunne ikke lade være med at smile ved tanken, hun var træt men kunne ikke sove det her var en helt anden følelse end da hun havde fået Allison. "Du ligner ikke en der har lagt hjemme og sovet" sagde hun med en bitter stemme, hvorfor kunne han ikke bare være normal og tage tingene roligt engang imellem?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 15, 2016 18:18:01 GMT
Lucas' frie hånd gled op til hans mund, som hun sagde det var blevet en pige, og derefter lod han hånden glide op og i gennem håret, før han gik lidt prøvende tættere på dem. Han var ikke helt sikker på, om han stadig lugtede af alkohol, men på den anden side, så havde hun jo selv sendt bud efter ham. Han mærkede hvordan han bare havde lyst til, at gå helt hen til hende, kramme hende og kysse hende, som han plejede, men han var bare så bange for, at hun ville blive sur og afvise ham, hvilket var en meget uvant følelse for ham.
Et tør grin lød fra ham, som han rystede lidt på hovedet, "Det har jeg faktisk.. I en halv time, så modtog jeg din ugle," sagde han, hvilket da også var sandt, han havde lige nået hjem og ramt puden, sovet en lille halv time, før uglen havde vækket ham igen, med dens irriterende tappen på roden med sit næb. Han trak blomsterne frem fra bag hans ryg, "De.. Eehm.. Ja, de er til dig," sagde han og rakte dem til hende, efter han var gået lidt tættere på dem. Han kiggede lidt ned mod den lille pige i Isadoras arme, som et stille smil meldte sig på hans læber, "Hvordan har du det?" spurgte han så, han ville egentlig ikke spørger om han måtte holde babyen, han var nok lidt bange for at tabe hende eller ødelægge hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 17, 2016 16:39:40 GMT
"Wauw, en halv time" sagde hun i en rolig stemme, en smule ironisk men uden at være flabet, hvorfor var det her så svært for hende? Hun holde så meget af Lucas og ville ønske de kunne fungerer, men de endte altid med at gøre hinanden mere ondt end godt. Som han rakte blomsterne frem, smilede hun blot og tog i mod dem. Lille pigen lå jo og sov ved siden af og lige nu ville hun bare gerne være sammen med sin familie, selvom hun ikke vidste om Lucas var med i den tabel: "Tak, det er pænt af dig" sagde hun og lagde dem roligt på bordet: "De er smukke" sagde hun og kunne mærke hun blev varm om hjertet.
"JEg har det fint, det har hun også... Jeg er bare træt" sagde isadora, og vidste da også godt at hun ikke så så godt ud som hun plejede, men det gjorde man jo nok ikke i så mange timers hårdt arbejde. "Jeg havde ikke forventet at du kom" sagde hun i en rolig stemme, det havde hun virkelgit ikke troet, hun havde faktisk regnet med at han bare var kommet videre og havde det sjovt ude i verden, uden hende og det var han sikkert glad for.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 17, 2016 21:38:01 GMT
Lige nu følte Lucas sig lidt som et barn som stod overfor sin skuffede mor, men det var nok kun fordi han godt vidste, at han var et svin. Han udnyttede tøser, for at komme sig over Isadora, selvom han inderst inde godt vidste, at det var en umulig ting for ham. Han havde aldrig før haft følelser for nogen, og slet ikke som han havde med Isadora. Et skvæt smil meldte sig på hans læber, "Jah, jeg kan faktisk godt være sød," sagde han nok mest i et forsøg på at lette stemningen en smule. "Yeah, de skulle jo passe til dig ik sandt?" spurgte han og blinkede til hende, okay måske han var lidt for kvik i replikken lige nu, men det var jo sådan man kendte ham bedst.
Han sukkede lidt, og satte sig så på sengekanten, hvor han lagde en hånd oven på hendes skinneben, "Jeg ved godt, jeg nok aldrig kommer til at vinde nogen pris, for verdens bedste far, men jeg håber du ved, jeg stadig er her for dig," sagde han, han ville jo gerne prøve at være med om pigen for en gangs skyld, men han vidste jo også godt, at han ikke var nogen superfar. Et meget kort og næsten tørt grin lød fra ham, "Jeg havde nu heller ikke forventet at høre fra dig, men jeg er glad for du skrev, jeg ville bare ønske jeg havde nået at være her for dig," sagde han ærligt og nussede hendes ben lidt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 17, 2016 21:44:53 GMT
Hun smilede og kunne mærke en mild rødmen over kinderne, hun anede ikke hvordan hun skulle reagerer på det her, hun havde sådan lyst til bare at kysse ham, men hun vidste at det var dumt, der var en grund til at de to var gået fra hinanden, og til at de ikke skulle fide sammen igen. "Tak, det er virkeligt sødt af dig" sagde hun i et smil og kiggede på ham, han var virkeligt en fantastisk mand, men de to kunne ikke sammen, hun ønskede bare at de kunne finde ud af det, men hun havde brug for et rigtigt forhold, hvor de kunne arbejde på tingene.
"Ja det ved jeg godt" sagde hun: "Sådan da" påpegede hun dog, hun havde jo ikke set ham i flere uger, ja måneder faktisk, og hun antog at det var fordi ahn var kommet videre og hyggede sig med nogen andre tøser, hvilket hun ikke havde lyst til at tænke på. "Selvfølgelig ville jeg skrive, det er jo også dit barn" sagde hun i en rolig stemme, og lod sin hånd tage fat om hans som han nussede hendes ben: "Jeg er bare glad for du kom... JEg har tænkt meget på hvordan du har haft det" sagde hun i en ærlig stemme. Hun sukkede, hun ville gerne sige noget, starte en samtale, men hun anede ikke hvad hun skulle sige eller hvad de skulle snakke om.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 18, 2016 15:00:36 GMT
Lucas vidste ikke helt hvordan han skulle håndtere dette her, både fordi han stadig var bagstiv, men også fordi det var Isadora og der var så mange følelser i klemme for ham når det kom til det kvindemenneske. Selvom han nogengange bare ville ønske han kunne glemme sine følelser for hende og de bare kunne gå tilbage til det som de havde haft dengang hun havde været sammen med Joey. Han sendte hende et roligt skævt smil, "Det var så lidt," sagde han roligt, uden helt at vide hvad han ellers skulle svare hende. Han kunne jo godt være sød og han kunne godt være en god kæreste, hvis man så bort fra at Isadora havde været den første kæreste som han ikke havde været utro.
Han sukkede lidt, "Isa, please," bad han stille, han havde det forfærdeligt, med at tingene var sådan her, han havde virkelig lyst til, at fortælle hende hvor meget han savnede hende og at han virkelig var ked af at tingene var sådan her. Han var jo kun sammen med en masse tøser, for at glemme savnet til Isadora, og det virkede da også når han var fuld og dum, men savnet kom tilbage, hver gang han blev ædru igen. Et kort smil viste sig på hans læber, som hun tog hans hånd og han aede blidt hendes hånd med sin tommelfinger. Et kort grin lød fra ham, "Forfærdeligt, helt igennem forfærdeligt," sagde han ærligt, selvom hun jo ikke direkte spurgte. Han vendte blikket lidt mod babyen, "Må.. Må jeg holde hende?" spurgte han en smule akavet, han vidste ikke engang hvordan man holdt en baby.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 18, 2016 21:42:02 GMT
Isadorasmilede til ham, hun vidste udemærket godt at de to ikke kunne være sammen, hun krævede mere end det han havde brug for i forholdet, han havde det sikkert fint med at de kneppede og han så skred, men det følte Isadora ikke hun kunne bruge til noget hvis de skulle være i et rigtigt forhold. "Please hvad? Lucas det er ikke noget vi behøver at snakke om, det er overstået" sagde hun og mente primært deres forhold, det var ikke et kapitel hun havde lyst til at snakke om, det var slut og det var ikke noget der skulle fortsætte anyway.
"Du har haft det godt.. Du har været fri" sagde hun i et grin, hun vidste jo godt hvordan han var når han var single, modsat Isadora der bare havde rendt rundt og været fed, hvilket hun var virkeligt glad for at hun ikke skulle være mere. "Ja selvfølgelig..." sagde hun og kiggede over i mod pigen: "Bare tag under hendes hoved" sagde hun og smilede kort i mod ham: "Vi ved heller ikke hvad hun skal hedde" sagde hun, Isadora havde da tænkt lidt, men hun var ikke rigtigt kommet frem til noget endnu, det var jo trods alt også hans datter.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 19, 2016 15:02:41 GMT
"Please lad vær med, at lyd på bebrejdende," sagde han i en rolig stemme, det var nu heller ikke fordi han ønskede at snakke om deres forhold eller rettere mangle på samme. Selvfølgelig ville han ønsker, at han var alt hvad hun havde brug for, men det vidste han godt, at han ikke var, hvilket han jo ikke kunne gøre så meget til eller fra for. Et kort grin forlod hans læber, "Jeg tror det kommer an på, hvordan man definere godt og fri," sagde han og smilede kort til hende. Jo han havde altid haft det fint med, at hygge sig med en ny tilfældig kvinde hver weekend eller mere, men han havde det kun godt, når han var sammen med Isadora, selvom der nok skulle en del til, før jeg ville indrømme det.
Med et lidt tøvende smil, kiggede han mod den lille pige, som Isadora sagde han skulle tage hende under hovedet, så han blot endnu mere lost ud end før. "Ehm.. Sådan?" spurgte han som han prøvede sig lidt frem, han havde aldrig holdt en så lille baby, eller jo da Erica og Cadense var blevet født, men Erica var jo kun to år yngre, så det kunne han ikke rigtigt huske, og Cadence havde han aldrig rigtigt holdt, ikke mere end et par gange i hvert fald. Han rystede lidt på hovedet, "Nej.. Hvad med Angela?" spurgte han, ikke fordi han følte han havde noget at skulle have sagt, men det var nok bare et foreslag, og så lignede den lille pige en engel.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 20, 2016 21:16:33 GMT
"Jeg bebrejder ikke, jeg siger bare der ikke er nogen grund til at snakke om det hele igen" sagde hun roligt, der var ingen grund til at hun ville accepterer det her. Om så han var blevet voldtaget og myrdet vær nat, så ville hun stadig ikke accepterer at han ikke engang så meget som ville arbejde på det. "Jeg går ud fra at du ikke har holdt dig i cølibat ligesom jeg" sagde hun, udover at Isadora ikke havde lyst til at score efter det her, så var det jo heller ikke nemt når man rendte rundt med stor mave på.
"Ja det er fint, bare pas på hende" sagde Isadora i en rolig stemme, hun kunne slet ikke forstå at hun skulle til at være alene mor, det var en underlig fornemmelse, nu hvor hun i så lang tid bare havde været alene og kunne gøre præcist hvad hun ville. "Angela? Er det ikke meget... Gammeldags?" spurgte hun i et smil, selvom hun nu syntes navnet var meget sødt: "Hvad tænker du om Grace? Eller måske Cameron? Penelope?" spurgte hun, der var så mange gode navne, og hun havde da også tænkt på en del, hun havde jo trods alt haft en del tid til at tænke.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 21, 2016 17:53:52 GMT
Lucas nikkede blot lidt til hendes ord, og kunne nok ikke undgå at blive en smule lettet, over at de ikke behøvede at snakke om det. Han ville nok aldrig blive super god til, at snakke om følelser og den slags, selvom han da selv syntes han var blevet bedre med årene. "Jeg syntes lige du sagde, at du ikke bebrejder?" svarede han og vendte blikket lidt væk, han havde nok været sammen med lidt for mange tøser efter han og Isadora var var gået fra hinanden, men han vidste jo også godt, at det kun var fordi han prøvede at glemme, hvor dumt han opførte sig overfor hende.
Han mærkede en underlig, ubeskrivelig følelse gå igennem ham, som han tog den lille bitte pige op i sine arme, "Hvor er hun lille," sagde han og mærkede han hvordan han næsten fik helt blanke øjne, dog uden af fælde en tår, det var han nok lidt for stolt til, det var ikke mange som havde set ham græde og der skulle en del til før han gjorde det. Han trak lidt på skulderne, dog ganske forsigtigt, da han dårligt turde at trække vejret med den lille pige i armene. "Det ved jeg ikke.." svarede han stille, som var han bange for, at hans stemme ville få hende til at græde. "Ikke Grace, det hedder min kusine, det ville bare være underligt.. Penelope er ret sødt," sagde han forsat i den stille tone.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 21, 2016 18:40:39 GMT
"Jeg bebrejder da ikke, jeg siger bare at jeg ikke går ud fra du har holdt den i bukserne" sagde hun i en rolig stemme, det gjorde ondt på hende at han havde så nemt ved bare at gå videre til den næste, når hun bare havde siddet med deres barn. Hun elskede ham virkeligt, men de kunne bare ikke fungerer og det prøvede hun at accepterer. Hun smilede roligt for sig selv ved synet af ham og den lille, i det mindste virkede han ikke til at ville skride som hun ellers havde frygtet, så måske ville det faktisk ende med at være ganske okay.
"Ja.." sagde hun i et smil, hun var lille og hun kunne mærke hvordan hendes hjerte slog en smule hurtigere ved synet af de to sammen, den lille pige var jo helt perfekt og hun glædede sig allerede. "Vi kunne kalde hende Penelope Angela?... collins?" spurgte hun, hun behøvede vel ikke have Lucas' efternavn når de ikke var sammen, og ellers skulle hun netop have hans, egentligt var Isadora ligeglad, Allison hed jo Collins efter hende, så hvad Penelope, hvis hun da skulle hedde det, skulle hedde til efternavn, det betød ikke så meget fo hende nu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2016 16:34:33 GMT
Lucas sukkede lidt, han vidste ikke rigtigt hvad han skulle svare hende. Skulle han bare være ærlig og sige nej? Eller skulle han give hende en løgn og sige at han bestemt havde holdt den i bukserne? Hun var jo ikke dum, så chancen for, at hun ville tro på ham, hvis han løj, var alligevel ikke ret stor. Der var selvfølgelig også tredje mulighed, snakke uden om. "Det er vel også ligemeget, om jeg har holdt den i bukserne eller ej?" svarede han så, og så lidt på hende. Det var jo ikke kun ham som havde endt forholdet, det havde de jo begge to, så kunne hun vel ikke blive sur over hvad han gjorde eller ikke gjorde?
Han kunne slet ikke få øjnene fra den lille pige i hans arme. Han havde aldrig følt sådan her før, for skønt han havde Allison og Frej, så havde han jo ikke været med eller holdt dem, da de var blevet født. Frej havde han aldrig set, han vidste bare han var et sted ude i verden, forhåbenligt ikke sammen med Dacoda. Allison havde han jo først mødt da hun havde haft brug for en nyre, men han holdt uden tvivl af hende. Et smil brød hans læber, som han nikkede lidt, "God ide, smukke," sagde han, det lå bare så naturligt i ham, at kalde Isadora smukke, at han dårligt tænkte over det mere. "Hvornår må I komme hjem?" spurgte han og mærkede hvordan hans hjerte gik helt i stå, da den lille pige åbnede øjnene, "Hun kigger på mig," sagde han i en stemme som nok afslørede, at han dårligt træk vejret.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 24, 2016 18:46:33 GMT
Isadora anede ikke hvordan hun skulle føre en samtale med Lucas lige nu, mest fordi at hun følte så meget, ville sige så meget og mærkede så meget i sig selv, som hun overhovedet ikke kunne finde hoved og hale i. "Tjah, det er det vel i teorien" sagde hun i en rolig stemme, ja i teorien var alt jo ligemeget, det var bare fordi at tanken om det gjorde en smule ondt på hende og hun anede ikke hvad hun skulle sige: "Det er jo dit liv" sagde hun i en rolig stemme. Hun smilede kort for sig selv, det gjorde ondt på hende at vide at Lucas var kommet så nemt videre.
"Det ved jeg ikke... Om et par dage... tror jeg.." sagde hun i et smil og kiggede i mod Lucas, hun glædede sig da til at komme hjem, selvom hun var spændt på hvordan det ville gå nu hvor hun var alene med det hele, det var... En underlig fornemmelse, især nu hvor planen var at hun skulle beholde Penelope, og klare hende selv. "Det gør de jo engang imellem" sagde hun i et smil, hun anede ikke hvad hun skulle sige eller gøre, ikke at have noget med Lucas, ikke engang bare en smule, det var virkeligt en under fornemmelse: "Jeg tror hun er lige så træt som mig" sagde hun i et grin.
|
|
|