Deleted
•
Post by Deleted on Dec 28, 2015 21:06:50 GMT
@adalind Tidlig eftermiddag - Hogwarts
Oh at kunne indånde den friske luft i Skotland var og blev en gave! Knap var hun kommet ud af toget på Hogsmeade station denne morgen før nostalgien ramlede over hende. De tre koste, Honey dukes og det hylende hus i baggrunden af den lille muntre troldmandsby. Alle de gange hun havde gået de sparsomme gader tynde med latteren flydende ud i livet og en god potions sukkersnask til senere nydelse i opholdsstuen. Alle de minder, og alt det som kunne blive undersøgt. Amy havde hørt rygter, men hvornår havde Amy ikke det? Der havde været snak om magiske genstande på ny, og det virkede ikke til at være videre omtalte emner. Var det mon sandheden? Amy var som en god arbejdskvinde, taget afsted alligevel og brugte morgenen på at snakke med de lokale, altid med et varmt smil på læben i den fluffede limegrønne hue.
Som dagen var sneget sig afsted, og intet syntes at give pote, valgte hun en ny destination. Et slot der lå hende meget kær og som hun ikke havde besøgt i et par år. Dertil var endnu et rygte kommet hendes vej fra det æld gamle slot. Hufflepuff fik et nyt overhovede! Ingen anden end Adalind fra skoletiden, og nu hun var så tæt på, skulle man op og sige hej! Der var uden tvivl sket meget siden sidste møde. Og her stod hun så, i sin limegrønne fluffede hue, store støvler og ekstrem farverig sweater og bankede fast på døren til lærerværelset. Et rum hun havde undgået som barn, mest fordi hun ikke skulle nyde noget af at få ballade, selvom hun sjældent havde været ulydig. Det meste der havde fået hende i klemme, havde været klodsethed og rene uheld. Dem havde der så til gengæld også været mange af!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 28, 2015 22:52:35 GMT
Den første dag på jobbet kræver en del. At kunne huske replikker uden af. At sørge for, at hele kollegiet snakker godt og at folk kender deres plads. At være der for eleverne, når der er brug for hjælp, eller ekstra hjælp for den sags skyld. Men Adalind havde klædt sig pænt på i dagens anledning. Nogle pæne sorte sko, som egentlig længe havde stået i skabet. Faktisk siden hun selv stoppede her på skolen. En pen skjorte og en ret så lang nederdel. Hun nogle bogstaveligtalt en skolepige igen. Endnu mere på grund af det blomsterformede hårsmykke. Hun var igang med at diskutere de sidste ting omkring jobbet, da der blev banket på døren. Adalind gjorde, som hun altid har gjort. Fik instinktivt hen og åbnede døren som den første. Det var en meget normal ting for hende at gøre derhjemme, og det havde båret frugt lige siden. Denne gang med et overraskende smil. Der stod nemlig en pige, som hun ikke havde set i rigtig lang tid. "Amy?!", råbte Adalind af glæde og vendte sig rundt til resten af staben med et '2 minutte' håndtegn. Derefter gik hun ud på gangen og lukkede døren.
//OOG dette er faktisk et ret langt svar xD - Du skal ikke forvente det her hver gang <3
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 29, 2015 15:17:00 GMT
Amy lyste op i et varmt smil og gav sig til at hoppe ganske let på stedet uden at lette fra jorden, som Adalind var den første til at åbne døren. Et blik ind i lærerværelset kunne hun alligevel ikke dy sig fra at sende. Nu havde hun forhåbentlig ikke forstyrret i noget vigtigt? "Så var det rigtigt at du er startet på Hogwarts på ny" kom der sprudlende glad fra hende, som hun slyngede armene om sin veninde og trak hende ind i et varmt kram. "Jeg håber ikke jeg forstyrre alt for meget" Amy slap let grebet igen, selvom hendes hænder befandt sig i lidt længere tid på Adalinds skuldre og gav dem et klem. Oh, hvor var det rart at se et velkendt ansigt igen! Nostalgien tog også let fat, som de igen begge befandt sig på Hogwarts! De gode sorgløse tider. "Fortæl fortæl!"
//Det er helt i orden ^^ jeg kan arbejde med stort set alt <3
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 29, 2015 16:47:16 GMT
Eftersom der ikke rigtigt var andre på gangen end dem kunne hun snakke med alt den entusiasme hun ville. Men fortælle? Om hvad? Hvordan hun fik jobbet? Det var i hvert fald, hvad Adalind regnede med nu, så det var også det hun begyndte at plapre løs om; "Jo. Altså. Jeg har altid følt mig tiltrukket af Hufflepuff, selvom jeg var på Ravenclaw. Så da jeg hørte der var en ledig stilling skyndte jeg mig herind. Ved godt det bliver lidt underligt og problematisk i starten, da jeg stadig bor i Østrig, men det ordner sig nok!" Der var ingen ro i hendes stemme, blot ren entusiasme. Så derfor blev døren åbnet, da Adalind åbenbart snakkede for højt. Derfor blev de begge sendt lidt væk derfra. "Har også lært nogle nye ting siden skoletiden, men det vil jeg ikke spilde din tid på nu". Hun rettede lige kort på sit tøj og kiggede derefter op igen; "Hvad med dig? Hvad laver du her?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 29, 2015 19:22:16 GMT
Amy rankede helt automatisk ryggen som Hufflepuff blev nævnt, hendes dejlige hjemkollegium! "Oh ja, det kan godt bringe lidt problemer, men selvfølgelig skal det nok løse sig!" svarede Amy tilbage med stor entusiasme selvom hun var lidt mere rolig omkring situationen end Adalind så ud til. Hun nåede dog ikke at tilføje mere, før de måtte forføje sig lidt med et undskyldende smil på læben. "Men du vil være perfekt som overhovede!" Det var hun helt sikker på. Amy smilede glad, selvom hun måtte tænke lidt efter for at få det sagt i rigtig rækkefølge. "Jeg var taget til Hogsmeade for at følge op på nogle nyheder.. Nyheder som vist ikke var andet end tomme rygter, for der var ikke meget at hente.. Men så var jeg jo lige i nærheden, og jeg tænkte at jeg kunne slå et smut forbi!" forklarede hun glad med en smule armbevægelser, som Amy gjorde bedst "Det er jo ved at være noget tid siden"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 30, 2015 2:02:37 GMT
Adalind grinte kort; "Tak" - Hun lagde ikke mere i det. Hun var efterhånden blevet vant til de forskellige komplimenter fra folk, selvom det var noget hun aldrig havde været vild med. Det var altid lidt akavet for hende at få et kompliment, men der har været så mange de sidste par dage, at hun var mere tryg ved det. Altså bortset fra hendes muggler venner og veninder, der faktisk ikke vidste noget om stedet eller hendes nye job. "Nårh ja, det selvfølgelig træls. Men de er sikkert rigtige nok næste gang. Hvem ved? - Er du journalist eller sådan noget nu da?", sagde hun, lagde hovedet på skrå og sendte dermed et ekstra skævt smil. Altid positiv. Det var hendes indstilling. Og den gav for det meste også altid pote, da det somregelt smitter af på resten af befolkningen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2016 12:44:16 GMT
At give komplimenter var altid nemmere end at modtage dem. I hvert fald hvis Amy skulle sige det, da hun stadig kom til at ligne en overmodnet tomat ved blot den mindste lille kompliment. Det var til tider ret belastende.. Meeen det var ikke noget som kunne vælte hendes dag! det var helt sikkert. Amy smilede og nikkede. "Jep, Journalist for Ordkløveren!" hun kunne slet ikke skjule energien samt glæden i hendes egen stemme, der var ingen tvivl om at hun elskede sit job også selvom det ikke gav mange galioner i banken. Livet handlede selvfølgelig heller ikke kun om penge! "Men i dag var jeg ikke så heldig med oplysninger, bedre held i morgen som man siger" en håndfuld elever gik forbi dem i den velkendte orangegule farve på deres gevanter. Amy kunne ikke undgå at smile glad til dem som de gik forbi. Oh de dejlige tider som studerende!
|
|
|