Augustin Sylvain Jerreau
•
Magiker
Fødselsdag: 21.04.2018
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Ingen magi
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Kompliceret
Oprindelse: Frankrig
Bosat: London
Skole: Beauxbatons
Kollegium: Bellefeuille
Stilling: Distriktmanager for et magikerforsikringsfirma
Fritidsjob: Varulvejæger
C-box navn: Ophelia
|
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Apr 4, 2021 15:37:29 GMT
Augustin lagde sit hoved på skrå og kiggede på bogen. Den var faktisk gået hans næse forbi i hans ellers okay store varulve-relaterede bibliotek hjemme i lejligheden. Måske fordi den fortalte varulvens synspunkt. Dét var han egentlig lidt ligeglad med. Han så dem hellere døde end integrerede. Men den holdning holdt han til sine få bekendte, der også jagtede kræene. Det var ikke noget at fortælle om til almindelige mennesker, der blot levede deres liv - at hun havde erfaringer med varulve vidste han jo ikke. "Er den god?" Han tog den fra hende og bladrede lidt i siderne, før han læste bagsideteksten, der var akkompagniet af et levende billede af de sidste stadier af en forvandling.
|
|
|
Priscilla Rigel Cooper
•
Magiker
Fødselsdag: 01.08.2028
Magisk niveau: Middel
Civilstatus: Single
Skole: Hogwarts
Kollegium: Hufflepuff
Arbejdsplads: Hogwarts
Stilling: Bibliotekar
C-box navn: Chrille
|
Post by Priscilla Rigel Cooper on Apr 4, 2021 15:54:51 GMT
Det kunne selvfølgelig være svært at sige sin mening om en bog, som man ikke havde læst, men hun havde da læst brudstykker af den. "Altså jeg vil sige det jeg har læst af den, stemmer ret godt overens med, hvad jeg ved om varulve. Jeg burde måske læse den engang, men det bliver ikke lige nu." Forklarede hun roligt. Hun orkede ikke lige læse om varulve midt i alt det kaos hun stadig stod i. Det skulle lige passe med at bogen faktisk var skrevet af Zain Rigel. Tanken fik hende dog hurtigt til at grine og ryste på hovedet. Fyren her ville selvfølgelig ikke kunne forstå hvorfor hun rystede på hovedet, men det var nok også godt det samme. Hun ville ikke kunne snakke om det alligevel.
|
|
|
Augustin Sylvain Jerreau
•
Magiker
|
Post by Augustin Sylvain Jerreau on Apr 5, 2021 10:12:15 GMT
Han trak på skuldrene og kunne ikke helt lade være med at grine med hende. Hun havde et fortryllende grin. Det ville han gerne have fortalt hende, men tænkte at det måske var lidt tykt at smøre på. "Så tager vi den, jeg stoler på dig," sagde han med et glimt i øjet. Han kiggede rundt, men blev fanget af synet af hende igen. "Hvad er din yndlingsbog?" spurgte han. Måske man skulle udvide sine horisonter. Romance kunne man jo altid give en chance - altså han havde da haft flere romantiske idéer efter han havde genmødt Isobel, end før.
|
|
|
Priscilla Rigel Cooper
•
Magiker
|
Post by Priscilla Rigel Cooper on Apr 5, 2021 19:42:34 GMT
Det var bestemt en charmerende mand, men var alle franskmænd ikke nærmest det. Hun havde hvert fald endnu ikke mødt nogen, som ikke var. Måske var det forkert at flirte med ham, når nu hun måske havde følelser for Zera? Men Zera havde skuffet hende og hun havde virkelig brug for at glemme ham! Brug for at komme på afstand af ham. "Det kan være farligt." Grinede hun så, da han proklamerede at han ville stole på hendes ord. Det var meget at stå til ansvar for, men så alvorligt var det måske nok alligevel heller ikke. Hans næste spørgsmål fik hende til at se på ham. Det var der ikke mange, der spurgte hende om. "Min yndlingsbog? Hmm.. Jeg har altid godt kunnet lide Til magien os skiller. Kender du den?" Det var en efterhånden gammel romance om en Fuldblods heks som forelsker sig i en muggler fyr, og i bedste romeo og julie stil udvikler bogen sig så meget dramatisk, men ender dog lykkeligt til sidst.
|
|
|
Augustin Sylvain Jerreau
•
Magiker
|
Post by Augustin Sylvain Jerreau on May 3, 2021 16:02:17 GMT
"Den er vist lavet som film engang," svarede han efter han havde tygget lidt på titlen hun slyngede ud. Han var ellers heller ikke sådan mega film-nørd, men han havde da vist set denne. "Ikke at jeg tror jeg har set den, men jeg tror jeg husker plakaten - smuk hovedrolle," Han kiggede ned langs bogreolerne og hans blik blev fanget af en yngre fyr, der satte bøger på plads. Han smilede høfligt til ham, men fyren havde ikke øjne for andre end Augustins samtalepartner. "Jeg tror der er en, der godt kunne tænke sig noget ... romance, derhenne," grinede han let og nikkede mod ham. Indeni følte han allerede den der lille bid af jalousi, der kunne sammenlignes med når ens celebrity-crush får en offentlig kæreste og man, selvom man ingen chance havde - alligevel føler at alt er spildt.
|
|
|
Priscilla Rigel Cooper
•
Magiker
|
Post by Priscilla Rigel Cooper on May 3, 2021 16:21:15 GMT
Cilla var normalt ikke typen, der så film. Hun var meget mere til at læse bøger og dermed skabe sine egne billeder, måske det også var derfor hun nu var endt som bibliotekar på Hogwarts, men jo nu han nævnte det, så var der vidst noget om at den var som film. Selv boede hun i den magiske verden og levede derfor uden magi. Hun havde dog set plakat for filmen nogle steder og havde da også hørt andre snakke om den, men for hende var filmatiseringer sjældent det værd at se. Faktisk syntes hun det var synd at filmatisere bøger, fordi det afholdt folk fra at læse originalen. "Skal hovedrollen ikke ofte være smuk?" Spurgte hun med et lille smil på læben. Det var det der solgte, det vidste hun da, ligesom fra sin tid som danser i Paris vidste hun at hovedrollen ofte blev sat til at være smuk, for virkelig at fange publikum.
"Romance?" I første omgang forstod hun ikke hans ord, men så fik hun øje på fyren, der hurtigt kiggede væk, som hun så efter ham. "Åh, der kan man bare se." Måden hun lagde hovedet lidt på skrå afslørede nok i høj grad, at hun overvejede det, men rystede det så af sig og gav igen ham opmærksomheden. "Det må jeg vel tage som et kompliment." Sagde hun så muntert og smilede til ham. "Men sig mig, hvad laver du når ikke du bruger tiden på at læse?"
|
|
|
Augustin Sylvain Jerreau
•
Magiker
|
Post by Augustin Sylvain Jerreau on May 3, 2021 16:37:24 GMT
Augustin rystede følelsen af sig. "Jeg sælger forsikringer til magikere," sagde han så lidt ydmygt. Ikke at han ikke var stolt af sit job, men der var ikke meget glamour i det. Så var der 'bijobbet' som varulvejæger, men det var han ikke helt klar til at dele med verden, idet det mest var en personlig vendetta. Nogle få vidste det, men det var mest andre jægere, der kendte ham som en ensom mand, der nægtede at samarbejde. Ja, sådan var det vel. "Men lige nu er jeg bare på lidt ferie her i Hogsmeade. Det er et smukt sted," Han blinkede til hende, som om hans ord havde dobbelt betydning.
|
|
|
Priscilla Rigel Cooper
•
Magiker
|
Post by Priscilla Rigel Cooper on May 3, 2021 19:47:19 GMT
Cilla stoppede op og så på ham. "Forsikringer? Hvilken slags forsikringer?" Måske hun faktisk kunne gøre lidt fornuftig brug af ham. Ikke som i at hun ville udnytte ham, men det kunne måske være meget godt lige at undersøge, hvad der var af muligheder omkring forsikringer. Manden fik dog hurtigt efterfølgende sagt at han lige nu holdt ferie og Cilla bed sig derfor lidt i læben, så var det nok ikke den slags han ønskede at tale om lige nu. Hun bed godt mærke i hans kommentar om at her var smukt, hell hun læste romance nonstop, men alligevel ville hun ikke helt lægge to og to sammen. "Kan du lide, hvad du ser?" Spurgte hun i stedet lidt mere diskret.
|
|
|
Augustin Sylvain Jerreau
•
Magiker
|
Post by Augustin Sylvain Jerreau on May 7, 2021 17:16:49 GMT
"Åh, den kedelige slags. Kedel-forsikringer til hvis din eliksir går galt, kosteforsikringer til hvis børsterne går i stykker før tid - jeg kunne blive ved - Vi forsikrer alt magisk udstyr," sagde han og rystede let på hovedet af sig selv. Han kunne egentlig meget godt lide sit arbejde. Det var et fint arbejde for en fuser. Og et godt cover for hans virkelige passion. Et skævt smil brød frem på hans ansigt ved hendes sidste spørgsmål og han var nødt til at rykke lidt på sig for at lade en anden kunde komme forbi, hvilket bragte ham tættere på hende. "Ja, det er da ikke helt slemt," indrømmede han.
|
|
|
Priscilla Rigel Cooper
•
Magiker
|
Post by Priscilla Rigel Cooper on May 10, 2021 11:10:21 GMT
Cilla nikkede forstående da hun blev klogere på hvilke forsikringer han arbejdede med. Det var ikke lige helt dem hun havde haft i tankerne, men det var måske også godt nok så. Det ville ikke være nemt at forsikre det hun ønskede. Måske vidste hun faktisk heller ikke helt selv hvad hun ønskede at forsikre, sit hjem måske. "Hvad med sådan noget som alarmer?" Spurgte hun så højt, som tanken strejfede hende. om Zain Rigel kunne finde på bryde ind hjemme hos hende, det anede hun ikke, og hvis han gjorde, så skulle Carmine Rigel nok brække nakken på ham... Eller det havde hun vel nok forventet, at han ville gøre, men efter mødet med sin far, så vidste hun det faktisk ikke. Hun anede ikke hvor meget hun helt ærligt betød for ham. Ville hun altid komme i anden række efter varulvene? Hun bed godt mærke i at han trådte nærmere og derfor tog hun også et lille skridt bagud, hvilket kun resulterede i at hun bankede ryggen imod boghylden og hun dermed ikke kunne komme længere bagud. Hun sank en lille klump. Ikke fordi hun var bange, men mere fordi hun ikke lige helt vidst hvordan hun skulle have det med ham. "Dejligt, det er også en smuk by. Hvad kan du bedst lide?"
|
|
|