Matthew J. Darklighter
•
Magiker
Fødselsdag: 08.01.2018
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Høj
Status: Legilimens
Seksualitet: Andet
Civilstatus: I forhold
Med: Lucilla Locket
Oprindelse: England
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Northern Light Industries
Stilling: Ejer
C-box navn: Darklighter
|
Post by Matthew J. Darklighter on Jan 11, 2021 11:42:50 GMT
Generelt Fornavn: Matthew James Efternavn: Darklighter Høflig tiltale: Lord Darklighter Status: Magiker. Blodstatus: Fuldblod. Fødselsdag: 08.01.2018. Højde: 185 cm. Fødested: London, England Bopæl: Darklighter Mansion, London, England Job: Ejer af Northern Lights Industries Skole: Hogwarts Kollegium: Slytherin Største drøm: At få mest mulig indflydelse i Ministeriet for Magi uden at bestride en ministerpost Værste mareridt: Se sine børn dø
Relationer: Civilstatus: Single. Forlovet: Nej Gift: Nej Tidligere forhold: Gabriels mor, Maria Andre tidligere forhold søges Børn: Gabriel Jacques Darklighter og adoptivdatteren Angelique + div andre uægte børn Far: Voltradere Darklighter Mor: Pandora Darklighter Søskende: Isobel Stella Darklighter og Vladimir Konstantin Darklighter Bedste ven: Quintin Andromedius Bedste veninde: Søges Andre relationer: Søges
Personlighed: Indre:
Matthew er ved første øjekast en utrolig veltalende, behagelig person. Han gør alt for at lære dig at kende for derefter at bruge det imod dig eller blot til sin fordel. Man kan aldrig vide hvad han tænker, og det er svært at vide hvor man har ham. Han er utilregnelig og det gør det svært at placere hans lunefulde humør og temperament. Han har masser af charme og er klar til at bruge den på hvem som helst for at få sin vilje. Han bruger ofte psykisk vold eller seksuelle overgreb for at forme hvem end der er under ham. Sociopat og psykopat er ofte ord man bruger når man beskriver ham. Baggrundshistorie: Matthew er søn af Voltradere og Pandora. Han er vokset op i en familie der gør meget ud af status og image, og han arvede familiens firmavirksomhed da hans forældre på mystisk vis forsvandt da han var 12. Han fik sin søn Gabriel i en meget ung alder, nogle få år efter at have gradueret fra Hogwarts. Moderen forsvandt kort efter og ingen ved hvad der blev af hende. Han opdrog Gabriel med hjælp fra sin søster Isobel, og besluttede sig, da Gabriel var 8, for at adoptere en magikerpige, så Gabriel ikke skulle være enebarn. Holdning til blodstatus: Tilhænger af fuldblodsmagikere, men diplomatisk anlagt i offentligheden Styrker:
Veltalende Sofistikeret Manipulerende Fysisk stærk Forfængelig Svagheder:
Uempatisk Lunefuldt temperament Ensom Elsker:
Vin og godt selskab Perfektionisme Underdanighed/underkastelse Hader:
Mangel på loyalitet og klodsede folk Mugglere generelt Kendetegn:
Sine isblå øjne og det lille træk i mundvigen der giver ham et meget karakteristisk Mona Lisa smil.
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Jan 29, 2021 13:14:53 GMT
Northern Lights Industries A/S
Beskrivelse: Historie Northern Lights Industries er familiefirmaet som Darklighterfamilien står bag. Firmaet er oprettet tilbage i 1710, hvor industrialiseringen kun lige var begyndt, og hvor magikersamfundet var knap så åbent for mugglerfødte som det er blevet i løbet af det 20. og 21. århundrede.
Funktioner I mugglerverdenen centrerer deres magt sig om handel med luksusvarer (smykker, teknologi, dyre biler, haute couture o.lign.), investeringer i højprofilerede råvarer (såsom olie, diamanter, guld o.lign) samt forskning indenfor medicin og sundhed (med speciale indenfor genteknologi og genmanipulation). Deres formue giver dem rig mulighed for at lave velgørenhedsarbejde og skrive sig ind blandt indflydelsesrige folk.
I magikernes verden er Northern Lights Industries kendt for handel med historiske og magiske artefakter. Der er både en del mystik omgærdet deres erhvervelse af adskillige kendte klenodier, og der går rygter om at de handler med artefakter der syder af mørk magi, men intet af dette kan be- eller afkræftes da de fleste kunder er højerestående embedsmænd indenfor Ministeriet eller af andre vigtige institutioner, så rygterne forbliver ved det de er. Firmaets salg læner sig en del op af Borgin & Burkes og de bruger dem af og til som tredjeparts-forhandler.
Coaching Your Mind SE NÆSTE POST I TRÅDEN
Ansatte: På baggrund af firmaets historie er der ikke mange mugglerfødte ansat udover i muggler-afdelingen, nogle enkelte halvblods kan være sekretære, men ellers er staben af ansatte hovedsageligt fuldblodsmagikere. Man kan kun ansættes som muggler hvis man står for at hjælpe med salget i firmaets afdeling i mugglerverdenen.
Jobbeskrivelse*: Kursist/kunde: er man interesseret i at gennemføre/deltage i Coaching Your Mind forløbet skal man kontakte ejer af firmaet. Er man interesseret i at købe artefakter eller søger man en artefakt, kan man kontakte en distributør, som efter vejledning fra ejer, kan rådgive og vejlede med Distributør (flere stillinger ledige): står for salg og erhvervelse af magiske genstande/salg af varer i mugglerverdenen Personlig assistent for Matthew Darklighter (kun 1 stilling): have styr på kalender, indgående handler, potentielle kunder o.lign. Det forventes at man har et nært, tæt og personligt forhold med sin overordnede. Sekretær (2 stillinger ledige): være sekretær for enten muggler-afdelingen eller magiker-afdelingen Fest-forvalter (3 stillinger ledige): stå for det månedlige maskebal enten som carter-ansvarlig, lokaleansvarlig eller gæsteansvarlig. Ejer: Matthew James Darklighter *Fælles for alle ansatte er at de har gennemgået Coaching Your Mind-kurset, og at de deltager i alle arrangementer firmaet afholder for dets ansatte, uanset hvilken type arrangement det måtte være (distributører er undtaget i tilfælde af forestående handel).
Board: None
Andet: Kontakt ejer med en ansøgning for ansættelse/kursusdeltagelse
|
|
Matthew J. Darklighter
•
Magiker
|
Post by Matthew J. Darklighter on Feb 1, 2021 11:52:44 GMT
Coaching Your Mind –
50 ugers intensivt kursusforløb For dig der vil opnå bedre livskvalitet og større selvindsigt og komme dine største forhindringer til livs i en travl hverdag! af Matthew J. Darklighter
Introduktion Opnår du ikke dine målsætninger i livet? Oplever du stilstand eller modgang i din hverdag, uanset om det er på arbejdet eller i privatlivet? Savner du respekt og anerkendelse for dine bedrifter, og mangler du modet til at omsætte tanker til handling? Lader du dit temperament styre dine handlinger så du kommer ud hvor du ikke kan bunde? Så er Coaching Your Mind det rette kursus for dig! FormålCoaching Your Mind er et 50-ugers intenstivt kursusforløb der strækker sig over 1-3 dage om ugen. Med fokus på at opbygge et nyt mindset og perspektiv på livet, tager vi udgangspunkt i de forhindringer som man som individuel kursist oplever. Man vil opleve både private lektioner med sig selv og sine problemstillinger i fokus, samt mere foredragsbaserede lektioner, hvor man indgår i grupper for at løse opgaver og sparre med hinanden. Derudover et socialt hub for folk i samme situation og samme sted i livet, hvor man kan lære hinanden bedre at kende mens man sammen arbejder sig frem til et nyt og bedre “jeg”. En månedlig sammenkomst skal være med til at blande både nye og gamle kursister til udveksling af erfaringer og tage afsæt i nogle af de lektioner vi har gennemgået den foregående måned. HistorieCoaching Your Mind så første gang dagens lys i 2050, hvor det første hold kursister blev uddannet og sendt ud i verden efter at have fuldendt forløbet. Kurset var før i tiden udelukkende henvendt til folk, der skulle ansættes i Darklighterfamiliens firma Northern Lights Industries, men i 2050 åbnede familiens overhoved muligheden for at resten af det magiske samfund også kunne opleve den dannelse, som kurset stod for. Det er dog et snævert nåleøje at komme igennem for at blive optaget, og det er også et svært kursus at gennemføre. Kun 20% af alle der har deltaget i kurset, har fået diplomet for at have gennemført kurset. Resten har måttet stoppe før tid. For at blive optaget skal man sende en uopfordret ansøgning til kursusleder Matthew J. Darklighter hvorefter man bliver indkaldt til en personlig samtale.
LektionerKurset er lavet til 20 personer ad gangen. Lektionerne varierer alt efter et personligt tilrettelagt skema, der både indbefatter enetimer og fælleslektioner med de andre kursister. Et forløb varer typisk 50 uger, hvor man ugentligt, hvis ikke dagligt skal møde i firmaets coaching arealer hvor der er meditation, udholdenhedsprøver, foredrag og sparring med andre kursister. Som kursist bliver man udvalgt personligt af kursus-lederen efter en personlig samtale, og der forventes total åbenhed og parathed i forbindelse med de øvelser man skal gennemgå for at bestå forløbet. Kurset er skabt for at opbygge selvtillid og selvværd igennem arbejde med sine mørke sider og lærer folk at få kontrol hvor de før mangler styrke i hverdagen, så man kan opnå en autoritær funktion i andres øjne. Man lærer at give slip for sig selv i begrænsede perioder, for derefter at kunne fungere på niveauer langt over éns tidligere effektivitet, fordi man pludselig har klarlagt lyster og behov i et mønster, som passer til én selv. Som en del af Coaching Your Mind forventes det at man deltager i det månedlige maskebal, en slags månedlig eksamen, hvor man indgår anonymt med andre i at lære at slippe sine tøjler og hæmninger efter en måneds intens arbejde med sig selv. Det månedlige maskebal finder sted på Darklighterresidensen, og omfatter kursister (både nuværende og tidligere) og firmaets ansatte. Partnerskaber og romantiske alliancer bliver opfordret under maskeballet, hvor den lokaleansvarlige har indrettet rum efter behov. Der er tilbud om at overnatte i palæet efter et bal, men man skal bevare anonymiteten indtil man er udenfor residensen. På den anden sidePå den anden side skinner solen stærkere og græsset er grønnere og himlen mere blå. Den anden side vil føles som en verden til forskel. Vi lader vores tidligere kursister fortælle selv: “Jeg har oplevet en omfattende omvæltning i min selvopfattelse, som jeg aldrig troede mulig!”
- Betty Boop
“Mine børn lytter til mig nu og jeg kan se mig selv i øjnene, noget jeg ikke kunne før uden at græde!”
- Sophie Duck
“Jeg er et højere sted end hvor jeg var tidligere, selvom jeg dengang troede mit liv var fuldendt. Nu er jeg et sted hvor jeg elsker mit liv endnu mere! Tak til Coaching Your Mind for at vise mig vejen!”
- Nikolaj Nabokov
|
|