Syrena Amardeus
•
Magiker
Fødselsdag: 01.04.2029
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
Arbejdsplads: Hogwarts
Stilling: Professor i Forsvar Mod Mørkets Kræfter
Ejer af: Usynlighedskappe
|
Post by Syrena Amardeus on Nov 28, 2020 14:25:43 GMT
Hun trak ligegyldigt på skuldrene. "Det behøver jeg ikke. I og med at jeg kan lide dig, kan de færreste andre nok, men jeg synes du virker likable." Det lød til at også Santana ligesom hun selv, ikke havde haft de bedste vilkår til at vokse op, det havde en tendens til at gøre folk sære. Sam havde haft det nemmere. Ikke at han havde reddet livet på en eller anden sky, men han havde haft folk omkring sig, der havde elsket ham, og han var nok den mest omsorgsfulde person hun kendte. "Han lyder ikke ligefrem som årets far." bemærkede hun måske lidt for ligefrem. Hun lænede sig op af et bord med kruset mellem sine hænder. Zeke ville helt sikkert have haft noget klogt at sige, men Syrena havde ikke rigtigt arvet hans evne til at læse og rådgive folk omkring ham. Hun nikkede bare til hendes fortælling. "De fleste i min familie var dødsgardister, så jeg kan vel i princippet argumenterer for det samme." hun kneb øjnene tænksomt sammen. "Bare den anden vej." konkluderede hun. Hun underviste trods alt i hvordan man forsvarede sig mod det, ikke hvordan man udførte det. Det var tæt på hun kløjes i sin kaffe. I overraskelse, kom hun til at tage en alt for stor tår, der brændte ubehageligt ned gennem halsen. Hun hostede det sidste op. "Jeg indrømmer at han er en af de mere lovende. Men måske solid andenplads." hun lo og satte kaffen fra sig. "Virkelig? Hvordan kan han ikke være nogens type? Altså jeg har datet ham, og jeg står gerne inde for at man skal lede længe efter et ligeså godt catch."" Hun sagde det på en måde der næsten lød bedrevidende, selvom hun praktisk talt ikke havde haft en kæreste siden Sam.. dengang de var 16 eller sådan noget. "Nå. Det er op til dig selv, jeg siger bare at du går glip af noget." Hun blinkede drillende til hende.
|
|
|
Santana Puckerman
•
Magiker
Fødselsdag: 20.01.2034
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Over middel
Oprindelse: England
Bosat: England, London
Stilling: Professor i Astronomi
|
Post by Santana Puckerman on Dec 5, 2020 18:26:54 GMT
Santana lo let, "Oh well, jeg er ærligt talt pisse ligeglad med, om folk kan li' mig eller ej. Det er et problem der bor i dem, ikke i mig," svarede hun roligt og smilede venligt til Syrena. Hun havde haft en hård barndom og teenageår, med en mor der havde forladt verden alt for tidligt og en far, der havde drukket godt til altid, nærmest. Men hun havde dog også haft mange gode oplevelser. Hun trak lidt på skulderen, "Han gør sit bedste, det er hvad der tæller," svarede hun og sendte den sorthåret kvinde et let smil. Hun lod en hånd glide i gennem det lange platin blonde hår, "Yeah.. Det handler om, at bryde den sociale arv. Meget hårdere arbejde, end folk tror," sagde hun. Hun nikkede lidt til hendes tilføjelse og tog en ny tår af sin kaffe. Hun spærrede øjnene op, da Syrena var ved at kløjes i kaffen, "Er du okay?" spurgte hun. Hun grinte lidt og nikkede sig enig. Santana trak lidt på den ene skulder, "Jeg har en ting, for ældre mænd," indrømmede hun og slog let ud med hænderne, "Altså, ikke sådan bedstefar gamle, men du ved, en moden mand. Daddy issues, what to do?" tilføjede hun og grinte lidt, før hun tog en ny tår kaffe. Hun lænede sig lidt tilbage i stolen, "Hm. Og I er helt færdige med hinanden? Jeg magter ikke at blive hevet ind i et eller andet trekantsdrama," hun rynkede lidt på næsen.
|
|
|
Syrena Amardeus
•
Magiker
|
Post by Syrena Amardeus on Dec 6, 2020 19:37:05 GMT
”Det er det mest fornuftige jeg har hørt nogen sige længe.” Sagde hun og hævede hånden i en high five. Somme tider ville hun nok ønske at hun selv gav mindre for hvad andre tænkte om hende, men det var begyndt generer hende mere og mere jo ældre hun var blevet. Hun trak bare på skuldrene. Hendes far sad i Azkaban, så selvom hun ikke selv satte store krav til forældreskabet, så kunne selv hun høre at han ikke ligefrem lød som årets far. ”Det er mega hårdt arbejde. Og uanset hvad man gør, så ser alle andre stadig skævt til en.” hun himlede irriteret med øjnene før hun var ved at kvæles i kaffen. Hun fik hostet de små generende dråber op og nikkede. ”Okay.” svarede hun kortfattet og fik styr på sig selv igen. Hun rømmede sig lidt. ”Ældre mænd kan noget.” medgav hun. ”Men altså hvor gamle snakker vi?” spurgte hun pludselig med lidt bekymret blik. Et underligt billede af Santana og Zeke sammen havde formet sig i hendes hoved, og gav hende en lille smule kvalme. Det var nok også der hendes egne grænse gik. Heldigvis var Sam ikke meget ældre end hun selv var. Hendes skeptiske panderynken fik hende til at le. ”Jeg lover dig, at Sam og jeg er helt ovre. Vi gik fra hinanden for 10 år siden eller sådan noget. Han har været forlovet og fået barn og alt muligt siden.” pointerede hun og virkede lidt for selvtilfreds med argumentet. Sandheden var nok en lidt anden, men i hendes hoved virkede det logisk at hvis Sam fandt en anden, så ville hun stoppe med at have rod i hovedet over det.
|
|
|
Santana Puckerman
•
Magiker
|
Post by Santana Puckerman on Dec 10, 2020 19:46:25 GMT
Santana lo let og lod sin håndflade ramme Syrenas, for at imødekomme den high five, hun lagde op til. "Jeg er et meget fornuftigt menneske, sig det til nogen," svarede hun og blinkede morende til den anden kvinde. Santana ville nok aldrig vokse sig fra, at mene folk kunne dømme hende alt det de ville, uden det ville ændre hende. Hun nikkede, "Præcis," hun slog let ud med den ene hånd. Hun trak lidt på den ene skulder, "Sådan, slut 30'erne, start 40'erne, må de gerne være," svarede hun ærligt. Selvfølgelig skulle de heller ikke være 50+, men Santana kunne godt lide, en voksen moden mand, på trods af sine egne små 23 år. Mænd på hendes egen alder, sagde hende ikke rigtigt så meget. Jo, de kunne da være sjove og hyggelige for en aften eller som venner, men ikke mere end det. Let blev mundvierne vippet lidt ned, "Hm.. Er det egentlig rigtigt, at han er muggler?" spurgte hun, da hun havde hørt et par rygter om dette. Hun vidste bare ikke om det var rigtigt. Ansatte Hogwarts overhovedet mugglere? "Og endnu vigtigere, hvor gammel er han?" spurgte hun og blinkede morende til den anden kvinde, og tog en ny tår af kaffen.
|
|
|
Syrena Amardeus
•
Magiker
|
Post by Syrena Amardeus on Dec 10, 2020 20:07:40 GMT
Der lød et tilfredsstillende ’klask’ da deres håndflader ramte hinanden. Hun sænkede hånden igen med et lille grin. ”Jeg spreder budskabet hvis du spreder det den anden vej.” foreslog hun. Det var nok de færreste der ville lytte til dem, men de kunne jo altid prøve. Hendes tænksomme blik, smittede lidt af på hende et øjeblik. Hun stirrede ud i luften og smagte lidt på de tal hun havde slynget ud. ”Det er okay I guess. Jeg har en bror, de skal bare være yngre end ham.” konkluderede hun, selvom hun pinligt nok ikke helt kunne huske hvor gammel Zeke var. Hun mente det var i starten af fyrrene. Med den halvtomme kop i hænderne, slyngede hun sig tilbage i sofaen og nikkede. ”Det er rigtigt.” bekræftede hun og studerede Santanas ansigtsudtryk for at se om hun kunne spore foragt eller lignende. Hun havde nærmest allerede lyst til at forsvare Sam, som hun havde gjort mange gange før, men denne gang gjorde hun det mindre fjendtligt. ”Men ærlig talt er hans skarperer end de fleste magikere. Bare ikke sig til ham at jeg har sagt det.” bad hun og lænede sig lidt frem for at indikerer at det var deres hemmelighed. Hun så tænkende ud i luften igen. ”Start trediverne. Lige din alder.” konkluderede hun og hævede og sænkede brynene lokkende. Nu havde hun jo lige fortalt at hun kunne lide mænd i trediverne. ”Han trænger også til at blive rusket lidt i. Sam falder altid for de søde piger, men jeg tror faktisk ikke det er hans ting.” mumlede hun næsten mere for sig selv. Hun ville hade at se ham med en ny kvinde der var alle andre overlegne med sin skønhed, klogskab og konstante empati, det var til at brække sig over.
|
|
|
Santana Puckerman
•
Magiker
|
Post by Santana Puckerman on Dec 12, 2020 21:05:50 GMT
Santana måtte ligeledes lade et grin forlade sine læber, som hun sank hånden igen. "Deal," svarede hun morende. Hun var normalvis ikke så god til, at få nye venner eller veninder, da de fleste dømte hende ret hurtigt på hendes udseende, men det virkede ikke til, at Syrena havde det store imod den sorte eyeliner eller den hårde stil, som Santana rockede. "Hvor gammel er din bror da?" spurgte hun nysgerrigt, ikke at hun havde tænkt sig, at røre en mulig kommende venindes bror, men hun ville da gerne lærer hende at kende. Hun havde selv en lillebror og en lillesøster, men de små var kun 7 år gamle, og det var ikke meget kontakt, hun havde til dem, igen fordi hendes far var en røvbanan. Heldigvis var deres mor ret fornuftigt, og Santana havde fået tilbuddet om at komme og se sine småsøskende, men hun havde nok ikke selv været så god til, at tage imod tilbuddet. Det virkede underligt, at se dem, uden hendes far. Hun nikkede lidt. Hun havde intet imod mugglere, men hun tænkte nok mere over, hvordan det helt præcist fungerede. Den stakkels mand ville jo ikke kunne forsvare sig selv eller eleverne for den sags skyld. "Hvordan fungerede det? Jeg mener; din familie af dødsgardister og din eks som muggler?" spurgte hun og tømte sin kaffe kop i en sidste slurk. Hun lo let, "Din hemmelighed er i sikkerhed hos mig," svarede hun og blinkede morende til den anden kvinde. Et morende smil forblev på hendes læber, "Jeg sagde slut 30, start 40, så start 30, er ikke min alder," svarede hun morende, "Men hey, man kan altid fornye sig, right?" hun blinkede morende til Syrena. "Og jeg ligner én der kunne ruske ham lidt?" spurgte hun med et morende smil over sine læber, mens hun lagde armene over kors.
|
|
|
Syrena Amardeus
•
Magiker
|
Post by Syrena Amardeus on Dec 17, 2020 16:01:12 GMT
Måske det netop var Santanas skævhed der fik Syrena til at føle sig tilpas. Hun følte altid at hun skulle præsterer et eller andet, eller i det mindste prøve på at være en folk brød sig, det lykkedes bare sjældent. Hun sukkede veltilfreds og smækkede benene op på et lille sidebord hun havde trukket hen foran, for rigtigt at slænge sig. Klokken var mange og hun burde virkelig se at komme i seng. Hendes første undervisning startede klokken 8 i morgen tidlig. Hendes blik blev tænksomt. "Jeg kan ærlig talt ikke huske det, men sådan 40-45-ish?" foreslog hun som om Santana bedre kunne tage stilling til det. Ezekiel Amardeus ville nok blive lidt trist hvis han vidste at hans søster skød ham til at være 5-10 år ældre end han virkelig var, men han var bare så voksen og pokkers alvorlig. Syrena trak på skuldrene. "Jeg snakker ikke rigtigt med den side af familien mere. Jeg plejede at bo ved min onkel indtil min bror på mystisk vis dukkede op og reddede mig fra det mareridt." fortalte hun med overdreven sarkasme, der fortalte at hun ikke altid lige så Zeke som den store helt i det show. Faktisk var det jo Trescott Roden der havde reddet hende, og så havde Zeke bare ikke rigtigt haft nogen god undskyldning. "Altså Zeke, brød sig heller ikke om Sam, men det var vidst af helt andre grunde." hun kluklo ved mindet om Sam der stormede nøgen ud i skoven. "Præcis. Fornyelse er godt!" udbrød hun begejstret. "Tro mig, du er lige hvad han har brug for, og jeg har en lille fornemmelse af at det også går den anden vej." konkluderede hun og så på hende med et nærmest lusket blik. Det lod til de havde mange fællestræk, og piger som dem, havde brug for en fyr som Sam. "Altså du skulle se hans krop, det er faktisk alt den overtalelse en pige kunne behøve." hun sendte hende et sigende blik og vidste i det øjeblik at hun havde talt over sig. Samuel Roden ville blive sur på hende, hvis han vidste hun talte om ham som et stykke kød på et marked.
|
|
|
Santana Puckerman
•
Magiker
|
Post by Santana Puckerman on Jan 2, 2021 21:07:02 GMT
Santana skulle heldigvis ikke undervise før efter frokost i morgen, men det var vel også mest fair, når hun nu havde gangvagten for natten. Hun skød øjenbrynene lidt op, "Kan du ikke huske, din egen brors alder?" spurgte hun med et drillende smil over sine læber. Det var måske også nemt for hende, da hendes søskende var nogle efterløbere, i en alder af 7 år. Plus der var den fordel, at de var tvillinger, så der var kun én alder at huske på. Hun måtte spærre øjnene en smule op, "Hvorfor boede du ikke hos dine.. jeres forældre?" spurgte hun, før hun bed sig lidt i læben, "Sorry, du losser mig altså bare over skinnebenet, hvis jeg er for nysgerrig," blinkede hun morende til den sorthåret kollega. Hun grinte lidt, "Hvilken storebror kan også li tanken, om nogen som helst dude, der lægger og hugger i hans lillesøster?" hun rettede sig lidt på stolen og tog en ny tår af sin kaffe, som hun vippede med øjenbrynene med et lusket smil. Hun viftede lidt med den frie hånd, "Forget about prince charming, give me the guy with the tattoos and bad boy attitude," svarede hun morende og blinkede på ny til Syrena. Santana var ikke til søde, sukkerfyrer. Hun var til bad boy, eller snarer mænd, da de gerne måtte være 35+. Hun kneb øjnene en smule sammen, "Sagde du ikke lige, at I havde været teenagere, da I var kærester? Hvordan ved du, hans krop stadig ser så godt ud efter så mange år?" igen vippede hun hurtigt øjenbrynene efter hinanden, før hun selvtilfredst lænede sig tilbage i stolen.
|
|
|
Syrena Amardeus
•
Magiker
|
Post by Syrena Amardeus on Jan 3, 2021 13:54:41 GMT
Syrena pustede sine kinder uskyldigt op og trak på skuldrene før hun løslod luften. "Nah. Han er ved at være gammel, det er alt jeg kan sige." indrømmede hun med et lille grin. Det var ikke ligefrem sådan at hende og Zeke fejrede deres fødselsdage. Hun var ikke engang helt sikker på hvornår han overhovedet havde fødselsdag. Hun slog hovedet tilbage med et lidt ligegyldigt. "Min far sidder i Azkaban." hendes stemme blev en smule fjern. Sad i Azkaban. Hun havde været skyld i hans død under fangeflugten, og nogle gange lykkedes det hende at fortrænge den dårlige samvittighed, men nu kom den snigende igen. "Det er okay. Det er bare en ret uinteressant historie." hun trak vejret dybt ind, og gennemsøgte sin hjerne efter andre samtaleemner. Heldigvis forærede Santana hende den, nærmest pakket ind i gavebånd. Hun kom til at grine. "Nej det kan der være noget om. Men helt ærligt, burde han have været taknemmelig for at det var en gentleman der lå og hukkede i hans søster, frem for de røvhuller der har været siden." bemærkede hun lidt smart, selvom det bare var hendes store mund. For det første havde hende og Sam aldrig været sammen, og hun havde heller ikke været sammen med nogen siden. Som sådan. "Hørt søster." hun lavede et amen op mod himlen. Hun så hen på hende, og på hendes lidt for smørrede smil, som om hun havde gjort en eller anden genial observation. Syrena gengældte bare hendes blik med et mindst ligeså smørret smil. "Hvad kan jeg sige, jeg er en krammer." hun trak uskyldigt på skuldrene, selvom hendes luskede smil modsagde uskylden. Desuden var Sam heldigvis ret glad for skjorter, og de var heldigvis ret afslørende. "Den sørgelige er at han ikke aner hvor lækker han er." hun så lidt drømmende ud i luften før hun fik løsrevet sig. "Altså på sådan en helt objektiv måde selvfølgelig." skyndte hun sig at tilføje.
|
|
|
Santana Puckerman
•
Magiker
|
Post by Santana Puckerman on Jan 14, 2021 21:09:42 GMT
Santana lo let, "Så han er over 35? Og single?" spørgsmålet blev stillet, mens øjenbrynene blev vippet et par gange. Hun holdt selv nogle ret fede fødselsdagsfester, hvis hun selv skulle sige det. Santana var en bypige, og ville nok være det mange år frem i tiden. Øjenbrynene blev skudt i vejret, som Syrena fortalte om sin far i Azkaban. "Waow, det stinker.. fordi han er tilhænger af Dødsgarden eller?" spurgte hun og bed sig lidt i læben. "Det lyder nu ikke helt uinteressant, men det er okay, hvis du ikke vil fortælle en crazy, nosey ny professor," smilet på hendes læber var forstående. Hendes egen far sad ikke i Azkaban. Han var blevet professor på Det Magiske Universitet, efter han var blevet fyret fra Hogwarts. Hun rynkede lidt på næsen og grinte så lidt, "Sorry, men det tror jeg ikke ville gøre nogen forskel. Jeg har selv små-søskende og der er fandeme ikke nogen som helst, der skal røre dem," her talte hun nok lidt af erfaring. Godt nok havde hun aldrig taget sine søskende på lagnet, men nu var to ud af tre søskende også kun 7 år. Den sidste var Samara Puckerman som gik på 6. årgang her på skolen. Hun havde dog sin egen lille bobble-verden, hvor hendes søde, skyldige lillesøster, stadig var jomfru og ja.. Sød og uskyldig. Samara ville nok altid kun være 11 år, i Santanas hoved. Hun måtte slippe et nyt grin, ved kollegaens gestus, med armene i vejret. Hun fnøs morende, "Yeah, du slår mig virkelig også som kramme-typen," svarede hun morende og sendte den mørkhåret kvinde et kækt blink. Hun vidste ikke helt, om hun skulle tro på, at Syrena ikke havde flere følelser i klemme når det kom til professor Roden. Det drømmende blik og hendes måde at beskrive og generelt bare snakke om ham på, lød ikke som én der var ovre ham, men nærmere én der var under ham. Hun nikkede derfor langsomt, "Yeah.. Objektivt," hun gjorde et åbenlyst blink med det ene øje, mens hun holdt et 'ok' tegn oppe med sine fingre fra højre hånd, og førte venstre hånd med kaffekoppen op til munden. "Oh shit, er klokken allerede så mange? Jeg må hellere komme i gang med min nattevagt.. Har du nogle gode fif her på falderebet?" spurgte hun og gik hen og at fylde sin kaffekop op igen. Det ville blive en lang nat det her, det var hun slet ikke i tvivl om.
|
|
|
Syrena Amardeus
•
Magiker
|
Post by Syrena Amardeus on Jan 18, 2021 20:58:04 GMT
Syrena nikkede. "Ja men please don't go there, Zeke har et tvivlsomt kærlighedsliv, jeg behøver ikke at han ligger i med min kollega." hun vrængede på næsen bare ved tanken om at Zeke skulle være sammen med nogen kvinde. Hun skælvede kortvarrigt for at ryste tanken af sig. Af ukendte årsager, var det lettere at snakke om hendes fængslede far, end om Zekes imaginærer kærlighedsliv. Hun trak på skuldrene, som om det var ligegyldigt. "Han sidder inde for et mord relateret til dødsgarden." Hun havde lyst til at tilføje at han var uskyldig, men det krævede alt for meget forklaring og hun havde stort set ingen beviser for det heller. "Jeg er ked af at måtte meddele dig, at det helt sikkert kommer til at ske en dag. Jeg håber bare at jeg er i nærheden når det gør." hun grinede lidt for sig selv ved forestillingen om Santana banke en eller anden mand for at have rørt ved hans søster. Hun ville nok næsten være ligeså skræmmende som Zeke der var vareulv, men kun næsten. Da Santana rejste sig, skævede hun op mod klokken og så at den var blevet langt mere end hun havde regnet med. Det var måske meget godt at de ikke blev hængende her og snakkede om Sam, for så ville hun nok bare ende med at afsløre sig selv. Det havde hun nok gjort faktisk, men alligevel. "Ehm.. Sørg for at være inden for en rimelig afstand af kaffemaskinen. Og hold dig ikke tilbage med at fratage point, hvis de lømler ikke høre efter. Du er nødt til at statuere et eksempel, ellers vil de bare køre rundt med dig altid." Svarede hun og rejste sig selv. "Og god fornøjelse. Må herren være med dig." hun blinkede drillende og vinkede til hende i forbifarten for at sætte kurs mod hendes eget kontor.
//Out
|
|
|