Deleted
•
Post by Deleted on May 7, 2020 8:42:55 GMT
Tråd til @penelope April - 2057 Outfit
Haydens hånd var helet igen, men han sind var nu mærket af at ar, som måske aldrig ville kunne forsvinde igen? Tanken om at han måske, alt efter synspunkt, havde forgrebet sig på en klassekammerat, var virkelig ikke noget han brød sig om og han følte endnu ikke han var blevet straffet tilpas for det. Ikke at det på nogen måde havde været hans ønske at gør det, hun havde jo virket og lydt villig, men sandheden var blevet en anden dagen efter. Hvad værre var, så havde han fundet ud af, at hun faktisk havde været jomfru. Han ville ALDRIG have taget så vigtig en ting fra en pige, så det gjorde virkelig ondt på ham at vide, det var, hvad han var endt i. Oveni det, så var hans venskab til Penelope blevet virkelig mærkelig! Måske burde han stoppe helt med at drikke? Det ville dog bare betyde at frygten om at blive taget, eller miste sin storebror igen ville tage til. Tankevrimlen fik ham til at sukke tungt. Han følte at han stod over for et umuligt valg. Aller mest virkede det til at han stod over for valget om han ville have pest eller kolera.
Han sad i opholdsstuen ved pejsen, da han spottede Pen gå forbi. Han burde jo nok sige et eller andet, men hvad? Hvorfor var den del altid så svær? Han kunne så nemt spille smart og være rar i replikken, men lige nu føltes det mest af alt som om hans tunge slog knuder, bare han overvejede at åbne munden. Han sad længe i tavshed, mens hjerne knirkede af overarbejde for hvad han skulle gøre af hele situatione. Til sidst endte han med en beslutning. "PEN!" Han fløj næsten op af stolen. og stivnede så lidt, det havde lyst ALT for desperart. Derfor rømmede han sig også kløede sig i nakken. "Du øhm... Har du stadig den fjerpen jeg lånte dig?" Det var nok om muligt det dummeste han kunne sige. Ham der sjældent selv havde en pen at skrive med. Hvordan skulle hun nogensinde kunne låne af ham i første omgang?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 9, 2020 18:14:35 GMT
Det var en aften som så mange andre og Pen havde siddet det meste af eftermiddagen oppe på gulvet i pigernes sovesal og arbejdet på at pleje sin kost. Det skulle til indimellem og hun nød, når hun havde tiden til det. Til slut, var hun dog alligevel blevet småtræt og hun havde bevæget sig ned i opholdsstuen, for at se, om der stod noget lækkert der kunne spises. Det syntes dog ikke at være tilfældet og i stedet endte hun med at stå og nærstudere en bog, der lå fremme på et af de mindre borde. At Hayden også befandt sig i opholdsstuen, bed hun knapt mærke i. Eller…Det ville sige..Hun lod sig ikke mærke deraf. De havde ikke talt sammen flere måneder nu…Ikke efter at de havde haft det lidt for sjovt nytårsaften. Hun blev således også en smule forskrækket, som han råbte hende op og det gav et lille spjæt i hende, som hun lagde bogen fra sig og atter rettede sin opmærksomhed imod ham. ”Hva’? Øhmm…” Hun stod og glippede lidt med øjnene, som hun betragtede ham på forundret vis og lidt akavet, rynkede hun brynene. ”Fjerpen? Nah..Nej. Er du da sikker på at du har lånt mig en?” spurgte hun tøvende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 9, 2020 21:40:58 GMT
Hayden kløede sig lidt i nakken og så ikke rigtig på hende, ikke i øjne hvert fald. Han vidste ikke, om hun havde hørt historien med pigen til den der fest og hvad der efterfølgende var sket. Egentlig havde Hayden heller ikke lyst til at hun skulle vide det, og ville ikke vide om hun allerede vidste det. Faktisk ønskede han slet ikke tale om det. Det gik op for ham at han havde været stille længe og mest bare havde kigget på bogen hun stod med. "Virkelig?! Jeg.. jeg ville også bare.. bare tjekke jeg har ikke haft den siden hmm... siden december og..." damn hvor lød han dum at høre på. han savnede hende jo egentlig bare og ville gerne have hende tilbage ind i sit liv, sådan rigtig, men hvordan gjorde man det? "Det var også bare fordi, hvis du havde den så.. Men du har den ikke? Vi kunne jo øhm så op ad trappen og kigge efter den?" foreslog han så og følte sig virkelig virkelig plat.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 12, 2020 20:22:28 GMT
Pen stod et øjeblik bare og betragtede Hayden, som han stod og så forvirret ud. Han så ikke engang rigtigt på hende…Han stod nærmere bare og betragtede hendes bog. – Af, hvad hun kunne se. Hun lagde den derfor forsigtigt fra sig på bordet igen, i håbet om at han i stedet ville møde hendes blik, som hun forsøgte at fange det. Eller var han virkelig så flov over at have været sammen med hende? Over..Det de havde lavet? Hun var ikke selv stolt af det…Ikke det fjerneste. Men hun skammede sig heller ikke. Problemet lå bare i, at det var akavet….Næsten ubehageligt nu, at stå overfor hinanden, på en eller anden måde. Hun trak en smule på brynene, som han kejtet rodede med ordene, men hun nikkede atter til hans forslag og bevægede sig så et trin op ad trappen, som hun praktisk talt, næsten stod ved siden af. ”Jo, okay…” For var det i virkeligheden fordi han bare gerne ville snakke? Have hende på tomandshånd? Hun vidste det ikke..Men ærligt…Så kunne hun godt håbe på det. Som hun var nået tre trin yderligere op, vendte hun sig dog atter lidt pludseligt om imod Hayden. ”Hayden…Er du…Er du vred på mig? Eller flov over…det der skete til nytår?” Prøvede hun, lidt tøvende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 17, 2020 13:43:00 GMT
Pen begyndte at gå op ad trappen, så var der da en ting der lykkedes for Hayden. Det kunne han trøste sig lidt med, mens han selv fulgte efter. Han følte alle nok kiggede på den, men egentlig var han ikke helt sikker på om det var rigtigt. Han trak vejret dybt og så på hende. Selvfølgelig nåede hun så også at stille spørgsmål før han gjorde det, men det gjorde ham egentlig ikke det store. "Vred på dig?!" Lød det uforstående fra ham. Det var som at få revet benene brutalt væk under sig. "Hvorfor skulle jeg være vred?" Han forstod slet ikke hvad hun snakkede om, men så forklarede hun ydeligere... nytår... damn, den havde ikke været god. For fanden, tænk at han kunne have gjort det den gang. "Pen, det var mindst lige så meget min skyld, hvis ikke mere. Jeg burde havde stoppet dig." kendte man Hayden rigtig godt vidste man at det han netop havde sagt, var det tætteste han kom på en undskyldning og spurgte man nærmere ind efter en, så ville ham blot lukke af og trække i modsat retning. "Jeg ville aldrig kunne være vred på dig så længe, det ved du da."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 24, 2020 13:21:42 GMT
Pen var stoppet op, som hun var nået et par trin op af trappen. Hun havde vendt sig imod Hayden, som hun nu stod og betragtede med alvorlig mine og armene hvilede lidt imod murvæggene på hver side af hende, så han ikke ville kunne snige sig videre op og forbi hende bare sådan lige, for at snige sig udenom. Man kunne sige…Hvis han ville, kunne han altid gå ned imod opholdsstuen igen…Men lige nu..Så stod de bare der. Hun trak lidt på skuldrene af hans spørgsmål og lidt akavet, lod hun blikket falde, som hun rynkede brynene, før hun atter tog sig sammen og søgte hans blik. ”Jeg..Jeg ved ikke.. Jeg syntes bare det har været så underligt imellem os. Vi…Vi har ikke snakket i månedsvis.” Konstaterede hun forsigtigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 25, 2020 17:56:18 GMT
"Men du har jo ikke opsøgt mig!" fløj det ud af haminden han nåede at tænke sig om. Han så hurtigt skyldbetynget på hende og blev stående tæt ved hende uden at vige endte op eller ned. Sandheden var at han savnede hende, men også at han var bange for hvad han havde gjort imod @zoe. At han kunne være så tankeløs og tomhjernet, det skræmte ham, men han formåede ikke at sætte ord på det. Han så længe på hende, mens han overvejede hvad han skulle sige. Han var på ingen måde god til de her snakke. Derfor endte han også med bare at trække på skuldrene. "Vi snakker sammen nu. Vi... Vi kunne gå et sted hen som du har lyst til?" Foreslog han så, noget der ellers ikke som sådan lignede ham at foreslå.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 31, 2020 21:04:42 GMT
Penelopé stod et øjeblik bare og stirrede dumt på Hayden. Hun havde ikke opsøgt ham? Havde det nu været hendes opgave alene? Et lille suk gled over hendes læber, som hendes blik vandrede imod gulvet men hun slap så atter væggen, som hun i stedet lod sig dumpe med siden imod den ene mur. De mørke øjne vandrede dog lidt efter op imod Hayden igen, som han fortsatte. Det lignede ham ikke at foreslå det på den måde…At gøre noget hun havde lyst til. Forsigtigt nikkede hun dog og hun sendte ham så et lille forsigtigt smil. ”Ja..Jo..Okay…Men…Så syntes jeg vi skal gå ned til broen.” Svarede hun. Trods alt, var det altid så kønt at stå derude på denne tid om aftenen og kunne kigge ud over vandet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 1, 2020 7:56:28 GMT
"Broen..." lød det lidt skeptisk fra Hayden. Der var da langt derned, hvad skulle de overhovedet der, men hvis det var det hun gerne ville, gik han vel med hende. For ham var det vigtigste lige nu bare at have hende ved sin side. Han havde virkelig manglet hende og savnet hende. ikke at han formåede at sætte ord på det, men han var bestemt ikke i tvivl. "Skal du.. øhm.. have en trøje eller noget før vi går?" spurgte han igen lidt ulig ham, men han vidste ikke hvordan han skulle gribe noget an længere. Tanken om at han havde været ved at hoppe i døden lå stadig i ham og han vidste ikke om det var noget han skulle fortælle Penelope. Hun ville sikkert blive stiktosset på ham og ville hun så forsvinde fra hans side? Nej det kunne han ikke risikere, ikke nu. "Såå... hvordan går det med dig?" Spurgte han derfor. Han kunne ikke lide stilheden og hvis bare de snakkede om hende, så slap han for at tænke på hvor elendig han faktisk havde det.
|
|
|