Deleted
•
Post by Deleted on Apr 27, 2020 21:03:28 GMT
Angela Dupuis BlakeSted: Hjemme hos Aleksandra og Mikhail Vejr: Regnvejr med lyn og torden Tid: Ved 17 tiden dag: Fredag Omgivelser: Aleksandra og Angela (Anastasiya blir passet ude og Mikhail er på arbejde) outfit uden skoene
Aleksandra havde sørget for datter, havde en lege aftale med en veninde fra den magiske før skole hun gik på. Som havde gjort det muligt for Aleksandra at få en veninde på besøg, da hendes mand heller ikke var hjemme og hvornår han ville komme hjem vidste hun ikke, havde blot sat det et par dage forinden at han skulle arbejde sent. Derfor havde hun tilladt sig at skrive til Angela med det samme om hun havde lysten til at komme og have en hygge veninde aften med god mad og hjælpe hende med at få mere styr på det nye børneværelse.
Derfor havde Aleksandra handlet ind til en lækker gryderet som hun havde lært at lave af sin mor, hun vidste ikke hvad den hed, men den var virkelig god og med masser af kød i. Hun havde også været igang med retten det meste af formiddagen, sådan at det ville være godt mørt og nærmest bare smelte på tungen. Hun havde også stået og skrællet kartofler tros hendes ryg virkelig havde drillet hele dagen. Det hele var mere eller mindre klar som tiden nærmede sig at Angela skulle komme. Dog ville Aleksandra få Angela til at hjælpe hende med at lave kartoffelmossen da hun ikke selv havde kræfterne til det.
Bordet var blevet dækket pænt op, uden at være overdrevet og romantisk. Hun havde sørget for der var lidt vin og lidt forskelligt at drikke, selv rørte Aleksandra ikke alkohol så længe hun var gravid. Angela havde fået af vide at hvis hun brugte susenetværket ville hun kunne komme til dem den vej igennem, så hun ikke skulle ud i voldsomme regnvejr.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
Fødselsdag: 01.04.2031
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Under middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Skole: Beauxbatons
Kollegium: Bellefeuille
Arbejdsplads: Floridos Iscafé
Stilling: Medarbejder
C-box navn: Chrille
|
Post by Angela Dupuis Blake on May 4, 2020 4:04:52 GMT
OutfitDet ville blive hyggeligt at skulle tilbringe en aften i god selskab. Hun havde virkelig brug for at tænke på noget andet, så hun ikke tænkte på Thomas Blake hele tiden. Hver dag havde hun lyst til at snakke med ham, at tjekke op på ham og vide at han stadig var der, og det hele ikke bare var en drøm. Hun var nervøs for at han en dag ville forsvinde og hun så ville blive alene igen. Derfor glædede hun sig meget til at skulle tilbringe aftenen i godt selskab. nok var de to kvinder på mange måder et umage par, men venskaber kunne vel udspringe af meget forskelligt. Det havde egentlig været hendes mening at cykle derhjem, men da en tordenbyge var brudt ud, havde hun alligevel valgt pejsen, selvom hun følte det var lidt forkert. Grønne flammer blussede op i pejsen, før Angela kunne træde ind i stuen hjemme hos Aleksandra. "Godaften miss!" Råbte hun. den franske accent blev altid tydeligere, når hun var lidt nervøs som nu. "Jeg tog lidt is med fra cafeen, jeg tænkte vi kunne spise det som dessert." Hun var søgt imod køkkenet, hvorfra hun havde kunnet høre lyde. Som hun kom ud i køkkenet satte hun en bøtte chokoladeis og en bøtte saltkaramel is på bordet og gik så hen og gav kvinden et let kys på hver kind. Hun var trods alt opvokset i Frankrig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 9, 2020 22:15:45 GMT
Det havde givet et lille sæt i Aleksandra som Angela var ankommet i pejsen, hun måtte da også lige sætte hånden på hjertet for ikke at skrige, ikke at hun ville det men hun blev så nemt forskrækket i øjeblikket. ” Godaften Søde” sagde hun og smilede stort til hende som hun kom ud i køkkenet til hende. ” ufgh is det vil jeg glæde mig til, det er længe siden jeg har fået det” Sagde hun og let gav Angela et kys på hver kind tilbage. ” Har du haft en god dag?” spurgte hun smilende som, hun måtte lægge en hånd under maven for at bukke sig ned til fryseren for at kunne finde plads til isen.
”Jeg tænkte om du ville hjælpe mig med at få lavet kartoffelmosen klar, jeg har ikke kræfterne til at kunne røre den sammen, de er kogte og klar” sagde hun smilende og så på hende, man kunne tydeligt høre hendes russiske accent, tros hun havde været i landet nogle år efter hånden, var den lige så kraftig som da hun flyttede her til, hun foretrak at tale russisk da det var det sprog hun var bedst til og havde det bedst med. ”Nu må ham her godt snart komme ud, jeg får svære og svære ved at kunne gøreting” sagde hun med et lille grin, som hun fik lavede plads i fryseren og tog isene for at lægge dem i fryseren, så de ikke ville tø for meget inden de skulle spise den.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on May 11, 2020 18:36:52 GMT
Det var underligt, hvordan de to kvinder var blevet veninder, Russeren og franskmanden, men Angela kunne nu meget godt lide at det var sådan det var endt ud. Det var rart med en god veninde, selvom de ikke var helt samme sted i livet. Aleksandra ventede sig barn nr to, mens Angela slet ikke havde fundet sig en kæreste endnu. "Du siger bare til, du ved jeg altid kan tage lidt med fra arbejde." lød det smilende fra hende. Hun havde det egentlig rigtig fint med sit arbejde på iscafeen. Det var virkelig hyggeligt og hun nød de mange snakke hun kunne få med kunderne. Hende forespørgsel om hvorvidt Angela kunne mose kartoflerne fik blot den franske kvinde til at smile. "Selvfølgelig vil jeg hjælpe dig. Du skal jo passe lidt på i din tilstand." lød det smilende fra hende, før hun gik hen og overtog gryden og begyndte at mose kartoflerne. En del af hende kunne ikke lade være med at stå og tænke lidt på, hvad Thomas Blake ville sige til det, når hun en dag kom og fortalte, at hun var gravid og han dermed skulle være onkel. Det var en sjov men også lidt skræmmende tanke, men der ville vare længe til. Hun havde ikke engang en kæreste endnu. "Hvornår er det du er sat til?" Spurgte hun så venligt ind.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 12, 2020 14:15:23 GMT
De var to vidt forskellige personer fra to vidt forskellige kulturer, måske det var derfor de havde fået et venskab? Aleksandra værdsatte det i hvert fald og hun ville nok ikke kunne undvære Angela. Hun var en dejlig kvinde og hun hyggede sig altid ekstra meget i hendes selvskab. ”Det ved jeg, jeg glemmer det bare tit og ikke altid muligheden for at have besøg, min mands arbejde fylder en del og han har ofte mange møder herhjemme, så det ikke nemt at have besøg” sagde hun og prøvede så vidt muligt at undgå at se for meget på hende, for det var ikke sandheden.@mikhail ville ikke have hun fik besøg. Han ville ikke have nogen ind i huset han ikke havde inviteret, selvom hun gjorde det i skjul og han indimellem fangede hende i det. ” Har i mange kunder i øjeblikket? Eller er det mest når skolens sommerferie?” spurgte hun smilende.
Aleksandra sendte hende et stort og varmt smil som hun gerne ville lave mosen. ”Tak for det, det begynder kun at blive hårdere og hårdere. Synes ikke det var så hårdt med den første men det er jo også ved at være nogle år siden” sagde hun og grinte lidt over det. Deres datter var ved at vokse op, og om nogle år skulle hun på Hogwarts eller Durmstrang, hun var endnu ikke sikker på hvilken skole de ville sende hende til, det var en snak hun skulle have med Mikhail når de kom dertil. ” Han er meget livlig disse dage, jeg tror snart han bare gerne vil ud, men han er ikke helt klar til det” sagde hun og lagde endnu engang hånden under maven, som han begyndte at sparke.
”Hvordan med dig og kærlighedslivet?” Spurgte hun smilende som hun tog to glas ned fra skabet. ” Jeg kan byde på noget at drikke? Jeg har lidt afhvert” sagde hun og smilede afventende. Hun måtte ærligt lige kigge på køleskabet, da hun ikke lige havde styr på det i hovedet om hvornår hun var sat til og hun havde sammen med datteren lavede en oversigt sådan at de kunne tælle ned sammen, lige fra starten af graviditeten. ”Den 15 juni er jeg sat til, men jeg er ret sikker på han vælger at kommer før, jeg tror han er træt af at være derinde” sagde hun med et stort smil og nussede blidt maven.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on May 18, 2020 17:52:12 GMT
Angela synes venindens forhold til sin mand virkede underligt, det lød til at være i rimelig stram snor. Men hun ville ikke blande sig, faktisk vidste hun ikke meget om hvordan forhold burde være og derfor sagde hun heller ikke meget til dette. Desuden ventede de sig jo barn nr. 2, så helt skidt kunne det ikke være. "Altså vi har lidt kunder, men sæsonen er heller ikke rigtig startet endnu. Når det bliver varmt, så skal der nok blive travlt." Forsikrede hun veninde med et smil. Angela syntes dog blot det var hyggeligt når der var noget at se til, så det gjorde ikke hende meget.
Angela var gået igang med mosen, men skævede dog til veninden. "Men du må da kunne bruge din stav meget af tiden. Vi er da trods alt magere." Smilede hun venligt med vendte så opmærksomheden imod mosen for at gøre den lækker og færdig. På nogen måder misundede Angela virkelig Aleksandre for at have en familie, men endnu havde Angela ikke oplevet lykken på den front og hun var ikke meget for bare at hoppe ud med en fremmed. Det kom vel nok før eller siden. "Mit kærlighedsliv? Det er noget nær ikke eksisterende." Indrømmede hun med et træk på skuldrene men blev dog lidt trist.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 23, 2020 17:38:36 GMT
Det var et forhold med stram snor, men Aleksandra elskede sin mand og valgte at leve med det. Et sted havde hun ikke rigtigt noget andet valg. Hun kunne ikke lade være med at sende hende et stort smil, ” Så må det godt snart blive noget bedre vejre, jeg er ved at være godt træt af dette vejr som vi har i øjeblikket. Elsker solen og varmen, og man kan bare gøre så mange andre ting i solskin og varme end om vinteren, blandt andet at spise den bedste is” sagde hun med et stort smil.
Jo vidste kunne Aleksandra bare bruge sin stav, men hun gjorde de fleste ting på muggler maner. Indimellem skulle man tro at Aleksandra havde glemt alt om at der fandtes magi. Men når det kom til madlavning så var det altså bare mere lækkert at spise det når det hele var lavet fra bunden uden magi. ” jo det nu rigtigt nok, men synes bare der er mange ting der bliver bedre af at lave dem selv end at bruge magi. Og må nok erkende at jeg synes det hyggeligt at gøre uden magi” Kom det var hende med et smil på læben, hun skulle helst gøre rent og lave mad på mugglermaner, det vidste hun! Hendes mand krævede det, selvom hun ikke kunne forstå hvorfor.
Det at blive gift og stifte familie, var ikke noget man skulle gøre før man var klar til det, at Aleksandra ikke selv havde været helt klar til men alligevel ikke havde haft noget valg var bare sådan det var og hun kunne ikke gøre noget ved det. Hun ville dog heller ikke lave om på det hvis hun havde fået muligheden! ” uhm søde, det går ikke! Vi må da have fundet en dejlig mand til dig, måske vi skulle tage på en bytur sammen, når den lille er ude og ikke er helt så afhængig af mig, før kan jeg vidst ikke rigtigt. Medmindre det bliver en tur i parken måske” sagde hun en lille smule drillende. ”Vi skal nok finde en sød fyr til dig, men det skal også være den helt rigtige” Sagde hun med et stort smil, inden hun begyndte at fikse de sidste ting før de kunne spise.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on May 25, 2020 8:14:23 GMT
Angela grinede lidt af veninden og rystede på hovedet. ” Hold nu op søde. Der er mere sommer en vinter. sæsonen starter rigtig om nogle uger og så tager det rigtig fart i sommerferien.” Forklarede hun roligt. Det var altid hyggeligt at være på arbejde, når eleverne kom på deres dates og spiste is. Egentlig havde Angela intet imod at arbejde i denne periode. Alt var hyggeligt og gav egentlig bare god energi. Der var helt sikkert noget omkring det med at ting blev bedre ved at lave det selv fra bunden, men man måtte jo også bare kigge på omstændighederne, og lige nu betød det at Aleksandra havde en kæmpe stor mave der stod i vejen for det meste. ”Men søde. Du er også nødt til at passe på dig selv i din tilstand.” Lød det nok en anelse bekymret fra Angela. Hun havde dog endnu ikke selv været gravid, hun havde ikke engang en kæreste, dog var hun ret sikker på, at den dag hun blev gravid, ville Thomas Blake gøre alt i sin magt for at hun og barnet havde det godt. Tanken fik hende til at smile lidt. Hun var simpelthen så glad for sin bror. Hun var ikke engang sikker på om han helt forstod det. Angela stivnede da veninde så snakkede om at skulle på mandejagt sammen. ”Sig mig har du slået hovedet eller noget? Vi skal ikke ud og jagte mænd til mig. Det går da slet ikke.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 1, 2020 12:37:39 GMT
Angelas grin smittede af på Aleksandra, og hun rystede lidt på hovedet ad det ”Det er rigtigt nok, men vejret er altid mega godt når jeg skal ordne ting og sørge for manden og datteren og når jeg så har en fri dag til bare at være mig og nyde det så det altid lorte vejr” sagde hun med et smil på læben, og kiggede ud af vinduet. ” Kan jeg byde dig på noget?” spurgte hun og sendte hende et stort smil. Aleksandra fumlede lidt rundt med nogle forskellige ting for at de kunne blive færdig med maden, som Angela sagde at hun skulle passe på sig selv i hendes tilstand, det vidste hun godt og hun gjorde det også så godt hun kunne, men når hun havde en mand som bestemt ikke mente at hun skulle sidde på sin røv og ikke lave noget, hun skulle passe huset og sørgede for deres datter og hendes mand skulle opvartes. Det gjorde hende ikke noget, men nogle dage ville hun ønske at hun bare kunne lægge på sofaen en hel dag men den dag kom nok aldrig, for var Mikhail ikke hjemme havde hun ordre på hvad hun skulle ordne og sørge for og han tjekkede altid op på om hun havde gjort det og var det ikke gjort godt nok, kunne hun starte forfra. ” Det gør jeg også søde, men det svært med et stort hus og en datter samt en mand som arbejder meget og han skal også forkæles og nyde at holde fri når han havde fri” Sagde hun med et stort smil. Man kunne ikke se på Aleksandra at hun var undertrykt og indimellem udsat for vold.
Måden Angela reagerede på at Aleksandra ville have hende med ud på jagt efter en mand til hende, kunne hun ikke selv lade være med at grine højt af det. ” eih hold da op søde, vi kan ikke have at du når at blive gammel og grå før du finder kærligheden, du er en virkelig smuk kvinde og vi skal nok sørge for at finde en stor og smuk mand til dig”sagde hun og så kærligt på hende, som hun begyndte at bære de forskellige ting over på spisebordet. ” fortæl mig om din type, hvad kunne du godt tænke dig?” Spurgte hun blidt og tydeligt at hun havde i sinde at de skulle finde en mand til hende.
|
|
|
Angela Dupuis Blake
•
Magiker
|
Post by Angela Dupuis Blake on Jun 6, 2020 18:50:59 GMT
På mange måder var Aleksandra langt mere sprudlende end Angela var det, men hun var også opvokset et sted, hvor hun lærte at være rolig og afventende og generelt finde en indre balance, så det var nok egentlig sjældent at hun rigtig viste de store følelser frem. Ikke i forhold til Aleksandra, som af og til godt kunne virke lidt ekstrem. "Det er vidst noget du bilder dig ind søde. Vejret ved altså ikke hvornår du har fri." Drillede hun lidt høfligt med et smil. Der måtte virkelig være meget at gøre som husmor, men det var stadig noget Angela slet ikke kunne relatere til, selvom hun egentlig elskede børn. "Hver du bare glad for din familie søde" kom det så fra hende med et nyt smil, mens hun hjalp til med maden. "Et glas cider hvis du har, ellers kan jeg sagtens drikke vand." lød det. Angela var normalt ikke en der krævede meget af folk og ville da bestemt heller ikke gøre det af sin gravide veninde. "Jeg har sagt til dig, du skal sige til, hvis du har brug for hjælp. Jeg har kun mig selv at holde øje med, det er ikke noget problem for mig at hjælpe lidt til, det vil jeg gerne." Hun havde intet problem i at komme og hjælpe og gjorde det gerne for venindens skyld. Der var meget at se til så hvorfor ikke hjælpe lidt. Hun stoppede dog op og så på veninde i forbindelse med samtalen om byture. "Jeg tror altså ikke jeg er interesseret lige nu. Den sidste fyr jeg datede blev skræmt væk af min storebror, det ønsker jeg ikke skal ske igen"
|
|
|