Deleted
•
Post by Deleted on Mar 25, 2020 19:55:05 GMT
Tid: Lørdag aften i marts måned Vejr: Regn Tag: Nathan Amon LordeIkke nok med at tusmørkegyden var mørklagt grundet de mørke mursten. Så slap der heller ikke meget månelys ned i gaderne. Som så ofte før, begav Ace sig ind på Det slagtede lam. Her var han et kendt ansigt. For nogen ikke et vellidt ansigt dog. Ved baren placerede han sig selv og bestilte en øl. Det var dog kun for at drikke noget mens han ventede på Nathan, som han havde ventet på at mødes med. Ace havde mange købere, men det var især vigtigt at komme godt ud af det med de andre i butikkerne.
|
|
|
Nathan Amon Lorde
•
Magiker
Fødselsdag: 29.11.2036
Blodstatus: Halvblod
Magisk niveau: Over middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Bosat: London
Skole: Hogwarts
Kollegium: Slytherin
Arbejdsplads: Det Slagtede Lam
Stilling: Ejer
C-box navn: Chrille
|
Post by Nathan Amon Lorde on Mar 26, 2020 10:22:46 GMT
OutfitDer var ikke så proppet på Lammet i dag, så Nathan havde brugt lidt tid på kontoret med regnskaber, Avery Rider var alligevel ude lige nu, så han kunne faktisk tillade sig at tage kontoret uden dårlig samvittighed. Dog var han ved at være færdig og tog derfor sin tomme øl med ud for at få en genopfyldning. Som han trådte tilbage ud i selve baren. Her gik der ikke længe, før han så et velkendt ansigt. "Hva satan Ace! Sidder du her uden jeg ved noget om det? Fyreaften allerede?" Nathan trådte tættere på ham på indersiden af bardisken og greb sig to øl, og holdt så den ene frem imod Ace, for at se om han ville have en med, på huset selvfølgelig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 12:02:12 GMT
Ace løftede irriteret brynet, da han så Nathan. "Jeg havde ellers sendt nogen hen for at informere om at jeg kom, men man kan efterhånden hverken stole på ugler eller stik-i-rend-drenge..." Han tog imod øllen, men så blot vurderende på den. I hans arbejde, skulle man altid passe på hvad folk kunne finde på at proppe i drinks. Han havde selv tit puttet gifte og andet ned i folks græskar juice. Informationer eller andet var altid nemmere at skaffe sådan...
"Jeg har en ny opskrift med, hvis du har lyst til at prøve..." Ace tog en lille flakon frem, med en blålig væske. Helt sikker noget til at gøre livet lidt sjovere med... Til trods for sin forbeholdenhed overfor fremmede væsker, hældte han et par dråber i øllen og gav sig til at drikke det.
|
|
|
Nathan Amon Lorde
•
Magiker
|
Post by Nathan Amon Lorde on Mar 26, 2020 14:04:26 GMT
Nathan trak på et slangeagtigt smil og så i retningen af Ace. "Jeg har siddet på kontoret hele dagen, jeg tror ikke her har været nogen små knægte forbi?" Han havde hvert fald ikke hørt noget ej heller at nogen skulle have ledt efter ham. Nathan kiggede rundt på sine ansatte, han stollede på dem, så hvis en af dem havde fået besked, så ville den også være gået videre til ham, det var han ikke et øjeblik i tvivl om. "Men nu er du her og jeg er her, så.. hvad skylder man æren?" Spurgte han med et skævt smil og drak lidt af sin øl. Nathan havde fået et helt nyt forhold til alkohol efter han havde fået sin egen bar, ikke at han ofte var fuld, han drak aldrig mere end at han vidste hvad han lavede og hvad der foregik omkring ham.
Han spidsede ørerne som Ace nævnte en ny opfindelse. Han vidste at Ace havde gang i mange spændende ting, Så da den lille blå flaske kom til synes så han spændt fra den og over til Ace. "Hvad gør den? Jeg gider ikke hvis effekten ikke er god for mig."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 14:34:20 GMT
Man kunne sige tøseknægt, men egentlig forstod Ace godt at Nathan ikke bare var helt villig til at prøve væsken. Det havde han heller ikke selv været. "Det her er en af de mildere. Det stærke gemmer jeg i kælderen under butikken. Bare lidt beroligende... Og så får det øllen til at smage meget bedre. Det er blandet med mange af de samme ingredienser der bruges til Amortentia..." Han drak selv lidt mere og frydet sig over sin ellers små kedelige øl. "Hvis du vil kan du få en større flaske, du kan hælde i din øl. Ikke at den er dårlig, men måske kan du få flere ind i biksen med det." Ace var ikke ude på at fornærme. Faktisk ville han gerne hjælpe med at få flere ned i tusmørkegyden, for det betød også flere i hans butik.
|
|
|
Nathan Amon Lorde
•
Magiker
|
Post by Nathan Amon Lorde on Mar 26, 2020 15:30:18 GMT
Nathan grinede lidt for sig selv over mandens ord. Nok var hans øl ikke verdensklasse, men den var som den skulle være på lammet, og spurgte man ham, var der rigelig med folk. Det måtte gerne være lidt intimt. Hans holdning var at så længe der var slagsmål i hjørnerne og flirten i barn, så var der ikke for få gæster. Det var desuden ikke meget mere end en måneds tid siden at han selv havde deltaget i et slagsmål og smid en kunde ud, efter at denne havde været efter Avery Rider. Hvis der var noget man ikke gjorde i hans bar, så var det at røre hans ansatte, hvis ikke de selv var med på den. Han skævede igen til flasken. "Det lyder nu spændende, men vil jeg kunne klare mit arbejde med det snask i blodet?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 15:48:26 GMT
Ace lo sin dybe latter. "Om du ville kunne udføre dit arbejde? Du ville kunne gøre det bedre! Men altså... Hvis det ikke har nogen interesse" - Han lagde flakonen ned i lommen igen. "Så må jeg jo finde nogle andre der vil." Så desperat var Ace heller ikke. Nu måtte Nathan udvise lidt beslutsomhed. For så ung som han var, var de mange ting han ikke forstod. At han så kaldte det 'snask' var også en mindre fornærmelse, men i dette tilfælde, tog Ace det ikke nært. Der var dog ikke særlig mange der fik lov at kalde hans eliksirer for snask.
|
|
|
Nathan Amon Lorde
•
Magiker
|
Post by Nathan Amon Lorde on Mar 26, 2020 18:32:06 GMT
Nathan stod og overvejede det, og skulle da også lidt til at sige ja og række ud efter den lille flaske, da Ace så afbrød med at afslå muligheden og putte eliksiren tilbage i lommen. Var der noget Nathan ikke ville, så var det helt sikkert at tage ansigt eller stå og tigge, så han gjorde det eneste mulige i hans situation, han trak på skuldrene. "Nå ja men så håber jeg du finder en der vil smage den." Smilet var smalt men stort, åh der var ingen der skulle komme og behandle ham sådan i hans bar. Har var det ham der styrrede og detefter ikke ham der skulle tigge om lov. Niksen sådan var det ikke. Nåk var han ikke så gammel endnu men han gik ikke på kompromis med sine holdninger.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 20:14:59 GMT
En frempresset smil, var den reaktion Ace kom med. Han ville heller ikke tigge nogen, og da slet ikke en unge som Nathan, om at købe sine ting. Så desperat var han ikke, men det var langt bedre at skilles neutralt, end at skabe drama. "Det er i orden. Men så skal jeg ikke tage mere af din tid. Og tak for øllen." Der var stadig en del slurke tilbage og dem havde han intention om at blive siddene og drikke. Hvis Nathan ville sludre videre, måtte han hjertes gerne det, menAce var kun kommet for at slå en handel af.
|
|
|
Nathan Amon Lorde
•
Magiker
|
Post by Nathan Amon Lorde on Mar 26, 2020 20:47:19 GMT
Nathan forstod ikke rigtig hvorfor Ace var så aggressiv i samtalen, måske var han bare stresset eller noget, uanset måtte Nathan jo bare trække på skuldrene og være glad for han ikke havde indgået denne handel. Det virkede virkelig som et dårligt valg, og han blev derfor glad for at det ikke var gået igennem, men når Ace havde så travlt kunne det umuligt være en god ting. Det var enten det eller også undervurderede manden ham grundet hans unge alder. Uanset var Nathan ligeglad, han var for høj i hatten til at lade sig på på af en utilfreds kunde. "Selv tak. Jeg håber du finder dig en anden køber. Der er jo mange gode bud her på lammet." Sagde han så og kiggede rundt med et veltilfreds blik i øjnene før han tog sig en slurk af sin øl.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 26, 2020 21:58:04 GMT
Ace kom med et brummende svar. Han lod ofte sine dealere om 'sælger' arbejdet, for det gad han ikke medmindre det var større kunder. Ikke at Nathan var en af dem, men han havde stadig et ry i gaderne og det betød han skulle holde sig på god fod. Han tog en stor slurk og satte øllen fra sig. Flakonen satte han også på bordet foran Nathan. "På huset..." Med dette gik Ace ud af Det slagtede lam.
// Out
|
|
|