Deleted
•
Post by Deleted on Mar 20, 2020 22:15:52 GMT
Augusta trådte ind i det lille rum og lod hurtigt øjnene undersøge. Sollidt plantet i hånden var et glas rødvin. Det dumlede nerverne og så var det ingen hemmelighed at hun havde en forkærlighed for det røde stads. Forsat undersøgende gik hun forbi sofaen, derefter hen til den farvede mur, hvor hendes mulighed for blind kærlighed måske stod og ventede på hende. Tøvende stoppede hun og løftede derefter glasset op til læberne, men stoppede sig selv inden hun tog et lille nip. ,,Hvem er den heldige i dag?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 2, 2020 23:51:33 GMT
Steffan ville lyve, hvis han sagde, at han ikke ønskede at finde kærligheden. Dog var han med i dette eksperiment af lidt andre grunde, end nogle af de andre mænd, som han havde talt med i mændenes hus. Steffan var blevet udfordret af sine venner. Han var en player, og han erobrede tit kvindernes hjerter i byen, for derefter at lade dem gå dagen efter. Han var ikke en idiot. Kvinderne vidste, hvad han ville med dem. Han var faktisk en ret god fyr, men han holdt sig bare ikke til én kvinde. Han havde aldrig haft en kæreste, men mon det kunne ændre sig nu? Han tvivlede, men han ville da give det et forsøg. Der var ingen grund til at være ubehøvlet, fordi han var skeptisk. Han smilede for sig selv, da han hørte en kvinde på den anden side af væggen. Han havde sat sig i sofaen og så meget afslappet ud. Det var han også. "Steffan." Sagde han. Hans svenske accent kunne høres, selvom den ikke var ret kraftig længere. Hans familie havde boet i England i en del år efterhånden. "Og hvem er det så, jeg er så heldig at møde eller hvad man siger her." Sagde han med et lille grin. Det var virkelig absurd det her, men det kunne sagtens blive sjovt og udfordrende for ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 4, 2020 18:59:52 GMT
Steffan. Smilet blev hængende. Augusta kunne dog ikke helt tyde accenten, men det gjorde hende også kun mere nysgerrig. Hun tog en lille tår af vinen før det blev hendes tur til at præsentere sig. Inden hun åbnede munden kunne hun dog ikke helt undgå at slippe en lille latter over hans sidste ord. Det var vidst meget korrekt sagt. ,,Rart at møde dig Steffan, mit navn er Augusta", svarede hun varmt tilbage. Derefter drejede hun om og gik målrettet mod sofaen, hvor hun hurtigt satte sig ned og lagde det ene ben over det andet. ,,Skal vi bare kaste os ud i det? Hvor er du fra?" Spurgte hun nysgerrigt i et lille frisk grin.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 16, 2020 18:47:58 GMT
Steffan havde ingen forventninger til dette. Han regnede ikke med, at han blev forlovet, så han kom nok ikke til at se nogle af disse kvinder, men hvad fanden. Det gik jo nok. Han vidste selvfølgelig ikke, hvad der kom til at ske, men han regnede med, at han gik død efter et par dage, og så var det det. Han smilede dog, som hun sagde sit navn. Det var et flot navn, synes han. Det mindede ham meget om Sverige, da der var en del, der hed det der. "Jamen hej Augusta." Sagde han med et smil og gik hen for at tage noget at drikke. Derefter satte han sig i sofaen igen, imens han sad og tegnede lidt i sin notesbog. Det var en ting, som folk havde med ind, så de kunne skrive lidt ned om de andre. På denne måde vidste de lidt mere om, hvem de gerne ville tale med igen. "Lad os det." Svarede han, hvorefter han fortsatte: "Jeg kommer fra Sverige, men jeg bor lige nu i England." Han elskede at bo i England. Han var flyttet dertil for at være tættere på sin familie, som var flyttet dertil, da han var færdig med skolen. Eller lige inden hans sidste år. "Hvad med dig?" Spurgte han nysgerrigt. Kom hun måske fra Norden med det navn?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 19, 2020 15:44:10 GMT
Var det latterligt at Augusta havde brugt flere timer på at stadse sig op, velvidende om at hendes date ikke ville få det mindste glimp af hende? Velvidende om, at hendes date slet ikke ville spørge ind? - sådan var mænd trods alt. Den ildrøde skulderløse maxi ruffle kjole fulgte den slanke kvindelige figur hun var blevet velsignet med og det brune fyldige hår sad til perfektion. Make uppen var simple, og selvom hun var naturligt pæn, havde hun alligevel malet læberne røde. Det var svært ikke at tilbageholde smilet som han talte, mest af alt fordi den svage accent havde et eller uhyggeligt charmerende over sig. ,,Sverige?" gentog hun. Hun havde aldrig datet en svensker, og skulle sandheden frem vidste Augusta heller ikke så meget om landet der vidst nok var placeret i Nordeuropa. ABBA og Ikea var det første der ramte hendes tanker. ,,Jeg har aldrig besøgt Sverige, men jeg har hørt at det skulle være et flot land..", indrømmede hun med det lille smil alt imens den ene finger fulgte glassets kant, måske en smule drømmende. ,,Jeg kommer oprindeligt fra Spanien, men jeg flyttede til England da jeg 16."… ,,Hvorfor bor du i England? Efter sigende har jeg hørt at svenskerne har de flotteste piger" Lød det lettere drillende. Det var sådan et standard spørgsmål, men nu havde hun trods alt allerede hørt om en hvor familien havde været indblandet i mafiaen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 3, 2020 14:18:24 GMT
Steffan var ret vild med Sverige, så det var da nogle gange hårdt at være væk derfra, men han kunne jo sådan set godt besøge det når han ville. Eller ikke når han arbejdede, men han havde jo også fri nogle gange. "Hvis man godt kan lide natur og Marabou, så er Sverige helt fantastisk." Sagde han med et grin. Han kunne godt lide de ting, men der var selvfølgelig mange andre ting, som gjorde Sverige til et godt land at bo i. Nu var det ved at være nogle år siden, han havde boet der. Han smilede for sig selv, da hun sagde, at hun kom fra Spanien. Han havde en svaghed for spanske kvinder. Det havde man nok, når man var vant til piger fra Norden. Så var der altid noget eksotisk over kvinder fra andre lande. "Jeg elsker Spanien. Hvorfor flyttede du derfra?" Spurgte han og var oprigtigt nysgerrig. Han havde selv overvejet at flytte derned for en kort periode, men nu havde han et rigtig godt job i England, så det kom ikke til at ske i den nærmeste fremtid.
Han grinede af hendes kommentar. Svenske piger var virkelig smukke. Det var der slet ikke nogen tvivl om. "Jeg flyttede for at komme tæt på min familie. De flyttede, fordi min far fik et job i England, så jeg flyttede med. Pigerne i Sverige er smukke, men jeg kan ikke undvære min familie." Sagde han og følte sig lidt fløde, men det var sandheden.
|
|
|