Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 23:13:17 GMT
Til @simon
Endelig var der kommet en dag med godt vejr! Det havde virkelig været savnet. Så snart timerne havde været ovre, havde hun skyndet sig udenfor. Derfor sad hun lige nu på en af bænkene med en bog fra besværgelser i hænderne. Hun var i fuld gang med at læse lektier til den næste dag, men hun skulle være udenfor imens, det var der ingen tvivl om. Hun rejste sig så op, efter at have læst det hun skulle, og begav sig tilbage mod Hogwarts, dog stadig med blikket nede i bogen. Fordi hun ikke så efter, gik hun direkte ind i en anden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 23:53:10 GMT
Solen skinnede hvilket var virkelig skønt, derfor havde Simon også bevæget sig udenfor og stod nu i solen med ryggen lænet mod muren og det ene ben bøjet, så fodfladen ligeledes rørte ved muren, i sin ene hånd havde han en cigaret. Han havde røget længe, og var ikke bange for at blive opdaget i det af lærerne. De kunne da bare komme an! øjnene havde fundet et lækkert skør, som han nu roligt betragtede, han havde netop overvejet at gå hen og sætte sig ved siden af hende, da hun så rejste sig for at går. Det tog han som sin tegn til at gå i action. Han smed smøgen på jorden, hvor han trådte gløden ud og gik så hen til pigen, som han hurtigt fik lagt en arm omkring. "Sødeste Oli, nu har jeg set dig læse det sidste lange stykke sig, tror du ikke det er på tide at klappe bogen sammen og havde det lidt skægt?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 15, 2020 11:56:35 GMT
Olive lukkede sin bog sammen med et lille smæld og så på fyren, der tilsyneladende mente, at han bare kunne lægge sin arm om hendes skuldre uden videre. Alene hendes irriterede blik viste at hun absolut ikke orkede ham lige nu. Hun vidste selvfølgelig godt hvem han var, siden han var quidditchkommentator og hun var jo basker for Gryffindor holdet. "Du har holdt øje med mig?" Hun hævede et øjenbryn og vil træde et skridt væk fra ham. "Det er ret creepy."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 16, 2020 11:02:01 GMT
En hævede bryn fortalte sit tydelige sprog. Simon anede ikke hvad pigen snakkede om. ”Holdt øje med dig? Du sad og læste ikke andet. Jeg beklager da virkelig hvis det var forbudt” Simon smurte helt klart ekstra uskyldighed på sig, men fjerne endnu ikke sin arm. Det var jo ikke fordi han havde stalket hende i flere dage, der skulle noget mere til for Simon gav en pige den form for opmærksomhed. Nææh hun var da bare en lille sidebeskæftigelse, en god lille eftermiddags snack. "Slap nu af, jeg ville jo bare tale lidt."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 16, 2020 16:16:14 GMT
Olive orkede overhovedet ikke det her lige nu. Han fik det til at lyde som om hun overreagerede og det gad hun da slet ikke høre på. Det værste var nok at han ikke flyttede sin forbandede arm. Hun sendte ham et irriteret blik og ville tage fat i hans arm for at fjerne den. "Og hvad er det så du vil tale om?" Hvad end det var, så var det sikkert noget hun ikke gad at høre mere om. "Medmindre det er omkring Quidditch, kan jeg ikke se, hvad vi to overhovedet kunne have at snakke om."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 19, 2020 10:59:17 GMT
Simon gjorde et lille nik med hovedet, som vurderede han, hvad han egentlig ville snakke med hende om. Tjo Quidditch var da altid et godt emne. Selv var han quidditchkommentator på skolen, så det var da helt åbenlyst at han elskede sporten, men hvem gjorde ikke det og særligt efter at Warren Blackwood igen var blevet anfører for skolens sejeste hold! "Quidditch it is then!" Smilede han så charmerende til hende med et lille nik med hovedet. Selvtilliden fejlede bestemt ikke noget hos slangen. "Såååh... hvad får jeg for at få dig til at se ekstra godt ud på quidditchbanen? Jeg kunne rose dit til skyerne gennem mine kommentarer?" Lokkede han. Foråret bød altid på spejdere ved kampende, så hvis Olive ville opdages ville det være den perfekte mulighed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 20, 2020 19:15:37 GMT
Simon formåede at fange hendes opmærksomhed med hans kommentar om Quidditch. Hvis han snakkede godt om hende til de næste kampe, var der en større chance for, at hun kunne blive kontaktet af en, der ledte efter nye spillere til Quidditch holdene. Hun kunne få sikret en sig en plads ret hurtigt, men...Hun stolede overhovedet ikke på Simon og det burde hun nok heller ikke. "Du kan få et tak og et smil." Hun lagde armene over kors, nærmest for at lukke sig selv af, og sendte ham et lettere irriteret blik. "Jeg kan ikke forestille mig, hvad du ellers kunne tænke dig." Og hvis han foreslog andet, ville hun sikkert sige nej.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 22, 2020 11:56:23 GMT
Simon fnøs let over Olives respons. Troede hun da virkelig han var så nem? Ikke tale om at han ville betales så let! Smil kunne han få helle steder, og hvad fik han ud af et tak? Nej, der skulle helt klart mere til, hvorfor han også bare trak ligegyldigt på skuldrene. "Hvis det er alt, kan jeg nok ikke gøre så meget." lød han nærmest skuffet, men altså han ville ikke give sine kvaliteter ud gratis. Så dum var han da heller ikke. "Tja i sidste ende er det jo din beslutning, hvad jeg siger. Men et kys kunne da godt pynte lidt på historien og lidt mere lir, får mig måske til at holde bedre øje med dig." Igen trak han på skuldrene og begyndte så at gå, han stoppede dig kort og for lige at tilføje over skulderen. "Men det selvfølgelig heller ikke mig, der skal imponere de spejdere der nok kommer til næste kamp.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 10, 2020 18:23:54 GMT
Olive skar ansigt. Hun gad ikke gøre alt det for ham. Især ikke når han opførte sig sådan. Hvis en spejder skulle opdage hende, skulle det være fordi hun var god til at spille Quidditch - ikke fordi at hun fik Simon til det. "I det tilfælde kan du godt glemme det." Hun fik et lille smil frem, men det var ret tydeligt, at se hun ikke var helt glad for ham lige nu. "Jeg har ikke brug for din hjælp. Jeg klarer den fint alene." Det havde hun altid gjort. Hun havde ikke brug for andre. "Ret hellere din opmærksomhed mod andre end mig, Blackburn." Hun vendte ham ryggen og ville gå.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 11, 2020 18:42:27 GMT
Simon fnøs af hende, hun var en underlig pige. Hun forstod da slet ikke hvad hun netop smed væk, men nogen var nok bare ikke klogere. Hun var hvert fald ikke det værd at begynde at kæmpe for, derfor sendte han hende bare et selvtilfreds smil og nikkede. "Som du vil ingen kommentarer om dig, meget om de andre. Det sgu da alligevel god holdånd, så vil spejderne have langt mere tid til at kigge på dem end på dig. jeps, noteret." Han var så evigt ligeglad med, hvor provokerende han kunne være, han var verdens centrum og alting drejede sig selvfølgelig om ham. Derfor havde han heller intet problem i at efterlade hende her. Samtalen var slut, så han ville ikke spilde mere tid på hende. uden den miste tegn til farvel eller andet, gik han derfor bare omkring hende og gik videre imod storsalen. Han var blevet sulten.
- out
|
|
|