Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2020 20:47:08 GMT
Tråd til @tess
Det havde været en rolig dag i butikken og Gabriel var derfor endt med at gå en stor dejlig tur med Benji og var til sidst endt ved kandisbaronen, hvor han valgte at gå ind. Det var længe siden han havde købt nødder og lige i dag, kunne han virkelig godt trænge til et eller andet lækkert. Benji fik besked på at vente udenfor, men han selv hurtigt hoppede op af det ene trin og ind i butikken. Bag disken fik han øje på den smukke bestyre, som han hurtigt sendte et smil. "Goddag og vær hilset. Du skulle vel ikke have nogle honningristede nødder?" spurgte han så som han nærmede sig hende. Hun kunne selvfølgelig også bare selv kigge butikken igennem, men det var nu noget andet, når man snakkede med folk.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2020 21:06:02 GMT
Tess sad netop og ordnede nogle små regnskaber i sin lyseblå notesbog, da den lille klokke over døren ind til Kandisbaronen ringede. Det var dejligt forårsvejr ude og i virkeligheden, var dagen nok til alt andet end lige regnskab. – Det var dog, hvad det var blevet til og bestyrerinden af den lille forretning, sad derved bag disken på sin lille høje stol og brummede lettere eftertænksomt for sig selv, som hun nippede lidt koncentreret til en kop te. De grønne øjne skød op, som en mandlig stemme tiltalte hende og et bredt smil gled over hendes læber, som hun satte tekoppen fra sig. ”Tjooo, jeg skal da se, hvad jeg kan gøre.” Smilede hun varmt, som hun sprang ned fra sin stol og fandt et par krukker frem under disken. – 4 Styks. ”Hvilken slags er du ude efter?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 19:08:07 GMT
Gabriel gjorde store øjne, som hun fortalte at der var 4 slags.. sådan havde det da ikke været altid? Den gamle ejer havde haft honningristede nødder og så var det det. MEd andre ord følte Gabriel sig taget lidt på sengen og så spørgende op på kvinden. "Fire slags?! Hvordan kan honningsristede nødder være forskellige? jeg mener det er nødder! ristet i honning." Han kiggede på de forskellige varianter og sukkede lidt for sig selv. "Jeg er ude efter den slags der smager godt." Det hjalp jo nok ikke meget, eftersom hun nok ikke ville sige at nogen af hendes vare direkte smagte dårligt, men hvad pokker gjorde han så?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 19:19:14 GMT
Et varmt smil gled over Tess’ læber, som den mørkhårede foran hende, lod til at være blevet taget lidt på sengen. Hun trak stiltiende på skuldrene og hun tog så låget af den ene krukke, for at hive en lille skovl op, med fine gyldne mandler glaseret i honning. ”Her…Jeg tror måske du vil kunne lide de her…Mandlerne er i hvert fald mine favoritter..” Forklarede hun smilende, som hun inviterende holdt den lille skovl frem til en smagsprøve. Hovedet blev lidt på skrå, så de lysebrune krøller faldt kønt omkring hendes ansigt og hun tog derved notits af den unge mand, der var trådt ind i hendes nye forretning.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 21:40:35 GMT
Om ikke andet var hun da virkelig sød. Tanken fik ham til at grine lidt for sig selv. "Du lader til at være den helt rette til jobbet her. En sød ejer til en sød butik." Okay det var måske lidt billigt sagt, men det var da meget fint. Han mente hvert fald selv han var sjov. Gabriel kiggede ned på mandlerne, nej det var hvert fald ikke dem han plejede at få, men derfor kunne han da godt smage dem, måske de var bedre. Han hapsede derfor en mandel og kom den i munden. Den var sød jo, men det var ikke helt den rette smag. Han tyggede den og sank den så, før han igen gav sig til at snakke. "hmm mandler er ikke lige mig tror jeg"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 12, 2020 18:51:00 GMT
Tess’ blik, der før havde været rettet imod krukkerne gled op i samme sekund, som den mørkhårede kaldte hende sød. Hun mærkede hvordan varmen steg hende til kinderne og en smule overrasket, klukkede hun grinende, for derefter at fugte læberne en smule og klø sig lidt forfjamsket i nakken. ”Åh..Jamen..Tak.. – Tror jeg.” Tess sendte den fremmede et lille smil, før hun satte mandelkrukken ned på hylden igen og hun åbnede så en af de andre, for at skubbe den over imod ham. – Valnødder, denne gang. De grønne øjne hvilede nysgerrigt på ham. Ét eller andet sted, syntes hun at have set ham før. ”Bor du her i byen?” Spurgte hun så.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 12, 2020 20:26:37 GMT
På mange områder var Gabriel en simpel mand, som egentlig bare nød det rolige men kreative liv. Hvilket også betød at et kompliment i ny og næ kunne gøre en verden til forskel, også når det var ham der gav det. Derfor lagde han egentlig heller ikke så meget i det han lige havde sagt til hende. Jovist mente han det, men det var ikke fordi der lå de store tanker bag det. Hun fandt nogle nye nødder frem, som han så smagte på. De var bestemt bedre end de første, men stadig ikke helt rigtigt. "Mhm.. De er gode. Bedre end de andre, men jeg er ikke helt overbevist." forklarede han så og sendte hende et smil. spørgsmålet om hvor han boede fik ham til at smilede endnu mere. "JEg bor i en sidegade på hovedgaden. Over Det høje C" forklarede han roligt, han så ingen grund til ikke at svare.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 12, 2020 21:27:58 GMT
”Aha..Du er ham musikeren, der spiller ovre på De Tre Koste…” Konstaterede hun med et lille smil, som hun lagde låget på krukken med valnødder. Hun lod krukken stå, men åbnede alligevel den næste med hasselnødder, imens hun betragtede kunden. Hun mente nok at have set ham i bybilledet før. – Ikke at hun kunne sætte en mærkat på hvor..Men det hjalp lidt, at han formegentlig var ejeren af musikbutikken, når han nu boede ovenpå. ”Er du god?” Spurgte hun, med lettere spøgefuld undertone.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 14, 2020 20:13:47 GMT
Gabriel smilede kækt til hende og bukkede let. "I egen person frøken." Grinede han så og smilede til hende. Det var altid rart at blive genkendt. Han glemte lidt de nødder han egentlig var kommet for og tog i stedet hende lidt nærmere i øjensyn. Hun var da egentlig meget køn. venlig også... Det fik ham kun til at smile endnu mere. Han fnøs let af hendes spørgsmål. "Jeg vil da mene jeg er god, ellers tror jeg ikke de ville betale mig for at komme igen." Grinede han så let og begyndte at lege med den ene læbepiercing.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 30, 2020 8:53:18 GMT
Tess betragtede indgående den mørkhårede musiker, som han tonede sig frem foran hende. – Ikke alen var han relativt høj, men også lettere bredskuldret. Det lange mørke hår hang pænt i små fine totter, hvor det indrammede hans ansigt og som han bed sig selv ganske let i læbepiercingen, smilede Tess vagt for sig selv, som hun atter nikkede. ”Ah..Ja…Sådan kan man vel godt sige det.” Hun rettede lidt eftertænksomt på en af krukkernes låg og hun lagde så ellers hovedet lidt på skrå, som hun rakte den slanke hånd frem. ”Jeg hedder forresten Tess.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 30, 2020 9:12:32 GMT
Gabriel smilede venligt til hende og rakte hende hånden i en hilsen. "Gabriel, rart at møde dig." Fik har så sagt. Han var ikke så skide god til det med at være formeld. Han var mere til det naturlige end det frembrusende, men det ville han ikke stå der og fortælle hende. Han kiggede igen på de forskellige nødder hun havde fundet frem, det var jo egentlig derfor han var kommet. Så fik han øje på nogen der lignede dem han plejede at spise. "De der!" an pegede på krukken. "Må jeg smage en af dem?"
|
|
|