Deleted
•
Post by Deleted on Jan 6, 2020 21:22:22 GMT
Tråd til @madeleine Januar - 2057 Outfit
Gabriel havde fået et lille aftenjob på De tre koste, hvor han gennem de sidste par timer havde spillet på sin guitar for kroens gæster. Benji havde ligget roligt for hans fødder, enhver der bare var lidt befærdet i Hogsmeade vidste at Gabriel ingen steder gik uden sin tro følgesven Benji. Nu var der dog blevet tid for en lille pause i spilleriet, og han satte sig derfor op i baren, hvor han kaldte en helt særlig kropige an. Nemlig hans lillesøster, hvert fald med 4 minutter, en ting han ofte yndede at drille hende med. "Puha Maddie, Vil du skænke mig en øl?" spurgte han og satte forsigtigt guitaren fra sig ved sin siden, den havde særligt betydning for ham, da han havde fået den af deres bedstefar, ligefør hans død. Derfor var han også yderst påpasselig med den og meget omhyggelig med at ingen kom til den. Han kiggede igen op på sin søster med et roligt smil. "Nå, er der god indtjening i aften?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 9, 2020 20:22:18 GMT
Maddie havde stået og betjent kunderne i baren det meste af aftenen. Der var ganske godt gang i den, som Gabriel sad og spillede og selv gik Maddie for sig selv og nynnede lidt i krogene dertil. Det var en af de gode aftener. En af de aftenener, hvor humøret var højt, på trods af travlheden. Som Gabriel tog plads i baren, sendte hun ham et varmt smil. – Trods alt, havde de altid haft et tæt bånd og som regel hyggede de sig, når han gjorde hende selskab. ”Ingefær eller almindelig?” Spurgte hun, som hun tog et glas ned fra hylden, som hun pudsede af til ham. ”Tjoo…Rimeligt. Her er da ganske fyldt ved bordene.” Smilte hun, som hun lagde hovedet lidt på skrå.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 9, 2020 20:37:28 GMT
HAn smilede til sin søster og lod fortænderne lege lidt med sin læbepiercing, en dårligvane han havde som altid kom til synes når han var nervøs for om han havde klaret sit spil godt nok og gerne bare ville slappe af. Det var ikke fordi han havde behov for at blive bekræftet eller noget, hans nervøsitet ramte bare altid først når han kom ud af sin lille boblen musikken plantede ham i. Han grinede dog lidt af mulighederne for en øl. "En almindelig Maddie, det må jeg vel gerne ik? Jeg kan godt spille på en øl." Han smilede drilsk til hende og tog et par snacks fra en af skålene i baren. Det var altid hyggeligt på Kostene. Så bukkede han sig ned for at klappe Benji og give ham en godbid. "Her er ret mange ja, Nogen du har et godt øje til?" Spurgte han så i en tone der lød meget drillende, selvom den var ganske alvorlig nedenunder, han ville gerne holde lidt øje med sin søster.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 14, 2020 16:19:44 GMT
Maddie kneb øjnene en smule sammen, som hun med drillende mine skævede skeptisk til sin storebror. – Det. Var svært ikke at komme til at smile af ham, når han sad der og tydeligvis ikke bare var i godt humør, men også nød stemningen der emmede omkring dem i krostuen. – Han så så fredfyldt ud. Som om han hørte til der. "Så lad gå, da." Mundvigene kringede dog til sidst op i et muntert smil og klukkende nikkede hun, før hun hældte en øl op til ham og pænt placerede den på barddisken foran ham. Hun hævede brynene en smule ved hans spørgsmål, men fnøs så og rystede lidt på hovedet. ”Phhff…Hvem skulle det være?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2020 17:52:58 GMT
Gabriel så til mens Maddie skænkede øllen op. Han var virkelig tørstig og havde bestemt lyst til en øl. Der var noget virkelig godt over de øl der blev serveret på De Tre koste, måske havde det også noget at gøre med at Gabriel følte sig så velkommen som han gjorde og ikke mindst at hans søster arbejdede der. Da hun havde serveret øllen for ham gik der derfor ikke længe før han hævede glasset, skålede imod hende og drak så den først tår. Da han igen satte kruset ned smilede han til hende og kørte en hånd gennem det halvlange hår. "Det ved jeg da ik' søs. Det dig der arbejder her, ikke mig. Jeg spiller bare musik." Hvilket var rigtig nok. Alligevel kiggede han lige rundt på alle mændende, for at se om der var nogen, der havde gang i at kigge lidt for godt på hans søster. Det skulle de i så fald overveje en gang til. Han vidste da godt, at han ikke kunne bestemme over Maddie, men han måtte vel gerne tjekke op på om de mænd der var, nu var ordentlige.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2020 16:20:26 GMT
Maddie trak ganske let på smilebåndet af sin bror, som han lod blikket glide rundt i baren. Gabriel havde trods alt altid været lettere overbeskyttende af sig. – Noget hun med årene havde lært ikke alene at holde af, men også grine lidt af. – Dét, når det altså ikke gik hende på. Det afhang trods alt lidt af omstændighederne. Hun gav sig til at tørre bordpladen bag disken en smule af og med sigende mine, nikkede hun så imod sin storebror. ”Sig mig, burde du ikke snart trimme det skæg der igen? Det er altså ved at blive langt…Du ender med at ligne en hulemand, Gabriel.” Kommenterede hun lidt frækt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2020 18:54:25 GMT
Gabriel satte øllen fra sig og tørrede munden med bagsiden af hånden, før han smilede til sin søster. "Hvad snakker du om tøs, jeg trimmer det hver morgen. Det ser godt ud." han smilede grinende til hende og så sig om i baren, før han igen så på sin søster. "Jeg tør væde på at jeg kan få mindst fem piger herinde til at sige mit skæg er lækkert." Det kunne faktisk være ret sjovt at se hvor langt han egentlig kunne gå, desuden manglede han også nogen at snakke med. MAddie var fin nok, men det var hans søster det kunne han ikke nøjes med for evigt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2020 20:17:20 GMT
”Right.” Maddie klukkede lidt gavtyvagtigt, som Gabriel selvsikkert svarede hende igen. – Det var typisk Gabriel. Typisk hendes storebror at være lidt kæk og ville vise sig smart. – Indimellem i hvert fald. Hun himlede derfor blot en smule med øjnene, før hun atter greb et nyt glas at pudse rent. ”Ja, hvis ikke du scorer på musikken én dag, så bliver det da på skægget.” Drillede hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 10:17:02 GMT
Gabriel rystede på hovedet af sin søster og drak lidt mere af sin øl, før han snuppede et par nødder fra skålen på baren. Han elskede sin søster højere end noget andet, men somme tider var hun altså lidt tosset. "Sig mig lige en gang søs, hvad er det du pludselig har imod mit skæg? Det er jo ikke fordi jeg ligner Dumbledore eller noget." Hvor dette kom fra forstod han ikke, ej hellere alt det med at score på musikken. Hvorfor snakkede hun nu så meget om det, men så var der noget der slog ham. "Sig mig, er der nogen der har kommenteret på mit udseende da? nogen der er interesseret?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 17:44:49 GMT
”Ikke noget, ikke noget…” Erklærede Maddie klukkende, som hun holdt hænderne en smule afværgende i vejret. – Dog havde hun stadig ølkruset i den ene hånd. Et varmt smil hvilede over hende læber og med ro og mag, fugtede hun så ellers underlæben en smule, før hun igen gav sig til at fumle lidt rundt med sin to-do-liste, efter at have sat ølkruset på plads. De funklende øjne fandt dog atter Gabriel, som han spurgte om nogen havde virket interesseret. ”Hva..’? Nåh..Nej, ikke mig bekendt..” Svarede hun forsigtigt, som hun skævede lidt omkring i krostuen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 5, 2020 19:18:21 GMT
Gabriel rystede endnu engang på hovedet af sin søster. Hun var virkelig rar at bruge tid sammen med. Uanset om hun så pludselig havde valgt at hade hans skæg, ikke at han forstod hvorfor, men nå det måtte han lade ligge for nu. i stedet kiggede han rundt og så tilbage på søsteren. "Hmm så ingen piger hva.. glemmer du at fortælle hvor charmerende din bror er?" drillede han så og kom til at grine lidt selv af sin joke. nogen måtte da være interesseret i en date med en musiker. "Måske jeg bare skulle tage på turne i stedet."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 12, 2020 18:57:56 GMT
Maddie sendte et lille fnys i retning af Gabriel, som han spurgte om hun glemte at fortælle damerne om ham. Hun rynkede lidt på næsen og lidt forsigtigt lænede hun sig ind over baren imod ham. ”Du er en voksen mand Gabriel….Du behøver vel næppe din søster som wingwoman….Gør du?” Spurgte hun drillende, før hun atter trak sig lidt tilbage. ”Du kunne også bare tage og finde nogle flere spillesteder…?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 12, 2020 20:17:31 GMT
Gabriel grinede lidt af sin søster, han havde lidt svært at aflæse om hun faktisk troede han var alvorlig eller om hun godt forstod at han bare jokede lidt med det hele. Han regnede bestemt med selv at skrive finde sig sin udkårne, men blev det ikke endnu, så var det også helt fint. Han havde det fint med bare at have Benji og sin søster. "Du kunne da ellers godt lave en stor plakat eller noget? MEn okay nej, jeg behøver ikke din hjælp, det synes jeg er ikke engang sikker på om du har god smag." drillede han så lidt og drak det sidste af sin øl, før han tørrede sig over munden med bagsiden af hånden. "Jeg spiller hvor det giver mening, at jeg spiller." En af hans store problemer var faktisk at komme ud og spille og ofte bliv det bare til De tre Koste, for det var hvad han var tryg ved og det var så dejligt tæt på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 11, 2020 19:07:05 GMT
”Mhmm..Helt sikkert.” Maddie skævede lidt i Gabriels retning, som han sad og forsøgte at være morsom, men i sidste ende, måtte hun atter bare himle lidt med øjnene af ham, før hun nikkede endnu én gang til hans modsvar på, hvor han spillede. Hun flyttede lidt på nogle af de glas der stod og fyldte på disken foran hende, men ellers, tog hun den bare lidt med ro. – Mega travlt, var der trods alt ikke lige nu.
|
|
|