Deleted
•
Post by Deleted on Nov 26, 2019 13:23:50 GMT
Et suk gled over Penelopés læber, som Hayden fejede hende af. Lettere frustreret lod hun en hånd glide igennem de mørke lokker og hun fugtede så ellers bare læberne lidt, før hun stille og roligt kravlede ned fra Haydens skød. Ærligt, så frostod hun ham bare ikke. – Hvorfor lukkede han hende ude? En rynke henover næsen afslørede hendes tydelige utilfredshed, men alligevel rejste hun sig velvilligt og rykkede sig over i den nærmeste lænestol, hvor hun tog plads. Normaltvis delte hun og Hayden alt..Og nu sad han der og lukkede hende ude. – Fejede hende af, som om hun kunne have været enhver anden idiot. Hun lod således tavsheden tale for sig selv og tydeligt lettere skuffet, lod hun de brune øjne falde imod det røde tæppe på gulvet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 28, 2019 17:21:52 GMT
Det var ikke fordi Hayden ikke hørte venindens sukken, men han havde svært ved at håndtere det lige nu. Hans tanker var formørket i sorg over broderen og det gjorde det bestemt ikke bedre at hans bedste veninde nu også rykkede sig væk fra ham. Han var ikke typen der kom med de ærlige følelser omkring, at han gerne ville have hun blev eller at han godt vidste at han ikke havde været rimelig. Han kunne bare ikke få det over sine læber, det ville være som at blotte sig med en skydeskive på prystet. Det kom ikke til at ske! Han skævede dog til Penelope meget diskret og håbede på, at hun ville sige et eller andet, så de kunne begynde at snakke igen. Men der var stille. Hvis nogen kom ind i opholdsstuen lige nu ville de aldrig gætte at de to unge mennesker var bedste venner, ej heller at de lige havde snakket og hygget sig. Haydens blik ankede sig igen fast til flammerne i pejsen. Det var lidt lettere ikke at kigge på hende, når han vidste han havde gjort noget forkert. "Pen?... Hvad... Du gik." Endte han med at konkludere som om der var usikkert, hvad der lige var sket.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 2, 2019 20:40:06 GMT
Hayden var en svær mand at hjælpe, når han gang på gang, blev ved med at afvise hendes forsøg på at hjælpe ham. Det var svært for Penelopé at hjælpe ham, når han knapt syntes at ville tale om tingene og hun så således ikke anden udvej, end at vente det af, indtil Hayden forhåbentligvis selv ville åbne en smule op. Hun rystede blot på hovedet af hans forsøg på at skabe kontakt og lidt opgivende, sad hun så ellers og skubbede sine neglebånd lidt op, som hun havde placeret sig i en af lænestolene med benene over det ene armlænd og ryggen imod det andet. ”Du bad mig også om at flytte mig.” Konstaterede hun stille.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 5, 2019 20:55:17 GMT
Åh nej! Nu var det gået ud over Penelope igen. Det var ikke hans mening at såre hende jo, han havde bare så svært ved at rumme sine tanker for tiden. Hurtigt rejste han sig og nærmede sig Penelope og tog hendes hånd i sin. "For fanden Pen! Undskyld. Det skulle ikke gå ud over dig jo. Undskyld. Jeg.. jeg..." Han mente hvert et ord, selvom han ikke kunne finde ud af at sige undskyld, men han kunne ikke bære at miste Penelope! Hun var hans fyrtårn i mørket og i aften havde han virkelig brug for at blive styret på vej af lyset. "undskyld"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 5, 2019 21:05:20 GMT
Penelopés mørke øjne gled over imod ilden, som hun sad for sig selv og spekulerede. Et suk lød fra hendes, som Hayden rejste sig og kom over og tog hendes hånd i sin, men stille og roligt, nikkede hun så bare forsigtigt, som hun gav hans hånd et blidt klem og derefter atter slap den. ”Det er fint. – Jeg ved det godt. Du mente det ikke sådan.” Svarede hun stille, som hun rodede op i det mørke hår og så ellers lænede sig tilbage imod armlænet. ”Såhh…Har du tænkt dig at fortælle mig, hvad der foregår? Eventuelt imens du giver mig den der massage?” Prøvede hun igen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 5, 2019 21:20:47 GMT
Hayden havde jo faktisk lige lovet Penelope en massage, så det ville være ret unfair ikke at give hende den. Desuden ville det også kræve at han stod bagved hende og så ville hun ikke kunne se på ham. Langsomt fik han rejst sig og gik så om bag veninden, hvor han først strøg hendes hår til side og begyndte så langsomt men velkendt at massere hende. Et tungt suk undgik hans læber før han så langsomt samlede mod til at få ordene over læben. "Jeg ved ikke om jeg kan Pen... Der er ingen derhjemme der opføre sig normalt længere..." Der var slet ikke plads til ham. De havde snakket om det flere gange ham og Pen, om hvordan broderens kidnapning fyldte i hjemmet. Andet ville selvfølgelig også være underligt, men uanset følte Hayden sig overset af det og bange for om det kunne ske igen. Det var han ikke sikker på, at han kunne bære. De vidste ikke engang hvorfor det var sket! Han var gået i stå med massagen uden selv at bide mærke i det, men stod bare og så tomt ud i luften. "Der bare ikke plads til mig."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 8, 2019 22:23:07 GMT
Penelopé lod hovedet falde en smule forover, som Hayden gav sig til at massere hende. Hun lod for en lille stund øjnene glide i og i ro og mag, lyttede hun så ellers bare, efterhånden som Hayden åbnede op. Hun bed sig en smule eftertænksomt i læben og som hendes bedsteven stoppede med at massere hende, løftede hun hovedet en smule, før hun forsøgte at vende sig en smule i stolen for at se på ham. ”Måske…Måske skulle du forsøge at tale med din bror om det? Måske er det hele også underligt for ham? Måske…Deler i nogle af de samme følelser og frustrationer?” Prøvede hun forsigtigt, før hun med sin ene hånd rakte lidt bagom og placerede den ovenpå hans på hendes skulder.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 9, 2019 19:20:29 GMT
Hayden sukkede opgivende og så på veninden. Han vidste godt hun prøvede at hjælpe, men det var bare ikke så let at tro på hvad hun sagde. "Pen, han er fuld hele tiden og hvis jeg nævner noget om hvad der er sket, så bliver han helt mærkelig. Jeg tror ikke rigtig jeg har nogen muligheder." Sandheden var nok egentlig at han mere var bange for reaktionen eller for om han selv begyndte at græde. Han var ikke typen der græd foran andre, heller ikke hans egen familie. Det havde han ikke gjort siden han var meget lille så han ville ikke gøre det nu! De kunne vel også være ligemeget med alt det, faktisk gad han ikke snakke om det! "Har du egentlig fundet en af følges med til juleballet?" Spurgte han for at skifte emne og for at tjekke hvem venindens hjerte slog for for tiden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 9, 2019 19:46:09 GMT
Penelopé nikkede forsigtigt til Haydens ord. Hun flyttede lidt på sig i stolen, så hun kunne skænke ham sin fulde opmærksomhed og eftertænksomt rystede hun lidt på hovedet over hans spørgsmål, som han lod til at forsøge at skifte emne. ”Nah…Ikke sådan rigtigt…Men…Jeg overvejede lidt at spørge…Du ved…Baldrian?” Hun fugtede læberne lidt usikkert og hun kløede sig så lidt i nakken.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 12, 2019 20:29:43 GMT
Det føltes rart endelig at lukke op for Penelope, det tog at del af presset af Haydens skuldre og han følte sig straks mere rolig. Ikke at han var direkte okay med det hele, men det var lidt som en elastik, der havde været spændt helt ud og nu endelig blev slekket lidt på. Det var virkelig en befrielse. Han rettede lidt på sig og kunne nu også bedre give hende lidt af sin opmærksomhed. Hvilket hun fortjente, hun var en virkelig god veninde og uanset hvor dum han var, så blev hun hos ham. det var virkelig rart og meget kærkommen i denne tid. Han måtte dog rynke brynene noget, som hun fortalte om Baldrian. "Baldrian?! Er du fuldstændig tosset? Du godt klar over den fyr har været sammen med flere fyre end hvad godt er?!" Det sagde rygterne hvert fald, han vidste ikke hvordan sandheden var, men han var nu ret sikker på at der var noget om snakken med at han var til fyre, selvom han også havde overhørt Baldrian prale med nogen af de piger han havde nedlagt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 12, 2019 21:01:15 GMT
Penelopé åndede tungt ud endnu engang, som hun lod de slanke fingre glide ned over ansigtet. Hun rystede opgivende på hovedet af Hayden og hans kommerntarer og eftertænksomt, lagde hun så armene over kors, som hun fortsat sad og funderede i sin lænestol. Trods alt, var det med Baldrian ikke bare sådan lige…Hun kunne virkelig godt lide ham..Og det på trods af, at han ikke lod til at nære tilnærmelsesvis den samme slags følelser for hende. ”Det er ikke ligefrem, fordi der er andre der viser mig interesse…” Forklarede hun så. ”Bal..Baldrian er sød. Fyre…Fyre ser ikke på mig, som de ser på andre piger, Hayden..Jeg..Jeg er ikke ligefrem noget catch...”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 14, 2019 13:57:26 GMT
Hayden lyttede uden at afbryde, selvom han havde lyst til det flere gange. Hun tog jo fuldstændig og aldeles fejl om sig selv. Kunne hun ikke se det? "Hold op Pen, du er virkelig smuk, og hvis du kan styre mig, så tør jeg godt vædde på, at du kan styre alle på denne skole. Du skal bare tro på det selv også." Han rakte over efter venindens hånd, som han så kunne give et lille klem som trøst. Det var ikke ofte Hayden var direkte kærlig på den måde. Men han gjorde det dog alligevel på sin egen minimalistiske måde, som dermed fik stor betydning.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 16, 2019 21:02:46 GMT
Penelopé rynkede lettere utilfredst på næsen. Trods alt, kunne hun ikke bruge Haydens ord til særlig meget lige nu…Ikke andet end at hun kunne prøve at se det som et forsøg på at vise hende omsorg. Hun vidste jo godt at han ikke så hende på DEN måde. Han var…som en bror for hende..Og ordene havde desværre bare ikke den værdi, som de ønskede de skulle have. – Fordi de netop kom fra ham. Et suk gled over hendes læber og hun rystede lidt på hovedet for sig selv.. ”Måske skulle vi bare gå op i seng.” Mumlede hun så.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 19, 2019 14:14:05 GMT
Hayden så overrasket over på hende, som hun proklamerede at hun ville gå i seng. Havde han sagt noget forkert? Han havde jo netop sagt pæne til om hende, så det forstod han intet af. Derfor rettede han så også op men blikket gled over i noget spørgende. Det virkede som sådan en situation, hvor man burde sige et eller andet, han forstod bare ikke hvad. ORh han var simpelthen sådan en klovn nogen gange. Fingrene blev kørt igennem håret før han så måtte opgive og trække på skuldrene. "Sov godt Pen. Jeg håber det arter sig bedre i morgen." Han sendte hende et smil og besluttede at han hellere måtte til at holde lidt bedre øje med hende og drengene på deres årgang.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Dec 20, 2019 6:21:31 GMT
Penelopé nikkede. Hun håbede så sandelig også at tingene snart ville vende sig til det bedre. – For lige nu, lod ulykkerne da til at regne ned over hende. – Ikke alene, så Baldrian hende bare som et stykke kød..Men han havde også været i seng med Molly. Samtidig, havde Hayden problemer hun skulle forholde sig til og ikke mindst, var hun træt. – For nu, lød det at gå i seng, som den bedste løsning..Og det gjorde hun således, efterfulgt af et; "Godnat Hayden."
//Tråden afsluttes.
|
|
|