Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 20:00:30 GMT
Tråd til @penelope November - 2056
Det havde været nogle lange dage for Hayden på det sidste og nu hvor aftenmørket havde sænket sig, sad han som en af de eneste i opholdsstuen i en af de bløde lænestole og stirrede tomt ind i ilden. Han havde ikke rigtig lyst til at være sit brusende selvglade jeg lige nu, han havde bare brug for ro. Det var selvfølgelig ikke noget resten af kollegiet skulle vide noget om, så han skjulte det hver gang nogen kom ham nær. Indvendigt var tankemylderet dog ved at sprænge hans hoved. Han overvejede sådan at tjekke til sin storebror Valentine Clairmont, det var længe siden han havde hørt fra ham, men samtidig så var han bare så tom for hvad han skulle sige eller gøre. Det var virkelig noget rod! Måske hvis han ventede til de alle var gået i seng, så kunne han snakke med sin bror via susenetværket, men han var ikke helt sikker på om det virkede. Det var jo ikke ligefrem hver dag man bare sådan kunne kontakte nogen udenfor skolen. Det var bare heller ikke ham at skrive et brev. Så måtte han vel blot håbe på at Valentine klarede den for nu...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 20:20:34 GMT
Penelopé havde tilbragt det meste af aftenen nede i storsalen med at spille troldmandsskak med en af de yngre elever. – Hun havde længe lovet en af de yngre piger fra Hufflepuff at spille og efter Qudditchtræning, havde det syntes som det perfekte afbræk, før sengetid. Hun slæbte således på lidt af hvert, som hun trådte ind i Gryffindors opholdsstue med både kost og skakbræt. Noget, der havde gjort hende lettere forpustet, som hun havde bevæget sig op af de mange trappetrin for at nå Gryffindors tårn. Tingene blev dog stille lagt på en puf lige nær portræthullet, som hun fik øje på Hayden i en af sofaerne og glad, listede hun sg så ellers ind på ham, blot for at lægge armene om ham bagfra over sofaens ryglæn og derefter plante et drilagtigt, men venskabeligt kys på hans kind og derefter rode lidt op i hans blonde lokker. ”Hey flotte.” Klukkede hun drilagtigt, før hun smuttede omkring sofaen og lod sig dumpe ned ved siden af ham. ”Har du plads til en mere?” forsøgte hun, som hun lod sine brune øjne søge hans.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 20:40:03 GMT
Hayden skulle lige til at sige noget rigtig grimt, som han fornemmede nogen nærme sig, men da han få sekunder efter mærkede duften af Penelopes parfume, holdt han sig alligevel tilbage og forsøgte at smile lidt til hende. Penelope var om muligt den eneste der kunne trænge ind til ham, når han var i det humør, som han var i lige nu. Han gad så absolut ikke snakke med nogen! Der var bare det ved Penelope, at hun ikke behøvede at sige særlig meget før hans mund løb som et vandfald. En irriterende virkning hun havde på ham. Hvert fald hvis man spurgte ham. "Hej Pen.. Du har jo allerede taget plads, så hvad nytter det om jeg sagde nej?" Han havde ikke lyst til at jage hende væk, skønt han heller ikke rigtig havde lyst til at tale med hende. Han sank bare ned i det bløde møbel og lod igen blikket hvile på de dovne flammer i pejsen, mens han tog en dyb doven indånding. De sad lidt i stilhed, før han så skævede til veninden og overvejede hvad han skulle sige. Han burde måske sige et eller andet, men hvad? Han søgte sin hjerne for en åbener, men alle han kunne komme på var med en flirtende undertone og han havde ikke ligefrem lyst til at flirte med veninden. Det var bare no go! Et eller andet måtte han da kunne finde på... "Hvordan... hmm.... Hvad laver du her?" Spurgte han. Han ville egentlig havde spurgt til hvordan hendes aften havde været, men han ønskede ikke selv at svare på det spørgsmål, så hellere holde fokus fra det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 20:52:40 GMT
”Mhmm, nej.” Penelopé strakte sig en smule, som hun slængede sig op på sofaen ved siden af Hayden og ganske naturligt, lagde hun benene op over hans, så hun ligesom halvt lå/halvt sad på tværs af ham, med ryggen lænet op imod armlænet. Et dybt suk forlod hende og stille, lagde hun hovedet lidt tilbage, som hun så ellers lukkede øjnene for en lille stund. – Godt smadret efter en lang dag og en hård omgang quidditchtræning. Kort efter, slog hun dog øjnene op igen, som Hayden også sukkede og eftertænksomt, lagde hun hovedet lidt på skrå, som hun nøje tog øjemål af ham og derefter fulgte hans blik til pejsen. Noget tyngede ham…Så meget stod klart for Penelopé. – Om det så var noget med broderen Valentine igen, eller noget helt andet, syntes man dog aldrig helt at kunne vide sig sikker på, og hun valgte således blot at vente det ud, som sædvanligt. Hun trak derfor også blot lidt på skuldrene ved hans spørgsmål. ”Jeg ville bare kigge til dig.” Svarede hun roligt. – Ærligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 18, 2019 21:19:47 GMT
Hayden rystede lidt på hovedet af veninden mens skyggen af et smil lagde sig om hans læber. Penelope havde et særligt tag i ham og i sit stille sind var han glad for at hun var kommet hen til ham. Det var dog noget han ALDRIG ville kunne sige højt, men det kunne sikkert mærkes på ham uanset. Han begyndte hvert fald at slappe af på en anden måde end før og blikket gled langsomt fra flammerne og over på hende. De havde været venner længe, i flere år faktisk og utroligt nok havde Hayden ALDRIG lagt an på hende. Hun var mere som en søster for ham en noget andet. Men hun havde også været hos ham gennem alt: Glæde, sorg, succes, panik... alt! Taknemmelige øjne hvilede på løvinden, mens tavsheden fortsat lå over dem. Hayden var fattig på ord i aften, men det betød ikke at han ønskede at hun skulle gå. "Ser jeg så ud som du havde forventet?" lød det i en let joken, uden helt at ramme det humoristiske niveau han normalt befandt sig på, men hvem bekymrede sig dog også om det? Det hele var alligevel bare latterligt for tiden. Han sukkede og kørte fingrene gennem det blonde hår og lod så de grå øjne hvile på pigen. "Så du har vel brugt aftenen på at jage små guldbolde?" drillede han omkring hendes træning. Han syntes helt ærligt det var pisse fedt at hun var søger for deres kollegium, men samtidig var han også lidt ubekvemt med at der ellers kun var fyre på holdet. Meget kunne man sige om Slytherin, men når det kom til fyres beskidte tankegang, så var løverne nogen af de værste, det vidste han!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 7:38:54 GMT
Penelopé fnøs ganske let af Haydens kommentar. Hun rynkede en smule på næsen, som hun puffede til han lår med sin fod og alt imens hun klukkede let, rystede hun på hovedet. ”Du ved, hvad jeg mener.” Svarede hun tørt, før hun atter strakt sig og lagde armene lidt op bag hovedet, for at lade dem hvile der. – Trods alt, følte hun at hele hendes krop var totalt mørbanket efter træning nu. ”Men jo…Det har jeg vel…GULDBOLDEN over dem alle..” Erklærede hun klukkende, som hun lagde hovedet lidt på skrå og betragtede sin bedsteven indgående. ”Jeg er bare en smule mørbanket nu.” Erklærede hun eftertænksomt, som hun fugtede læberne en smule ubevidst for sig selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 9:40:43 GMT
Smilet trak op i den ene mundvige mens han endnu engang fnøs. "Jep. Du mener, at jeg ser skide godt ud og er det bedste du har set hele dagen." Drillede han tilbage. Der blev kun smurt ekstra på for, at han på den måde kunne trække sig hurtigt væk fra tankerne han ellers havde siddet med. Han ville absolut ikke snakke om det og frygten for at hun spurgte hvis ikke han skyndte sig videre lå tyngende på hans skyld. Han skævede lidt til hende, som hun nævnte quidditchtræningen. Han var ikke helt glad ved at hun var ene pige på et hold hvor der ellers kun var drenge, men igen sagde han det aldrig direkte. "Jeg håber da ikke det er de andre fra holdet, der har været for tæt på dig?" Spurgte han med en lav undertone af bekymring. Han vidste at der var folk som Jayson "JJ" Jacobo på holdet, og stollede ikke ligefrem altid på at han holdt hænderne for sig selv.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 12:52:01 GMT
”Mmhhmmm, helt sikkert.” Penelopé sendte sin bedsteven et bredt smil, som han sad og smigrede sig selv og roligt blev hun ellers bare siddende. Hendes glade mine fortrak sig dog i en undrende grimasse, som han spurgte ind til drengene på holdet og lidt opgivende gav hun et suk fra sig. ”Hva’? Nej...For helvede Hayden..Det er bare quidditch. - Desuden tror du vel ikke på at jeg ikke ville slå fra mig, hvis de gjorde?” Spurgte hun, som hun for en blev noget mere alvorlig. Hun følte sig skuffet over, at Hayden pludselig lod til at se hende, som lettere svagelig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 16:10:05 GMT
Hayden rettedelidt på sig og smilede hjertevarmt til hende. Han var så inderligt glad for at have hende som ven. Det betød meget for ham, når han havde det svært. "Fedt, godt vi er enige." Han smilede drilsk til hende og forventede næsten, at hun ville sige noget igen. Det havde altid været en god Pingpong imellem dem og det var måske netop den han havde brug for at mærke nu her. Han måtte da le lidt over hendes kommentar omkring at slå fra sig. Han var egentlig ikke i tvivl om at hun godt kunne slå fra sig hvis det blev nødvendigt, han ville bare gerne passe på sin veninde. "Jeg er sikker på du godt kan passe på dig selv." Grinede han og tøvede lidt, før han så tilføjede en tanke. "Og rygterne... Passer de? Det ville komme noget bag på mig dog."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 17:35:25 GMT
Penelopé himlede lidt med øjnene af Haydens spørgsmål. Ærligt, så var hun egentlig lidt ligeglad med, hvad folk troede om hende…Det var mere det faktum, at hun nu lod til hele tiden at skulle snakke om det med seksualitet. – At folk ikke bare….Kunne passe deres egen butik. Hun sendte Hayden et lidt skarpt blik, som forsøgte hun at sige; ’come on’ og hun hev så hårelastikken ud af sit mørke hår. ”Vel gør det ej…Du ved da at jeg er 100% straight…Du kender mig bedre end nogen anden, Hayden.” Hun bøvlede lidt med de mørke lokker og eftertænksomt betragtede hun ham. ”Tror folk blindt på alt, hvad de læser nu til dags?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 18:50:29 GMT
"Jeg måtte lige tjekke.." sagde han som om der intet var i det, men sådan var det også for ham. "Jeg fatter simpelthen ikke hvor alle de rygter kommer fra. Okay jo de starter jo på skolen, men for fanden.. De kunne godt holde dig ude af det!" Konkluderede han så og lod sin ene hånd stryge i blide bevægelser over hendes ben. Ikke noget seksuelt eller for at lægge op til noget. Det var bare sådan venskabeligt hygge. Han holdt utrolig meget af hende. Blikket vendte sig igen mod flammerne i pejsen. "Pen... Jeg ved ikke om jeg klare at tage hjem til jul...." Han havde egentlig ikke rigtig lyst. Bare tanken om at se sin bror der var helt fra sans og samling skræmte ham og han kunne ikke holde til at se på hvor forfærdeligt han havde det. Det gjorde ham bange. Særligt fordi de endnu ikke vidste hvorfor han var blevet kidnappet for så mange år siden.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 19:23:53 GMT
Penelopé sukkede svagt ved Haydens ord. – Hun valgte dog ikke umiddelbart at kommentere yderligere på det og i stedet, lod hun sig derimod hengive en smule til nusseriet. Det var rart efter en lang dag sådan at have nogen at sidde og nusse lidt med, uden at der nødvendigvis burde ligge mere i det og ganske let, lukkede hun øjnene for sig selv. De gled dog op igen ved hans næste sætning og lidt forundret søgte de atter hans ansigt. ”Hvorfor ikke?” Spurgte hun så, ganske forsigtigt. ”Er det…Valentine?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 20:25:49 GMT
Svaret stod hen i det uvisse, han kunne ikke helt få ordene over sine læber, men blikket i hans øje var en klar bekræftelse på, at hun havde ret. Han faldt lidt ned i sofaen og sukkede dybt. Han kunne og ville ikke snakke om Valentine. Det gjorde for ondt på ham, det gjorde ham bange og havn kunne generelt slet ikke forholde sig til det. Derfor gjorde han det eneste logiske, set i hans optik, ignorerede det. "Har du forresten lavet Botanik til i morgen?" Det var verdens dummeste og mest latterlige undvigelse, men han ville ikke snakke om sin bror også selvom det var ham selv, der egentlig havde startet samtalen. Men knuderne der blev slået i maven fortalte ham at tiden ikke var rigtig til det, han havde nok regnet med noget andet fra Penelope. Kunne hun ikke bare have foreslået at de kunne blive på Hogwarts sammen, og så var den ikke længere.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 20:40:08 GMT
Roligt satte Penelopé sig en smule op, som Hayden syntes at undvige hendes spørgsmål. Hun lod sin ene hånd søge hans og som hun ganske let kærtegnede hans håndryg med sin tommelfinger, søgte hun samtidig hans blik. Et suk gled over hendes læber og i et forsøg på at opmuntre ham, kravlede hun forsigtigt op og sidde på tværs på hans skød. ”Altså…Du kunne komme og holde jul hos mig..? Og min familie?” Foreslog hun prøvende. – ”Hayden..” Bad hun stille. ”Du ved godt at jeg er her…Ikke?” Spurgte hun, som hun tydeligvis ignorerede hans undvigende spørgsmål.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 21, 2019 20:55:48 GMT
Det var rart nok at Penelop var der, men Hayden kunne også godt mærke, at hun var ved at komme farligt tæt på hans inderste private tanker og hemmeligheder. Nok havde de kendt hinanden siden de ikke havde været særlig gamle, men Hayden ville ikke dele sine mest dystre hemmeligheder med nogen, ikke engang Penelope.Han måtte kæmpe for at holde hende væk fra hemmelighederne og det resulterede kun til at han byggede tygge facader omkring sig. Det var ikke med stor glæde at han lukkede hende ude, men han kunne ingen undtagelser gøre ikke nu. Det var sødt af hende at tilbyde, at han kunne fejre jul hos hende, men... han havde faktisk slet ikke lyst til at fejre jul i år, det var bare ikke noget for ham. Han ville sidde i et hjørne og vente på det var ovre og folk blev "normale" igen. Julen skulle være hjerternes fest, men hvad så med de hjerte der var sårede eller på anden vis ikke hele længere? Nej, han kunne ikke. "Måske bliver jeg bare på skolen..." Her ville være fint. Nok blev der pyntet op og der ville sikkert også være pakker, men slet ikke i samme omfang, som hjemme i familievarmen. Han skævede til hende, i hendes forsikring om at hun var lige der. Han gad bare ikke rigtig. "Så det dig, der er her? Dejlig..." Han sukkede og måtte bide sig i kinden. "Pen jeg har det fint. Hvad om du fandt en stol? Så kunne jeg massere dine skuldre?"
|
|
|