Deleted
•
Post by Deleted on Mar 19, 2020 22:27:08 GMT
Leah havde det virkelig godt i hans selskab. Han virkede sjov også selvom det måske ikke var helt bevidst. Hans venner virkede da også flinke, men det ville være løgn at sige at det var dem hun var interesseret i at følges sammen med. Hun var glad for at han udviste samme begejstring som hende selv, over Drogon-kopien. Hun glædede sig i hvert fald allerede. Et imponeret smil løb over hendes læber, som han nævnte at de andre havde meldt sig. "Hvor spændende! Så skal jeg nok krydse fingre for jer gutter," hun gav akavet Ned et mildt skuldertap. Bagefter kunne hun godt se at det var en mærkelig ting at gøre, men sådan var hun bare generelt. Super akavet. Da hun blev færdig med at krumme tær over sin egen akavethed, vendte hun atter opmærksomheden imod John Snow. "Jeg synes I er seje at gøre det, jeg skal ikke nyde noget af at stå foran så mange mennesker." Erkendte hun og skar en let grimasse. "Hvor spændende!" Bedrog hun, "jeg vil enormt gerne se dragerne, men jeg er dødbange for højder så det bliver nok ikke til nogen flyvetur herfra," hun smilede bredt. Faktisk var hun slet ikke klar over at drager kunne trænes til at blive reddet på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 21, 2020 22:17:07 GMT
Fyren der var klædt ud som Ned, mærkede klappet på skulderen og så undrende på hende og så på Jamie, inden han svarede hende: ”Tak… Nu må vi se, det hele er jo bare for sjov… Jamie er bare bange for at andre finder ud af, at han hedder Anakin til mellemnavn, mens han hedder det samme som en karakter i Game of Thrones til fornavn… Det er derfor han ikke vil med,” påpegede han og blinkede drillende til Jamie. Jamie rystede på hovedet til det var grunden. Af en eller anden årsag kunne hans venner altid finde en grund til at fortælle at han hed Anakin til fornavn og at han direkte var opkaldt efter Anakin Skywalker. Et sted, havde han været doomed fra starten af, til at være præcis som han var. Jamie trak lidt på skulderen. ”Jeg bliver og hepper lydløst fra sidelinjen, det må du gerne være med til,” påpegede han med et smil over læberne. Jamie troede næppe på, at der var nogen magikere der havde været så meget uden hjerne, at de havde taget rigtige drager med til en convention. Det var vel bare drager, de havde lavet ligesom en mekanisk tyr, hvilket ville sige man heller ikke rigtig fløj, men det skulle give essensen af det. ”Tror heller ikke man flyver rigtigt, men den kommer ret højt op og foregår udenfor,” påpegede han med en rolig mine.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 27, 2020 2:23:55 GMT
Hun så overasket tilbage på Jaime, ”Gud ja! Det havde jeg slet ikke tænkt over!” Udbrød hun storsmilende. ”Hedder du Anakin til mellemnavn? Det er da sødt,” beroligede hun ham, nu var hun ikke den allerstørste Star Wars fan, men hun vidste da hvem de fleste var. Hun tilføljede så, ”og tro mig det er langt bedre end mit mellemnavn.” Hun blinkede til ham og og tyggede let på underlæben. Hun nikkede ivrigt, ”Det skal være mig en udsøgt fornøjelse.” Bemærkede hun i en højtidelig tone. At være magiker gjorde sommetider at hun måske fik sagt nogle ting, som mugglere fandt underligt. Som at hun fx. I et kort øjeblik slet ikke tænkte over at der selvfølgelig ikke var levende drager med til et sådan arrangement. Det slog hende dog da han nævnte at de ikke fløj rigtigt og hun gav mentalt sig selv en over nakken for sin dumhed. ”Det lyder nu stadigvæk en smule skræmmende, jeg er bedre til ting der er i jorden frem for i luften.” Jokede hun akavet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 27, 2020 13:24:06 GMT
Jamie bemærkede det overraskede blik i Leahs øjne og sendte hende et smil ved hendes ord, da han ikke vidste hvad han ellers skulle svare. Som hun påpegede det var sødt han hed Anakin til mellemnavn, måtte Jamie kigge væk fra hende. Kinderne var blevet pludselig varme, og en rød kulør havde spredt sig over næsen og kinderne. ”Ja…” svarede han lavmeldt til han hed Anakin til mellemnavn – men kunne ikke svare på, det var sødt. Hans forældre havde været meget store Star Wars fans – begge to. Han var derfor også opvokset med filmene og han kunne egentlig meget godt lide dem. ”Hvad hedder du til mellemnavn?” spurgte han og så denne gang direkte på hende – men måtte vende blikket igen, som hun blinkede til ham, da den røde kulør igen blussede op. Han vidste egentlig ikke hvorfor – men det var bare nemt, når der var sket en gang. Pludselig følte han sig bare mere genert og akavet. ”Fornøjelsen er hel på min side, Khaleesi,” påpegede han og bukkede ganske let – for at forsætte i den højetidelige tone.
Jamie smilede til hende. Han forstod godt, man som magiker tænkte på rigtige drager, men han underviste i mugglerteknologi på Ilvermorny, så han var også tit tvunget til at tænke lidt mere som en muggler. ”Du må endelig sige til, hvis du nu skulle få lyst alligevel, så kan jeg godt tage med dig,” påpegede han – uden at tænke over den flirtende undertone der kunne være i hans ord og a la: Jeg skal nok passe på dig, som også var der.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 2, 2020 23:55:56 GMT
I et forsøg på at ophæve den let akavede stemning, rømmede hun sig blot og bed sig i underlæben. Hun var ikke sikker på om han var blevet flov over hendes rosende ord, det havde i hvert fald ikke været hendes intention. ”Well...” Hun sukkede en kende dramatisk, ”er du sikker på at du kan håndterer det?” Spurgte hun så en kende morende og slog derefter let ud med hånden. ”Mit mellemnavn er Marian.” Svarede hun så. Hun havde altid hadet det navn af ukendte årsager. Det lød bare så gammelkone-agtigt. Hun lyste op i et smil da han atter kaldte hende Khaleesi. Der var bare noget virkelig sødt over det og hun kunne mærke sine egne kinder begynde at brænde. Brynene blev skudt i vejret ved hans tilbud. Flirtede han? Det var i hvert fald sådan hun tog det. ”Så passer du på mig?” Spurgte hun med et legesygt smil i den ene mundvig. Hvad skulle han ellers have ment med det?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 11, 2020 20:46:41 GMT
Jamie var ikke god til at snakke med nogen af det modsatte køn. Eller nogen af samme køn. Eller generelt noget, der lignede et menneske. Han forstod ikke, hvordan han var kommet igennem livet og egentlig havde formået sig at få venner og på et tidspunkt også være forlovet. Selvfølgelig havde hun efterladt ham til fordel for en anden, så han havde egentlig ikke haft stor succes med lige den del. Den sidste han havde været forelsket i, havde været fuldstændig off limits, så det var heller ikke gået særligt godt. Generelt, så havde han bare ikke ret meget held. Hans blik hvilede på hende, som hun lavede en optakt til at fortælle sit navn. ”Er man overhovedet sikker på noget?” påpegede han, som den nørd han var, inden han smilede som hun fortalte sit mellemnavn. ”Den dyrebare, hvis det er af hebraisk og blomsterbed af roser, hvis det er latin,” påpegede han med et nik. Det var smukt, men det var han ikke i stand til at sige – og han ville også blot blive ligeså rød som en tomat, hvis han forsøgte. Han bemærkede det legesyg smil på hendes læber – men han forstod det ikke helt, og derfor lagde han heller ikke mere i det. ”Yes, my Queen,” han gjorde gestus med hånden til hun kunne tage den, hvis hun ville. Han tænkte virkelig stadig ikke over, han stadig fremstod flirtende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 11, 2020 23:59:21 GMT
Leah lo let af hans kommentar. Han var nu egentlig ret charmerende. Som ham havde hun heller ikke haft det helt store held i kærlighed. Hendes søster plejede at være den der smuttede med alle fyrerne, endda også Leahs fyre. Hun plejede at sige at det var for at beskytte Leah og vise hende hvilke røvhuller de i virkeligheden var, men hun måtte da erkende at hun ville have sat pris på at finde ud af det på lidt andre måder end når søsteren sad med hele tungen inden i deres mund….eller det der var værre. Tankerne blev atter stoppet og de brune øjne spærret let op, som han snakkede. Hun havde aldrig tænkt over betydningen af sit mellemnavn, hun havde bare generelt aldrig rigtigt kunne lide det. ”Du studerer måske latin?” Spurgte hun nysgerrigt. Hun kendte selv en del ord, da det ofte var det sprog man brugte til at beskrive anatomi. Dermed ikke sagt at hun var mester på området, langt fra. Hun tog uden tøven hans hånd, ”Så længe du har et større ordudbud end John Snow i sidste sæson, så er der håb forude.” Jokede hun varmt og gav hans hånd et let klem som hun lod ham følge hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 12, 2020 22:11:53 GMT
Jamie smilede kort, som det havde lykkedes ham at få en kvinde til at grine af noget han sagde, og ikke af en eller anden form for syg medfølelse eller af ham, men af noget han sagde, og noget, som hun virkelig virkede som om, hun fandt sjovt. Han rystede en enkelt gang på hovedet. ”Nej, dog ikke…” svarede han med et lille smil. Han var bare nørd af største kaliber. ”Jeg underviser i teknologi..” fortalte han videre. Han kunne med vilje ikke sige hvor, for han vidste reelt set ikke om hun var magiker eller ej.
Han mærkede hendes hånd i sin. Hun havde utrolig bløde hænder, og han måtte koncentrere sig meget for ikke bare at skylle netop de ord ud. Det gjorde ham samtidig utrolig nervøs at holde en smuk kvindes hånd, så han kunne ikke dy sig. ”Du har bløde hænder…” påpegede han og så straks væk, da rødmen i hans kinder med lynets hast vendte tilbage. Han grinte dog let ved hendes kommentar. ”Jeg kan ikke love noget,” han mærkede klemmet mod sin hånd og smilte kort for sig selv, inden han begyndte at gå.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 18, 2020 21:05:32 GMT
Brunetten spærrede interesseret øjnene op. Nu var hun godt nok retsmediciner, men hun fandt teknologi uhyre fascinerende. ”Virkelig? Hvor spændende! Hvor underviser du henne?” Det var næsten et uundgåeligt spørgsmål og han vidste jo hvor hun arbejdede eftersom de havde mødt hinanden der. Modsat hvad forhenværende kvinder måske havde ment om Jamie, fandt Leah ham faktisk ufattelig charmerende. Hun kunne godt lide det lidt akavede tema han havde kørende for sig, skønt de fleste piger måske gerne ville have det selvsikre muskelbundt, var Leah faktisk mere til den tænksomme nørd. For hende betød muskler og ikke noget, så længe der var en hjerne og et godt hjerte. Det varme smil indtog atter hendes læber ved den lidt kiksede kompliment, som hun kun fandt kær. ”Tak.” Kvidrede hun muntert. ”Altså indtil videre går det da ret godt.” Hun blinkede til ham som de bevægede sig imod udstillingen af drager. Hun var ret spændt på at se det hele, man var vel ikke nørd for ingenting!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 19, 2020 21:02:03 GMT
Jamie bemærkede interessen i hendes blik. Det var sjældent han oplevede nogen være interesseret i hans job, og så især at en kvinde var interesseret i det. Han nikkede en enkelt gang. ”Jeg underviser på en stor kostskole i Massachusetts,” forklarede han uden at give nogen detaljeret forklaring. Han havde heldigvis på nuværende tidspunkt ikke fortalt han boede i delstaten Maine – og der var noget af en strækning mellem de to stater – selvom de selvfølgelig placeret nogenlunde skråt fra hinanden – men stadigvæk. Han kunne ikke vide om hun var magiker eller ej, og han ville helst ikke ud i at skulle slette hendes hukommelse.
Jamie havde aldrig rigtigt kunne forstå, hvorfor kvinder hellere ville have et muskelbundt. Selvfølgelig var mange af dem selvsikre – i hvert fald udadtil. Hans eks forlovede havde forladt ham til fordel for den type, og hvor havde det dog gjort ondt. Han var dog ovre det og havde været det længe efterhånden. Han betragtede hendes varme smil kort og kløede sig i nakken med den frie hånd ved hendes muntert tak. Den kiksede kompliment kunne have været gået så grufuld galt. Han så sig omkring som de nåede drageudstillingen. Hold da op, de så livagtige ud. Han bemærkede hendes blink og smilede bredt men hans kiksede ydre sprang også gennem. Som en teenagedreng der lige havde fået sit første kind – og nu blev det vildt – på kinden. ”Jeg gør også mit bedste,” påpegede han og prøvede at blinke igen til hende – men det lignede mest af alt han havde fået et eller andet i øjet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 23, 2020 10:38:28 GMT
Leah fastholdt uden problemer interessen for det han fortalte. Han virkede som et ret atypisk, men ikke desto mindre spændende person, og hun kunne ikke vente til at lære ham bedre at kende. Eller forhåbentlig ville han også gerne lære hende bedre at kende. "Det har jeg stor respekt for, børn og unge kan være brutale." Sagde hun med en skæv grimasse. Det havde nok også noget at gøre med at hun aldrig havde været glad for at være i centrum fordi hun var så akavet blandt andre mennesker. Hendes blik blev fanget at de enorme drager. Der var virkelig nogen i dekoationesafdelingen der havde overgået sig selv her. "Hold da op hvor er de vilde." Mumlede hun imponeret. Hun rettede derefter blikket tilbage imod Jamie og nåede lige at fange hans let akavet blinkeri, hvilket blot fik hende til at smile. I det samme blev der vist et par numre i på storskærmene der var sat op rundt omkring og hun gjorde store øjne. "Jeg skal op og have taget billede med en skuespillerne, men jeg finder dig bagefter." Lovede hun og smilede strålende til ham før hun -uden selv at tænke over det, placerede et blidt kys på hans kind. Hun smilede en anelse forlegen over sin egen handling, "På gensyn John Snow," sagde hun med let højtidelig stemme før hun forsvandt i mængden af folk.
// out
|
|
|