Deleted
•
Post by Deleted on Sept 29, 2019 5:32:46 GMT
Tiltænkt: @zachary Tid 15:12. Område: Gårdspladsen. Vejr: Skyfrit og solfyldt. Outfit: Obligatorisk uniform med en hjemmelavet cardigan. Det var en for god dag til at blive indenfor for at lave alle de stakkevis af lektier som de havde fået. I dag skulle ikke bruges på lektier men på hobbyer, hun kunne jo alligevel vente til i nat for at lave lektierne, det gjorde hun alligevel i forvejen, da al den anden tid blev lagt på at spille musik. Derfor havde hun gået ud nu med sin akustiske guitar, den første hun havde fået, der var fyldt med stickers, og sat sig til at slå lidt på strengene. Hun var glad for at havde fået skiftet strengene så nu var de lækre og nye og ville bestemt ikke knække på hende som der skete sidste gang hun havde sat sig udenfor. Gretha børstede let håret fra øjnene og strøg det bag hendes øre, imens hendes tykke øjenbryn knælede imod hinanden da hun prøvede at forstå det pergament med noder hun havde fået. Det lignede små mennesker der dansede mere rundt end en nævekamp her på skolen. Hun havde placeret sin bagdel på en af stenene der var i Gårdspladsen og roligt lagt det ene ben over det anede imens hun sørgede for at folde skørtet imellem så hun ikke havde drenge rendende, skønt de nu aldrig rigtig så hendes vej. Ikke at hun tog sig meget af det, men igen, hun var da kommet i alderen hvor hun kunne date? Tanken sendte kuldegys igennem hendes krop. Af en eller anden grund så fik tanken om at date en fyr, kuldegysninger til at strømme igennem hendes slanke krop, var det virkelig så slem en tanke?? Gretha rystede kort på hovedet for at få tankerne om fyre ud af hovedet, så håret igen røg lidt ned foran hendes ansigt, og blikket lagde sig igen på pergamentet. Hun tog en dyb vejrtrækning og begyndte så at følge nodernes hoppen op og ned med et stille fingerspil. Det var svært, skønt hun var ganske trænet og kunne både læse og skrive noder, så var det her noget af det svære klassiske musik. Men det lød godt, det lød vildt god, lukkede man øjnene lød det som om man var i en magisk fe skov, fyldt med glæde og glade dage. Og det hele gik så godt til at en af strengene pludseligt sprang for hende og svirpede hende hen af kinden så en lille rød streg viste sig bag håret. "AU For syv hekse!" udbrød hun, og satte sin guitar fra sig før hun ømmede sig over kinden og stirrede ondt på sin guitar. "Det er i hvert fald sidste gang jeg køber strenge hos den kvaksalver..." mumlede hun til sig selv ganske højt og irriteret. Hun tog hånden fra kinden og opdagede at strengen lavet et sår, da hun havde lidt blod på håndfladen. "Pis oss, skide strenge, næste gang bliver det nylon strenge!" klagede hun og gav et dybt suk fra sig mens hun lænede sig lidt bagover og lod øjnene glide op på himlen, nu syntes hun at dagen var ødelagt, så hvad skulle hun så bruge dagen på nu? Klage hele dagen? Det virkede ret tåbeligt når hun kunne spille så meget mere musik med hendes el-spade i hendes værelse.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 29, 2019 17:14:52 GMT
Endnu en skole dag gik i mod slutningen. Han syntes ikke det blev nemmere med årene at følge med lektierne og være en af dem der lå godt i klassen. Zachary havde lidt en drøm om at blive autor som begge sine forældre, men det krævede jo man var god til magi, og det krævede jo man fulgte med i skolen - og Zachary måtte nok indrømme at han ikke altid var så god til lidt præcist den del. Han var en ung dreng med krudt i røven, der altid fandt på noget at lave. Til tider også ting som professorene ikke helt syntes om, men han havde jo nogen gode venner og drengene fik tit lige gejlet hinanden op, og kom ud i en smule ballade fra tid til anden, heldigvis havde Zachary kun én gang fået trukket kollegie point fra.
Zachary gik over den store plads med sin guitar på ryggen, som hang i en rem tværs over hans brystkasse som han syntes at høre en der også spillede. Han vidste godt at der var nogen stykker rundt omkring der også var glad for instrumenter, og Zachary var da bestemt også en af dem. Han smilede let som han gik i mod lyden, og så en ung pige sidde der. Han havde set hende før, hun var Hufflepuff, men han kendte ikke hendes navn. Han kendte generelt ikke så mange andre end Gryffindor folk, det var lidt nemmere når man var på samme kollegie. Han så hende ømme sig men ikke hvad der skete: "Er guitaren ond ved dig?" spurgte han i et lille skævt smil, som han roligt gik i mod hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 1, 2019 15:11:56 GMT
Gretha løftede sit ene buskede øjenbryn da hun hørte en ung stemme snakke til hende. Hvem var det dog der snakkede til hende?? Hende af alle hekse her på skolen. Hun så da en dreng der kom over mod hende. Hun klaskede hurtigt hånden op for den pæne lange stribe hun havde fået på kinden mens hun stirrede på drengen og havde løftet begge hendes buskede øjenbryn. Hvad lavede en Gryffindor at gå hen og snakke med en Hufflepuff. Det virkede lidt mærkeligt men det skete lige nu og her. "Ehm... jah meget.. billige strenge som var lovet at være nye.." sagde hun med en skuffet stemme mens hun slog kort blikket ned på sin guitar før hun slog blikket op på drengen igen. "Undskyld.. men hvem er du?" spurgte hun ham undrende og trak det ene ben lidt op imens hun betragtede ham med sine nysgerrige øjne og fandt ham lidt sjov sådan at gå over og snakke til en nobody som hende selv. Hun holde hånden for kinden, selvom det sveg en del lige nu, det var trods alt et godt svirp hun havde fået.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Oct 1, 2019 18:01:19 GMT
Han smilede i mod hende. Zachary ville da ikke ligefrem sige at han var asocial, men nogengange havde han bare lidt brug for ro i hovedet fordi at der var så mange der hele tiden talte til ham. Han var en udadvent fyr og han nød da også at være social, men han kunne også nogengange godt have brug for bare lige at trække vejret. "Arh... Det er neden sådan noget, jeg skiftede mine i sommerferien" sagde han i et smil, han var glad for at han havde styr på sin guitar, det var det eneste der holde ham i live på hans helt dårlige dage. Zachary havde helt sikkert en teenage depression på vej, som hverken ham selv eller andre havde opdaget.
"Mig? Ehm jeg hedder Zach... Jeg er fra Gryffindor..." sagde han og smilede i mod hende, han kendte heller ikke rigtigt hende, men hun så nu ganske flink ud: "Hufflepuff?" sagde han og pegede i mod den gule farve på hendes kappe. Han satte sig roligt ned et par meter fra hende og lagde sin guitar ved siden af sig: "Jeg ville ikke forstyrre, jeg har bare ikke set andre her omkring med en guitar" indrømmede han og smilede til hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 3, 2019 0:09:53 GMT
Gretha sendte fyren et skævt smil. "Gretha.. yeah Hufflepuff" sagde hun og gav drengen et elevator blik før han fik sat sig ned og fnøs lidt over drengens ord. Han havde måske ikke fanget hende på hendes gladeste dage, især ikke efter strengen der havde ramt hende. Men da hun så hans øjne kunne hun ikke lade være med at køle lidt ned. De var faktisk ganske flotte. "Vi er vist også lidt af en sjældenhed her på skolen, de fleste kan vist bare lide at synge og lege med deres frøer" sagde hun lidt henkastende til deres kor, som hun syntes var lidt lamt. Hun gav et suk og rejste sig roligt fra sit sidde sted og gik direkte over foran drengen og stillede med armene krydsede og benene sat på hug, dog imens hun huskede at sørge for at hendes skørt dækkede så han ikke ville få noget fripas til trusserne. "Du..." startede hun og prikkede drengen på panden med sin ene langefinger og dernæst lagde en finger under hans hage. "Må jeg prøve din guitar?" spurgte hun så undrende før hun dumpede ned på bagdelen foran ham, med krydsede ben og skørtet trukket godt frem. Hun så spændt på drengen og havde trukket sin hånd tilbage fra hans ansigt. "Og.. Zach fra Gryffindor.." førte hun videre. "hvorfor så stramt setup af din uniform? lad slipset være lidt løst, og få den øverste og næste knap, knappet op. Det klæder ikke dine øjne at se så stram ud" sagde hun med en varm stemme, lidt lokkende også. Det var ikke fordi hun ville flirte med ham, men hun havde bare lyst til at glemme den svigende følelse i hendes kind, og måske få spillet lidt på hans ganske flotte guitar. Den fristede i hvert fald, og nok til at hun godt kunne tænke sig at flirte måske en smule med den her fyr fra Gryffindor. Hun kunne dog godt mærke lidt nogle blikke fra pigerne omkring dem, af de få der kom forbi, men for hende var det ikke synderligt generende, tværtimod gav det nok hende mere blod på tanden. For hvis hun kunne få et ry hvor hun ville blive ladet være alene, så ville det være perfekt. Det syntes hun i hvert fald.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 3, 2019 20:04:17 GMT
Zachary kom med et kort grin. "ja du har nok ret... Men altså heldigvis virker det til mange af mine venner syntes det er meget cool jeg spiller" sagde han og smilede, faktisk var der rigtigt mange af hans venner der spurgte om han ikke ville spille for dem når de sad om aftenen. Det ville han heldigvis som oftest gerne og han nød virkeligt de rolige aftenener hvor han kunne sidde og lege med fingerspil. Mest af alt spillede Zachary rolige sange med massere af melodi og gerne nogen af muggler verdenen. Der var så meget smuk musik ude i verden.
"Ehm... Ja, det må du da gerne" sagde han en smule skeptisk og endte alligevel med at række guitaren frem i mod hende, det var nok den ting han ejede han passede absolut mest på, men i det mindste virkede hun til at vide hvad hun lavede. "Åh,.. Ehm, jeg er okay med den stramme stil tror jeg, sådan vil overhovedet gerne have det sidder" sagde han og smilede roligt til hende, han vidste jo godt at det måske ikke var det mest afslappede i verden. Men egentligt så var han okay med at være lidt stram og højtidlig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 3, 2019 22:28:18 GMT
Gretha løftede et af sine buskede øjenbryn og så meget undrende på drengen men trak på skuldrene og tog imod guitaren. Hun var nu ganske forsigtig med at ligge den til rette og roligt begyndte at lade fingrene trille over strengene, og straks da hun kunne mærke hvor god kvalitet det var begyndte hun at trille en lille melodi frem. Det var en hel fryd at spille på en guitar med kvalitets strenge, nøjagtig som hendes el-guitar fra værelset af, ganske anderledes end billige strenge. Hun stoppede med et og smilede stort til drengen. Det havde været herligt at høre kvalitets lyd frem for træls billig lyd, som oven i købet havde skadet hende samtidig. Hun fnøs let og rakte drengen sin guitar igen. "Tak" mumlede hun før hun endnu en gang løftede et øjenbryn mod fyren. "Men Zachy-boy, hvordan kan du, som bære rundt på en guitar, som er ganske sjældent her. Hvorfor er du ikke omringet af piger hele tiden?" spurgte hun drengen undrende, dog med et ganske lusket smil på læberne, og et blik der virkelig så udfordrende på ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 4, 2019 19:19:03 GMT
Zachary smilede i mod hende, han var generelt en meget rolig fyr der ikke havde de helt store arm bevægelser. "Ehm... jeg er ikke rigtigt i interesseret i piger og sådan noget tror jeg" sagde han og trak på skuldrene, det gjorde ham faktisk ikke rigtigt så meget. Han var jo kun fjorten og han havde på en eller anden måde ikke helt fundet den interesse endnu. "Jeg går nok mere op i at læse, tegne og spille musik tror jeg..." sagde han, han havde da en del gode pige veninder, men det var ærlig talt ikke rigtigt noget han tænkte nærmere over som sådan.
"Hvad med dig, er du ude og score med din guitar da?" spurgte han og smilede til hende. Hun var jo samme årgang som ham, men samme kollegie. Men derfor kunne det jo godt være at det var noget som hun gik lidt mere op i end ham: "Mest af alt vil jeg bare gerne have gode karakterer i skolen" sagde han. Den del gik han utroligt meget op i.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 4, 2019 21:33:20 GMT
Gretha braste ud i latter og måtte holde sig for maven, da hun fik mavekrampe af latteren. Hun kunne ikke lade med at stor smile til drengen og tørrede grine tåre fra øjnene. "Zach du er ganske morsom må jeg indrømme, og for at svare på dit spørgsmål, så nej det er ikke lige frem at i drenge bliver imponeret over en pige der kan spille guitar bedre end dem selv" sagde hun og lo varmt. "Og ikke så interesseret i piger, svinger du den anden vej da?" spurgte hun undrende og lagde hovedet lidt på skrå. "Gode karaktere, det lyder nu fornuftigt nok, det er også det jeg selv prøver på, dog samtidig med at nyde livet lidt" sagde hun og lagde en hånd under sin hage imens hun så på Zach med et par varme øjne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Nov 6, 2019 19:24:47 GMT
Han smilede og trak på skuldrene, det kunne da godt være der var drenge der syntes det var meget sejt at en pige kunne spille guitar. "Hvor mange år har du spillet?" spurgte han i en nysgerrig stemme og smilede roligt, han syntes det var meget hyggeligt at sidde og snakke med hende - generelt så var Zachary jo ganske social. "Nej, jeg er bare ikke interesseret i noget... Passer bare min skole" smilede han roligt til hende, han var bestemt ikke homo hvis det var det hun mente, han var måske bare ikke helt så interesseret i kærlighed og sådan noget.
"Jaah jeg vil gerne have gode karakterer, så jeg kan komme ind på auror studiet efter skolen" sagde han og smilede. Det var ikke bare en lille drøm han havde, faktisk så var det hans absolut største drøm, han glædede sig helt utroligt meget til at kunne komme videre ud af skolen, selvom der jo trods alt lige var nogen år endnu. "Ved du hvad du vil efter skolen?" spurgte han i et smil, selvom hun jo også lige havde nogen år endnu.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 7, 2020 17:46:32 GMT
Gretha sad lidt og regnede på fingrene, da det selvfølgelig var et ret godt spørgsmål at give. "Tja jeg startede da jeg var.. 12... og er 15 nu... så 3 år har jeg spillet, sådan konstant!" svarede hun så med stor glæde og smilede over hele femøren. Hendes blik blev dog lidt flirtende og drillende samtidig. "Nårh da da en mand med fremtidsplaner, det er da ret tiltrækkende da" sagde hun drillende, før hun så fik hans spørgsmål om hvad hun ville efter skole, hvilket stadigvæk var lidt af en gåde syntes hun. "Tjo..." startede hun og rejste sig roligt op, før hun gik hen og satte sig klods op af siden på drengen og foldede benene roligt op under sig imens hun slog armene om dem og puttede hagen op på knæene. "Jeg ved det faktisk ikke helt, jeg syntes ikke jeg har haft det længste tid, til at drømme om en fremtid, og jo de er da begyndt at spørge.. Men for at være ærlig, så ved jeg det faktisk slet ikke. Lige nu har jeg bare lyst til at være mig selv og være fri. Jeg har dog tænkt på om hvordan det ville være at spille i et band, og stå på scene, men jeg er slet ikke modig nok til at spørge de andre" sagde hun ganske sandfærdigt og imens hun havde talt havde hun haft et lidt trist udtryk i ansigtet. Hun lyste dog hurtigt op igen og lagde armen der var helt op af ham, rundt om hans nakke og trak sig ind til ham. "Men du må også kunne lidt på den guitar der, og du ligner en som har spillet i længere tid end mig, så det kan være du kan lærer mig noget måske?" spurgte hun Zach og trykkede sig lidt ind til ham, skønt hun ikke var den store nærkontakts pige, men Zachyboy her havde en velkendt glød over sig, noget hun følte sig lidt hjemme i, og derfor ikke havde det store problem med at drille ham lidt med fysisk kontakt.
|
|
|