Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:29:44 GMT
Tråden er til @marietta Tidspunkt: d. 23 September - Morgen
Shawn vidste godt selv da han stod op den morgen at han havde en del at skulle gøre op for, så bordet blev fint dækket med en dug samt en stor buket blomster der var tilegnet til den smukke kvinde på denne jord. Morgenmad var igang med at blive klar og som det blev færdigt på komfuret fløj det over på bordet. Selv den friskpressede juice fløj fra presseren til glaskanden på bordet. Shawn selv havde allerede gjort sig klar i pænt tøj, næsten som de skulle på date. En date kunne jo sagtens blive holdt i sit eget hjem.
Shawn satte sig ved bordet og ventede spændt på Marietta
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:35:25 GMT
Marietta havde sovet elendigt den pågældende nat. Hun var ked af det…Presset og ikke mindst vred. Humøret var således heller ikke det bedste, da hun endelig vågnede, på trods af at det var til duften af stegt bacon. For en stund lå hun for sig selv og bredte sig i den store dobbeltseng, som hun forsøgte at tage sig sammen. Hovedet var en smule tungt efter lidt småtuderi for hende selv aftenen forinden, men hun endte alligevel med at kravle ud fra sit varme skjul under dynen og få hægtet sin badekåbe ned fra knagen på væggen. Hun trak den udover den sorte silkenatkjole, før hun rodede lidt op i de mørke lokker og stille bevægede hun sig så ellers ud i køkkenet for lidt mut at ønske sin kæreste et; ”Godmorgen.”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:37:36 GMT
Shawn mente selv at man aldrig burde lade solen gå ned over ens problemer, men det havde han gjort igår. Det gjorde ondt på ham, specielt da han lå lydløst i den stille nat og kunne høre sin kæreste græde sig selv i søvn, noget hun nok ikke havde troet han havde hørt. Men han mente også at når solen stod op, skulle man starte på en frisk, så han tog glad imod Marietta da hun kom ud i køkkenet til morgenmad. "Godmorgen skat" sagde han med et stort smil og kyssede hende på panden
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:42:11 GMT
Marietta var langt fra morgenmenneske i dag. Ærligt, havde hun knapt gidet at stå op, men derimod blot ønsket at blive liggende under dynen. Hun følte sig totalt udkørt ovenpå gårdagens arbejde og alligevel håbede hun på at dagen i dag ville have mulighed for at blive lidt bedre. Hun strøg således en hånd ned over Shawns kind ganske kort, før hun lydløst tog plads på en af stolene ved bordet. Hun var sulten og var der noget hun kunne bruge, var det trods alt en god og solid omgang morgenmad. Ganske let nikkede hun imod blomsterne. ”Hvor er de fine.” kommenterede hun, om end lidt mut.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:45:37 GMT
Shawn mærkede godt at stemningen ikke ligefrem var den bedste, men det kunne han bestemt heller ikke holde imod hende, det var ham som virkelig skulle rette op på nogle ting. Han smilede til hende som hun kommenterede på blomsterne. "Ikke finere end dig, min blomst" sagde han med et halvkvalt grin. Normalt kunne han godt lide romantik, men det kunne virkelig også blive for meget. "Har du en spændende dag foran dig?" spurgte han som han tog en bid af sit bacon
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:50:59 GMT
Marietta hævede brynene lidt af Shawn ved hans kommentar. Det lignede ham trods alt ikke at være pladderromantisk. Ikke at hun skulle brokke sig…- Det var trods alt noget hun havde savnet..Men om det var det hun søgte, var hun ikke sikker på. Hun rystede lidt på hovedet af hans spørgsmål og begyndte så ellers selv at spise af den mad der var øst op. ”Nej…Jeg tænkte måske jeg ville skrive min artikel færdig…Sidde i min badekåbe resten af dagen og fumle lidt med alle mine pergamenter. – Medmindre du hellere vil have noget andet?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:53:57 GMT
Shawn ville så meget andet end bare være på arbejde. Han ville virkelig bevise Marietta at hun var vigtig, men arbejdet skulle også passes. "Har en lang dag, men kan være hjemme ved en 20-tiden hvis vi skal lave et eller andet?" han vidste dog ikke hvad de kunne lave så sent. "Vi kan også reservere bord et sted til kl 20 og så mødes der?" Der var mange gode forslag, at mødes på en restaurant var faktisk ikke en dårlig ide
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:56:39 GMT
Marietta rynkede ganske let på næsen ved Shawns forslag. At tage ud og spise var trods alt noget af det sidste hun havde lyst til og hun rystede således på hovedet. - Afvisende. ”Det har jeg ikke rigtig lyst til.” Erklærede hun køligt som hun tog en tår af sin juice.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 12:01:14 GMT
Shawn nikkede blot og spiste videre. Det var også svært at læse hendes tanker. "Hvad har du så lyst til?" spurgte han en smule henkastet mens han tog en slurk af sin juice. Han glædede sig ikke ligefrem til en lang dag på arbejde, han ville ønske han bare kunne blive hjemme og hygge sig med Marietta, men efter han var blevet overhealer havde tiden virkelig ændret sig, der var nærmest ingen fritid, og det gik desværre udover hans forhold
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 12:12:47 GMT
Marietta trak lidt på skuldrene. Uvidende om, hvad hun ellers skulle finde på. De mørke øjne søgte dog alligevel Shawns og som hun sad og betragtede ham lidt, lagde hun hovedet på skrå. ”Det ved jeg ikke..” Svarede hun så ærligt, som hun sad og stak lidt i maden. ”Hmmm…Jeg syntes du skal tage en dag på afspadsering…” Prøvede hun så. ”Jeg syntes vi skal gå en tur…sætte os og snakke lidt.” Forsøgte hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 15:50:10 GMT
Shawn mærkede hvordan stemningen blev endnu mere trykket som hun åbnede munden. Hun var bestemt ikke glad, men måske var det en meget god idé. Han trak hurtigt sin stav og svingede den og et brev skrev sig selv og fløj afsted med uglen udenfor. "Det lyder som en god idé" sagde han og løsnede slipset så han var en smule mere afslappet. Nu kunne hun ikke sige at han ikke prøvede i det mindste. Dog var han stadig bekymret om jobbet kunne klare sig uden ham idag, men det måtte de. Hans kæreste var vigtigere end et dumt job. "Hvad med ned til åen? det er så fredsfyldt.."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 24, 2019 15:46:02 GMT
Ærligtalt havde Marietta forventet at Shawn ville have afslået hendes forslag så snart det havde forladt hendes læber. Til hendes store overraskelse, syntes dette dog ikke at blive tilfældet og lidt overrasket betragtede hun ham, før hun så atter nikkede en smule og sendte ham et halvhjertet smil. ”Okay…Jo…Det kan vi godt.” Svarede hun roligt, før hun tog endnu en slurk af sin juice og derefter tog en god mundfuld æg og bacon.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 24, 2019 16:06:40 GMT
Det lå slet ikke til Shawns karakter at bare sådan tage fri fra arbejde, og slet ikke med så kort varsel, dog kunne han sagtens se på Marietta at hun havde brug for en dag hvor det bare kunne være dem. "Kan vi ikke glemme igår? Jeg ved godt jeg er dum til tider..." han undveg lidt hendes blik, for han skammede sig. Skammede sig ikke over hvad han havde gjort, men skammede sig over at gøre Marietta ked af det. For ham betød det ikke så meget hvad de lavede sammen, bare de var sammen
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 24, 2019 16:44:06 GMT
Mariettas mørke øjne gled ned over Shawns ansigt, som han spurgte om de kunne glemme gårdagens hændelser. For et øjeblik overvejede hun det, som hun tyggede af munden og lidt prøvende, rejste hun sig så til sidst, blot for stille at bevæge sig over til ham og plante måsen i hans skød. Hun lod armene glide omkring hans hals, som et suk forlod hendes læber og lidt opgivende så hun ned på ham. ”Du er ikke bare dum…Du er rigtig dum, ved du godt det?” Drillede hun prøvende, før hun søgte et kys og lidt forsigtigt strøg hans kys. ”Jeg savner dig, Shawn…Jeg savner at vi laver noget sammen…At du….At du fortæller mig, at du gerne vil mig. At vi sidder og spiser græskartærter…At vi…Hygger i sofaen…Eller at du fortæller mig at du stadig har lyst til mig.” Forklarede hun stille, som hun lod sine hænder hvile lidt på sin kærestes brede skuldre.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 24, 2019 16:59:55 GMT
Shawn havde intet imod hendes kærtegn, tværtimod så nød han det faktisk. Han plantede et kys på hendes læber og smilede til hende. Det var længe siden han havde smilet sådan. "Jeg ved det godt. Efter forfremmelsen og alt det har alting været så stresset. Jeg prøver virkelig Marietta... Der går ikke 1 sekund hvor du ikke er i mine tanker" sagde han og nussede hende på låret. "Hvem ved hvad der kommer til at ske senere frøken" sagde han med et lille grin og kildede hende i siden
|
|
|