Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:15:54 GMT
Tråden er til @marietta Tidspunkt: 22. September kl 22.00
Shawn bevægede sig hurtigt ind af døren og klappede sin paraply sammen, han havde ikke valgt at bruge susenetværket idag da han havde et par enkelt ærinder han skulle nå inden han kunne tage hjem, men nu var han endelig hjemme efter en lang dag. Han smed jakken på stumtjeneren før han gik ind i den mørke stue hvor han hurtigt smed sig i en stol. Han tog en dyb indånding som ledte ud i et suk. Det var et hårdt arbejde han havde, med masser af overtid. Idag var en ung mand kommet ind akut som havde brug for de fleste healere på hans afdeling. Han lukkede kort øjnene og lænede sig tilbage
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:27:16 GMT
Outfit + røde stilletter Det havde været en rigtig kedelig aften for Marietta. Kedelig – og ikke mindst skuffende. Hun havde haft en hård dag på arbejdet og det meste af eftermiddagen, havde hun gået og set frem til den aftale hun og Shawn havde om aftenen om at gå ud og spise. Hun var taget lidt tidligere hjem, fordi hun havde haft lyst til at stadse sig lidt ekstra ud for ham, men i stedet for en romantisk middag i byen, syntes hun nu at være blevet brændt af. Hun sad på sengen i soveværelset i stilhed, som Shawn endelig syntes at komme hjem. For en lille stund blev hun siddende, men til sidst rejste hun sig atter og bevægede sig derudaf. De høje sko klikkede let imod gulvet og så man bort fra disse, var alt hvad der fyldte lejligheden lig med stilhed. Således lænede hun sig ganske let op imod dørkarmen med korslagte arme, som hun stod der i sin korte røde kjole og ikke lagde den mindste skjul på den skuffelse hun følte. – Trods alt, var det ikke første gang hun følte sig tilsidesat eller glemt til fordel for Shawns arbejde. I stedet for at sige noget, lod hun dog tavsheden regere, så Shawn forhåbentlig selv ville komme med en kommentar.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:30:57 GMT
Shawn bed hurtigt mærke i lydene som brød tavsheden og gjorde regnen udenfor til en baggrundslyd. Han vendte sig i stolen og kiggede på Marietta, hans smil blev hurtigt stort. Han rejste sig og fløj over til hende og placerede et kys på hendes pande, hvilket blev fulgt med et stort smil "Hvor er du smuk" sagde han og gik ud i køkkenet for at lave en drink til at slappe af på. "Sikke en overraskelse skat. Har ikke set den kjole før, er den ny?" spurgte han mens han hældte en lille sjat whiskey op i sit glas
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:35:46 GMT
Marietta blev tavst stående som Shawn rejste sig og kom over og gav hende et kys. Minen var alvorlig og i tavshed, blev hun blot stående et øjeblik, før hun atter fulgte ham med øjnene ud i køkkenet. Hun var skuffet. Enormt skuffet, over at han syntes at have glemt alt om deres aftale. Ganske let fugtede hun læberne en smule og hun lod så ellers armene falde ned lang siden, før hun fulgte et par skridt efter ham. ”Er der ikke noget du har glemt?” Prøvede hun så en smule forsigtigt, som hun bevidst undveg hans kommentar og spørgsmål.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:38:58 GMT
Det var ikke ligefrem første gang at Shawn var kommet sent hjem fra arbejde, og måske havde glemt Marietta lidt, men hans arbejde var virkelig også krævende af ham. Han tog en kort slurk af sin whiskey med isterninger før han frøs lidt.. "Pis!" udbrød han og knækkede stilheden som havde spredt sig efter Marietta havde spurgt.
"Det må du virkelig undskylde skat... Der var så meget kaos på jobbet idag, der kom en ung fyr ind som jeg skulle til at have fri og så mistede jeg fuldstændig tiden.." han lod sin drink stå på bordet og gik over til hende og placerede sine hænder på hendes skuldre. "Kan jeg gøre det godt igen?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:47:38 GMT
Marietta følte ikke at det var nogen undskyldning at Shawn havde travlt på arbejdet. – Det havde hun trods alt også selv…Og hun mente selv at hun knoklede mindst lige så hårdt som ham for at sørge for at de havde noget at leve for. Hun følte sig overset, og havde gjort det flere gange, eftersom dette egentlig havde været en middag der skulle have gjort det op for sidste gang han også havde brændt hende af til fordel for et møde. Et suk forlod hendes læber, som han trådte over imod hende og lettere afvisende, flyttede hun forsigtigt hans hænder fra hendes skuldre, før hun trådte et skridt tilbage og lidt irritabelt rystede på hovedet. ”Nej…Ved du hvad, glem det…” Tonen var kølig og afmålt og stille trådte hun et skridt baglæns. ”Jeg forstår det godt…Arbejdet er vigtigt for dig…Og så må jeg bare være den mindre prioritet...”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:50:26 GMT
Shawn sukkede kort og rystede på hovedet og lod sin hånd gnide sig over næseryggen i ren frustration over at han endnu engang havde glemt deres aftale, hans arbejde var svært for han kunne jo ikke bare nægte at hjælpe et andet menneske. "Marietta hør nu... Jeg gør det jo ikke med vilje. Du er det vigtigste for mig, men der kom en ung mand ind, jeg kunne ikke bare forlade ham.." han tog sin drink og tog en lille slurk
"Jeg ved godt jeg er dum, jeg ved godt jeg burde arbejde mindre... Du er virkelig det vigtigste for mig... Giv mig en chance mere.." han trak på skuldrene.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 9:59:02 GMT
Marietta rystede opgivende på hovedet, som Shawn endnu engang begyndte på sine undskyldninger. Samme mølle…Altid de samme undskyldninger. – At der kom noget i vejen. De mørke øjne gled omkring i lejligheden og i en lille bevægelse smed Marietta så ellers sin clutch fra sig på køkkenbordet. ”Der vil altid være noget andet Shawn….Noget du vælger at prioritere frem for mig og den smule tid vi har sammen og det skuffer mig. – Jeg…Jeg føler mig ærligtalt røvrendt. Jeg har også mit..Og alligevel føler jeg aldrig at vi laver noget sammen mere. – Du kommer hjem fra arbejde, smider dig på sofaen og…” Hun rystede på hovedet og stille kravlede hun så ellers op og sidde på en af barstolene. ” – Jeg kan ikke engang huske, hvornår vi sidst har været i seng sammen…” Mumlede hun irriteret.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 10:59:55 GMT
Shawn mærkede hvordan det gjorde ondt i hjertet som Marietta nævnte disse ting, for han kunne sagtens forstå hende, det var som om han så det ske for øjnene af sig, men han virkelig ikke gjorde noget selv for at få det til at stoppe. Han kiggede ned i gulvet af skam. Skam over at virke så ligeglad overfor kvinden som virkelig betød alt for ham. "Marietta... Prøv nu at hør.. Vil du ikke være sød at blive?" hans stemme virkede knap så afslappet og selvsikker som den gjorde før.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:08:32 GMT
Marietta følte næsten den dårlige samvittighed krybe ind over hende, som Shawn tydeligt blev berørt. Det gjorde ondt at han blev ked af det…Og det gjorde ondt at diskutere med ham, men hun følte sig bare umådeligt magtesløs. Hun følte sig overset og den følelse var bestemt heller ikke sjov, hvorfor hun også tydeligt mærkede øjnene blive klare. Hendes blik søgte dog alligevel alt andet end Shawn og hun sad således og betragtede bordpladen foran hende. ”Jeg..Jeg går ikke nogen steder Shawn, men..Jeg syntes det er hårdt….Jeg føler lidt at du skubber det vi har over styrt…Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre for at få din opmærksomhed…- Er jeg blevet for kedelig? Føler du dig ikke tiltrukket af mig længere?”
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:13:11 GMT
Det skar næsten i hjertet da Shawn hørte Marietta stå der og beskylde sig selv for den situation de stod i. "Nej Marietta!" afbrød han hende, hvorefter han rømmede sig hurtigt. "Du er bestemt ikke kedelig! Og jeg er bestemt også tiltrukket af dig... Det er ikke din skyld. Det er mig... Jeg er ikke god nok til at sige nej... Og det går udover dig, jeg kan godt se det.." han kiggede kort væk og derefter tilbage på hende. Det gjorde ondt...
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:17:42 GMT
Et dybt og opgivende suk forlod Mariettas læber som Shawn afviste hendes antagelser. Ganske stille rodede hun lidt op i de mørke krøller, som hun sad der. Hun kravlede tøvende ned fra stolen og uden meget mere at sige, bevægede hun sig så ellers lidt væk fra køkkenområdet. ”Jeg går i seng….Der er vist ikke meget grund til at blive oppe…” Mumlede hun lavt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:19:51 GMT
Shawn var ikke ligefrem i en position til at stille krav på noget lige nu, og han ville virkelig ikke gå over hendes grænser. Sofaen var stedet han skulle sove i aften. "Skat?" spurgte han hende som hun gik væk. Det gjorde ondt i hjertet at det skulle være på den her måde. "Jeg elsker dig. Jeg skal nok blive bedre..." sagde han over et kort suk. Kunne han virkelig blive bedre? Eller var det bare endnu de tomme ord?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Sept 23, 2019 11:23:54 GMT
Marietta stoppede for et kort sekund op, som Shawn tilragede sig hende opmærksomhed. En lille brummen gled over hendes læber, som tegn på at hun lyttede, men hun nikkede blot stille til hans kommentar. – For hvad skulle hun ellers sige, eller kommentere med? Om hun kunne regne med ham længere, vidste hun trods alt ikke. ”Godnat, Shawn.” Mumlede hun så, før hun forlod stuen og trak sig tilbage for aftenen.
//Tråden afsluttes
|
|
|